• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

GM opent 60 km lang testcircuit in China

Auteur: Alwood, gepost 23 september 2012 om 22:01 – 30 Reacties

GM stukkie grond in China


Crisis? Echt niet! Wie heeft de grootste? Op het gebied van testcircuits in China is dat nu eventjes General Motors. 60 km hagelnieuw asfalt helemaal voor jezelf, dat moet goed voelen.

Keer op keer verbaas ik mij over de omvang van ‘operatie auto-productie’. Een product met een levenscyclus van 10 tot 20 jaar, fabrikanten garanderen er meestal veel minder, mensen verkopen hun auto het liefst (net als de telefoon) na 2-5 jaar. Iedereen wil er een hebben maar bijna niemand kan ze betalen. Winst maken op het produceren van auto’s is marge-werk en ook totale verkoopcijfers liggen nog altijd erg laag. Vergelijk de (financiële) cijfers met die van bepaalde smartphone–fabrikanten en je vraagt je af waarom VW, GM, Toyota en BMW nog de moeite nemen.

Natuurlijk is er vraag, dus zijn er fabrikanten om aan die vraag te voldoen. Dat is echter geen verklaring voor de gigantische omvang van de auto-industie. Misschien is het een verslaving. Autofabrikanten en toeleveranciers hebben zich in zo veel hoeken van de wereld vastgegrepen. We kunnen niet meer zonder.

Een auto is groot en bestaat uit ontelbaar veel onderdelen. Onderdelen waar stuk voor stuk andere bedrijven weer winsten mee maken. Heel veel bedrijven die met hun marge-werk toch een enorme omzet bewerkstelligen. Een dergelijke verslaving kan misschien verklaren waarom General Motors onlangs een 60 km lang testcircuit nabij Sjanghai opende. Ze hebben reeds een veel groter testcircuit in de VS maar wilde ook een stukkie (570 hectare, kost $253M) land in China. Zo vergroten zij hun greep op de wereld.

Tegelijkertijd bouwt Volkswagen ook aan een Chinees testcircuit dat groter moet worden dan hun 96km lange (5600 hectare) Ehra-Lessien testbaan. Een stunt- en hardrij-paradijs waar enkele tientallen, hooguit honderden mensen onbeschoft mogen rijden. Natuurlijk om voor de rest van de wereld auto’s te ontwikkelen.

Ook interessant!

  • China
    BREEK: Iedereen mag nu in China auto's bouwen!
  • Mercedes verwijdert reclame na ophef in China
  • China is bang voor spionerende Tesla's
  • GM geeft Tesla een lekkere steek onder water met Hummer

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

China, circuit, GM

Vorig bericht: « China gaat voor goudste BMW M3 tuning ooit
Volgend bericht: Porsche 911 Turbo classic is spoilertastisch [gespot] »

Lees Interacties

Reacties

  1. towi1989 zegt

    23 september 2012 om 22:03

    Hoezo crisis?

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      24 september 2012 om 07:42

      @towi1989: Omdat het niet zo goed gaat in de financiële wereld…

      Login om te reageren
  2. stefanos zegt

    23 september 2012 om 22:09

    Als ze mij zouden vragen een rondje te rijden in een zonda F, zou ik dat wel doen denk ik.

    Login om te reageren
    • ErikkNL zegt

      23 september 2012 om 22:16

      @stefanos: Is ook zo’n lekkere GM wagen een Pagani..

      Login om te reageren
    • astonfreak zegt

      23 september 2012 om 22:54

      @stefanos: Dat je daar over na moet denken :p

      Login om te reageren
  3. freezzr zegt

    23 september 2012 om 22:11

    Die drift naar altijd maar nieuwe shit zal ons uiteindelijk ook kapot maken.

    Login om te reageren
    • 72bug zegt

      23 september 2012 om 22:38

      @freezzr:

      Blijven hangen waar we staan is de oplossing wil je zeggen..

