• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tesla onthult extreem bizarre Cybertruck

Auteur: willeme, gepost 22 november 2019 om 07:48 – 130 Reacties

Afbeelding Tesla onthult extreem bizarre CybertruckAfbeelding Tesla onthult extreem bizarre CybertruckAfbeelding Tesla onthult extreem bizarre CybertruckAfbeelding Tesla onthult extreem bizarre CybertruckAfbeelding Tesla onthult extreem bizarre CybertruckAfbeelding Tesla onthult extreem bizarre CybertruckAfbeelding Tesla onthult extreem bizarre CybertruckAfbeelding Tesla onthult extreem bizarre Cybertruck

Tesla Cybertruck '22
Eh, jongens, is deze wel helemaal ‘af’?

Tesla doet het lekker op het moment. De Model 3 gaat als de spreekwoordelijke zoete broodjes over de toonbank. De Model Y staat te popelen om in productie te mogen gaan, de Roadster zal ook wel niet al te lang meer op zich laten wachten en als we het Twitteraccount van Elon Musk mogen geloven, staat er nog genoeg in de planning.

Een van de ‘geruchten’ die al een hele tijd de ronde ging was de elektrische pickup van Tesla. Welnu, het apparaat heet Tesla Cybertruck en het ding is krankzinnig qua uiterlijk. Mocht je houden van styling dat appelleert aan de ontwerpskills van een peuter c.q. kleuter zit je bij de Cybertruck helemaal goed. Er zal vast een reden achter zitten, maar het geheel ziet eruit alsof een thuisknutselaar mee bezig is geweest. Aan de andere kant, Elon Musk gaf al aan dat het een Blade Runner-achtige machine zou worden. Welnu, dat klopt.

Tesla Cybertruck '22

Exoskelet
Er zit wel een gedachte achter, want de Cybertruck maakt gebruik van een zogenaamd ‘exoskelet’, net als de Jaguar XJ dat had. Net als bij een kreeft is de buitenkant onderdeel van het skelet, in plaats van een spaceframe waar alle bodypanelen aan bevestigd worden. Bij de XJ is het exoskelet gemaakt van aluminium voor een laag gewicht, bij de Tesla Cybertruck is het exoskelet van roestvrij staal, om ‘m onverwoestbaar te maken. Op zich een slimme zet, de Cybertruck moet het gaan opnemen tegen de Ford F-150, Chevrolet Silverado en RAM 1500. Deze klantenkring geldt als erg trouw, maar ook zeer conservatief. Overstappen naar een in de VS gebouwde Japanner (Toyota Tundra, Nissan Titan) doen ze al nauwelijks. Overstappen van benzine naar elektrisch lijkt een utopie. Maar de gedachte is dus: maak een truck die van alle andere trucks watjes maakt. Dít ding is gruwelijk en moet een RAM degraderen tot een showpony.

Tesla Cybertruck '22

Specificaties
Dat doet Tesla mede met indrukwekkende specificaties. Uiteraard is de Cybertruck geheel elektrisch. Er zijn drie varianten. de eerste is de Single Motor RWD. Deze heeft enkel achterwielaandrijving en mag 3.400 kg trekken en komt op één lading zo’n 400 km ver. In 6,5 seconden haalt deze de 96 km/u, erg snel voor een basis-pickup. De tweede variant is de Dual Motor AWD, voorzien van twee motoren. Deze heeft vierwielaandrijving en mag 4.536 kg trekken. Op een volle accu kom je zo’n 480 km ver. Het topmodel is de Tri Motor AWD, met drie motoren en vierwielaandrijving. Dit gaat een Youtube-hit worden, want de specs zijn om van te smullen. Het is namelijk mogelijk om 6.350 kilo te trekken. Daarmee kun je blokkeerpickups van die Rednecks mooi aan de kant slepen. Tegelijkertijd heeft het topmodel een actieradius van meer dan 804 km. Als dat nog niet genoeg is: van 0 naar 96 km/u sprinten is in 2,9 seconden achter de rug.

Tesla Cybertruck '22

Prijzen en levering
Dan de prijzen. De goedkoopste Cybertruck kost 39.900 dollar. De Dual Motor moet 49.900 dollar kosten en voor het topmodel, de Tri Motor, vraagt Tesla 69.900 dollar. Je kan ‘m nu al bestellen, maar je zult wel even moeten wachten. De Cybertruck zal op zijn vroegst worden afgeleverd aan het einde van 2021, over twee jaar dus. Voor de Tri Motor zul je moeten wachten tot einde van 2022. Hopelijk heeft ‘ie dan zijn eerste facelift dan al gehad.

Tesla Cybertruck '22

Ook interessant!

