• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Grijp je kans: superzeldzame Porsche 993 GT2 te koop

Auteur: sir_smokalot, gepost 28 februari 2015 om 12:36 – 61 Reacties

Afbeelding Grijp je kans: superzeldzame Porsche 993 GT2 te koopAfbeelding Grijp je kans: superzeldzame Porsche 993 GT2 te koopAfbeelding Grijp je kans: superzeldzame Porsche 993 GT2 te koopAfbeelding Grijp je kans: superzeldzame Porsche 993 GT2 te koopAfbeelding Grijp je kans: superzeldzame Porsche 993 GT2 te koopAfbeelding Grijp je kans: superzeldzame Porsche 993 GT2 te koopAfbeelding Grijp je kans: superzeldzame Porsche 993 GT2 te koopAfbeelding Grijp je kans: superzeldzame Porsche 993 GT2 te koop

Bootylicious
Wat kost dat nou, zo’n 20 jaar oude Porsche? Het antwoord zal je verbazen.

De Porsche 993 – oftwel een 911 van 3 generaties geleden – is een veelgezochte, waardevaste auto. In tegenstelling tot sommige modellen van de 996-reeks die erna kwam moet je voor een 993 flink je portemonnee trekken en die paarse flappen laten knisperen. Gierige mensen kunnen dus beter even verder shoppen.

Van de 993 werd in 1995 ook een GT2-versie gemaakt: tegenwoordig staat dit bekend als de 911 Turbo, maar dan met alleen achterwielaandrijving, maar in de tijd van de 993 was het een homologatiemodel om deel te kunnen nemen aan de BPR Global GT Endurance Series. Onder de kap ligt een zescilinder bi-turbo met 430 pk, en er werden er in totaal niet meer dan 57 exemplaren van gebouwd. Dit weerhield een tuner overigens niet om er eentje knake-hard te tunen, maar enfin.

Het Polar Silver over Black-exemplaar uit 1996 dat veilinghuis Gooding later dit jaar op Amelia Island gaat verhameren is echter volledig origineel, en heeft slechts 36.000 kilometer op de klok. Dan weet je dat deze 911 die af-fabriek gepopnageld is een duur geintje gaat worden.

Hoe duur? Tussen de $950,000 en $1,250,000 naar schatting. Ja, serieus. Yikes.

Ook interessant!

  • Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
    Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
  • Knotsgekke Porsche 993
    Knotsgekke Porsche 993 is krankzinnig duur
  • Koop de Porsche 911 GT2 RS Clubsport van Max Verstappen
  • Gunther Werks 993 Speedster is niet te versmaden

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 993, grijs, gt2, Porsche, veiling

Vorig bericht: « Officieel: Lagonda Taraf nu ook in Europa beschikbaar
Volgend bericht: Birdman-regisseur draaide ooit voor BMW [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Marijn90 zegt

    28 februari 2015 om 12:39

    Holy shit wat een heerlijke wagen. Iemand die een miljoen aan me voor kan schieten?

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      28 februari 2015 om 12:46

      @Marijn90:
      Alleen als je eerst een hele goede levensverzekering afsluit waar ik de begunstigde van ben, anders ben ik binnen 24 uur 1 miljoen armer..

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      28 februari 2015 om 13:16

      @Marijn90: Alleen als je echt belooft dat ik het terug krijg. Wat is je rekeningnummer?

      Login om te reageren
    • xiran zegt

      28 februari 2015 om 16:02

      @marijn90: tuurlijk, dan moet je wel wat klusjes opknappen.

      Login om te reageren
  2. jrk68 zegt

    28 februari 2015 om 12:44

    Gelukkig kan ik hem niet betalen….
    Naast zo’n ding staan kwijlen is veel beter voor je levensverwachting dan er daadwerkelijk mee gaan rijden, maar als er 1 auto een NSFW waarschuwing verdient dan is het de 993 GT2 wel….

    Login om te reageren
    • sacha zegt

      1 maart 2015 om 17:49

      @jrk68: eerder NSFL

      Login om te reageren
  3. fejjie zegt

    28 februari 2015 om 12:48

    Er was ook gewoon een 993 turbo hoor.