      Login om te reageren
      • Vanquish zegt

        24 september 2012 om 00:34

        @72bug: Ons bestaan maakt onszelf kapot. Ach ja, de grap dat leven heet…

        Login om te reageren
  4. sjamp zegt

    23 september 2012 om 22:12

    norge is zeker even een blokje om in China :)

    Login om te reageren
  5. bbroek zegt

    23 september 2012 om 22:16

    @sjamp: in z\’n i30cw diesel…

    Login om te reageren
  6. VeniVidiVici zegt

    23 september 2012 om 22:17

    @stefanos: Een F? Ik neem dan liever de Zonda 760 RS hoor.

    Login om te reageren
  7. bentley1969 zegt

    23 september 2012 om 22:31

    Dat dit GM-circuit in China ligt en dus niet in Amerika of Europa zegt genoeg over de toekomst van de (auto)wereld!

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      24 september 2012 om 07:21

      @bentley1969:
      Al jaren ligt er ook al een groot testcircuit van GM in Indaiatuba, Brazil.

      Login om te reageren
  8. masterstig zegt

    23 september 2012 om 22:42

    @bentley1969: Jammer genoeg wel, ik moet er niks van hebben…

    Login om te reageren
  9. resulutionNL zegt

    23 september 2012 om 22:49

    Ik zie het al aankomen. Gymkhana 6 over 60km.

    Login om te reageren
  10. peterbmw zegt

    23 september 2012 om 22:56

    Het begin is er al om op de smartphone fabrikanten te lijken, op de smartphones staat “made in China”. Binnenkort in je auto “tested in China” .

    Login om te reageren
    • sjamp zegt

      23 september 2012 om 23:10

      @peterbmw: Ik test m’n auto’s liever zelf in het land waar hij vandaan komt. Uurtje of 2 rijden,. kilometertje of 20,. paar bochtjes, heuveltjes en een draaimolen (carrousel). Wat jij?

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        24 september 2012 om 07:24

        @sjamp:
        Daar kun je leuk rondjes rijden, maar geen tests uitvoeren.
        Een rondje snel rijden is maar een heel klein deel van een testprogramma.

        Login om te reageren
  11. norge zegt

    23 september 2012 om 23:09

    Zulke grote testbanen en dan nog belabberde auto’s maken.

    Login om te reageren
    • sjamp zegt

      23 september 2012 om 23:10

      @norge: Hey! Nu al terug?

      Login om te reageren
      • norge zegt

        23 september 2012 om 23:21

        @sjamp: Een I30CW is snel goedgekeurd…

        Login om te reageren
  12. JaxDryke zegt

    23 september 2012 om 23:24

    Iemand zin om met een 45km wagentje een tijd neer te zetten ?

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      24 september 2012 om 12:27

      @JaxDryke: buwahahahaha !!!

      Login om te reageren
  13. ronin1130 zegt

    24 september 2012 om 00:28

    Betaald met Amerikaans belastinggeld?

    Login om te reageren
  14. dubhead zegt

    24 september 2012 om 05:49

    Check de documentaire “taken for a ride” om meer inzicht te krijgen in het waarom vd automobiel infrastructuur. De docu “the money masters” en een kijkje naar het petro-dollar recycling systeem maakt het verhaal bijna kompleet.

    Iedereen zijn eigen testcircuit – en dan nog een tweede in China – daar zit een politiek-monitaire logica achter – ipv logica dus. Want vanuit een logica logica lijkt het redelijk achterlijk dus hier zitten zeker managers en politiekers achter (misschien nog wat religieuze leiders).

    Om te weten waar dit naar toegaat raad ik u wetenschappelijke documentaires aan, van bvb Attenborough of spreeksels van bvb Bartlett…

    Login om te reageren
  15. dubhead zegt

    24 september 2012 om 05:54

    fuck it

    http://youtu.be/umFnrvcS6AQ

    Login om te reageren
  16. loopjes zegt

    24 september 2012 om 07:15

    Wat zal James May hiervan vinden?

    Login om te reageren
  17. Vincegail zegt

    24 september 2012 om 07:40

    Misschien kan Christian von Koenigsegg even vragen om z’n Agera R hier uit te laten?

    Login om te reageren
    • van Binsbergen zegt

      24 september 2012 om 08:10

      @Vincegail: precies wat ik dacht

      Login om te reageren
  18. lscorkscrew zegt

    24 september 2012 om 15:54

    Nou hup, rijden met die Agera R.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North