  • Elon Musk trekt extra aandacht met rijdende Tesla Cybertruck
  • Officieel: Tesla Cybertruck is uitgesteld
    Officieel: Tesla Cybertruck is uitgesteld
  • Nieuwe Cybertruck datum, al is Tesla nog niet zo happig
    Nieuwe Cybertruck datum, al is Tesla nog niet zo happig
  • Tesla doet extra vaag over productiestart Cybertruck

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

cybertruck, Elektrisch, pickup, Tesla

Vorig bericht: « Officieel: Lexus UX 300e, de eerste elektrische Lexus
Volgend bericht: NL overheid investeert in infra, treinen mogen 200 km/u »

Lees Interacties

Reacties

  1. aschja zegt

    22 november 2019 om 07:54

    Manmanman. Wat een gedrocht. Gemiste kans.

    Login om te reageren
    • rijnounsdoor zegt

      22 november 2019 om 08:55

      @aschja: Manmanman, wat een geweldig ding! Eindelijk weer eens echt iets onderscheidend. Tesla, here’s my money!

      Login om te reageren
    • tvr1974 zegt

      22 november 2019 om 10:25

      @aschja: 100% eens. De laatste zin zegt alles..

      Login om te reageren
      • quinn zegt

        22 november 2019 om 10:49

        @tvr1974: onthulling schijnt een volledige deceptie / mislukking te zijn geweest volgens de internationale pers.

        Login om te reageren
        • snorrie zegt

          22 november 2019 om 11:09

          @quinn: en de hele wereld praat erover..?

          Login om te reageren
          • pcooperworks zegt

            22 november 2019 om 19:16

            @snorrie: inderdaad, ze kunnen beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen.

            Login om te reageren
        • jules713 zegt

          22 november 2019 om 11:52

          @quinn: oftewel, een groot succes dus..

          Login om te reageren
  2. crepito zegt

    22 november 2019 om 07:58

    Wtf! Gaaf dat ze het durven. Specs zijn bizar. Maar ik denk dat ze er bewust niet te veel van willen verkopen..

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      22 november 2019 om 08:06

      @crepito: Zo lijkt het inderdaad. Hebben ze in feite ook al gezegd.

      Maar wel jammer, want met deze specs en prijzen hadden ze makkelijk de Rivian kunnen concurreren, die veel duurder gaat zijn.
      Met deze specs en prijzen is hij zelfs relevant voor de hele Amerikaanse pickup markt. Maar niet met dit uiterlijk.

      Login om te reageren
      • lekkaah zegt

        22 november 2019 om 08:42

        @fanboy: huh? ‘oh wat een afgrijselijk product, dat zal compleet opzettelijk zijn omdat hij weinig wil verkopen’.. zitten jullie toevallig ook in dat aandeel want dat verklaart die koers

        Login om te reageren
      • flutterby zegt

        22 november 2019 om 09:05

        @fanboy: in feite? Elon Musk heeft letterlijk getwitterd dat het geen massa pickup ging worden en dat het uiterlijk vele zal tegenhouden.

        Dit is gewoon duidelijk een auto waar de techneuten (incl Musk) het voor het zeggen hadden en de designers er maar iets van moest maken.

        Login om te reageren
  3. reactief zegt

    22 november 2019 om 07:58

    Ik vind dit dus echt mega vet hè!

    Dit is tenminste lef tonen en een bizar ontwerp durven neer te zetten. Mooi is het niet echt, maar hebberig wordt ik er wel van, zeker de Tri Motor variant :)

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      22 november 2019 om 08:11

      @reactief: maar Amerika is redelijk conservatief. Dit gaan ze nooit doen. Ik hoop van wel. Maar denk het niet.

      Login om te reageren
      • RobUSA zegt

        22 november 2019 om 12:47

        @rolov: Ik vind Amerikanen helemaal niet zo conservatief met auto’s als Plymouth Prowler, Chevrolet SSR/HHR , Hummer , Viper.

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          22 november 2019 om 19:58

          @RobUSA: je bedoelt de auto die allang niet meer te koop zijn en op de fles zijn? Op de viper na maar dat is een muscle car niks mis mee.

          Login om te reageren
          • antoombom2000 zegt

            24 november 2019 om 18:48

            @rolov: viper is ook niet meer nieuw te koop.

            Login om te reageren
    • tortuga zegt

      22 november 2019 om 08:27

      @reactief: ik denk net het zelfde! Doet me veel aan (vraag niet waarom) een delorean denken

      Login om te reageren
      • luckyluck zegt

        22 november 2019 om 16:28

        @tortuga: euh, RVS?

        Login om te reageren
    • robert110 zegt

      22 november 2019 om 08:40

      @reactief: Dit heeft niets te maken met lef maar met kosten wat het kost anders willen zijn. Een pick-up ziet er uit als een pick-up omdat dat het meest praktisch is. Met zo’n ontwerp lever je zeer sterk op het praktische in enkel om anders te willen zijn.

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        22 november 2019 om 09:06

        @robert110: Ik zie plek voor 4 personen en een flinke laadbak. Wat wordt er precies ingeleverd door dit ontwerp?

        Login om te reageren
        • robert110 zegt

          22 november 2019 om 09:14

          @reactief: Het voornaamste: Je kan niet via de zijkant bij de laadbak. Dat lijkt iets kleins maar in de praktijk is dat enorm vervelend.

