• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Goedkope Cybertruck uitgesteld naar 2022

Auteur: willeme, gepost 9 december 2019 om 18:02 – 42 Reacties

Tesla Cybertruck


Hebben ze de auto niet te vroeg onthuld?

De Tesla Cybertruck is een auto waar iedereen wel een mening over heeft. Een zeer polariserende auto. Met name op YouTube is heeft iedereen er wel een mening over. Knap dat Tesla het breder kan trekken dan ‘alleen auto’s. Ook de Tech-community, Groene Brigade en Life-style bloggers hebben het erover.

Heel erg slim, natuurlijk. Maar de hype is uiteraard zwaar overtrokken. We hebben het hier vanzelfsprekend over een Concept Car, niet eens een prototype. De Cybertruck is bedoeld om de boel wakker te schudden. Het is onmogelijk dat de Hypertruck ongewijzigd in productie gaat. Denk aan verplichte items als ruitenwissers en buitenspiegels, maar ook voetgangersprotectie zal nog wel een dingetje kunnen worden. Ook staat de auto nog (lang) niet in de showrooms.

Tesla Cybertruck Concept Car '19

Ook verfrissend dat Tesla nu het groene imago van zich heeft afgestoft. Een zware pickup is altijd pure energieverspilling. Of het ding nu elektrisch is of niet, het is verspilling en dus bij voorbaat milieuonvriendelijk. Stelen met schone, gewassen handen is alsnog diefstal. Laatste wat we even moeten aanpakken: de aanbetaling. Dat zijn geen aanbetalingen. Het is gewoon een vrij prijzige petitie met liefdeverklaringen van fanboys. Aangezien je de zeer lage aanbetaling elk moment kunt terugvorderen, is er dus niet echt sprake van een aanbetaling.

Tesla Cybertruck '22

Zeker niet omdat het nieuws ons ter ore is gekomen dat de Cybertruck nu al is uitgesteld. Tijdens de vloeiend verlopend introductie van de Cybertruck werd er aamngegeven dat de Single-motor en Dual-motor modellen in 2021 zouden komen en de Tri-motor in 2022. Eerst de goedkope uitvoeringen, dan de dure. Dat is niet logisch. Dat vond Tesla ook, dus ze hebben deze dat omgedraaid, zo meldt Business Insider. De Tri-Motor komt dus halverwege 2021, de goedkopere versie met enkele motor aan het einde van 2022, over drie jaar dus.

Tesla Cybertruck Concept Car '19

Op zich logisch, want met de Model 3 deed Tesla dat ook. Eerst de dure uitvoeringen met veel marge, later pas de goedkopere modellen. Net als met de Audi Q3 35 TFSI dus. Wat dat betreft is Tesla net een autofabrikant. Ze brengen hun concept cars alleen als productiemodellen. Gezien de periode moet je er niet gek van op kijken dat er nog het een en ander wijzigt voordat het apparaat eindelijk in productie gaat.

Ook interessant!

  • Officieel: Tesla Cybertruck is uitgesteld
    Officieel: Tesla Cybertruck is uitgesteld
  • Tesla Cybertruck nog verder uitgesteld, wordt auto van Neo
  • 'Tesla Cybertruck haalt 2021 niet'
    'Tesla Cybertruck haalt 2021 niet'
  • Is deze Thundertruck cooler dan een Tesla Cybertruck?

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

cybertruck, Tesla

Vorig bericht: « Mercedes GLE 450: rijtest en video
Volgend bericht: Richt een nieuw A-Team op met deze rally bus »

Lees Interacties

Reacties

  1. suxez zegt

    9 december 2019 om 18:08

    Dit is wel heel Teslaat.

    Login om te reageren
    • rijnounsdoor zegt

      9 december 2019 om 18:26

      @suxez: Ben vooral bienieuwd wanneer ze de Cybertruck gaan unboxen.

      Login om te reageren
      • drdre1 zegt

        9 december 2019 om 21:48

        @rijnounsdoor: ? ? op de foto lijkt ‘ie alleen maar nóg meer doosjes op te stapelen met die tent(?) achterop! Zou Meccano of Lego ook een vinger in ’t design hebben? ?

