• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gnocchi! STR onthult de STR12 [updated]

Auteur: jaapiyo, gepost 26 februari 2017 om 18:08 – 28 Reacties

Afbeelding Gnocchi! STR onthult de STR12 [updated]Afbeelding Gnocchi! STR onthult de STR12 [updated]Afbeelding Gnocchi! STR onthult de STR12 [updated]Afbeelding Gnocchi! STR onthult de STR12 [updated]Afbeelding Gnocchi! STR onthult de STR12 [updated]Afbeelding Gnocchi! STR onthult de STR12 [updated]Afbeelding Gnocchi! STR onthult de STR12 [updated]Afbeelding Gnocchi! STR onthult de STR12 [updated]

STR12
En hij heeft verrassende kleurtjes. Last but not least?

Eigenlijk zou de STR12 al om half vijf voorgesteld worden aan het publiek, maar Toro Rosso stelde de presentatie uit tot 18:00 uur. Naar verluidt waren er wat probleempjes met de Renault krachtbron tijdens het maken van filmopnames met de nieuwe auto. Zoals Scooby Doo zou zeggen: Ruh-roh.

Enfin, voorafgaand aan het moment supreme slingerde het team op haar Twitter-pagina al de nieuwe helmdesigns van Carlos Sainz en Daniil Kvyat de wereld in. Wat direct opviel: de helmen zijn mat. Zou dat een voorbode zijn van een matte Toro? Inmiddels weten we het antwoord en dat luidt neen! Maar het team heeft wel een geheel nieuwe livery. De vorige was overigens ontsproten aan de hersens van Jos Pirkner, een bekende Oostenrijkse kunstenaar.

De looks van een Formule 1 auto zijn belangrijk, maar nog belangrijker is of ‘ie ook een beetje hard gaat. Het voordeel voor het team waar Max vorig jaar nog vier races voor reed is dat ze dit jaar weer beschikken over een motor van Renault. Dankzij de fittie die Red Bull aan het einde van 2015 uitvocht met de Franse fabrikant, ontstond vorig jaar een vervelende situatie voor Toro Rosso. Zij moesten opeens uitwijken naar een Ferrari-motor, die gedurende het jaar niet geupdate werd. Dat zorgde voor een flinke daling van de prestaties naarmate het jaar vorderde. Dat probleem hebben ze dit jaar dus niet. Wel is het uiteraard afwachten hoe goed de Renault motor überhaupt is.

Daar waar de mannen van RBR bouwen op Adrian Newey en zijn team, hopen ze bij STR dat James Key de sleutel tot succes is. Geen hele gekke gedachte, want Key heeft voorheen nuttig werk verricht voor onder andere Jordan, Spyker, Force India en Sauber. Dat lijstje klinkt wellicht niet heel indrukwekkend, maar gedurende zijn aanwezigheid bij deze teams deden ze vaak wat stapjes vooruit. Net als bij de RB13 zien we ook hier een haaienvin.

Achter het stuur zit hetzelfde duo dat vorig jaar het seizoen afmaakte na de promotie van Max. Als Daniil Kvyat weer een beetje bijgekomen is van zijn demotie zal het daar dus niet aan liggen. Beiden hebben in het verleden laten zien dat ze het nodige talent hebben.

Ik durf het dan ook wel aan om te stellen dat de mannen van French Toast dit jaar hoger gaan eindigen in het kampioenschap dan vorig jaar, toen ze zevende werden. Ik gok op P5 bij de constructeurs, maar misschien kan het wel P4 worden als het echt een beetje meezit.

UPDATE: Toro Rosso heeft inmiddels een rits pica’s vrijgegeven van de STR12. Check de bolide vanuit alle hoeken in de gallery.

Ook interessant!