          Login om te reageren
          • reactief zegt

            22 november 2019 om 09:56

            @robert110: Als je kijkt hoe hoog die krengen zijn, kan je bij normale pick-ups ook niet heel handig bij de zijkant. Als je dan ook nog kijkt hoeveel er opgehoogd worden, denk ik dat het wel mee valt hoe groot dat probleem is. Er zal vast een deel van de klandizie afvallen, maar zoveel productiecapaciteit hebben ze toch niet bij Tesla…

            Ik zie deze in ieder geval wel zitten hoor! Campermodule erop en gaan!

            Login om te reageren
          • robin_demey zegt

            22 november 2019 om 10:03

            @robert110: 6 personen hoor. Volwassenen zelfs zonder problemen. Ruim genoeg dus.

            Login om te reageren
        • robin_demey zegt

          22 november 2019 om 10:05

          @reactief: 6 personen hoor. Volwassenen zelfs zonder problemen. Ruim genoeg dus.

          Login om te reageren
          • reactief zegt

            22 november 2019 om 10:27

            @robin_demey: Inderdaad 6 personen! Altijd groot fan geweest van zo’n driezitsbank voorin, dus nu helemaal verkocht :) 2022, dus kan nog ff gaan sparen :)

            Login om te reageren
            • dwfc zegt

              22 november 2019 om 12:52

              @reactief: is je verzekering akkoord met 3 personen vooraan ?

              Login om te reageren
              • reactief zegt

                22 november 2019 om 15:05

                @dwfc: Het lijkt me dat bij typegoedkeuring wordt vermeld dat er drie personen voorin kunnen. Dan zal de verzekering niet moeilijk doen lijkt me. Bij bestelwagens ook geen probleem, dus waarom hier dan wel?

              • janhenvol zegt

                22 november 2019 om 15:42

                @dwfc: kon al in de fiat multipla en in een veel bestelbusjes.

      • flutterby zegt

        22 november 2019 om 09:07

        @robert110: blijf vooral in de box denken. Het bereik van 600 km is onrealistisch met een traditioneel ontwerp.

        Login om te reageren
        • robert110 zegt

          22 november 2019 om 09:16

          @flutterby: Onzin, een reguliere pick-up heeft juist enorm veel ruimte voor accu’s.

          Login om te reageren
          • jasbelle zegt

            22 november 2019 om 09:25

            @robert110: daar is wel een reden voor. Aerodynamisch zijn pickups echt verschrikkelijk, mede door de vlakke achterruit en de (vaak open) laadruimte die in een 90graden hoek eronder zit. Door de achterkant zo door te laten lopen elimineren ze de aerodynamische nadelen van een ‘originele’ pick-up. Ik weet niet precies hoe het allemaal in z’n werk gaat, maar dat is ook de reden dan de Shelby Dakota een soortgelijk doorlopende daklijn had (al dan wel wat minder extreem)

            Login om te reageren
            • robert110 zegt

              22 november 2019 om 09:53

              @jasbelle: Ik vraag mij af of dat de daadwerkelijke reden is. Chevrolet heeft met de nieuwe Silverado het zelfde probleem succesvol opgelost door het cabine dak en de laadklep anders vorm te geven. Ik heb er verder niet voor gestudeerd dus ik weet er ook het fijne niet van maar het lijkt er op dat tesla er ook voor het kunnen kiezen het praktischer op te lossen.

              Login om te reageren
            • galverink zegt

              23 november 2019 om 12:31

              @jasbelle: ook een pick-up truck wordt in een windtunnel getest. In de lege laadbak ontstaat een bel stilstaande lucht, die de luchtstroom over het dak netjes laat passeren.

              Aan het frontaal oppervlak doe je weinig, dat blijft groot, maar je kan toch maatregelen nemen om de CW waarde te verbeteren. De onderzijde wordt afgedicht en de grille wordt afgesloten, de luchtinlaten gaan pas open als de koeling nodig is.

              Login om te reageren
          • flutterby zegt

            22 november 2019 om 09:57

            @robert110: een vrachtwagen nog meer, maar waarom zien we die niet elektrisch? Oh ja.. er moet wel lading (volume én gewicht) mee kunnen.

            Login om te reageren
        • HyperTeHK zegt

          23 november 2019 om 07:37

          @flutterby: sorry maar groot is makkelijker qua range de range is zelfs volgens EPA die veel strenger is als WLTP.
          Dit wordt op WLTP minimaal 900 km. Dus ik denk dat dit zeer realistische km zijn. Geen wonder met deze stroomlijn en 150 to 200 kWh accu’s. Zelfs de instapper is zat range voor Nederland.

          Login om te reageren
          • flutterby zegt

            23 november 2019 om 09:00

            @HyperTeHK: je snapt dat een pickup een werkpaard is he? Hang er een caravan, boot of andere niet gestroomlijnde aanhanger achter en je moet blij zijn met 400 km range.