    Login om te reageren
    • erwh zegt

      28 februari 2015 om 13:05

      @fejjie: inderdaad en een Turbo S.

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      28 februari 2015 om 13:17

      @fejjie: Wat ik probeerde te zeggen was dat de GT2 onder de 996 en 997 gewoon een smaakje 911 was, maar dat ie is begonnen puur en alleen ter homologatie voor een GT-raceklasse.

      Login om te reageren
    • guusboum zegt

      28 februari 2015 om 13:48

      @fejjie: zelfs een enkel exemplaar met vierwielaandrijving, als ik mij niet vergis.

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        28 februari 2015 om 16:40

        @guusboum: Ik durf wel te stellen: meer dan een enkel… of wacht, allemaal eigenlijk :-)

        Login om te reageren
        • guusboum zegt

          28 februari 2015 om 16:57

          @baasbas: die generaties nog niet toch? De nieuwere vanaf 996 sowieso wel 4wd..

          Login om te reageren
          • ko3n zegt

            1 maart 2015 om 09:42

            @guusboum: jawel de 993 turbo had ook al 4WD

            Login om te reageren
  4. screamgt zegt

    28 februari 2015 om 12:50

    Dit is hoe een Porsche zou moeten zijn, wat een heerlijke wagen. Instant buy als ik er de centjes voor zou hebben.

    Login om te reageren
  5. ablogjunk zegt

    28 februari 2015 om 12:53

    Dan kan je nog zo’n Porschofiel zijn, dit gaat werkelijk nergens meer over!

    Login om te reageren
  6. medemblikker zegt

    28 februari 2015 om 12:54

    Mooiste Porsche Ever.

    Login om te reageren
  7. philipf zegt

    28 februari 2015 om 12:58

    Hoeveel zijn er van gebouwd?

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      28 februari 2015 om 13:05

      @philipf:
      50 met het stuur aan de goede kant + 7 met het stuur aan de berijders kant..

      Login om te reageren
      • philipf zegt

        28 februari 2015 om 15:14

        @tupperware: is er wel een goede kant? Stuur rechts rijdt ook heerlijk hoor

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          28 februari 2015 om 15:55

          @philipf: Waarom zou het anders rijden met het stuur aan de rechterkant (afgezien van het feit dat het even wennen is)? Het is niet zo dat je dan opeens een compleet andere auto hebt.

          Login om te reageren
          • fejjie zegt

            28 februari 2015 om 20:00

            @philipf @berlinetta: Het probleem is dat je dan niet meer kan voorbij steken omdat je niet langs je voorganger kan kijken. Dus op de openbare weg heeft een rechtsgestuurde auto een groot nadeel, zeker met zo een vermogen onder je rechtervoet. Op het circuit maakt het niet uit natuurlijk.

            Login om te reageren
            • spykerboy zegt

              1 maart 2015 om 09:33

              @fejjie: valt wel mee hoor, ik tij met een rechtsgestuurde toyota supra, en bij voorbij steken kijk je gewoon rechts langs je voorganger of er iets aankomy en ga je er zo langs. Enige nadeel is parkeergarages etc. Alleen neem ik de supra toch niet mee naar dat soort locaties dus dat scheelt

              Login om te reageren
    • rennsport6 zegt

      28 februari 2015 om 13:07

      @philipf: weet jij wat lezen is?

      Login om te reageren
      • philipf zegt

        28 februari 2015 om 15:13

        @rennsport6: ik lees er gewoon 5x overheen. Je hebt helemaal gelijk. Sorry, gaat het?

        Login om te reageren
    • rikus zegt

      28 februari 2015 om 15:10

      @philipf: volgens de tekst die bij het plaatje hoort: 57 exemplaren.

      Login om te reageren
  8. bsxc2 zegt

    28 februari 2015 om 13:03

    Voor die prijs nog niet eens mint (zie leder)

    Login om te reageren
  9. baasbas zegt

    28 februari 2015 om 13:08

    Haha, ammenooitniet. Grootste nadeel: geef je zoveel geld uit, kan je er weer niet mee rijden.

