Tesla onthult extreem bizarre Cybertruck

Auteur: , 130 Reacties

Eh, jongens, is deze wel helemaal 'af'?

Tesla doet het lekker op het moment. De Model 3 gaat als de spreekwoordelijke zoete broodjes over de toonbank. De Model Y staat te popelen om in productie te mogen gaan, de Roadster zal ook wel niet al te lang meer op zich laten wachten en als we het Twitteraccount van Elon Musk mogen geloven, staat er nog genoeg in de planning.

Een van de ‘geruchten’ die al een hele tijd de ronde ging was de elektrische pickup van Tesla. Welnu, het apparaat heet Tesla Cybertruck en het ding is krankzinnig qua uiterlijk. Mocht je houden van styling dat appelleert aan de ontwerpskills van een peuter c.q. kleuter zit je bij de Cybertruck helemaal goed. Er zal vast een reden achter zitten, maar het geheel ziet eruit alsof een thuisknutselaar mee bezig is geweest. Aan de andere kant, Elon Musk gaf al aan dat het een Blade Runner-achtige machine zou worden. Welnu, dat klopt.

Tesla Cybertruck '22

Exoskelet
Er zit wel een gedachte achter, want de Cybertruck maakt gebruik van een zogenaamd ‘exoskelet’, net als de Jaguar XJ dat had. Net als bij een kreeft is de buitenkant onderdeel van het skelet, in plaats van een spaceframe waar alle bodypanelen aan bevestigd worden. Bij de XJ is het exoskelet gemaakt van aluminium voor een laag gewicht, bij de Tesla Cybertruck is het exoskelet van roestvrij staal, om ‘m onverwoestbaar te maken. Op zich een slimme zet, de Cybertruck moet het gaan opnemen tegen de Ford F-150, Chevrolet Silverado en RAM 1500. Deze klantenkring geldt als erg trouw, maar ook zeer conservatief. Overstappen naar een in de VS gebouwde Japanner (Toyota Tundra, Nissan Titan) doen ze al nauwelijks. Overstappen van benzine naar elektrisch lijkt een utopie. Maar de gedachte is dus: maak een truck die van alle andere trucks watjes maakt. Dít ding is gruwelijk en moet een RAM degraderen tot een showpony.

Tesla Cybertruck '22

Specificaties
Dat doet Tesla mede met indrukwekkende specificaties. Uiteraard is de Cybertruck geheel elektrisch. Er zijn drie varianten. de eerste is de Single Motor RWD. Deze heeft enkel achterwielaandrijving en mag 3.400 kg trekken en komt op één lading zo’n 400 km ver. In 6,5 seconden haalt deze de 96 km/u, erg snel voor een basis-pickup. De tweede variant is de Dual Motor AWD, voorzien van twee motoren. Deze heeft vierwielaandrijving en mag 4.536 kg trekken. Op een volle accu kom je zo’n 480 km ver. Het topmodel is de Tri Motor AWD, met drie motoren en vierwielaandrijving. Dit gaat een Youtube-hit worden, want de specs zijn om van te smullen. Het is namelijk mogelijk om 6.350 kilo te trekken. Daarmee kun je blokkeerpickups van die Rednecks mooi aan de kant slepen. Tegelijkertijd heeft het topmodel een actieradius van meer dan 804 km. Als dat nog niet genoeg is: van 0 naar 96 km/u sprinten is in 2,9 seconden achter de rug.

Tesla Cybertruck '22

Prijzen en levering
Dan de prijzen. De goedkoopste Cybertruck kost 39.900 dollar. De Dual Motor moet 49.900 dollar kosten en voor het topmodel, de Tri Motor, vraagt Tesla 69.900 dollar. Je kan ‘m nu al bestellen, maar je zult wel even moeten wachten. De Cybertruck zal op zijn vroegst worden afgeleverd aan het einde van 2021, over twee jaar dus. Voor de Tri Motor zul je moeten wachten tot einde van 2022. Hopelijk heeft ‘ie dan zijn eerste facelift dan al gehad.