        Login om te reageren
    • vroaaaaaaaaaar zegt

      10 december 2019 om 00:28

      @suxez: je bedoelt veelsTeslaat…

      Login om te reageren
  2. nissanfairladyz zegt

    9 december 2019 om 18:17

    Ik denk dat deze pas komt wanneer Tesla in 2020 met hun solid state batterijen komt. Je hebt echt wel een veel betere batterij nodig om zoiets neer te zetten. Trucks zijn heel lastig voor zoiets. Toyota komt in 2020 ook met solid state batterijen op de olympische spelen. Helaas voor de Duitsers zullen die deze techniek NIET hebben, en achterlopen. VAG = Nokia. Ooit had nokia bijna 50% marktaandeel. En nu minder als 1% qua mobieltjes. VAG gaat dezelfde toekomst tegemoet omdat ze geen Solid state batterijen straks hebben.

    Login om te reageren
    • vondick zegt

      9 december 2019 om 18:28

      @nissanfairladyz: het klinkt me iets te veel alsof je dat leuk vind. VAG is belangrijk bedrijf voor Europa. Dus ipv “helaas voor de Duitsers” zou ik maar zeggen “helaas voor ons”. Hoewel ik zelf denk dat VAG straks helemaal voorop loopt met hun investeringen van meer dan 50 MILJARD.

      Login om te reageren
      • nissanfairladyz zegt

        9 december 2019 om 20:25

        @vondick: Ik zou juist graag willen dat ze eindelijk een keer met een verassing kwamen en ons een keer gingen verassen met echt iets serieus innovatiefs !!! Wanneer kan ik dat in mijn agenda neerzetten dat zoiets eraan komt?

        Login om te reageren
        • 9000cse zegt

          10 december 2019 om 02:11

          @nissanfairladyz: M’n beste! Zet het alsjeblieft maar niet in je agenda! Ik moet er echt niet aan denken! Stel je eens voor dat VAG als mogelijk grootste autoproducent ter wereld ook nog eens zou beginnen met een verassing! Met het marktaandeel dat ze nu al hebben? Dat zou opnieuw een genocide worden! Dat ze ons maar gaan verrassen! Da’s veel beter! ;-)

          Login om te reageren
          • nissanfairladyz zegt

            10 december 2019 om 05:33

            @9000cse: vandaar ook de vergelijking met Nokia. Die was ook gigantisch. Bijna 50% marktaandeel. Toen kwam Apple eraan met de iPhone en Google met Android. En Nokia was een onverslaanbare reus dacht men. Toen dacht men ook niet dat Nokia zo ver kom wegzakken. Van miljarden en miljarden winst in 1 jaar in een paar jaar gigantisch diep in de rode cijfers. Volkswagen groep moet wel oppassen. De sleutel tot de toekomst van de autoindustrie en het bestaansrecht van een automerk is zeer afhankelijk van de batterij.

            Login om te reageren
            • 9000cse zegt

              10 december 2019 om 15:28

              @nissanfairladyz: Je hebt me niet helemaal begrepen. Wat ik je duidelijk wilde maken is het verschil tussen verAssen en verRassen.

              Login om te reageren
      • nissanfairladyz zegt

        9 december 2019 om 20:44

        @vondick: Waarom komt geen enkele fabrikant behalve Hyundai dicht bij de core efficiency van de Tesla auto’s? Ik zou dolgraag willen dat VAG echt met innovatie kwam. Dolgraag. Maar het is alsof EV een “moetje” is en ze geen echte passie hebben. https://i.imgur.com/bU71ygq.png

        Login om te reageren
        • vondick zegt

          9 december 2019 om 21:08

          @nissanfairladyz: Het heeft even tijd nodig. Ze zijn erg laat omgeslagen. Maar ze zijn wel omgeslagen. Huidige resultaten zijn nog niet representatief. Hoewel de Porsche Taycan al een mooie voorbode is (efficientie is nog niet zijn grootste pluspunt, ik weet het).

