• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Grillig design: krijgt nieuwe BMW M3 ook de giga-grille?

Auteur: jaapiyo, gepost 21 december 2019 om 17:02 – 29 Reacties

buffalo-grill


BMW brodudes bezigen binnenkort niet meer de gevleugelde tekst get out my grill, maar get my grill out.

Het lijkt erop dat de nieuwe M3 niet ontsnapt aan de grillen van BMW’s designers. Na de facelift van de BMW 7-serie en de komst van de X7 dachten we dat het niet mogelijk was, maar het kon toch nog: op de nieuwe 4-serie wordt de grille nóg prominenter dan op de dikke BMW’s met ‘7’ in de naam. Destijds dachten we echter nog dat de nieuwe BMW M3 aan deze danse macabre zou ontsnappen, maar inmiddels zijn we daar niet meer zo zeker van.

Na het lezen van wat verontrustende berichten op het internet, zijn we namelijk nog eens nauwkeurig op zoek gegaan in onze archieven naar hints over het potentiële formaat van de nieuwe M3-grille. Hoe meer we dat deden, hoe groter de vrees dat BMW de nieuwe M3 daadwerkelijk op een extreem zoutrijk dieet heeft gezet. Kijk en huiver.

M3-normale-grille

Deze M3 lijkt nog gewoon de setup te hebben van de nieuwe generatie 3-serie, met behoorlijk forse doch niet gigantische nieren. Maar kijken we naar andere spyshots, zien we een andere plaatje.

M3-megagrille

Dit gapend gat in de neus lijkt rechtsstreeks afkomstig te zijn van zustermerk Rolls-Royce. Verder is er nog de uitgelekte foto op basis waarvan we concludeerden dat de 4-serie inderdaad een grille krijgt die lijkt op die van het 4-serie concept.

BMW 4 Serie

Zoomen we in op de foto, dan zien we echter dit:
3-serie-daklijn

Dat is dus gewoon de post-Hofmeisterknikectomie daklijn van de huidige 3-serie sedan. Toeval dat die twee auto’s achter elkaar staan op de productielijn? Of is de auto met giga-grille waarvan we aanvankelijk vermoedden dat het een 4-serie was dan stiekem ook een 3-serie?

Het zou in ieder geval niet zonder precedent zijn dat BMW de M3 sedan de neus van zijn coupé-broer meegeeft. Voor wat het waard is; persoonlijk vind ik de grille op de 4-serie concept best te pruimen. Zolang ze ‘m maar maken van mooi materiaal is zo’n grote grille helemaal oké.

328

Het probleem ontstaat als het allemaal een beetje plasticky wordt en niet zo welvend vormgegeven als op concepts. Als je bij de aanblik verwacht een gezellig gekakel van een zwikje Barnevelders te horen, dan is de lol er wel een beetje vanaf in mijn ogen.

plastic-fantastic

Zou jij het tof vinden als BMW de M3 van zijn mindere broeders differentieert met een mega-grille, of koop je als dat gebeurt een Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio (rijtest)? Laat het weten, in de comments!

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Er wordt nu al gesproken over een BMW M3 CS
  • BMW M3 xDrive
    BMW stopt met het leveren van de M3 en M4 [update]

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, 4-serie, BMW, bmw-m, design, M3

Vorig bericht: « “Max Verstappen is beter dan Charles Leclerc”
Volgend bericht: Special: MG F Trophy 160 SE »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotafortuner zegt

    21 december 2019 om 17:12

    Ik heb sowieso liever een Giulia Q

    Login om te reageren
    • SpiderIV zegt

      21 december 2019 om 18:21

      @toyotafortuner: idd geen enkele twijfel

      Login om te reageren
    • neymar zegt

      21 december 2019 om 18:47

      @toyotafortuner: Italiaans kwaliteit boven BMW ????

      Login om te reageren
    • Jansen zegt

      21 december 2019 om 19:10

      @toyotafortuner: exact mijn gedachte

      Login om te reageren
    • skinny058 zegt

      21 december 2019 om 21:58

      @toyotafortuner: ik niet. Oude meuk.

      Login om te reageren
    • tanzanitef30n zegt

      6 februari 2020 om 13:54

      @toyotafortuner: maar het gat tussen willen en kunnen is heel erg groot helaas…

      Login om te reageren
  2. tenaci zegt

    21 december 2019 om 17:20

    Eerlijk gezegd zal het me een zorg zijn. Na de e39 en de e46 ben ik het een beetje kwijt geraakt met het Beijerse merk.

    Login om te reageren
    • isn1981 zegt

      21 december 2019 om 18:14

      @tenaci: e90 en e60 kon ik nog redelijk hebben daarna ben ook ik het kwijt.

      Login om te reageren
      • rhellema zegt

        21 december 2019 om 19:24

        @isn1981: @tenaci: tja, dat hoort bij ouder worden, terugvallen op oudere types!

        Login om te reageren
        • theblazerunner zegt

          21 december 2019 om 20:24

          @rhellema: E82 coupe, E63 coupe en huidige 4-serie vind ik ook nog wel mooi

          Maar die enorme nieren is echt zum kotzen

          Login om te reageren
        • zlover zegt

          21 december 2019 om 21:59

          @rhellema: Nou ik ben jong en heb het ook.

          Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    21 december 2019 om 17:31

    Eigenlijk best mooi….

    Login om te reageren
  4. jaapies zegt

    21 december 2019 om 17:36

    Ach! Laten we het als iets positiefs zien, in tijden van elektrificatie zet BMW toch nog in op grote luchthappers. Zolang er maar een zes in lijn achter ligt!

    Login om te reageren
  5. HIM zegt

    21 december 2019 om 17:40

    De “Mensen ”kopen het toch wel… toen Bangle los ging kwam er een hoos een negatief commentaar en ze verkochten als warme broodjes. Nu is het ontwerptaal van soef de haas en ook hier gaat hetzelfde gebeuren. De puristen bepalen niet de markt.

    Login om te reageren
  6. smex zegt

    21 december 2019 om 17:40

    Weg met die grote grillen, wat zou het toch mooi zijn als autofabrikanten weer terug gaan naar de tijd van mooie verhoudingen.

    Login om te reageren
    • isn1981 zegt

      21 december 2019 om 18:17

      @smex: Hou die gedachte vast en vertel het je vriendin/vrouw/man/vriend dat hij/zij terug moet naar de oude verhoudingen. Ik denk dat je daar meer kans maakt dan bij de fabrikanten. ?? blijven lachen

      Login om te reageren
  7. phaeton zegt

    21 december 2019 om 17:44

    Good ol’ Alwood heeft in 2011 wallpapers van die smakelijke 328 retro concept op Autoblog gelinkt. Destijds gebruik van gemaakt en zeker zo’n twee jaar gehouden. Schitterend. Echter die neus gaat op een 330i niet werken. Maar ongetwijfeld dat het doorgang vindt. De A4 heeft ook dat formaat neus en bij de 7 is-ie er al, dus 7>5>3… Jup. Zonde.

    Login om te reageren
  8. RiKe zegt

    21 december 2019 om 17:49

    Het is sowieso niet meer een merk wat ik serieus neem sinds een paar jaar, en helemaal toen ik die mega gril zag. Wat een verschrikking met die steeds groter wordende gaten! En dan de iX3 met de gril van een Kia, net als de Z4….

    Login om te reageren
  9. kniesoor zegt

    21 december 2019 om 17:54

    De motoren van m.n. auto’s met hoge vermogens hebben flinke hoeveelheden lucht nodig (als ‘voedsel’ voor de motor, voor koeling etc). Dus dat de voorzijde van dergelijke auto’s een grote gatenkaas is, is logisch. Of bescheiden(er) gemotoriseerde auto’s ook zo’n gatenneus zou moeten hebben . . . wat mij betreft niet. Dus als het functioneel is bij de M3 : vooruit met de geit. Maar de reguliere 3-serie liever met een wat bescheidener neus, ter voorkoming van ’potsierlijk’.

    Login om te reageren
  10. nicolasr zegt

    21 december 2019 om 18:41

    Het hoort erbij. Mijn nieuwe elektrowaggie heeft een grille die net zo groot is als mijn hele vorige auto… Maar zonder (nep)grille was de e-Tron net zo lillek als en Hyundai Kona.

    Ergo, ik vind grote grilles mooi, zolang ik er zelf wat aan heb.

    En daarmee is de discussie gesloten. Fijne kerst. Met je hoofd.

    Login om te reageren
    • RiKe zegt

      21 december 2019 om 19:03

      @nicolasr: Jij ook fijne dagen he, met je blije bakkes

      Login om te reageren
  11. moveyourmind zegt

    21 december 2019 om 20:11

    Het design van nieuwe BMW’s ligt niet altijd even makkelijk op het netvlies, maar het gekke is dat ik na enige gewenning ze vaak toch mooi ga vinden. En veelal juist door de dingen die ik in eerste instantie juist niet mooi vond.

    Login om te reageren
    • e38ossie zegt

      21 december 2019 om 22:44

      @moveyourmind: volledig eens. Begin de X7 en huidige 7 serie ineens te waarderen omdat ze indrukwekkend overkomen.

      Login om te reageren
  12. Dutchcarwizard zegt

    21 december 2019 om 20:41

    Bah

    Login om te reageren
  13. tjorque zegt

    21 december 2019 om 21:00

    BMW’s worden een beetje te vrouwelijk in de verkeerde zin, naar mijn mening…
    Enorme grillen en onlangs dat studiemodel met een enorme kamelenteen in de motorkap…

    Login om te reageren
  14. skinny058 zegt

    21 december 2019 om 21:59

    Bangle reacties all over again, and in the end BMW wins.

    Login om te reageren
  15. laarhovenn zegt

    22 december 2019 om 01:25

    BMW was altijd mijn favoriet. Heerlijk rijdende, strakke auto’s. Helaas maken ze nu de ene gedrocht na de andere….

    Login om te reageren
  16. mashell zegt

    22 december 2019 om 08:59

    Het zou natuurlijk kunnen zijn dat ze de koeling van de motor voor de M4 testen in een drie serie koets. Of de motor bijvoorbeeld niet onderkoeld raakt door de grote hoeveelheden koude lucht door de mega grille.

    Login om te reageren
  17. e1000bmw zegt

    22 december 2019 om 17:42

    Met een kentekenplaat ervoor zie je er niks meer van…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North