• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Grand Cherokee SRT8

Auteur: Wouter, gepost 1 maart 2006 om 11:17 – 40 Reacties

" class=


De Jeep Grand Cherokee SRT8 zou zomaar de prijs in de wacht kunnen slepen voor de meest indrukwekkende voorkant. Het front oogt echt dik en de met 25 mm verlaagde ophanging helpt ook een handje mee. De gigantische 20″ gesmede velgen zijn uitgerust met Goodyear P245/45ZR20 BSW all-season banden, zeker een maatje waarmee je lang vrienden blijft met je bandenboer.

Onder de kap huist de welbekende 6.1 liter HEMI V8 die 432 pk en 569 nm levert. De Grand Cherokee moet ermee binnen vijf seconden naar de 100 sprinten, waarmee deze Jeep tot de koningen der SUV’s behoort. Een topsnelheid wordt nog niet opgegeven, maar de snelheidsmeter loopt alvast tot 300 km/u…


Ook interessant!

  • Cherokee's maken bezwaar tegen modelnaam van Jeep
  • Dit is de nieuwe Jeep Grand Cherokee, óók voor Nederland
  • Jeep Wagoneer
    Jeep Wagoneer is de allerduurste ooit
  • Jeep naam
    Dit vindt Jeep van hun 'foute' naam

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Asobakken, geneve-2006, grand-cherokee, Jeep, SUV

Vorig bericht: « Ferrari 599 GTB Fiorano
Volgend bericht: Suzuki standaard met vleugeldeuren »

Lees Interacties

Reacties

  1. w0o0dy zegt

    1 maart 2006 om 11:38

    lijkt me wel grappig om de reactie van mensen te zien als ze deze beeldvullend in de spiegel krijgen..

    Login om te reageren
  2. dekster zegt

    1 maart 2006 om 11:45

    ik haat wagens zoals deze

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    1 maart 2006 om 11:52

    ik heb ook niet veel met SUV’s maar terreinrijden is wel grappig. En een snelle SUV is voor een keer wel echt heel erg grappig. Stel je voor hoe mensen kijken als je met zo’n bak in 6 seconden naar de 100 sprint…. open monden gegarandeerd. GTI’tjes die je uitdagen compleet voor joker zetten is ook wel erg lachen. Maar als het mijn geld was kwa er zeker iets anders, dat is duidelijk.

    Login om te reageren
  4. Jan zegt

    1 maart 2006 om 12:39

    Ja voila, zo’n Jeep zou ik ook niet beslist kopen, geef me dan maar de gekende 3, Q7 S-Line, Cayenne Turbo S, Subaru B9 Tribeca

    Login om te reageren
  5. 2 x Ferrari, 1 x Aston zegt

    1 maart 2006 om 12:42

    Je krijgt ook schriftelijk gegarandeerd dat je eigen trophy-vrouwtje hem zeker niet kan inparkeren. Je SUVkut moet dus per definitie op de stoep gaan staan.

    Login om te reageren
  6. Sacha zegt

    1 maart 2006 om 12:46

    Er is er ook maar één echt de moeite waard wat mij betreft:

    Login om te reageren
  7. Ary zegt

    1 maart 2006 om 13:17

    strakke bak, mooi verlaagd

    Login om te reageren
  8. Floor zegt

    1 maart 2006 om 13:18

    vind het een erg mooie bak voor een een lelijk segment

    Login om te reageren
  9. Mazzic zegt

    1 maart 2006 om 15:07

    Ik val in herhaling, maar er gaat niks boven een Range

    Login om te reageren
  10. dekster zegt

    1 maart 2006 om 15:11

    voor mij gaat een cayene boven een range

    Login om te reageren
  11. SamSam zegt

    1 maart 2006 om 15:19

    @ Sacha

    Precies wat jij zegt!
    Old skool met anabolen !!!!!

    Login om te reageren
  12. Jeremy zegt

    1 maart 2006 om 17:44

    yep Sacha, de G klasse amg is ook mijn favoriet als het om terreinwagens gaat.