Tesla Cybertruck '22



130 reacties

Manmanman. Wat een gedrocht. Gemiste kans.
@aschja: Manmanman, wat een geweldig ding! Eindelijk weer eens echt iets onderscheidend. Tesla, here’s my money!
@aschja: 100% eens. De laatste zin zegt alles..
@tvr1974: onthulling schijnt een volledige deceptie / mislukking te zijn geweest volgens de internationale pers.
@quinn: en de hele wereld praat erover..🤔
@snorrie: inderdaad, ze kunnen beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen.
@quinn: oftewel, een groot succes dus..
Wtf! Gaaf dat ze het durven. Specs zijn bizar. Maar ik denk dat ze er bewust niet te veel van willen verkopen..
@crepito: Zo lijkt het inderdaad. Hebben ze in feite ook al gezegd.

Maar wel jammer, want met deze specs en prijzen hadden ze makkelijk de Rivian kunnen concurreren, die veel duurder gaat zijn.
Met deze specs en prijzen is hij zelfs relevant voor de hele Amerikaanse pickup markt. Maar niet met dit uiterlijk.
@fanboy: huh? ‘oh wat een afgrijselijk product, dat zal compleet opzettelijk zijn omdat hij weinig wil verkopen’.. zitten jullie toevallig ook in dat aandeel want dat verklaart die koers
@fanboy: in feite? Elon Musk heeft letterlijk getwitterd dat het geen massa pickup ging worden en dat het uiterlijk vele zal tegenhouden.

Dit is gewoon duidelijk een auto waar de techneuten (incl Musk) het voor het zeggen hadden en de designers er maar iets van moest maken.
Ik vind dit dus echt mega vet hè!

Dit is tenminste lef tonen en een bizar ontwerp durven neer te zetten. Mooi is het niet echt, maar hebberig wordt ik er wel van, zeker de Tri Motor variant :)
@reactief: maar Amerika is redelijk conservatief. Dit gaan ze nooit doen. Ik hoop van wel. Maar denk het niet.
@rolov: Ik vind Amerikanen helemaal niet zo conservatief met auto’s als Plymouth Prowler, Chevrolet SSR/HHR , Hummer , Viper.
@RobUSA: je bedoelt de auto die allang niet meer te koop zijn en op de fles zijn? Op de viper na maar dat is een muscle car niks mis mee.
@rolov: viper is ook niet meer nieuw te koop.
@reactief: ik denk net het zelfde! Doet me veel aan (vraag niet waarom) een delorean denken
@tortuga: euh, RVS?
@reactief: Dit heeft niets te maken met lef maar met kosten wat het kost anders willen zijn. Een pick-up ziet er uit als een pick-up omdat dat het meest praktisch is. Met zo’n ontwerp lever je zeer sterk op het praktische in enkel om anders te willen zijn.
@robert110: Ik zie plek voor 4 personen en een flinke laadbak. Wat wordt er precies ingeleverd door dit ontwerp?
@reactief: Het voornaamste: Je kan niet via de zijkant bij de laadbak. Dat lijkt iets kleins maar in de praktijk is dat enorm vervelend.
@robert110: Als je kijkt hoe hoog die krengen zijn, kan je bij normale pick-ups ook niet heel handig bij de zijkant. Als je dan ook nog kijkt hoeveel er opgehoogd worden, denk ik dat het wel mee valt hoe groot dat probleem is. Er zal vast een deel van de klandizie afvallen, maar zoveel productiecapaciteit hebben ze toch niet bij Tesla…

