• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gruwelijk: Tesla Model X met ‘het interieur van een Bentley’

Auteur: RubenPriest, gepost 23 maart 2017 om 17:01 – 43 Reacties

Afbeelding Gruwelijk: Tesla Model X met ‘het interieur van een Bentley’Afbeelding Gruwelijk: Tesla Model X met ‘het interieur van een Bentley’Afbeelding Gruwelijk: Tesla Model X met ‘het interieur van een Bentley’Afbeelding Gruwelijk: Tesla Model X met ‘het interieur van een Bentley’Afbeelding Gruwelijk: Tesla Model X met ‘het interieur van een Bentley’Afbeelding Gruwelijk: Tesla Model X met ‘het interieur van een Bentley’Afbeelding Gruwelijk: Tesla Model X met ‘het interieur van een Bentley’Afbeelding Gruwelijk: Tesla Model X met ‘het interieur van een Bentley’

Gruwelijk: Tesla Model X met het interieur van een Bentley
Het uiterlijk van een Model X is wellicht niet je ding, maar tegen dit interieur kun je bijna geen nee zeggen.

Er zijn maar weinig mensen die de Model S (aankoopadvies) als een lelijke auto bestempelen. De Model X (rijtest) kreeg daarentegen een hoop kritiek te verduren. Dit exemplaar, aangepakt door TSportline, ziet er in elk geval behoorlijk lekker uit.

De tuner voorzag de elektrische auto onder andere van een rood interieur, 22 inch wielen op Pirelli-rubber, en een carbon front splitter. Volgens TSportline is alleen al het interieur 25.000 dollar waard. De tuner zegt dat de stoelen zijn geïnspireerd op het interieur van een Bentley. De Model X wordt momenteel aangeboden op eBay voor een prijs van maar liefst 180.000 dollar. Het betreft hier de P90D, die bij ons nieuw bijna 120.000 euro kost.

De Model X is gloedjenieuw en heeft slechts 200 mijl op de teller staan. De tuner zegt dat deze witte Model X de fabriek heeft verlaten voor 144.400 dollar. De elektrische auto beschikt over de nodige extra’s, waaronder de Ludicrious Speed Upgrade (10.000 dollar) en de zes stoelen-optie (3.000 dollar).

TSportline zegt dat alle door hun uitgevoerde aanpassingen in totaal meer dan 60.000 dollar heeft gekost. De elektrische auto zal nog zeven dagen worden aangeboden op eBay.

Ook interessant!

  • Tesla maakt Model 3 en Model Y nu ook kneiterduur
  • Tesla maakt Model S en Model X kneiterduur
  • Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
    Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
  • Tesla verkoopcijfers Q1 2021 zijn indrukwekkend

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

bespoke, ebay, Elektrisch, model-x, Tesla, tuning

Vorig bericht: « Audi A3 8V (2012 – 2020) – occasion video & aankoopadvies
Volgend bericht: Miljoenenvilla met uitzicht op auto vanuit woonkamer »

Lees Interacties

Reacties

  1. willeme zegt

    23 maart 2017 om 17:07

    Dat is al een stuk beter. Ik bijzonder veel respect voor wat Tesla doet, maar interieurs bouwen is niet hun ding, terwijl ze wel gewoon een ton kosten.

    Login om te reageren
    • jochempie zegt

      23 maart 2017 om 17:25

      @willeme: ja, maar de helft van dat geld gaat naar de batterijen. Daarom zit er ook een gat van ruim 100% tussen prijs van de de 60D en de 100D… verder rijd je in een auto die het qua kwaliteit aflegt tegen een Insignia..

      Login om te reageren
      • stfu zegt

        23 maart 2017 om 17:36

        @jochempie: Ja, want het enige dat boeit is hoe het interieur aanvoelt? Wat dacht je van alle andere pluspunten?

        Login om te reageren
        • zion88 zegt

          23 maart 2017 om 17:43

          @stfu: interieus is toch wel van belang. Zeker bij een bak van 100k +

          Login om te reageren
          • granlusso zegt

            23 maart 2017 om 17:58

            @zion88: Voor ons Europeanen wel, Amerikanen denken daar anders over. Daarnaast zou ik eigenlijk niet weten wat er bedoeld wordt met de vergelijking met de Opel Insignia. De Model X is echt wel beter afgewerkt, althans, er worden in ieder geval mooiere materialen gebruikt en daarnaast zit een Opel Insignia ook prima in elkaar.

            Login om te reageren
        • willeme zegt

          23 maart 2017 om 17:57

          @stfu: Ik vind de Model S serieus een gave auto. Mooier dan een Panamera. De filosofie erachter is ook indrukwekkend (denk aan infrastructuur, mindset, updates). Game changing. De prestaties staan buiten kijf: ze zijn erg snel. Dus er valt veel voor te zeggen.

          Maar het interieur is zo goedkoop in elkaar geflanst en daar zit je nu eenmaal altijd. De hele tijd zit je in een matige cabine met zeer grove afwerking. Dat zou voor mij een deelbreker zijn. Nu is Tesla nog jong en kunnen Early Adopters het door de vingers zien want ze zijn zo vooruitstrevend. Dan lever je graag iets in.