    Als ik een ruige 993 wil schaf ik wel een Turbo chassis aan en ga ik langs RUF of Manthey om er iets moois van te maken. Kost een ‘fractie’ en je kan er nog mee rijden ook.

    Login om te reageren
  10. bietje zegt

    28 februari 2015 om 13:09

    Leuke auto, interessant dat hij zeldzaam is, maar dat is in mijn ogen ook het enige wat m bijzonder maakt en in die prijscategorie zijn er veel auto’s die ik liever zou kopen.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      28 februari 2015 om 13:18

      @bietje: Idd. En als je een 993 wilt met popnagels in de flank kan je ook langs bij RWB.

      Login om te reageren
      • bietje zegt

        28 februari 2015 om 14:14

        @jaapiyo:
        En laat ik RWB nou helemaal de bom vinden :-)

        Login om te reageren
  11. gtwillem zegt

    28 februari 2015 om 13:11

    De auto is geweldig, 3 ton zou ik er nog over hebben. Voor 1 miljoen mag iemand anders hem parkeren.

    Login om te reageren
  12. supersim200 zegt

    28 februari 2015 om 13:16

    Heeft een nsfw label nodig.

    Login om te reageren
    • bietje zegt

      28 februari 2015 om 14:13

      @supersim200:
      En laat ik RWB nou helemaal de bom vinden :-)

      Login om te reageren
      • bietje zegt

        28 februari 2015 om 14:15

        @bietje: excuus, per ongeluk verkeerde plek

        Login om te reageren
  13. 991gt3rs zegt

    28 februari 2015 om 13:21

    Beter dan dit word het niet. Er staat er overigens ook al een tijdje 1 te koop in Duitsland voor €890.000,- in de heerlijke kleur speedgelb. http://suchen.mobile.de/auto-inserat/porsche-993-gt2-32-900-km-leder-mannheim/205003720.html

    Login om te reageren
  14. camber24 zegt

    28 februari 2015 om 13:30

    Bruut. Erg bruut. Maar 1 mio? What the hell man. Kan daar genoeg ander leuk (klassiek) spul voor bedenken. Maar ben dan ook meer een liefhebber van Italiaanse schonen, uit de jaren 60/70.
    Of……. Een F40. Hou je nog wat over ook.

    Login om te reageren
  15. macchina zegt

    28 februari 2015 om 13:57

    Hoe kan deze auto 1000 km minder(!) hebben gelopen in 2013 dan in 2006? Dan reed ie elk jaar -110 km ofzo. Zie distributieriem stickers

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      28 februari 2015 om 15:56

      @macchina: Achteruit rijden.

      Login om te reageren
  16. Ram-G-maN zegt

    28 februari 2015 om 13:59

    Dat is een dure manier om aan zelfdoding te komen.
    Een miljoen voor The Widowmaker. Werkelijk van de zotte.

    Ik heb veel liever een atmosferische 964 Rauh Welt Begriff in Martini livery.

    Login om te reageren
    • tombe zegt

      28 februari 2015 om 19:38

      @AutomotiveDesigner: it’s better to burn out then to fade away :-)

      Login om te reageren
      • subarufan zegt

        28 februari 2015 om 20:53

        @tombe: *than. Nu leest het nogal krom ;)

        Login om te reageren
  17. bofkont zegt

    28 februari 2015 om 14:37

    Heerlijk! dit soort wagens moet je pamperen en alleen uit laten op zeer mooie droge dagen.

    Login om te reageren
  18. RobUSA zegt

    28 februari 2015 om 14:44

    Blijft voor mij er goedkoop uitzien sorry.
    Die popnagels, die overdreven vleugel, die kleur.

    Login om te reageren
  19. rika zegt

    28 februari 2015 om 14:47

    De prijzen slaan nu helemaal door, denk dat de huidige eigenaar dat ook wel inziet. Denk dat de nieuwe eigenaar er nauwelijks meer aan kan verdienen.

    Kans is groot dat deze zeepbel eens gaat knappen.

    Login om te reageren
  20. sydney zegt

    28 februari 2015 om 14:50

    Herringerd iemand hier zich nog de cover van Autovisie met de gele 993 GT2 en dame op de voorplaat?