  • Baas Verstappen: Max maakt iedereen af!
  • Carlos Sainz Ferrari
    Video: Carlos Sainz legt Ferrari stuurwiel uit
  • Sainz tekende Ferrari contract
    Sainz tekende Ferrari contract in pyjama
  • Video: Leclerc moet zijn plaats opgeven aan Sainz

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Carlos Sainz, Daniil Kvyat, Formule 1, franz-tost, Racing, toro-rosso

Vorig bericht: « Deze BMW E36 met I6 is nét niet nagelnieuw
Volgend bericht: Klant neemt peperdure Lambo Centenario in ontvangst »

Lees Interacties

Reacties

  1. whoppie zegt

    26 februari 2017 om 18:13

    Mooier dan de RBR

    Login om te reageren
    • bassx zegt

      26 februari 2017 om 19:34

      @whoppie: helemaal mee eens. Ze zijn alleen wel vergeten de overalls een update te geven.

      Login om te reageren
      • razer zegt

        26 februari 2017 om 20:53

        @bassx: daar wilde ik ook al over zeiken. Ik neem aan dat ze nog naar het naaiatelier moeten… beetje jammer zo, voor de foto

        Login om te reageren
  2. Forza zegt

    26 februari 2017 om 18:14

    Red Bull Cola! Een mooie kleur blauw, dat dan weer wel.

    Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    26 februari 2017 om 18:16

    Aparte livery. Ik weet niet of ik hem wel mooi vind.. De laatste livery vond ik wel mooier.

    Login om te reageren
  4. zwepp zegt

    26 februari 2017 om 18:25

    Verkeerde kleur rood helaas. Dat had wat donkerder moeten zijn, nu vloekt het helaas met dat mooie blauw.

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      26 februari 2017 om 18:57

      @zwepp: Jij hebt insite informatie van de PR afdeling?

      Login om te reageren
  5. sracert zegt

    26 februari 2017 om 18:26

    Livery, wat een misselijk makend K#t woord is dat. Leuk team trouwens.

    Login om te reageren
  6. martijn11 zegt

    26 februari 2017 om 18:29

    Ik vond die van vorig jaar mooier

    Login om te reageren
  7. thefmanl zegt

    26 februari 2017 om 18:32

    P5 bij de constructeurs gaan ze nooit halen. Ze gaan het niet winnen van force India, Renault of Williams

    Login om te reageren
  8. Jochempie zegt

    26 februari 2017 om 18:38

    Hopelijk wordt dit het doorstoomjaar voor SAI en en het comeback jaar voor KVY. Ze verdienen het allebei!

    Login om te reageren
    • fiestacruizer zegt

      26 februari 2017 om 18:40

      @jochempie: +1!

      Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      26 februari 2017 om 18:46

      @Jochempie: Sowieso verdient Sainz een hoop. Zeker een toptalent en verdient, mits hij nu weer een sterk seizoen gaat draaien, een topteam.

      Login om te reageren
  9. supercharged5punt0 zegt

    26 februari 2017 om 18:41

    Gnocchi is een Italiaanse pasta-soort. Het woord gnocchi, meervoud van het Italiaanse gnocco, betekent “klont”. De Aziatische varianten worden vaak met het Engelse woord “dumpling” aangeduid, de Nederlandse variant is knoedel. …

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      26 februari 2017 om 18:59

      @supercharged5punt0: weer wat geleerd. Ik kreeg er vooral erg veel zin in een goeie gnocchi in :-)

      Login om te reageren
    • audicoupe84 zegt

      26 februari 2017 om 21:23

      @supercharged5punt0: Gnocchi spreek uit Njoki is gemaakt van bloem en gekookte aardappelen. Het aardappel deeg wordt tot bolletjes gekneed, en gegeten met een goulash.

      Login om te reageren
  10. emihft zegt

    26 februari 2017 om 18:59

    Kun je rbr en str vanaf de tribune wat makkelijker uit elkaar houden

    Login om te reageren
  11. rob5nismo zegt

    26 februari 2017 om 19:31

    Ik vind het een mooi fris ontwerp
    Niet zo flets als force india

    Login om te reageren
  12. Edge zegt

    26 februari 2017 om 19:40

    1. Mercedes is dus niet het enige team dat zonder ‘penisneus’ rondrijdt. Opmerkelijk dat juist Toro Rosso, en niet een Ferrari of McLaren met zo’n elegante oplossing wist te komen.