            Login om te reageren
            • HyperTeHK zegt

              24 november 2019 om 09:43

              @flutterby: En jij snapt dat gewicht weinig tot geen invloed op range heeft en het niet normaal is om aanhangers, trailers en caravans mee te rekenen met de range.

              Gewicht doet weinig vanwege koppel vanaf 0 en regeneratie van kinetische energie, het heeft maar 10% van het effect dat het heeft op een brandstof auto.

              Login om te reageren
              • flutterby zegt

                24 november 2019 om 12:36

                @HyperTeHK: klopt, maar als je er niets achter gaat hangen kan je ook genoegen nemen met een kleinere accu. Het topmodel is duidelijk bedoeld om iets mee te slepen.

  4. fanboy zegt

    22 november 2019 om 08:00

    Ok Elon had helemaal gelijk toen hij zei dat hij geen hoge verkopen verwachten vanwege het uiterlijk. Wat een ding.

    De specs daarentegen zijn weer bizar. Vooral range en trekkracht. En de prijzen zijn niet heel erg hoog.
    Dit ding zal pas verkopen in 2022. Op zich, zo’n roestvrij stalen body en dan met die nieuwe “million mile battery” dan doe je er wel heeeel lang mee.
    Heel lang om naar dit bizarre uiterlijk te kijken. De vraag is of je dat wil.

    Login om te reageren
    • T16 zegt

      22 november 2019 om 18:03

      @fanboy: Dit wordt niet het definitieve uiterlijk.
      Elon houdt iedereen voor de gek.
      De definitieve versie lijkt meer op het concept uit 2017:
      https://www.groen7.nl/files/2019/Tesla-Pickup-truck.jpg
      En dit grapje:
      https://static.autoblog.nl/images/wp2019/Tesla-CYBRTRK-render.jpg

      Login om te reageren
  5. baklava zegt

    22 november 2019 om 08:03

    Hahahaha

    Login om te reageren
  6. stoffels70 zegt

    22 november 2019 om 08:03

    Ultieme pc hoofdstraat tractor, bye bye urus

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      22 november 2019 om 08:11

      @stoffels70:
      Dit dus, die ziet er opeens uit als een verschrikkelijk gedateerd ding uit een andere eeuw.

      Login om te reageren
  7. nout zegt

    22 november 2019 om 08:06

    Moest er even drie seconden aan wennen, maar… ja. Dit is gaaf zeg!

    Login om te reageren
  8. harrie zegt

    22 november 2019 om 08:08

    Wat een heerlijk simplistisch ding, Bollinger kan wel inpakken.

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      22 november 2019 om 09:08

      @harrie: Bollinger vind ik toch ook wel heel vet hoor. Ik denk dat daar toch ook wel een markt voor blijft bestaan.

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        22 november 2019 om 11:03

        @reactief: Deze komt nu echt in het vaarwater van Bollinger, met betere specs voor de helft van het geld.
        Als het meer een mainstream was (zoals de Rivian bijvoorbeeld) dan was dat niet zo’n probleem geweest.

        Login om te reageren
        • reactief zegt

          22 november 2019 om 12:33

          @fanboy: Ik denk dat het een andere markt is. En Defender rijder krijg je niet zo snel in deze Tesla, die zal eerder voor een Bollinger gaan. Zelf zou ik toch zeker twijfelen. De no nonsense van de Bollinger is wel extreem goed uitgevoerd.

          Login om te reageren
  9. HzR zegt

    22 november 2019 om 08:09

    Voor alle mensen die vinden dat alle auto’s op elkaar lijken. Ik vindt hem gaaf en het zou me niet verbazen als ie ook goed gaat verkopen.

    Login om te reageren
  10. stephane8200 zegt

    22 november 2019 om 08:10

    Ik geef Rivian meer kans om pick-ups te verkopen al zijn deze wel relatief laag geprijsd. Een beetje knappe F150 kost ook al gauw $40K dus het is wel weer wat duurder. Niet voor conservatieve Amerikanen dus dan wordt de markt al snel vrij klein.

    Mooi kan ik hem niet vinden.

    Login om te reageren
    • w0ut zegt

      22 november 2019 om 10:29

      @stephane8200: $40K is voor de basis versie zonder 4×4 en 250miles range. De basis Ford F150 begint bij $28K. Bij verkoop van pick-ups zijn er in USA traditioneel ook fikse promo-deals te scoren als je wat kan wachten (super bowl, black friday, ‘previous model year’, …)

      En dan is er inderdaad nog het design. Niet mijn ding maar de Avalanche en Aztek verkochten ook in USA.

      Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        22 november 2019 om 11:08

        @w0ut: ik weet het. Ik heb vanmorgen er eentje geconfigureerd met wat opties. Toen kwam ik op $40K.

        Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    22 november 2019 om 08:10

    Hij is niet echt mooi, maar de specs zijn natuurlijk idioot!

    Login om te reageren
  12. alper zegt

    22 november 2019 om 08:10

    “En dat vinden wij niet raar, dat vinden wij alleen héél bijzonder” ?
    Anyway, qua design lijkt alsof Bertone betrokken is geweest, maar dan uit zijn schetsenboek van 1970?…

    Login om te reageren
    • johnwaters zegt

      22 november 2019 om 08:33

      Stond de Photoshop in de aanbieding?