Ik zie deze in ieder geval wel zitten hoor! Campermodule erop en gaan!
@robert110: 6 personen hoor. Volwassenen zelfs zonder problemen. Ruim genoeg dus.
@reactief: 6 personen hoor. Volwassenen zelfs zonder problemen. Ruim genoeg dus.
@robin_demey: Inderdaad 6 personen! Altijd groot fan geweest van zo’n driezitsbank voorin, dus nu helemaal verkocht :) 2022, dus kan nog ff gaan sparen :)
@reactief: is je verzekering akkoord met 3 personen vooraan ?
@dwfc: Het lijkt me dat bij typegoedkeuring wordt vermeld dat er drie personen voorin kunnen. Dan zal de verzekering niet moeilijk doen lijkt me. Bij bestelwagens ook geen probleem, dus waarom hier dan wel?
@dwfc: kon al in de fiat multipla en in een veel bestelbusjes.
@robert110: blijf vooral in de box denken. Het bereik van 600 km is onrealistisch met een traditioneel ontwerp.
@flutterby: Onzin, een reguliere pick-up heeft juist enorm veel ruimte voor accu’s.
@robert110: daar is wel een reden voor. Aerodynamisch zijn pickups echt verschrikkelijk, mede door de vlakke achterruit en de (vaak open) laadruimte die in een 90graden hoek eronder zit. Door de achterkant zo door te laten lopen elimineren ze de aerodynamische nadelen van een ‘originele’ pick-up. Ik weet niet precies hoe het allemaal in z’n werk gaat, maar dat is ook de reden dan de Shelby Dakota een soortgelijk doorlopende daklijn had (al dan wel wat minder extreem)
@jasbelle: Ik vraag mij af of dat de daadwerkelijke reden is. Chevrolet heeft met de nieuwe Silverado het zelfde probleem succesvol opgelost door het cabine dak en de laadklep anders vorm te geven. Ik heb er verder niet voor gestudeerd dus ik weet er ook het fijne niet van maar het lijkt er op dat tesla er ook voor het kunnen kiezen het praktischer op te lossen.
@jasbelle: ook een pick-up truck wordt in een windtunnel getest. In de lege laadbak ontstaat een bel stilstaande lucht, die de luchtstroom over het dak netjes laat passeren.

Aan het frontaal oppervlak doe je weinig, dat blijft groot, maar je kan toch maatregelen nemen om de CW waarde te verbeteren. De onderzijde wordt afgedicht en de grille wordt afgesloten, de luchtinlaten gaan pas open als de koeling nodig is.
@robert110: een vrachtwagen nog meer, maar waarom zien we die niet elektrisch? Oh ja.. er moet wel lading (volume én gewicht) mee kunnen.
@flutterby: sorry maar groot is makkelijker qua range de range is zelfs volgens EPA die veel strenger is als WLTP.
Dit wordt op WLTP minimaal 900 km. Dus ik denk dat dit zeer realistische km zijn. Geen wonder met deze stroomlijn en 150 to 200 kWh accu’s. Zelfs de instapper is zat range voor Nederland.
@HyperTeHK: je snapt dat een pickup een werkpaard is he? Hang er een caravan, boot of andere niet gestroomlijnde aanhanger achter en je moet blij zijn met 400 km range.
@flutterby: En jij snapt dat gewicht weinig tot geen invloed op range heeft en het niet normaal is om aanhangers, trailers en caravans mee te rekenen met de range.

Gewicht doet weinig vanwege koppel vanaf 0 en regeneratie van kinetische energie, het heeft maar 10% van het effect dat het heeft op een brandstof auto.
@HyperTeHK: klopt, maar als je er niets achter gaat hangen kan je ook genoegen nemen met een kleinere accu. Het topmodel is duidelijk bedoeld om iets mee te slepen.
Ok Elon had helemaal gelijk toen hij zei dat hij geen hoge verkopen verwachten vanwege het uiterlijk. Wat een ding.

