• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Had de BMW i8 eigenlijk een vierdeurs sedan moeten zijn?

Auteur: JordyS, gepost 8 september 2014 om 13:58 – 23 Reacties

BMW i8 als vierdeurs


De BMW i8 is een compromisloze auto: of je vindt ‘m geweldig, of je vindt het helemaal niets. Zou BMW die laatst groep alsnog kunnen overtuigen met een vierdeurs sedan?

BMW heeft er met de i3 en de i8 voor gekozen niet alleen nieuwe technieken te gebruiken, maar de elektrische bolides ook in een bijpassend jasje te hijsen. De i3 werd een vierdeurs en kreeg de kenmerkende suicide doors, terwijl de passagiers van een i8-bestuurder wat meer moeite moeten doen om achterin te komen.

Dat is namelijk zo goed als onmogelijk, zoals bij zoveel sportieve auto’s het geval is. Had dat dan niet anders gekund? Jawel, door er een vierdeurs sedan van te maken. Dat oogt namelijk helemaal niet zo verkeerd én is in de praktijk natuurlijk een stuk handiger. Zeg het maar: wordt het de originele i8 of de suicide doors-creatie van Theophilus Chin?

De originele BMW i8

Ook interessant!

  • Video: politieachtervolging met een BMW i8
    Video: politieachtervolging met een BMW i8
  • Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
    Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
  • Deze BMW i8 is iets teveel van het goede
  • Dit is de goedkoopste BMW i8 van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Elektrisch, i8, photoshop

Vorig bericht: « Rumoer in de Formule 1: volgend seizoen slechts 8 teams?
Volgend bericht: Mercedes-baas over Verstappen: “Formule 1 geen speeltuin” »

Lees Interacties

Reacties

  1. darkwolf zegt

    8 september 2014 om 14:00

    Waarom toch die rare knik in het achterportier… voor de rest was dit een beter alternatief geweest (denk aan het succes van de tesla model S)

    Login om te reageren
    • rw1994 zegt

      8 september 2014 om 14:53

      @darkwolf: Die knik is afgeleid van de i3, maakt het inderdaad spuuglelijk.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        8 september 2014 om 15:09

        @rw1994: inderdaad, maar wel leuk dat ie t heeft gebruikt.

        Login om te reageren
  2. amglover zegt

    8 september 2014 om 14:00

    Nee, ben niet te overtuigen. Het blijft een lelijk ding

    Login om te reageren
  3. thedammer zegt

    8 september 2014 om 14:02

    Geen van beide. Koop dan liever een tesla model s

    Login om te reageren
    • 888natan zegt

      8 september 2014 om 14:26

      @thedammer: klopt, ik denk dat veel mensen dat vinden. Ik zie ze erg vaak rijden en de eerste elektrische die charme heeft!

      Login om te reageren
  4. caraddicted zegt

    8 september 2014 om 14:02

    waarom niet gewoon allebei?

    Login om te reageren
  5. screamer zegt

    8 september 2014 om 14:09

    Het is heel simpel, als je vind dat de i8 meer deuren moet hebben omdat dat “praktischer” is, dan behoor je niet tot de doelgroep.

    Login om te reageren
  6. p406 zegt

    8 september 2014 om 14:16

    Hoe weten jullie van autoblog dat?

    Login om te reageren
    • exclusieviteitsfreak zegt

      8 september 2014 om 14:31

      @p406: je moet het Amerikaanse Motorauthority eens checken : http://www.motorauthority.com . . .

      Login om te reageren
  7. notsobig zegt

    8 september 2014 om 14:23

    Met vier deuren is hij zelfs nóg lelijker! Bijna net zo’n gedrocht als de i3…

    Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    8 september 2014 om 14:44

    Het was misschien wel een beter idee geweest om de i8 niet als sportwagen in de markt te zetten, maar meer als sportieve sedan. Maar mooier vind ik hem niet geworden zo.

    Login om te reageren
  9. gregorius zegt

    8 september 2014 om 15:17

    Ik werk niet bij BMW, dus kan ik niet bij hun in de keuken kijken.
    Maar ik denk dat het idee was om 1 smaak i3 te maken: a la prius in het begin. Gelijk herkenbaar en niet te verwarrend. Daarnaast maken ze de i8. De i8 is dan eigenlijk een veredeld design en test-project: zelfde stijl als de i3, om m herkenbaar te maken, maar ook om m de ‘i’ meer flair mee te geven.
    De i8 op zichzelf is misschien minder goed gelukt: ik had misschien de voorkeur gehad om m ook meer naar GT te laten gaan; maar misschien is het ook wel ‘ons’ die m beschouwd als sportwagen.
    Enfin: BMW kijkt nu welke ontwikkelde technologien ze in de volgende generatie zetten. Als men de het ‘i’ gedeelte van de i3 erg leuk vindt; bouwen ze ook een i5, i6, i5X en weet ik veel. Slaat het ‘i’ gedeelte niet aan; dan gaan we in de volgende generatie activehybrids misschien wel verschillende smaken zien (zoals bij de MB S nu: normal-hybrid en plug-in Hybrid: beide met een andere basis motor).

    Login om te reageren
  10. matdtt zegt

    8 september 2014 om 16:35

    Dit moet je niet eens willen…

    Login om te reageren
  11. henkhupelschoten zegt

    8 september 2014 om 16:59

    hebben we deze al niet vaker voorbij zien komen?

    Login om te reageren
  12. fastcars zegt

    8 september 2014 om 17:10

    NEE, omdat het “sportauto is” en geen GT. Volgens BMW zou er een I5 komen dus dan krijg je al een 4 deurs laat de I8 gewoon maar een coupe blijven

    Login om te reageren
  13. Esprit_de_Flandre zegt

    8 september 2014 om 17:39

    Zo’n grote i-sedan komt er wel hoor, maar zal dan vast i7 of i9 gaan heten.

    De bewerking van Theo Chin lijkt meer RX8 dan sedan…

    Login om te reageren
  14. bruinbeer zegt

    8 september 2014 om 17:44

    Nee bedankt. Als ik een 4 deurs coupe wil dan koop ik wel een Mazda RX8. Veel goedkoper en mooier.

    Login om te reageren
  15. ko3n zegt

    8 september 2014 om 19:22

    Hmm niet slecht maar laat dat i3 achterruitje maar weg

    Login om te reageren
  16. F1Tim zegt

    8 september 2014 om 19:25

    Amai, die eerste foto is precies een kruising tussen een Citroen C6 ( daklijn en velgen) en een Opel Meriva ( knik in gordellijn)

    Login om te reageren
  17. lamborgfan zegt

    8 september 2014 om 21:03

    Ik ben geen voorstander van elektrisch rijden. Beweren dat het goed voor het milieu is sta ik niet achter.

    Maar jezus wat een gaaf ding is de i8!

    Login om te reageren
  18. mipmip zegt

    8 september 2014 om 21:20

    Zo lijkt ie wel wat meer op een renault fuego en is dat is niet wat we allemaal willen? :)

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      8 september 2014 om 22:15

      @mipmip: nee. De enige Fuego die ik wil is de originele. Ik zie nu een BMW IRX-8 en dat is een belediging voor de RX-8.

      Dus OT: een 4-deurs EV? Gewoon een Model S.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North