• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Groene problemen: elektrische deelscooters aan de ketting

Auteur: jaapiyo, gepost 5 februari 2023 om 16:02 – 10 Reacties

Go Sharing deelscooter deelauto deelfiets

Groen vervoer moet wel booming business zijn in Nederland, zou je zeggen. Toch liggen elektrische deelscooters nu aan de ketting.

Je kent ze wel, de groene deelscooters van Go Sharing in je favoriete binnenstad. Ze verschenen opeens op verschillende straathoeken en zoefden je vervolgens voorbij op het fietspad, samen met senioren op e-bikes. Vasthoudend aan je oude Gazelle Primeur, ondervond je aan den lijve hoe stilstand achteruitgang betekent. De nieuwe groene wereld liet je opeens stof happen.

Net als in het geval van EV’s zou je zeggen dat het niet te stoppen is, deze ontwikkeling. Maar, kennelijk ligt dat toch wat gecompliceerder. De deelscooters van Go Sharing hebben namelijk sinds vrijdag iets gemeen met Russische jachten. Ze liggen namelijk aan de ketting. Financiële problemen bij moedermaatschappij GreenMo zijn de oorzaak. Vorige maand werd er zelfs een faillissement uitgesproken.

Het Algemeen Dagblad bericht dat Go Sharing de scooters (en fietsen) leaset van GreenMo. Door het faillissement van de laatste, is een probleem ontstaan met de verzekering. Het is echter nog niet per se het einde van Go Sharing. Het bedrijf zegt te werken aan een oplossing met een nieuwe partner voor de leaseconstructie en -dientengevolge- verzekering. In de tussentijd mogen de scooters echter niet rijden. Voor gedupeerde klanten is er een restitutieformulier op de website van het bedrijf.

Go Sharing is sinds 2019 actief in Nederland, echter dat ook in de nieuwe wereld niemand graag spullen deelt met andere mensen bleek vorig jaar al. Het bedrijf trok zich toen namelijk al terug uit 33 van de 45 gemeentes waarin het actief was. Tevens kreeg het bedrijf een tik op de pols van de reclame code commissie. Dit omdat het niet zo groen zou zijn als het claimde. It’s not easy…being green…

Ook interessant!

  • Toyota bZ4x terugroepactie
    Eerste elektrische Toyota nu al in de problemen
  • Kawasaki onthult een elektrische groene schicht
  • Gespot - De nieuwe elektrische Wiesmann
  • Jeep Avenger is de eerste volledig elektrische Jeep
    Jeep Avenger: eerste volledig elektrische Jeep

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

deelauto, Elektrisch, geld, scooter

Vorig bericht: « T50 met atmosfrische V12 speelt in de sneeuw [Video]
Volgend bericht: Ontwerp zelf de Red Bull livery voor de Amerikaanse races »

Lees Interacties

Reacties

  1. kniesoor zegt

    5 februari 2023 om 16:26

    Al dan niet tijdelijk ‘No Go Sharing’ dus.

    Login om te reageren
  2. welkom101 zegt

    5 februari 2023 om 17:11

    Geld dit ook voor de fietsen?

    Login om te reageren
    • Flutterbear zegt

      5 februari 2023 om 22:08

      Nope

      Login om te reageren
  3. racerx zegt

    5 februari 2023 om 17:39

    Eerder zag je enkel die scooters nog overal rondslingeren, sinds januari zijn daar losse helmpjes bijgekomen…

    Login om te reageren
    • hondafiel zegt

      5 februari 2023 om 19:12

      Als ik de strooiscooter accounts bekijk op Instagram dan verbaasd mij telkens weer dat zo’n bedrijf zo lang kan blijven bestaan. Ik kan mij niet voorstellen dat deze vorm van verhuur duurzaam is.

      Login om te reageren
  4. tenaci zegt

    5 februari 2023 om 19:08

    Klote dingen. Blij dat ze uit Amersfoort weg zijn. Ook lang niet zo duurzaam als je denkt. In eigendom gaan ze veel langer mee want bij deze krengen gold eens te meer ‘don’t be gentle, it’s a rental’. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat ze bij bosjes in de fik gestoken werden.

    Login om te reageren
  5. rwdftw zegt

    5 februari 2023 om 19:40

    Als je door de iets minder goede buurten van bijvoorbeeld Schiedam loopt, dan zie je waarom GreenMo eraan onderdoor is gegaan. Het lijkt op een Demolition Derby en de onderdelen liggen overal. Go Sharing least die dingen alleen maar, dus het risico is voor GreenMo. De levensverwachting van zo’n electrische scooter is op papier 3.8 jaar, in werkelijkheid een maand of 4.

    Login om te reageren
  6. Robert zegt

    5 februari 2023 om 21:07

    Al in de jaren zestig van de vorige eeuw bleek dat deelvervoer (witte fietsen, witte karren) niet werkt. De reparateurs kunnen gewoon niet op tegen de hoeveelheid werk die de huurders/gebruikers veroorzaken met hun deelvoertuig.

    Bij ons hebben er ook Go Sharing scooters en fietsen gestaan en binnen drie weken waren alle stallingsplaatsen permanent leeg, want geen voertuigen meer over. Dus die aankondiging dat o.a. in onze stad de ‘dienstverlening’ werd stopgezet was feitelijk al niet meer dan een bevestiging van een praktijksituatie die op dat moment al maanden effectief was.

    Login om te reageren
  7. mashell zegt

    5 februari 2023 om 21:32

    Ahh. De bekende stapel aan BVtjes zodat er één failliet kan gaan en de rest met een schone lei kan door modderen.

    Login om te reageren
    • Flutterbear zegt

      6 februari 2023 om 08:15

      Nou blijkbaar niet.. Als je leasemaatschappij failliet gaat zal de curator of de auto of het contract moeten verkopen. Als bestuurder of gebruiker betekent dat mogelijk gewoon inleveren (of zoals hier, geen verzekering..). De ombouw van 25 km scooters naar met plek voor de helm ging al erg traag. Persoonlijk pak ik liever de fiets.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North