De specs daarentegen zijn weer bizar. Vooral range en trekkracht. En de prijzen zijn niet heel erg hoog.
Dit ding zal pas verkopen in 2022. Op zich, zo’n roestvrij stalen body en dan met die nieuwe “million mile battery” dan doe je er wel heeeel lang mee.
Heel lang om naar dit bizarre uiterlijk te kijken. De vraag is of je dat wil.
@fanboy: Dit wordt niet het definitieve uiterlijk.
Elon houdt iedereen voor de gek.
De definitieve versie lijkt meer op het concept uit 2017:
https://www.groen7.nl/files/2019/Tesla-Pickup-truck.jpg
En dit grapje:
https://static.autoblog.nl/images/wp2019/Tesla-CYBRTRK-render.jpg
Hahahaha
Ultieme pc hoofdstraat tractor, bye bye urus
@stoffels70:
Dit dus, die ziet er opeens uit als een verschrikkelijk gedateerd ding uit een andere eeuw.
Moest er even drie seconden aan wennen, maar… ja. Dit is gaaf zeg!
Wat een heerlijk simplistisch ding, Bollinger kan wel inpakken.
@harrie: Bollinger vind ik toch ook wel heel vet hoor. Ik denk dat daar toch ook wel een markt voor blijft bestaan.
@reactief: Deze komt nu echt in het vaarwater van Bollinger, met betere specs voor de helft van het geld.
Als het meer een mainstream was (zoals de Rivian bijvoorbeeld) dan was dat niet zo’n probleem geweest.
@fanboy: Ik denk dat het een andere markt is. En Defender rijder krijg je niet zo snel in deze Tesla, die zal eerder voor een Bollinger gaan. Zelf zou ik toch zeker twijfelen. De no nonsense van de Bollinger is wel extreem goed uitgevoerd.
Voor alle mensen die vinden dat alle auto’s op elkaar lijken. Ik vindt hem gaaf en het zou me niet verbazen als ie ook goed gaat verkopen.
Ik geef Rivian meer kans om pick-ups te verkopen al zijn deze wel relatief laag geprijsd. Een beetje knappe F150 kost ook al gauw $40K dus het is wel weer wat duurder. Niet voor conservatieve Amerikanen dus dan wordt de markt al snel vrij klein.

Mooi kan ik hem niet vinden.
@stephane8200: $40K is voor de basis versie zonder 4×4 en 250miles range. De basis Ford F150 begint bij $28K. Bij verkoop van pick-ups zijn er in USA traditioneel ook fikse promo-deals te scoren als je wat kan wachten (super bowl, black friday, ‘previous model year’, …)

