• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Groene hybride Mustang met V8 op komst

Auteur: willeme, gepost 20 april 2020 om 14:04 – 8 Reacties

Hybride Mustang

Ook de traditionele ponycar ontkomt er niet aan. Een hybride Mustang wordt realiteit.

Voor veel fans was de keuze van Ford om hun nieuwe elektrische crossover ‘Mustang Mach-E’ te noemen pure blasfemie. De naam die synoniem stond voor rauwe paardenkrachten stond nu op een politiek correcte hoge hatchback. De keuze is logisch: Mustang is zo ongeveer de sterkste naam van Ford en ze zijn er al eigenaar van. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Hybride

Maar hoe zit het dan met de volgende generatie Mustang? Komt die er alsnog of vindt Ford de Mustang Mach-E wel voldoende? Welnu, beste puristen, er is goed nieuws: er komt een nieuwe ‘echte’ Mustang. Maar voordat je te hard juicht, het wordt wel een hybride. Dat meldt het doorgaans uitstekend geïnformeerde Autocar.

Hybride Mustang

Mustang S650

De zevende generatie (S650 modelcode) zal net als het huidige model (S550) een wereldauto worden. De nieuwe Mustang zal in Europa leverbaar worden en in het Verenigd Koninkrijk krijgen ze een rechtsgestuurde variant. Aanvankelijk was het de bedoeling dat de nieuwe hybride Mustang al onder ons was, maar de Mustang Mach-E kreeg voorrang. Nu die auto (bijna) op de markt is, kan Ford de nieuwe hybride Mustang afmaken.

Hybride Mustang

Elektromotoren

De nieuwe Mustang krijgt waarschijnlijk alsnog een V8, maar ditmaal vergezeld met niet één, maar twee elektromotoren. Deze V8 drijft de achterwielen aan, de elektromotoren de voorwielen. Ja, de volgende Mustang zal vierwielaandrijving krijgen. Het systeem lijkt op de aandrijflijn van de Ford Explorer Hybrid.

Hybride Mustang

Europa

De hybride Mustang-varianten zijn het belangrijkste voor Europa. Door de strenge regelgeving zal Ford er een hele kluif aan hebben om de uitstoot zo laag mogelijk te houden. Voor markten met minder wetenschappelijk ingestelde overheden, zal Ford waarschijnlijk de zevende generatie Mustang aanbieden de EcoBoost viercilinder en de traditionele V8, zonder elektrische ondersteuning. De nieuwe Ford Mustang zal als coupé en cabrio op de markt komen.

De introductie staat gepland voor 2022. Sowieso heeft Ford het druk de komende tijd, want er staan 18 hybrides op komst tot 2022.

Ook interessant!

  • Minder vermogen voor Ford Mustang 5.0 V8
    Minder vermogen voor Ford Mustang 5.0 V8
  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • Ford laat de Mustang Mach-E naar benzine ruiken
  • BREEK: Mustang Mach E galoppeert echte Mustang voorbij

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, Coupe, Ford, Hybride, mustang, V8

Vorig bericht: « Vernieuwde Hongqi H9 is heerlijke retro-slee
Volgend bericht: De goedkoopste Giulia op benzine op marktplaats: dit is ‘m »

Lees Interacties

Reacties

  1. bosje zegt

    20 april 2020 om 15:57

    Tja, als dat de manier gaat zijn om in Nederland toch een V8 te rijden zonder het dubbele te betalen tegenover vrijwel elk ander land, dan moet het maar. Met een beetje geluk wordt hij er ook nog een stukje sneller van in rechte lijn. Sturen zal er niet beter van worden, maar dat is bij een musclecar wellicht toch iets minder van belang. Laat maar komen, beter dan een 4-pitter!

    Login om te reageren
    • kminne zegt

      21 april 2020 om 14:28

      Jij hebt overduidelijk nog nooit in een S550 gereden.

      Login om te reageren
  2. Darahan zegt

    20 april 2020 om 17:10

    Ik weet nog wel een passende modelnaam: GT350h

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    20 april 2020 om 18:17

    Tja, als op deze manier de V8 goedkoper wordt dan de vierpitter ben ik voor…

    Login om te reageren
  4. O plaat zegt

    20 april 2020 om 20:39

    Dat is nu eens de wens van elke muscle car fan, vierwiel aandrijving en meer gewicht *rollende ogen emoticon*

    Login om te reageren
  5. nico111 zegt

    20 april 2020 om 23:17

    Ik zat toevallig gister nog op mobile.de te kijken naar jong gebruikte GT350’s.
    De tranen springen echt in je ogen als je kijkt wat je in Duitsland betaald en hier in Nederland.

    Misschien helpt de hybride voor de prijs maar ben bang van niet.

    Login om te reageren
  6. kminne zegt

    21 april 2020 om 14:30

    “Dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?”

    Omdat je door makkelijk te doen je de geschiedenis en heritage van de Mustang compleet voor lul zet. Daarom niet.

    Login om te reageren
  7. michaelcorleone zegt

    28 april 2020 om 00:49

    Zelfs de iconische Mustang ontkomt er niet aan!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North