
Dat tuner Hamann leuke dingen doet met BMW’s weten we al lang. Ze weten bijvoorbeeld als geen ander het potentieel uit je M5 of M6 te halen, aangezien de term “begrenzer” hun helemaal niets zegt. Een leuk projectje van de heren is de M5 Edition Race…
Samengevat is de auto voorzien van een aerodynamische bodykit, loopt ‘ie met 567 pk en een koppel van 574 Nm naar een top van 320 km/u, werd ‘ie voor 3 cm en achter 2,5 cm verlaagd en ‘ie kreeg sloffen aangemeten tot maar liefst 21 inch.
Natuurlijk mag het allemaal ook een stukje minder (denk aan je beurs), want de motor kan op 3 verschillende niveau’s getuned worden. Ook is er keuze voor een “standaard” of “wide body” en de speciale velgen zijn er in 19, 20 en 21 inch. Daarnaast kan het interieur naar hartenlust worden aangepast.
Meer informatie op hamann-motorsport.de.






Mooi karretje!! Lekker kleurtje maar de velgjes vindt ik er niet direct op passen.
idd leuk wagentje, maar ik snap niet dat een ‘gewone’M5 zonder bergrenzer al 327 haalt: http://www.autoblog.nl/archive/2005/11/29/hamann_bmw_m5
en dat deze met 567pk en n aerodynamische bodykit 320 haalt:S
niet dat het te langzaam is:-P
@:W.T. De M5 heeft standaard zoveel vermogen dat wanneer je de enkel de begrenzer verwijdert, de auto 327 km/u moet kunnen halen. De vraag is echter of dit een verantwoorde ingreep is. Om “verantwoord” op deze snelheden te kunnen rijden zullen er meer aanpassingen nodig zijn dan enkel het verwijderen van de begrenzer. Hamann bied hierin een soort van totaal-oplossing.
Ik denk dat er niet genoeg grip overblijft bij 327 km/u met een std. M5. Deze bodykit laat je ook bij hogere snelheden aan de grond plakken, maar daar is wel meer weerstand voor nodig, resulterend in een lagere top.
@Ejay ja dat is waar dat komt door de downforce waardoor het (maar) 320 kan halen.
en vind het best wel mooi alleen zijn die velgen wa ’te’.
en dan zeggen dat de nieuwe audi s6 snel is
niet verkeerd ;)
… behalve die kofferspoiler dan
@kevin vind jij die dan te langzaam.
als je pricies wil weten loopt de M5 * 334 * KM/U
Ziet er ranzig uit. De M5 is gewoon een klasse bak en ik snap niet waarom je er zoiets mee zou willen doen. Is ook een beetje aangepast voor het circuit heb ik het idee, maar als je dat zo graag wilt neem je toch gewoon een M3 CSL? Zou ik wel doen iig.
Jammer van de achterspoiler.
kijk dat zijn de echte autos ik blijf gewoon van die bmw houden kan dr niks aan doen net zow chill;)