      Login om te reageren
      • towi1989 zegt

        22 november 2019 om 09:26

        @johnwaters: Ik denk dat ze niet verder zijn gekomen dan paint.

        Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      22 november 2019 om 08:58

      @alper: ik hoop dat het net zo’n icoon wordt als de Lancia Stratos concept van Bertone. Heel gaaf dit!

      Login om te reageren
  13. stephane8200 zegt

    22 november 2019 om 08:15

    Was trouwens wel hilarisch geweest als deze dit jaar uit hadden gebracht en kunnen leveren. Had Tesla 10.000 van deze vehikels in NL verkocht. Zou het straatbeeld wel veranderen.

    Login om te reageren
    • detroitv8 zegt

      22 november 2019 om 08:45

      @stephane8200: ach, een model 3 is ook niet mooi.

      Login om te reageren
  14. C6_R zegt

    22 november 2019 om 08:22

    Die ronde wielen vallen een beetje uit de toon, driehoekige had veel beter bij dit concept gepast.

    Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      22 november 2019 om 17:57

      @C6_R:
      Rupsbanden!!

      Login om te reageren
  15. tjorque zegt

    22 november 2019 om 08:23

    RVS body, kan je wel heel gemakkelijk een hoop zooi proper aan vast lassen.
    Ideaal voor tuning ?
    Gewaagd ontwerp. +veel voor het lef.
    Ben alleen benieuwd of het geen hoax/commerciële zet is.

    Login om te reageren
  16. emping zegt

    22 november 2019 om 08:23

    Wel makkelijk met poetsen zo al die vlakke delen. Best een gaaf ding.

    Login om te reageren
  17. gorre zegt

    22 november 2019 om 08:23

    Is nog te lelijk om op Mars rond te rijden

    Login om te reageren
  18. utregcity zegt

    22 november 2019 om 08:27

    Gaaf, een elektrieke B-2 Spirit Stealth Bomber met zonder vleugels. ?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 november 2019 om 11:49

      @utregcity: precies. Niks getuur op een Flitsmeister schermpje, we gaan gewoon stealth!

      Login om te reageren
    • gebruikersnaam3 zegt

      22 november 2019 om 12:49

      @utregcity: Eerder F-117 dan B2 volgens mij

      Login om te reageren
  19. johnwaters zegt

    22 november 2019 om 08:30

    Recruteert electric Jesus Musk zijn ontwerpers in de kinderopvang? En tel bij de lanceringsdatum maar minstens 2 jaar bij.

    Login om te reageren
    • laptom zegt

      22 november 2019 om 10:41

      @johnwaters: Waarom. De model Y komt een half eerder beschikbaar dan gepland….

      Login om te reageren
  20. redneckdarian zegt

    22 november 2019 om 08:33

    800 km radius. Damn dan wordt elektrisch toch wel interessant

    Login om te reageren
  21. mpgc zegt

    22 november 2019 om 08:34

    Ik vind het design wel slim. De doelgroep voor pick-up’s in de VS is conservatief. Die krijg je niet uit hun benzineslurpende Chevy’s en Fords met een keurige politiek correcte electrische SUV. Die moet je overhalen door te komen met iets dat er uitziet als een totaal onoverwinnelijke tank met superprestaties ?.

    Login om te reageren
  22. mpgc zegt

    22 november 2019 om 08:34

    Neemt niet weg dat ik hem aards lelijk vind ?

    Login om te reageren
  23. koen0373 zegt

    22 november 2019 om 08:36

    The New Cool. Wat een fantastisch ding.

    Login om te reageren
  24. robert110 zegt

    22 november 2019 om 08:38

    Vanuit een pick-up oogpunt totaal onpraktisch en onbruikbaar. Maar goed, de doelgroep zal wel niet de echte pick-up gebruiker zijn. Wel opvallend dat tesla er voor heeft gekozen het basismodel zo’n bizar lange 0-96 mee te geven, een gemiddelde 1/2 ton doet het sneller. Ook het trekgewicht is niet echt bijzonder, zelfs niet voor het topmodel. Riep musk niet dat dit hok een bizar hoog trekgewicht zou krijgen? Valt toch tegen.

    Login om te reageren
    • macready zegt

      22 november 2019 om 09:09

      @robert110:
      Onzin. Je moet echt bij de rappere 1/2 tons shoppen om onder de 6 seconden naar de 100 te gaan en dan zit je ook in een heel andere prijsklasse dan $39k.
      De gemiddelde nieuwe Sierra, Tacoma, Silverado, F150, Titan of Tundra (etc) die hier in de VS rondrijdt, is geen topmodel qua motorisering. Het merendeel mag blij zijn als ze de 100 binnen 7 seconden kunnen aantikken.