    Login om te reageren
  13. Daniël zegt

    1 maart 2006 om 17:45

    die uitlaten zijn lelijk

    Login om te reageren
  14. Aston zegt

    1 maart 2006 om 19:08

    Geef mij maar de range rover sport supercharged! Deze is ook niet mis maar toch …

    Login om te reageren
  15. SamSam zegt

    1 maart 2006 om 19:55

    @ Aston..

    Die is ook mooi man..
    Maar die G55 wagon is gewoon apart

    Login om te reageren
  16. JeffreyG zegt

    1 maart 2006 om 20:14

    range rover sport supercharged is idd mooier (geef je gelijk Aston)
    maar deze is ook zeker wel heel erg dik :|
    zou een grote hit worden in de VS
    dat kan ik je verzekeren ;)

    Login om te reageren
  17. ManDark! zegt

    1 maart 2006 om 20:28

    Waar is dexter…mijn aartsrivaal

    Login om te reageren
  18. Franqie zegt

    1 maart 2006 om 22:40

    @Jan: dat je deze niet mooi vind, en een Q7 of Cayenne mooier vind kan ik nog begrijpen. Maar een Subaru B9 Tribeca :-? dat is egt een van de lelijkste automobielen ooit gemaakt…

    Login om te reageren
  19. w0o0dy zegt

    1 maart 2006 om 23:45

    mag ik er nog even op wijzen dat deze SUV bijna alle (niet-getunde) SUV’s die op de markt zijn, achter zich laat qua prestaties (in ee rechte lijn in ieder geval).
    Hij is dus wel echt snel.

    Login om te reageren
  20. Sacha zegt

    2 maart 2006 om 00:03

    Zelfs de G55?

    Login om te reageren
  21. Jeremy zegt

    2 maart 2006 om 00:06

    @WOoOdy: De Mercedes ML63 amg is toch nog een stukje sneller.:-)

    Login om te reageren
  22. Jeremy zegt

    2 maart 2006 om 00:11

    @Sacha: De G55 heeft wel geen hoge topsnelheid (210), de ML63 wel.(250)

    Login om te reageren
  23. Sacha zegt

    2 maart 2006 om 00:13

    Nee, topsnelheid is beperkt, anders valt ie om.

    Login om te reageren
  24. Jeremy zegt

    2 maart 2006 om 00:19

    Ja, echt airodynamish is ie niet te noemen, maar hij is dan ook afgeleid van een door en door terreinwagen. Al lijkt hij door amg nu meer op een suv.

    Login om te reageren
  25. w0o0dy zegt

    2 maart 2006 om 08:25

    even nagekeken en de specs zeggen dat de SRT8 en de ML63 AMG even snel naar de 100 zijn (beide in 5 seconden), de top van de SRT8 is mij onbekend, die van de ml63 is 250. De Cayenne turbo s is volgens mij wel sneller naar de 100.

    Login om te reageren
  26. w0o0dy zegt

    2 maart 2006 om 08:33

    oops, de Cayenne turbo s is zelfs 0,2 seconden langzamer…
    Als de Grand Cherokee niet begrensd is dan zal de SRT8 een hogere top hebben dan de ML63, maar als er iets irrelevant is voor zo’n schip dan is het de topsnelheid lijkt mij.
    Voor de volledigheid, de G55 is stoer, maar toch iets minder snel. Mijn punt is, dat je een vreselijk snelle SUV krijgt zeker in verhouding tot de prijs.

    Login om te reageren
  27. dekster zegt

    2 maart 2006 om 10:14

    @W0o0dy
    die gaat toch in 4.8 sec naar 100? en de srt8 binnen 5 of heb ik verkeerd?

    Login om te reageren
  28. Rits zegt

    2 maart 2006 om 11:49

    0-100km/h zegt niet alles. je kunt beter kijken wat ze presteren van 100-200km/h dan kun je pas zien wie er het snelst is.