          Login om te reageren
        • oxidizers zegt

          11 december 2019 om 15:19

          @nissanfairladyz: Dat vraag ik me ook al een tijdje af

          Login om te reageren
    • flutterby zegt

      9 december 2019 om 18:56

      @nissanfairladyz: Solid State is in 2020 écht niet klaar voor de markt. Volgens mij zei de CEO van Renault laatst dat binnen 5 jaar ambitieus is en Elon Musk heeft al aangegeven dat hun focus daar niet op ligt en nog genoeg ruimte zit in de lithium (Maxwell Technology).

      Login om te reageren
      • nissanfairladyz zegt

        9 december 2019 om 20:40

        @flutterby: Solid state batterij is gebaseerd op lithium. Dat is een lithium batterij, alleen met andere electrolyt. Het is nog steeds gebaseerd op de uitvinding van John B. Goonenough die de lithium-ion batterij uitvond. Daarnaast heb je nog innovatie aan de cathode, waarbij een solid state batterij ervoor zorgt dat de batterij enorm veel cycles krijgt en heel erg veilig zal worden, dus denk aan geen spontane ontbranding doordat er kortsluiting komt in de electrolyt materiaal. Innovatie aan de cathode zal nog wel wat langer duren dan de solid-state batterij. Je hebt dan wel weer betere materialen voor meer capaciteit, maar die hebben weer een kortere levensduur. En moet je daar weer op innoveren. Het is een hele gejojo met allerlei technieken. En zo worden de batterijen langzaam beetje bij beetje beter.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          9 december 2019 om 21:03

          @nissanfairladyz: jij hebt er duidelijk meer verstand van! Bij Maxwell hadden ze het over “dry cells”, is dat dan gewoon een ander woord voor Solid State?

          Login om te reageren
    • bimmerfan zegt

      9 december 2019 om 22:32

      @nissanfairladyz: BMW heeft dacht ik ook wat aandelen in de EV techniek van toyota, dus zo erg achter lopen doen ze niet.

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      10 december 2019 om 00:01

      @nissanfairladyz: Heh? In 2020 solid-state batterijen? Bron? Ik zie vóór 2030 echt niet in grote schaal solid-state batterijen op de markt komen.

      Login om te reageren
  3. pomoek zegt

    9 december 2019 om 18:36

    Beetje flauw om zo te benadrukken dat de cybertruck energie verspilt en Tesla nu dus “zijn groene imago van zich af heeft gestoft”. Het is de oudste koe die van stal wordt gehaald als iemand zegt iets om het milieu te geven of het klimaat. Je bent nooit milieubewust genoeg.

    Half de VS rijdt in pickup trucks rond en zijn daar niet uit te slaan. En het zijn heus niet allemaal rednecks die daarin rijden. Als je een paar procent van die markt weet te pakken scheelt dat al flinke CO2-slok op een borrel.

    Login om te reageren
    • dwfc zegt

      9 december 2019 om 18:54

      @pomoek: beste Pomoek, je vergeet een belangrijk element wat betreft de BE markt.
      Hier rijden 80% van deze “privéwagens” op LPG ….. allemaal groene jongens dus.

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      9 december 2019 om 19:02

      @pomoek: inderdaad, de elektrische auto is niet het eind station. Het eind station is autonoom rijden (en vliegen) in capsules die van aandrijflijn kunnen wisselen en lange afstanden met de trein (eventueel in lage druk). De elektrische auto is echter een uitstekende basis voor ontwikkeling van efficiency, bereik, levensduur en snelladen.

      Login om te reageren
  4. frank2b zegt

    9 december 2019 om 18:50

    Ik denk dat het vooral komt door de ingewikkelde vorm van de carrosserie. Het is niet eenvoudig dit soort lijnen écht recht te produceren en voordat je het weet heb je enorme panelgaps, iets waar Tesla zich nooit mee zal willen vereenzelvigen.

