• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hamann M5 Edition Race

Auteur: Dennis, gepost 21 april 2006 om 07:02 – 13 Reacties

" class=


Dat tuner Hamann leuke dingen doet met BMW’s weten we al lang. Ze weten bijvoorbeeld als geen ander het potentieel uit je M5 of M6 te halen, aangezien de term “begrenzer” hun helemaal niets zegt. Een leuk projectje van de heren is de M5 Edition Race…

Samengevat is de auto voorzien van een aerodynamische bodykit, loopt ‘ie met 567 pk en een koppel van 574 Nm naar een top van 320 km/u, werd ‘ie voor 3 cm en achter 2,5 cm verlaagd en ‘ie kreeg sloffen aangemeten tot maar liefst 21 inch.

Natuurlijk mag het allemaal ook een stukje minder (denk aan je beurs), want de motor kan op 3 verschillende niveau’s getuned worden. Ook is er keuze voor een “standaard” of “wide body” en de speciale velgen zijn er in 19, 20 en 21 inch. Daarnaast kan het interieur naar hartenlust worden aangepast.

Meer informatie op hamann-motorsport.de.

Ook interessant!

  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • Dit is de eerste BMW M5 CS van Nederland
  • decente BMW M5 CS
    Eindelijk: een decente BMW M5 CS
  • BMW M5 CS van G-Power is een béétje dubbelop

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, hamann, m5, tuning

Vorig bericht: « Toch wel geil zo’n Audi S8
Volgend bericht: Golf VI of Golf R36 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jeremy zegt

    21 april 2006 om 08:51

    Mooi karretje!! Lekker kleurtje maar de velgjes vindt ik er niet direct op passen.

    Login om te reageren
  2. W.T. zegt

    21 april 2006 om 08:57

    idd leuk wagentje, maar ik snap niet dat een ‘gewone’M5 zonder bergrenzer al 327 haalt: http://www.autoblog.nl/archive/2005/11/29/hamann_bmw_m5

    en dat deze met 567pk en n aerodynamische bodykit 320 haalt:S

    Login om te reageren
  3. W.T. zegt

    21 april 2006 om 08:58

    niet dat het te langzaam is:-P

    Login om te reageren
  4. Simon zegt

    21 april 2006 om 09:04

    @:W.T. De M5 heeft standaard zoveel vermogen dat wanneer je de enkel de begrenzer verwijdert, de auto 327 km/u moet kunnen halen. De vraag is echter of dit een verantwoorde ingreep is. Om “verantwoord” op deze snelheden te kunnen rijden zullen er meer aanpassingen nodig zijn dan enkel het verwijderen van de begrenzer. Hamann bied hierin een soort van totaal-oplossing.

    Login om te reageren
  5. Ejay zegt

    21 april 2006 om 09:11

    Ik denk dat er niet genoeg grip overblijft bij 327 km/u met een std. M5. Deze bodykit laat je ook bij hogere snelheden aan de grond plakken, maar daar is wel meer weerstand voor nodig, resulterend in een lagere top.

    Login om te reageren
  6. silasse zegt

    21 april 2006 om 12:40

    @Ejay ja dat is waar dat komt door de downforce waardoor het (maar) 320 kan halen.
    en vind het best wel mooi alleen zijn die velgen wa ’te’.

    Login om te reageren
  7. Kevin zegt

    21 april 2006 om 13:35

    en dan zeggen dat de nieuwe audi s6 snel is

    Login om te reageren
  8. JeffreyG zegt

    21 april 2006 om 14:39

    niet verkeerd ;)
    … behalve die kofferspoiler dan

    Login om te reageren
  9. boelie zegt

    21 april 2006 om 17:35

    @kevin vind jij die dan te langzaam.

    Login om te reageren
  10. mario zegt

    21 april 2006 om 18:38

    als je pricies wil weten loopt de M5 * 334 * KM/U

    Login om te reageren
  11. O.D. zegt

    21 april 2006 om 20:16

    Ziet er ranzig uit. De M5 is gewoon een klasse bak en ik snap niet waarom je er zoiets mee zou willen doen. Is ook een beetje aangepast voor het circuit heb ik het idee, maar als je dat zo graag wilt neem je toch gewoon een M3 CSL? Zou ik wel doen iig.

    Login om te reageren
  12. Stylez zegt

    21 april 2006 om 23:28

    Jammer van de achterspoiler.

    Login om te reageren
  13. Samuel zegt

    24 april 2006 om 22:12

    kijk dat zijn de echte autos ik blijf gewoon van die bmw houden kan dr niks aan doen net zow chill;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North