    Login om te reageren
  29. w0o0dy zegt

    2 maart 2006 om 12:19

    @Rits: waarom zou 0-100 geen goede vergelijking zijn? en waarom 100-200 wel? Dat is puur een vergelijking kiezen omdat je een bepaalde uitkomst wilt hebben. Tuurlijk zijn er meer waarden om mee te vergelijken. Wat mij betreft kijken we alleen maar naar tussenacceleratie en bochtsnelheden want daar heb je in de praktijk wat aan en aan sprinten eigenlijk weinig.
    (maar helaas hebben we (nog)geen gegevens om mee te vergelijken)

    Volgens het artikel op autoblog over de Cayenne Turbo S doet ie 0-100 in 5,2 en de ML63 doet het volgens de site van AMG in 5,0 (en de SRT8 idd “binnen de 5 seconden”, de exacte waarde heb ik nog niet gevonden).

    Als iemand even een Cherokee SRT8, een ML63AMG en een Cayenne Turbo S regelt dan wil ik me wel opofferen (suv’s zijn eigenlijk niet mijn ding) en een zorgvuldige vergelijking maken inclusief een aantal metingen die relevant zijn om te bepalen welke de snelste is. Its a dirty job but someone’s got to do it ;-)

    Login om te reageren
  30. Rits zegt

    2 maart 2006 om 13:33

    @woody: ik heb ook niet gezegd dat de sprint van 0-100 geen goede vergelijking zou zijn. maar het is ook belangrijk om te kijken wat de auto doet na de 100km/h en zoals je al zei naar de tussenacceleratie en de bochtensnelheid.

    Login om te reageren
  31. Ruben zegt

    3 maart 2006 om 12:34

    Het verschil is dat je, Chrysler kennende, bij de Grand Cherokee de transmissie zal mogen vervangen na één zo’n 0-100 sprint.

    Login om te reageren
  32. w0o0dy zegt

    3 maart 2006 om 12:40

    dat is inderdaad een zwak punt bij Jeep, weet ik uit een buitengewoon betrouwbare bron.

    Login om te reageren
  33. Reiner zegt

    12 maart 2006 om 23:21

    De uitlaten hadden op de hoeken moeten staan.

    Login om te reageren
  34. Jacco zegt

    14 maart 2006 om 20:09

    gwoon donders mooie wagen

    Login om te reageren
  35. Evert zegt

    3 april 2006 om 11:37

    Fantastische prijs / prestatie verhouding, nog geen 90000 euro voor een beest van een auto terwijl het vergelijk allemaal dik boven de 100000 euro is !!!

    Login om te reageren
  36. Trippin zegt

    11 april 2006 om 23:31

    Gruwelijk dikke bak! Oogt zeer meesterlijk…’doe mij hem dan maar in het zwart’ (h)

    Login om te reageren
  37. Jeroen zegt

    27 april 2006 om 14:25

    Ik rij nu al in een Jeep Grand Cherokee
    en ik zeg het je hij rijd echt heel lekker
    ik vind de commander ook heel mooi
    daar zat ik eerst ook over te twijfelen maar toch deze gekozen want die anders slurpt iets meer bezine en toch iets te groot voor een familie van 3 he !

    Login om te reageren
  38. Daimler zegt

    9 augustus 2006 om 18:55

    Chrysler is altijd een toppie
    maar zoals Rits het al zei van 0 naar de 100 wil niks zeggen
    sommige auto’s trekken pas na de 100km/h pas door
    ik heb zelf een Chrysler Voyager 3.0 en trok een BMW X5 3.0 zo uit na 80km/h

    Login om te reageren
  39. stefan zegt

    9 februari 2007 om 01:07

    wat een kansloze negatieve reacties ,dit is een superbak waarmee je elke suv spankt degene die de zwaarste kritiek hebben kunnen het toch vaak niet betalen
    die rijden in een gare bak het zijn net de mensen die lelijk zijn die zeggen schoonheid zit van binnen !!!

    Login om te reageren
  40. realist zegt

    5 maart 2007 om 23:25

    ik heb een moat die met zo ene rijd een zwarte full option in gelderland.
    deze bak is in real echt heel verrassend mooi in zijn soort.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North