    Login om te reageren
  5. Jantje_555 zegt

    9 december 2019 om 19:02

    helemaal niet te vroeg, want zo blijft deze jaaaren in het nieuws. Ze zouden deze moeten bekijken zoals een Golfje, nu de 8 er is komt dit eventjes in de media en daarna wordt het weer muisstil

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 december 2019 om 19:13

      @Jantje_555: Tesla kondigde ooit een Model Y aan. Een variant op de model 3, inmiddels geruisloos uitgesteld naar 2021. Tesla liet ons de roadster zien en daarna hebben we er niets meer van gehoord. Maar die Golf 8 staat binnenkort gewoon bij je lokale VW dealer en kun je echtnbestellen.
      Tesla lijkt een Saab en Lotus tactiek te voeren, fantastische concept cars maar wagens die omzet genereren niet op tijd brengen of eindeloos op de markt laten.

      Login om te reageren
      • rutgerg zegt

        9 december 2019 om 19:51

        @mashell: gedurfde uitspraak hier…. wachten op de Fanslas in 3,2,1. Ik pak de popcorn er alvast bij!

        Login om te reageren
      • chills zegt

        9 december 2019 om 20:15

        @mashell: de Model Y komt al in het voorjaar van 2020. https://electrek.co/2019/12/03/tesla-model-y-deliveries-within-4-months-says-deutsche-bank/

        Login om te reageren
      • trasimo zegt

        10 december 2019 om 07:01

        @mashell: heel knap van VAG inderdaad dat zij als automaker met de diepste zakken hun uiterst vooruitstrevende Golf vol met innovatieve techniek sneller kunnen lanceren….

        Login om te reageren
  6. ty5550 zegt

    9 december 2019 om 19:06

    Wel grappig om te schrijven dat het hype zwaar overroepen is en er dan mee aan te werken door er nog een duizendste artikel over te schrijven

    Login om te reageren
    • ty5550 zegt

      9 december 2019 om 19:06

      @ty5500: de hype natuurlijk

      Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      9 december 2019 om 19:14

      @ty5500: iedere dag minimaal 1 artikel over dat ding, wie maakt nu de hype inderdaad

      Login om te reageren
  7. flutterby zegt

    9 december 2019 om 19:10

    Instapper besteld en de prijs voor FSD vastgesteld. Nu maar hopen dat het tegen die tijd zichzelf begint te bewijzen.

    Login om te reageren
  8. cpp1 zegt

    9 december 2019 om 19:34

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  9. cthijs zegt

    9 december 2019 om 20:35

    Moet zo n ding geen lampen hebben

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      9 december 2019 om 20:57

      @cthijs: wat denk je dat die witte streep is, een weerkaatsing van de zon?

      Login om te reageren
  10. imarinos zegt

    9 december 2019 om 21:38

    Er rijden al Audi’s rond zonder buitenspiegel dus dat lijkt me niet verplicht… wel zicht naar achteren en dat is met camera’s zo op te lossen.

    Login om te reageren
  11. elemento zegt

    9 december 2019 om 22:00

    Toch knap.weer van Musk. Veel animo

    Login om te reageren
    • caspart zegt

      10 december 2019 om 08:47

      @elemento: Juist, iets totaal anders dan de maatstaf!

      Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    10 december 2019 om 09:00

    Niks verrassends toch? Hopelijk komt hij vooral als gek ding, betaalbare varianten doen we later wel.

    Login om te reageren
  13. lacker zegt

    10 december 2019 om 10:04

    Niet rijden, dat is pas energiezuiniger

    Login om te reageren
  14. crepito zegt

    10 december 2019 om 15:00

    De cybertruck is niet ‘nu al’ uitgesteld, slechts van uitvoering gewisseld. Hoe graag de auteur ook zou willen dat het mislukt..

    “Dat zijn geen aanbetalingen. Het is gewoon een vrij prijzige petitie met liefdeverklaringen van fanboys.”

    Ofwel: een goede manier om de vraag te polsen. Aanbetalingen van 2000€ voor een Porsche of Audi is dus ook van Fanboys? Zijn er dus ook Kia en Hyundai fanboys?

    Login om te reageren
  15. bembem zegt

    10 december 2019 om 15:27

    Al zouden ze hem gratis geven ik hoef hem vind hen lelijk

    Login om te reageren
  16. erwinh zegt

    10 december 2019 om 18:40

    Lijkt een 1973 Audi “Asso di picche”

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North