• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kawasaki onthult een elektrische groene schicht

Auteur: jaapiyo, gepost 4 oktober 2022 om 17:59 – 12 Reacties

Kawasaki EV

Nou ja oké, het grootste deel is zwart/grijs. Maar deze elektrische schicht van Kawasaki heeft ook groene details!

Pfoah, een EV 10-daagse en dan ook nog motorblog? We horen de conservatievelingen onder onze lezers (god bless) al een beetje moeilijk kreunen. Maar jawel, we pakken er vandaag even een elektrische motor bij. Want het is natuurlijk niet alleen tijd voor vierwielers om de 21ste eeuw ingesleept te worden, ook de tweewielers zullen eraan moeten geloven.

Kawasaki beloofde vorig jaar om dit jaar drie elektrische modellen voor te stellen. Ze hebben nog even, maar het lijkt een Elon Muskesque belofte te worden. Het is immers alweer oktober en de teller staat met deze nieuwe Kawa nu op één. Desalniettemin, één is beter dan geen en de origineel genaamde Kawasaki EV, ziet er bovendien productierijp uit. De unit is vandaag gepresenteerd op de beurs Intermot.

Het is een beetje een voortborduursel op de Z400 qua naaktfiets-look, alleen is de EV natuurlijk uitgevoerd met een elektromotor. Opvallend genoeg voltrekt de voortse gang zich wel middels een ketting en niet met een riem, zoals je meestal ziet op EV motoren. De Kawa EV is al in actie gekomen en wel tijdens de 8 uur van Suzuka. De motor deed daar in augustus een demorun, samen met een hybride broertje.

Wij zien geen reden waarom deze Kawa geen groen licht krijgt voor productie volgend jaar. Of nou ja, zonder dat groene licht voorop dan. Koop dan?

Ook interessant!

  • Kimi Räikkönen niet meer werkloos
    Kimi Räikkönen niet langer werkloos
  • Kawasaki Z900 50th Anniversary
    Kawasaki viert jubileum met rood!
  • Kawasaki Z650RS: retro gevoel zonder oldtimer nadelen
  • Gespot - De nieuwe elektrische Wiesmann

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, ev10daagse-2022, kawasaki, motoren

Vorig bericht: « Prijs Lexus RX bekend (en verrassend scherp)
Volgend bericht: Boeven stelen massaal Tesla spiegels in Eindhoven »

Lees Interacties

Reacties

  1. Diesel Rocks zegt

    4 oktober 2022 om 18:22

    Actieradius? Laadtijd? Vermogen? Gewicht?

    Login om te reageren
    • AudiRS zegt

      4 oktober 2022 om 18:50

      “It is not clear at this point of time if the battery is a fixed or removable unit. It looks completely packed from the sides, although there could be an opening in the fuel tank casing to reach the battery from top. VIN information shows that Kawasaki’s all-electric bike generates 15 PS of max power.” Bron. rapidtelecast

      Login om te reageren
      • tortuga zegt

        4 oktober 2022 om 19:13

        15ps? Haha een gemotoriseerde fiets dus

        Login om te reageren
    • rijnounsdoor zegt

      4 oktober 2022 om 22:56

      De 8 uur van Suzuka. Dit is vast een laad event. 😜

      Login om te reageren
  2. flyerbunch zegt

    4 oktober 2022 om 18:28

    Specs?

    Login om te reageren
  3. Arno's zegt

    4 oktober 2022 om 18:31

    Zal lekker rijden tijdens toertochtje naar de Eiffel met een zware laadkabel in de rugzak. Hier loopt de sportieve rijder niet warm voor

    Login om te reageren
    • okdoei zegt

      4 oktober 2022 om 19:05

      Ok, goed om te weten dat je voor alle sportieve rijders spreekt.

      Login om te reageren
  4. shibby zegt

    4 oktober 2022 om 18:35

    Kawasaki NinjAh?

    Login om te reageren
  5. racerx zegt

    4 oktober 2022 om 19:41

    Leuk + interessant voor de moetjes en woon/werk. Voor de lol zou ik er niet snel een kopen. Veelal te zwaar en niet kunnen schakelen bederft de pret wat dat betreft. Ook houd ik op een tweewieler van de ICE motorkarakteristiek + geluid (mits dit binnen de perken blijft, ik heb een motor met standaard uitlaat en een voorzien van aftermarket uitlaat met typegoedkeuring voor zowel emissies als geluid).

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      5 oktober 2022 om 17:50

      Gaan we nu deze discussie weer helemaal opnieuw beginnen bij de 2 wielers?
      Dit is gewoon de toekomst, net als bij de auto’s.

      Login om te reageren
  6. PunicaOase zegt

    4 oktober 2022 om 21:50

    Vroeger jankte motoren straks moet je zelf hard huilen als je er op rijdt en als je hem (niet) hoort op een zoemetje na.. Straks denken de meeste van ons echt terug aan die mooie tijd dat je brullend over een Alpenpas ging en extra gas gaf in een tunnel en dan met een superbrede smile.. Good old times straks.. of heel goed zorgen en blijven zorgen voor je huidige bike ;-)

    Login om te reageren
  7. Nemus zegt

    4 oktober 2022 om 23:03

    Visueel mist hij toch iets aan de onderzijde. Waar de uitlaat zou zitten hangt er nu niets.
    Dat is wel gek, want net daar zou je de batterijen verwachten. Nu gaat er teveel gewicht hoog zitten, dus qua ride gaat dit niet lekker gaan denk ik…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North