    2. Toro Rosso rijdt dit jaar met een vernieuwde voorophanging. Net als bij de Mercedes zit het uiteinde van de bovenste wishbone iets hoger en zit ‘ie met een verbindingsstukje aan het wiel vast. http://i.imgur.com/7U9ZsMa.jpg

    3. De sidepods hebben een flinke undercut. Zo kan er meer lucht naar de diffuser geleid worden. http://i.imgur.com/8o9Z4cr.jpg

    4. Over de diffuser gesproken, die hebben ze heel mooi afgedekt om hun geheimen goed te bewaren. Dat ze die maar niet vergeten eraf te halen voor ze morgen gaan rijden ;) http://i.imgur.com/e6kesFs.jpg

    5. Wat op die foto dan wel weer opvalt, is de middelste steun voor de achtervleugel. Deze zit niet aan het bodywork vast, maar gaat de uitlaatpijp in. De andere teams kozen tot nu toe voor een enkele steun die boven de uitlaatpijp aan het bodywork vastzit, of een dubbele steun die langs de pijp af gaat. Wellicht dat Toro Rosso een manier heeft gevonden om de uitlaatgassen naar de achtervleugel te leiden, of dat er aan de binnenzijde een flapje zit om de lucht richting de monkey seat te sturen.

    6. De vloer lijkt ook vrij complex te zijn, ook richting de achterkant. Opmerkelijk is dat Toro Rosso voor een stel vleugeltjes heeft gekozen, terwijl de andere teams voornamelijk voor een aantal sleufjes in de vloer kiezen of zelfs helemaal geen flapjes of sleufjes hebben. http://i.imgur.com/VkruiYb.jpg

    Zo op het eerste gezicht hebben ze bij Toro Rosso hun huiswerk zéér goed gedaan, en mits de Renault krachtbron heel blijft sluit ik niet uit dat ze inderdaad om plek vier of vijf gaan vechten met teams als McLaren, Force India en Williams. De auto heeft hier en daar wat Mercedes trekjes, maar als je gaat kijken naar de prestaties van Mercedes van de afgelopen jaren is dat alleen maar een compliment.

    Login om te reageren
    • gekketurbo zegt

      26 februari 2017 om 20:47

      @edge: Zat weer met smacht op jouw analyse te wachten :)

      Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    26 februari 2017 om 20:51

    Zo die is opgeknapt!

    Login om te reageren
  14. kleinemeid71 zegt

    26 februari 2017 om 21:08

    Zeeeer bruut met die blauwe lijnen <3

    Login om te reageren
  15. mrrallycross zegt

    26 februari 2017 om 23:37

    Niet de mooiste livery maar leuk om eens wat anders te zien

    Login om te reageren
  16. hemaworst zegt

    26 februari 2017 om 23:50

    Mooier dan de RBR

    Login om te reageren
  17. driver38 zegt

    26 februari 2017 om 23:54

    Volgens mij ben ik de enige die de luchtinlaat achter de stoel + haaienvin de auto van de zijkant bezien uit proportie doet lijken, doordat ze hoger zijn dan de achtervleugel. Vond de autos van vorig jaar meer in proportie.

    Login om te reageren
  18. woutel zegt

    27 februari 2017 om 00:41

    Prachtige livery en al sinds Minarditijden een sympathiek team. Zou te gek zijn als ze de subtop halen. Afgezien van de macht die de achterliggende limonadegabrikant dan krijgt.

    Login om te reageren
  19. terazino zegt

    27 februari 2017 om 11:25

    Smaken verschillen, maar wat een prachtige livery. Veruit de mooiste, naar mijn mening.

    Login om te reageren
  20. wjeurs zegt

    28 februari 2017 om 17:02

    eindelijk meer onderscheid in kleur, maakt het kijken gemakkelijker

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North