      Login om te reageren
      • robert110 zegt

        22 november 2019 om 09:31

        @macready: Ford F-150 3.5L: 6.1 seconden, 2.7L: 6.5 seconden, 5.0L: 5.5 seconden, Ram 1500 5.7L: 6.1 seconden (ik ga niet het hele lijstje af, je snapt mijn punt). Geen zijn basismotoren maar alle kosten ze minder dan 39k met acceptabele uitrusting en 4×4, en allemaal zijn ze sneller of net zo snel als de basis tesla pick-up. 6.5 seconden is gewoon niet bijzonder meer, ook niet voor een pick-up.

        Login om te reageren
    • aarsgewei zegt

      22 november 2019 om 09:10

      @robert110: hoezo onpraktisch en onbruikbaar? Trekgewicht is bijna 2x zo hoog als de max van een Raptor.

      Login om te reageren
      • robert110 zegt

        22 november 2019 om 09:36

        @aarsgewei: De laadbak is door de hoge zijkant maar beperkt bruikbaar. Het trekgewicht is maar 700kg meer dan wat nu voor een 1/2 ton de standaard is. (een Raptor is een slecht vergelijk want ook die capaciteiten liggen veel lager dan die van de gewone F-150)

        Login om te reageren
  25. billymobiel zegt

    22 november 2019 om 08:39

    Briljant! Dit ding is niet om de bestaande Pick-up rijders over te halen om er één te kopen, want zoals al aangegeven is de ‘oude’ pick-up rijder oerconservatief. De ‘nieuwe doelgroep’ echter maakt de oude doelgroep echter tot watjes in hun F150 en RAM. En uiteraard marketingtechnisch superslim. De hele wereld heeft het over dit apparaat.

    Login om te reageren
  26. johnwaters zegt

    22 november 2019 om 08:45

    Voor de “volledigheid” vermelden jullie uiteraard niet dat hij de demonstratie van de onbreekbare ruiten, de beide ruiten aan diggelen vlogen. Want de persjongens fabriceren het nieuws tegenwoordig in plaats van aan neutrale en correcte berichtgeving te doen.

    Login om te reageren
    • Paul58 zegt

      22 november 2019 om 10:38

      @johnwaters: nobody cares, productiemodel is er toch nog niet? Je kan ook alleen maar zoeken naar negativiteit. Ik zie in het artikel ook niks terug over de handige luchtcompressor of de (succesvolle) test dat ze op de deur rammen met een moker. Aan de ene kant heb je de uber tesla fanboys die alleen de positieve dingen zien en aan de andere kant van die uber tesla haters die alleen het negatieve zien. Verschrikkelijk zeg beide kanten. On topic; mooi kan ik dit niet vinden maar het lijkt mij toch vet om zoiets te zien rijden in het straatbeeld. Het is in ieder geval verre van saai en heeft bizarre specs voor een elektrische ‘auto’.

      Login om te reageren
      • carfreakjim zegt

        22 november 2019 om 17:13

        @kevin1989: Ik vind het persoonlijk een beetje zorgelijk dat die koets zo sterk is van dat ding. Hartstikke leuk dat je veilig zit als je wordt beschoten, maar de kans dat je in een ongeluk komt is toch een stuk groter. En dan heb ik liever dat de auto het grootste gedeelte van de klap opvangt dan dat ik die mag absorberen.

        Login om te reageren
    • jules713 zegt

      22 november 2019 om 10:49

      @johnwaters: maak je niet druk man, de rest van het internet buitelt over elkaar heen om dat wél te berichten. Slim hè?

      Login om te reageren
  27. ronaldotour zegt

    22 november 2019 om 08:45

    Die prijzen kunnen gewoon niet, er moet een enorm accupakket in zitten, uiteindelijk zal het in Euro’s op minimaal het dubbele uitkomen voor de P.C. Hoofdstraatgangers.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      23 november 2019 om 09:05

      @ronaldotour: zo sterk is de dollar niet hoor. Houd wel rekening dat deze prijzen excl BTW zijn en voor Europa komen er nog transportkosten bij. Meestal zijn Tesla hier ongeveer een kwart duurder, incl btw.

      Login om te reageren
  28. kobus1967 zegt

    22 november 2019 om 08:58

    Was de Delorean ook niet van RVS?
    Je valt wel op, hij had misschien het scherpe van een Lamborghini Gallardo moeten hebben en dan verhoogd.

    Login om te reageren
    • macready zegt

      22 november 2019 om 09:11

      @kobus1967:
      Bij de introductie was een groot aantal DeLoreans aanwezig, vanwege opgedane inspiratie.

      Login om te reageren
  29. screamer zegt

    22 november 2019 om 09:06

    Ow wauw wat een hoop negatieve reacties. Ik vind hem namelijk serieus supergaaf! Maar dat komt misschien omdat ik een oude lul ben en auto’s als de Pantera, Countach en de 512TR.

    Login om te reageren
  30. dper4mance zegt

    22 november 2019 om 09:06

    Ik wou altijd graag auto designer worden. Helaas teken ik poppetjes met een hark als handjes. Gelukkig kan ik mijn droom dus toch waarmaken. Ik kan gewoon ontwerper worden bij Tesla!