En dan is er inderdaad nog het design. Niet mijn ding maar de Avalanche en Aztek verkochten ook in USA.
@w0ut: ik weet het. Ik heb vanmorgen er eentje geconfigureerd met wat opties. Toen kwam ik op $40K.
Hij is niet echt mooi, maar de specs zijn natuurlijk idioot!
“En dat vinden wij niet raar, dat vinden wij alleen héél bijzonder” 😆
Anyway, qua design lijkt alsof Bertone betrokken is geweest, maar dan uit zijn schetsenboek van 1970🙄…
Stond de Photoshop in de aanbieding?
@johnwaters: Ik denk dat ze niet verder zijn gekomen dan paint.
@alper: ik hoop dat het net zo’n icoon wordt als de Lancia Stratos concept van Bertone. Heel gaaf dit!
Was trouwens wel hilarisch geweest als deze dit jaar uit hadden gebracht en kunnen leveren. Had Tesla 10.000 van deze vehikels in NL verkocht. Zou het straatbeeld wel veranderen.
@stephane8200: ach, een model 3 is ook niet mooi.
Die ronde wielen vallen een beetje uit de toon, driehoekige had veel beter bij dit concept gepast.
@C6_R:
Rupsbanden!!
RVS body, kan je wel heel gemakkelijk een hoop zooi proper aan vast lassen.
Ideaal voor tuning 😜
Gewaagd ontwerp. +veel voor het lef.
Ben alleen benieuwd of het geen hoax/commerciële zet is.
Wel makkelijk met poetsen zo al die vlakke delen. Best een gaaf ding.
Is nog te lelijk om op Mars rond te rijden
Gaaf, een elektrieke B-2 Spirit Stealth Bomber met zonder vleugels. 🛸
@utregcity: precies. Niks getuur op een Flitsmeister schermpje, we gaan gewoon stealth!
@utregcity: Eerder F-117 dan B2 volgens mij
Recruteert electric Jesus Musk zijn ontwerpers in de kinderopvang? En tel bij de lanceringsdatum maar minstens 2 jaar bij.
@johnwaters: Waarom. De model Y komt een half eerder beschikbaar dan gepland….
800 km radius. Damn dan wordt elektrisch toch wel interessant
Ik vind het design wel slim. De doelgroep voor pick-up’s in de VS is conservatief. Die krijg je niet uit hun benzineslurpende Chevy’s en Fords met een keurige politiek correcte electrische SUV. Die moet je overhalen door te komen met iets dat er uitziet als een totaal onoverwinnelijke tank met superprestaties 😄.
Neemt niet weg dat ik hem aards lelijk vind 😄
The New Cool. Wat een fantastisch ding.
Vanuit een pick-up oogpunt totaal onpraktisch en onbruikbaar. Maar goed, de doelgroep zal wel niet de echte pick-up gebruiker zijn. Wel opvallend dat tesla er voor heeft gekozen het basismodel zo’n bizar lange 0-96 mee te geven, een gemiddelde 1/2 ton doet het sneller. Ook het trekgewicht is niet echt bijzonder, zelfs niet voor het topmodel. Riep musk niet dat dit hok een bizar hoog trekgewicht zou krijgen? Valt toch tegen.
@robert110:
Onzin. Je moet echt bij de rappere 1/2 tons shoppen om onder de 6 seconden naar de 100 te gaan en dan zit je ook in een heel andere prijsklasse dan $39k.
De gemiddelde nieuwe Sierra, Tacoma, Silverado, F150, Titan of Tundra (etc) die hier in de VS rondrijdt, is geen topmodel qua motorisering. Het merendeel mag blij zijn als ze de 100 binnen 7 seconden kunnen aantikken.
@macready: Ford F-150 3.5L: 6.1 seconden, 2.7L: 6.5 seconden, 5.0L: 5.5 seconden, Ram 1500 5.7L: 6.1 seconden (ik ga niet het hele lijstje af, je snapt mijn punt). Geen zijn basismotoren maar alle kosten ze minder dan 39k met acceptabele uitrusting en 4×4, en allemaal zijn ze sneller of net zo snel als de basis tesla pick-up. 6.5 seconden is gewoon niet bijzonder meer, ook niet voor een pick-up.
@robert110: hoezo onpraktisch en onbruikbaar? Trekgewicht is bijna 2x zo hoog als de max van een Raptor.
@aarsgewei: De laadbak is door de hoge zijkant maar beperkt bruikbaar. Het trekgewicht is maar 700kg meer dan wat nu voor een 1/2 ton de standaard is. (een Raptor is een slecht vergelijk want ook die capaciteiten liggen veel lager dan die van de gewone F-150)
Briljant! Dit ding is niet om de bestaande Pick-up rijders over te halen om er één te kopen, want zoals al aangegeven is de ‘oude’ pick-up rijder oerconservatief. De ‘nieuwe doelgroep’ echter maakt de oude doelgroep echter tot watjes in hun F150 en RAM. En uiteraard marketingtechnisch superslim. De hele wereld heeft het over dit apparaat.
Voor de “volledigheid” vermelden jullie uiteraard niet dat hij de demonstratie van de onbreekbare ruiten, de beide ruiten aan diggelen vlogen. Want de persjongens fabriceren het nieuws tegenwoordig in plaats van aan neutrale en correcte berichtgeving te doen.