          Maar met de tweede generatie moet dit echt gaan verbeteren, anders gaat Porsche (of een ander succesvol merk) er met deze markt vandoor.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            23 maart 2017 om 18:49

            @willeme: inderdaad. Als de pluspunten die nu voor Tesla spreken (elektrisch, grite actieradius, snel laden, goed snellaad netwerk) gewoon worden en ook door andere merken geboden gaan worden moet ook Tesla een interieur op BMW of Volvo niveau aanbieden om de prijs te kunnen rechtvaardigen. Of ze dat kunnen? Die goede kunststoffen, stoelen en bekledingen kunnen ze gewoon inkopen. Of ze dat ook doen?

            Login om te reageren
          • stfu zegt

            24 maart 2017 om 09:12

            @willeme: de huidige Sen zien er een stuk beter uit dan de eerste, dus ben het er niet helemaal mee eens. Het is idd nog niet op BMW niveau maar dat is ook lastig te verwachten van een nieuw, Amerikaans merk met ooit 0 ervaring in auto’s bouwen. Hoor juist beel mensen die in mijn auto stappen en zeggen: Ik had het veel slechter verwacht, dit ziet er best goed uit.

            Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          23 maart 2017 om 19:32

          @stfu: Nou ja, als je bereid bent om in een jaar of vier zeg 50-100k van je zuurverdiende centen af te schrijven, zou ik daar best wat tegenover willen zien, behalve acceleratie en rijcomfort. Anders haal je voor een fractie van dat geld een motorfiets en een E220d…

          Login om te reageren
      • poes zegt

        24 maart 2017 om 20:20

        @jochempie: jij denkt dat ze op beide modellen even veel marge maken?

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          24 maart 2017 om 20:33

          @poes: Nee, natuurlijk niet, maar het is wel een opmerkelijk prijsverschil, voor een extra set elektromotoren (die echt niet duur zijn) en meer batterijen.

          Login om te reageren
    • Rob zegt

      23 maart 2017 om 18:05

      @willeme:
      Wel, de Model X heeft een super mooie (vooral erg grote) vooruit en het dak (zowel op de S als X) is volledig van glas. Dat zorgt voor een heel aangenaam sfeertje in het interieur. Daarbij zijn er nauwelijks knopjes te vinden en werkt het touchscreen erg makkelijk, idem voor het volledige digitale instrumentarium. Ook heeft de Model S in haar klasse een gigantische en erg bruikbare kofferbak, plus nog wat extra bergruimte voor. Voorin heb je veel ruimte voor je knieën door het ontbreken van een middentunnel. Het stuur ligt erg prettig in de handen en de hendels zijn exact gelijk als die van Mercedes.

      Dus zo slecht zijn die interieurs nu ook al weer niet…. Ja, je kunt je blindstaren op materiaalgebruik, maar da’s helemaal niet nodig in de Model X. Met zo’n vooruit kun je volop van het uitzicht genieten en heb je helemaal geen tijd om de stiksel één voor één na te lopen ;-)

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        23 maart 2017 om 19:33

        @rob: Aha, dus de reden waarom het interieur van de Model X wel meevalt, is omdat er amper interieur in zit? Juist..

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          23 maart 2017 om 20:57

          @jochempie:
          Daar komt het wel op neer ja. Goede stoelen (met de X en facelift S heeft Tesla daar echt stappen gezet), genoeg ruimte, goed zicht en veel daglicht. Dat vind ik het belangrijkst in een interieur. Daarna wil ik wel gaan ouwehoeren over stiknaadjes en zachte kunststoffen.

          Zo reed ik laatst in een snelle C-klasse, met een interieur dat iedereen altijd bejubeld. Nou, de stiknaadjes waren inderdaad dik in orde hoor. Maar toch ik zat 10x aangenamer in de Model X met zo’n zogenaamd pruts interieurtje….

          Login om te reageren
        • 406_v6 zegt

          23 maart 2017 om 22:34

          @jochempie: Veel glas… juist ja…. da’s lekker met een opwarmende aarde; kan de airco in zo’n gemotoriseerde stofzuiger nóg meer amperes wegtrekken op zonnige dagen.

          Login om te reageren
  2. potjak zegt

    23 maart 2017 om 17:11

    Geinspireerd… nu de afwerking nog. Die stiksels zien er alles behalve hoogwaardig uit (niet alle even groot en gelijk, kan echt niet op dit niveau).

    Login om te reageren
  3. granlusso zegt

    23 maart 2017 om 17:20

    Ziet er best ruim uit, die achterste zitrij, althans de toegang.

    Over de auto: deze kleuren zijn niet echt mijn ding op deze auto (ook niet in een omgedraaide configuratie), maar de auto knapt er wel van op. Alleen de zwarte velgen zijn echt een no go.

    In het echt ligt de Model X een stuk prettiger op het netvlies, de achterkant blijft bijzonder, maar is niet zo wanstaltig als ie op de foto’s doet overkomen.