    Login om te reageren
  31. pomoek zegt

    22 november 2019 om 09:06

    supergaaf! Ik wil ‘m!

    Login om te reageren
  32. grasvreter zegt

    22 november 2019 om 09:07

    Hadden die jaren 80 sci-fi films toch gelijk, wat het uiterlijk van de toekomstauto moest worden.

    Login om te reageren
  33. racerx zegt

    22 november 2019 om 09:08

    Een F-117 op wielen, vreemd maar eigenlijk ook we weer grappig. Mooi dat ze ‘m zo de verkoop ingooien, al vraag ik me af of hij op deze manier voldoet aan alle (Europese) veiligheidseisen.

    Login om te reageren
  34. John-Lammers zegt

    22 november 2019 om 09:10

    Ben benieuwd wat dit weegt. Hij lijkt me behoorlijk zwaar, wat kan betekenen dat je geen laadvermogen over houdt, of straks een C(1) rijbewijs moet hebben…

    Login om te reageren
  35. gewoondirk zegt

    22 november 2019 om 09:10

    Ik vind hem gaaf. Tot op heden vond ik de Tesla’s niet om aan te gluren maar dit is gewoonweg briljant. Niemand gaat je auto over het hoofd zien en iedereen gaat er een mening over hebben. Ik zeg, doe mij die maar!

    Login om te reageren
  36. Dutchcarwizard zegt

    22 november 2019 om 09:19

    Is deze wel onzichtbaar voor de radar?

    Login om te reageren
    • mynameisjeroen zegt

      22 november 2019 om 10:12

      @baidu: vol gas langs de flitspalen

      Login om te reageren
      • Dutchcarwizard zegt

        22 november 2019 om 12:17

        @mynameisjeroen: pcies, gas(?) er op!!

        Login om te reageren
  37. JamesBond007 zegt

    22 november 2019 om 09:22

    Jaaaaaaaaaa super dik! Ik vind dit zooo tof! Lekker jaren ’70 / 80. Super tof! Er zijn genoeg mooie ‘standaard’ pickups op de wereld. Ja het lijkt inderdaad wel simpel, maar dat maakt ‘m juist zo gaaf.

    Login om te reageren
  38. w0ut zegt

    22 november 2019 om 09:35

    Kijk er naar uit om, met een wel geplaatste remactie, de passagier zijn gezicht te verbrijzelen op dat marmeren blad in het dashboard! ;-)

    Login om te reageren
  39. flashevan zegt

    22 november 2019 om 09:57

    Paul Verhoeven belde dat ie z’n slecht afgewerkte ‘prop’ uit Total Recall terug wilde. Niet normaal wat een gedrocht

    Login om te reageren
  40. monsieurleloure zegt

    22 november 2019 om 10:01

    Zoooooooooo de tering ouwe, deze is zeeeer vlot.

    Login om te reageren
  41. reggie-boy_rood zegt

    22 november 2019 om 10:08

    Wat een baas. Lijkt wel op een DeLorean pick up truck

    Login om te reageren
  42. fettasedano zegt

    22 november 2019 om 10:10

    Creatief met zetbank.
    Love it

    Login om te reageren
  43. antoonniels zegt

    22 november 2019 om 10:10

    “Bij de Tesla Cybertruck is het exoskelet van roestvrij staal, om ‘m onverwoestbaar te maken.” Om te beginnen natuurlijk niet waar, maar ik begrijp hierin de keuze ook niet. Als je de auto gebruikt waar dit type voertuig voor bedoelt is dan kan ik me zo voorstellen dat er redelijk wat schade wordt gemaakt. En is op RVS nou net niet zo lekker te repareren? Meer Show ( & GO ) dan een praktisch voertuig metname gemaakt voor een nieuwe doelgroep dan voor het winnen van zieltjes uit de bestaande doelgroep denk ik dan maar.

    Login om te reageren
  44. W115 zegt

    22 november 2019 om 10:13

    Countach 2.0

    Login om te reageren
  45. snuif zegt

    22 november 2019 om 10:24

    De Cybertruck heeft dus een exoskelet van RVS, maar dat maakt elke grote of kleine schade toch meteen structureel (en dus prijzig om te repareren)?

    Login om te reageren
  46. tazmania zegt

    22 november 2019 om 10:32

    Niks in het artikel over de gebroken ruiten bij de presentatie?

    Login om te reageren
  47. geelbarrel zegt

    22 november 2019 om 10:33

    Gejat ontwerp! Vorig jaar mb kindertekeningen uit jaren 70 en 80 weggegooid.. toen autos tekenen met alleen een lineaal the rule was…

    Login om te reageren
  48. lowlow zegt

    22 november 2019 om 10:35

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  49. bernoulli zegt

    22 november 2019 om 10:44

    Beetje jammer van die ronde wielen.

    Login om te reageren
  50. jules713 zegt

    22 november 2019 om 10:52

    Dit is hoe de Lambo SUV had moeten zijn. Niet precies zo, maar wel qua attitude

    Login om te reageren
  51. ghost zegt

    22 november 2019 om 11:00

    Leuk voor Defensie. Maar ik hoef hem niet..