@johnwaters: nobody cares, productiemodel is er toch nog niet? Je kan ook alleen maar zoeken naar negativiteit. Ik zie in het artikel ook niks terug over de handige luchtcompressor of de (succesvolle) test dat ze op de deur rammen met een moker. Aan de ene kant heb je de uber tesla fanboys die alleen de positieve dingen zien en aan de andere kant van die uber tesla haters die alleen het negatieve zien. Verschrikkelijk zeg beide kanten. On topic; mooi kan ik dit niet vinden maar het lijkt mij toch vet om zoiets te zien rijden in het straatbeeld. Het is in ieder geval verre van saai en heeft bizarre specs voor een elektrische ‘auto’.
@kevin1989: Ik vind het persoonlijk een beetje zorgelijk dat die koets zo sterk is van dat ding. Hartstikke leuk dat je veilig zit als je wordt beschoten, maar de kans dat je in een ongeluk komt is toch een stuk groter. En dan heb ik liever dat de auto het grootste gedeelte van de klap opvangt dan dat ik die mag absorberen.
@johnwaters: maak je niet druk man, de rest van het internet buitelt over elkaar heen om dat wél te berichten. Slim hè?
Die prijzen kunnen gewoon niet, er moet een enorm accupakket in zitten, uiteindelijk zal het in Euro’s op minimaal het dubbele uitkomen voor de P.C. Hoofdstraatgangers.
@ronaldotour: zo sterk is de dollar niet hoor. Houd wel rekening dat deze prijzen excl BTW zijn en voor Europa komen er nog transportkosten bij. Meestal zijn Tesla hier ongeveer een kwart duurder, incl btw.
Was de Delorean ook niet van RVS?
Je valt wel op, hij had misschien het scherpe van een Lamborghini Gallardo moeten hebben en dan verhoogd.
@kobus1967:
Bij de introductie was een groot aantal DeLoreans aanwezig, vanwege opgedane inspiratie.
Ow wauw wat een hoop negatieve reacties. Ik vind hem namelijk serieus supergaaf! Maar dat komt misschien omdat ik een oude lul ben en auto’s als de Pantera, Countach en de 512TR.
Ik wou altijd graag auto designer worden. Helaas teken ik poppetjes met een hark als handjes. Gelukkig kan ik mijn droom dus toch waarmaken. Ik kan gewoon ontwerper worden bij Tesla!
supergaaf! Ik wil ‘m!
Hadden die jaren 80 sci-fi films toch gelijk, wat het uiterlijk van de toekomstauto moest worden.
Een F-117 op wielen, vreemd maar eigenlijk ook we weer grappig. Mooi dat ze ‘m zo de verkoop ingooien, al vraag ik me af of hij op deze manier voldoet aan alle (Europese) veiligheidseisen.
Ben benieuwd wat dit weegt. Hij lijkt me behoorlijk zwaar, wat kan betekenen dat je geen laadvermogen over houdt, of straks een C(1) rijbewijs moet hebben…
Ik vind hem gaaf. Tot op heden vond ik de Tesla’s niet om aan te gluren maar dit is gewoonweg briljant. Niemand gaat je auto over het hoofd zien en iedereen gaat er een mening over hebben. Ik zeg, doe mij die maar!
Is deze wel onzichtbaar voor de radar?
@baidu: vol gas langs de flitspalen
@mynameisjeroen: pcies, gas(?) er op!!
Jaaaaaaaaaa super dik! Ik vind dit zooo tof! Lekker jaren ’70 / 80. Super tof! Er zijn genoeg mooie ‘standaard’ pickups op de wereld. Ja het lijkt inderdaad wel simpel, maar dat maakt ‘m juist zo gaaf.
Kijk er naar uit om, met een wel geplaatste remactie, de passagier zijn gezicht te verbrijzelen op dat marmeren blad in het dashboard! ;-)
Paul Verhoeven belde dat ie z’n slecht afgewerkte ‘prop’ uit Total Recall terug wilde. Niet normaal wat een gedrocht
Zoooooooooo de tering ouwe, deze is zeeeer vlot.
Wat een baas. Lijkt wel op een DeLorean pick up truck
Creatief met zetbank.
Love it
“Bij de Tesla Cybertruck is het exoskelet van roestvrij staal, om ‘m onverwoestbaar te maken.” Om te beginnen natuurlijk niet waar, maar ik begrijp hierin de keuze ook niet. Als je de auto gebruikt waar dit type voertuig voor bedoelt is dan kan ik me zo voorstellen dat er redelijk wat schade wordt gemaakt. En is op RVS nou net niet zo lekker te repareren? Meer Show ( & GO ) dan een praktisch voertuig metname gemaakt voor een nieuwe doelgroep dan voor het winnen van zieltjes uit de bestaande doelgroep denk ik dan maar.
Countach 2.0
De Cybertruck heeft dus een exoskelet van RVS, maar dat maakt elke grote of kleine schade toch meteen structureel (en dus prijzig om te repareren)?
Niks in het artikel over de gebroken ruiten bij de presentatie?
Gejat ontwerp! Vorig jaar mb kindertekeningen uit jaren 70 en 80 weggegooid.. toen autos tekenen met alleen een lineaal the rule was…
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Beetje jammer van die ronde wielen.
Dit is hoe de Lambo SUV had moeten zijn. Niet precies zo, maar wel qua attitude
Leuk voor Defensie. Maar ik hoef hem niet..
Ik ben stomverbaasd over de hoeveelheid positieve reacties hier in de comments.
Het ding is zo ontzettend lelijk.