    Login om te reageren
  4. racerx zegt

    23 maart 2017 om 17:25

    Wat een verschrikkelijk lelijke auto is het toch ook. Foto 7 spreekt boekdelen, de rest ook trouwens.

    Login om te reageren
  5. tenaci zegt

    23 maart 2017 om 17:31

    Stiksels op die armsteunen zijn wel om te janken zeg! Dat had wel wat netter gekund voor dat geld!

    Login om te reageren
  6. leaper035t zegt

    23 maart 2017 om 17:34

    Het ontbreken van een hoge middentunnel vooraan maakt het zo’n ongezellig interieur. Die gapende diepte, verschrikkelijk!

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      23 maart 2017 om 17:37

      @leaper035t: Je hebt de foto’s niet bekeken he? Tesla’s hebben allang een middentunnel.

      Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      23 maart 2017 om 17:46

      @leaper035t: zet je daar een bloemetje op de tunnel die er wel is, heel erg gezellig

      Login om te reageren
      • leaper035t zegt

        23 maart 2017 om 17:53

        @lekkerlinksrijden: aquarium!

        Login om te reageren
  7. lekkerlinksrijden zegt

    23 maart 2017 om 17:42

    Halfords iemand?
    Vind het echt walgelijk zo met de witte buitenkant en rode binnenkant.
    Maar ja als er een markt voor is….

    Login om te reageren
    • r3fl3x zegt

      23 maart 2017 om 17:56

      @lekkerlinksrijden: ook nooit begrepen. Zo lelijk.

      Login om te reageren
  8. leaper035t zegt

    23 maart 2017 om 17:50

    Toch wel, vind de plaatjes niet zo fantastisch. Een korte armleuning noem ik geen hoge middentunnel. Iedereen die een beetje lenig is kan vanop de passagierszetel met zn linkerbeen gas en rempedaal bedienen. Iets wat niet lukt in een Cayenne of RR gok ik.

    Login om te reageren
    • leaper035t zegt

      23 maart 2017 om 17:51

      @leaper035t: = @stfu ;)

      Login om te reageren
  9. lekkaah zegt

    23 maart 2017 om 18:06

    Tesla; de grootste ‘handtas’ sinds de Vespa

    Login om te reageren
  10. gokartmozart zegt

    23 maart 2017 om 18:17

    Tesla : The Ride…
    Ziet er uit als een achtbaan attractie… hij blijft groot , lomp en niet knap. Ik zag er laatst 1 waar alles zwart was. Die ging nog qua looks.
    Lelijk is het nieuwe mooi.

    Login om te reageren
  11. vtechlover zegt

    23 maart 2017 om 18:18

    Hoe gek ik op de model S ben, hoe lelijk ik de model X vindt.

    Login om te reageren
  12. bmwfreak038 zegt

    23 maart 2017 om 18:22

    Ik vindt het niet wat

    Login om te reageren
  13. autoblaag zegt

    23 maart 2017 om 18:36

    Geïnspireerd op een Bentley? Dat kleine stukje nepleer met ruitpatroon?

    Login om te reageren
  14. jippie zegt

    23 maart 2017 om 19:15

    Als ik dat zo zie dan is torsiestijheid waarschijnlijk niet z’n beste punt.

    Login om te reageren
  15. alfalfa zegt

    23 maart 2017 om 19:26

    Model Free Willy

    Login om te reageren
  16. defl8 zegt

    23 maart 2017 om 19:58

    Nou, over smaak valt te twisten. Het schijnt wel dat de nieuwste S’en een beter interieur hebben dan de eerste jaren.

    Login om te reageren
  17. toyotafortuner zegt

    23 maart 2017 om 20:12

    >Tesla Model X
    >Bordeelrode interieur van een klassieke Amerikaan
    blasfemie?

    Login om te reageren
  18. right zegt

    23 maart 2017 om 20:42

    De laatste tijd zie je deze vaker rondrijden, vindt hem steeds iets minder mooi worden

    Login om te reageren
  19. caspart zegt

    23 maart 2017 om 20:53

    Teslafan hier, maar dit is zum kotsen.

    Login om te reageren
  20. crew zegt

    23 maart 2017 om 22:00

    Nee

    Login om te reageren
  21. ries70 zegt

    23 maart 2017 om 22:47

    Gadver…… wat een lelijke bak, van buiten én van binnen.

    Login om te reageren
  22. Alfarobert zegt

    24 maart 2017 om 08:38

    Op de ene foto zitten er 2 stoelen met verstelknop aan binnenkant in de auto.Op de andere is het ineens een bankje. Klopt er iets niet of zie ik het weer verkeerd?

    Login om te reageren
  23. mrrallycross zegt

    24 maart 2017 om 10:23

    Al draagt een aap een gouden ring…

    Login om te reageren
  24. toeter11 zegt

    24 maart 2017 om 13:58

    Ik zie wel eens een model x op de A2 rijden, bij de ouderijn tunnel richting Amsterdam. Aparte auto niks voor mij.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North