    Login om te reageren
  52. djim zegt

    22 november 2019 om 11:20

    Ik ben stomverbaasd over de hoeveelheid positieve reacties hier in de comments.
    Het ding is zo ontzettend lelijk.

    Zo ontzettend lelijk dat ik er hebberig van word. Zet maar voor de deur.

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      22 november 2019 om 12:19

      @djim: haha precies dit, gaaf door lelijkheid.

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      22 november 2019 om 13:49

      @djim: zelfde met Suprème, fucking duur, veelal lelijk, en toch wil iedereen het hebben. Tesla is ook op dat punt, altijd lelijk, best wel duur, en toch wil bijna iedereen het hebben. Want met een Tesla ben je ubercool ofzo…

      Login om te reageren
  53. jtkdm zegt

    22 november 2019 om 11:32

    Leuk, een Citroën Karin pickup.

    Login om te reageren
  54. pietertjep85d zegt

    22 november 2019 om 12:01

    Geniaal ding. Dit maakt me hebberig. Eindelijk écht iets nieuws. Waar de duitsers alleen de gril vergroten is dit echt top!

    Login om te reageren
  55. supershallow zegt

    22 november 2019 om 12:22

    Absoluut briljant! Wat een super gedurfd design voor een ultraconservatieve markt!

    Login om te reageren
  56. frank2b zegt

    22 november 2019 om 12:34

    Nu nog de wielkasten dicht maken en het is af.

    Login om te reageren
  57. BaRa zegt

    22 november 2019 om 12:58

    Cool design. Nog wel heel duidelijk prototype-niveau, gok ik!
    Ik heb er vooral technische vragen over.
    – Kan bij de bak de “zijkant” er nog af? Anders lastig in gebruik.
    – Zo’n grote platliggende voorruit: ik heb me altijd laten vertellen dat het binnenin dan veel sneller opwarmt. Koeling vraagt energie. Niet wat je wilt doen met je batterijen. Tesla, hoe zit dat? Heb je een rolgordijn (aan de buitenkant) dat over de voorruit kan als de auto geparkeerd staat?
    – Exoskelet klinkt cool, en is niet nieuw. Maar hoe ga je om met schade? Op de renders van het prototype zijn de naden moeilijk te zien, dus hoe dat dan gaat is nauwelijks af te leiden.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      23 november 2019 om 09:11

      @BaRa: zonnepanelen optie aanvinken en de achter naar het zuiden. Deze panelen wekken genoeg op om de cabine koel te houden.

      Login om te reageren
  58. dwfc zegt

    22 november 2019 om 12:59

    Die Willeme toch, je afsluitende zin is best grappig …Zen eerste facelift ?

    Login om te reageren
  59. eklasse zegt

    22 november 2019 om 14:34

    We gaan een auto tekenen. Iedereen een pen? Pak een geodriehoek… klaar

    Login om te reageren
  60. str8six zegt

    22 november 2019 om 14:45

    Maar dit wordt ‘m ook echt of?

    Login om te reageren
  61. haroldt zegt

    22 november 2019 om 21:28

    Super! Durfen dat doet Tesla. Respect!

    Login om te reageren
  62. mark383 zegt

    22 november 2019 om 21:29

    Briljant. Alleen al vanwege de totaal gepolariseerde reacties hierboven. Dit is wat je wilt als autofabrikant, deze truck is onderwerp van gesprek tijdens de borrel. Love it or hate it. En marketing technisch heel slim, zoals @mpgc al aangaf hierboven. Een ‘normale’ elektrische pick-up ga je toch niet slijten aan de gemiddelde F150 koper. Dus je hebt iets bijzonders nodig, de overtreffende trap van de F150, iets waarmee je een statement maakt. Deze truck dus.

    Login om te reageren
  63. MaartenD zegt

    22 november 2019 om 23:56

    Wanneer start de productie, 1 april? What a joke!

    Login om te reageren
  64. V8Vantage zegt

    23 november 2019 om 22:21

    Ast

    Login om te reageren
    • V8Vantage zegt

      23 november 2019 om 22:25

      @vantagev8: poging 2…telefoon haperde..
      Aston Martin Bull dog als inspiratie bron gebruikt?
      https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Aston_Martin_Bulldog

      Login om te reageren
  65. superfunky zegt

    23 november 2019 om 23:00

    Er is maar één ding knap en dat is dat oplichter Musk er weer in slaagt hele volksstammen (lees hierboven) op basis van specs op papier “oeh en ah” te laten roepen, terwijl iedereen weet dat het verleden heeft bewezen:
    – prijzen haalt hij bij lange na niet;
    – specs vallen tegen;
    – introductiedatum wordt niet gehaald.
    En dan ook nog beweren dat dit een gewaagd design voor de toekomst is en het helemaal gaat maken, laat je nakijken zou ik zeggen, je lijdt aan Muskeritus!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North