Zo ontzettend lelijk dat ik er hebberig van word. Zet maar voor de deur.
@djim: haha precies dit, gaaf door lelijkheid.
@djim: zelfde met Suprème, fucking duur, veelal lelijk, en toch wil iedereen het hebben. Tesla is ook op dat punt, altijd lelijk, best wel duur, en toch wil bijna iedereen het hebben. Want met een Tesla ben je ubercool ofzo…
Leuk, een Citroën Karin pickup.
Geniaal ding. Dit maakt me hebberig. Eindelijk écht iets nieuws. Waar de duitsers alleen de gril vergroten is dit echt top!
Absoluut briljant! Wat een super gedurfd design voor een ultraconservatieve markt!
Nu nog de wielkasten dicht maken en het is af.
Cool design. Nog wel heel duidelijk prototype-niveau, gok ik!
Ik heb er vooral technische vragen over.
– Kan bij de bak de “zijkant” er nog af? Anders lastig in gebruik.
– Zo’n grote platliggende voorruit: ik heb me altijd laten vertellen dat het binnenin dan veel sneller opwarmt. Koeling vraagt energie. Niet wat je wilt doen met je batterijen. Tesla, hoe zit dat? Heb je een rolgordijn (aan de buitenkant) dat over de voorruit kan als de auto geparkeerd staat?
– Exoskelet klinkt cool, en is niet nieuw. Maar hoe ga je om met schade? Op de renders van het prototype zijn de naden moeilijk te zien, dus hoe dat dan gaat is nauwelijks af te leiden.
@BaRa: zonnepanelen optie aanvinken en de achter naar het zuiden. Deze panelen wekken genoeg op om de cabine koel te houden.
Die Willeme toch, je afsluitende zin is best grappig …Zen eerste facelift 😂
We gaan een auto tekenen. Iedereen een pen? Pak een geodriehoek… klaar
Maar dit wordt ‘m ook echt of?
Super! Durfen dat doet Tesla. Respect!
Briljant. Alleen al vanwege de totaal gepolariseerde reacties hierboven. Dit is wat je wilt als autofabrikant, deze truck is onderwerp van gesprek tijdens de borrel. Love it or hate it. En marketing technisch heel slim, zoals @mpgc al aangaf hierboven. Een ‘normale’ elektrische pick-up ga je toch niet slijten aan de gemiddelde F150 koper. Dus je hebt iets bijzonders nodig, de overtreffende trap van de F150, iets waarmee je een statement maakt. Deze truck dus.
Wanneer start de productie, 1 april? What a joke!
Ast
@vantagev8: poging 2…telefoon haperde..
Aston Martin Bull dog als inspiratie bron gebruikt?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Aston_Martin_Bulldog
Er is maar één ding knap en dat is dat oplichter Musk er weer in slaagt hele volksstammen (lees hierboven) op basis van specs op papier “oeh en ah” te laten roepen, terwijl iedereen weet dat het verleden heeft bewezen:
– prijzen haalt hij bij lange na niet;
– specs vallen tegen;
– introductiedatum wordt niet gehaald.
En dan ook nog beweren dat dit een gewaagd design voor de toekomst is en het helemaal gaat maken, laat je nakijken zou ik zeggen, je lijdt aan Muskeritus!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).