    Login om te reageren
  21. mrrallycross zegt

    28 februari 2015 om 15:51

    Wat een geweldige auto!

    Login om te reageren
  22. dracae zegt

    28 februari 2015 om 16:28

    OOOO mijn favoriete 911 aller tijden… Het enige 1/18 model dat ik nog heb staan…

    Login om te reageren
  23. norge zegt

    28 februari 2015 om 16:51

    Droom auto.

    Login om te reageren
  24. commentaar1 zegt

    28 februari 2015 om 17:20

    Ik kan het niet betalen maar mag ik zeggen dat ik dit soort bedragen alleen begrijp bij iconische auto’s.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      28 februari 2015 om 21:18

      @commentaar1: Dat is deze wagen dus!

      Login om te reageren
  25. Dutchdriftking zegt

    28 februari 2015 om 18:07

    kwijl!

    Login om te reageren
  26. rufctr01 zegt

    28 februari 2015 om 18:58

    Gaaf! Een miljoen is wel heel veel!

    Login om te reageren
  27. jorden zegt

    28 februari 2015 om 19:03

    Bij v/d akker staat een 996 GT2 met 25 duizend km voor 125.000. Om deze 1miljoen kostende 993 eff in een perspectief te plaatsen… Wat een geld zeg!

    Login om te reageren
  28. Tonnie zegt

    28 februari 2015 om 20:26

    Wtf. Ik had deze geile auto als speelgoedwagentje, voorlopig blijft t dus daarbij.

    Login om te reageren
  29. Hupke zegt

    28 februari 2015 om 20:47

    De 993 is de eerste 911 met acceptabele technologie voor de ophanging, de modellen ervoor gebruiken zaken die een misdaad tegen het menselijk vernuft zijn. Toch ziet die er lang niet zo leuk uit als de 964.

    Login om te reageren
    • bassen zegt

      1 maart 2015 om 10:56

      @Hupke: Vertel.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        1 maart 2015 om 11:20

        @bassen:

        9elfjes voor de 993 gebruikten een simpele enkele trailing arm ophanging vanachter. Iets dat letterlijk overgeërft is van de kever. De veer is een torsieveer en de demper een gewone. Er is niets mis met een trailing arm suspension op een wagen zoals de kever uit de ’50s of op een ford ka. Een enkele trailing arm is licht, simpel, goedkoop en relatief robuust. Op een goedkoop en traag stadwagentje dus precies wat je wil.

        Op een luxe/sport wagen wil je net iets meer, zeker wanneer de concurrentie al mijlen verder staat qua technologie. Op een sportwagen wil je niet enkel goede controle over je veerkracht en demping maar ook over hoe de indrukking van je wiel de spoorbreedte, spoorlengte en camber veranderd.

        De afbeelding hierboven toont de achter ophanging zoals die in een 911, kever, corsa,… zit.
        De beweging die je hier maakt is cirkelboog, je hebt dus niet veel te kiezen qua verandering in spoorlengte, breedte en camber.

        Bij 911jes vanaf de 993 heb je multilink, daar is de beweging van het achterwiel dus een stuk complexer, en beter instelbaar. Het is daar dus mogelijk om ervoor te zorgen dat het wiel bij iedere indrukking beter op de weg ‘past’ en je hebt bijgevolg meer grip.

        Hierboven een afbeelding van de ophaning van een 993.

        Login om te reageren
  30. sparks zegt

    28 februari 2015 om 23:36

    Ik heb er zo een zien rijden een paar jaar geleden.
    Komt wel heel erg bekend voor deze versie.

    Login om te reageren
  31. lamborghinipower zegt

    1 maart 2015 om 01:09

    zelfs het schaalmodel is exclusief:http://www.phillymint.com/ErtlShopCart/21914.htm

    Login om te reageren
    • bassen zegt

      1 maart 2015 om 10:56

      @lamborghinipower: DIe heb ik dan wel.

      Login om te reageren
  32. bassen zegt

    1 maart 2015 om 10:57

    993 GT2 deed 4 a 5 jaar terug nog 200 duizend.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North