Aldus de Italiaanse media.
Eerder dit jaar dook het gerucht op dat Hamilton wel interesse had in een stoeltje bij Ferrari. Ferrari is een iconisch merk en een interessante werkgever voor iedere coureur, dat gaf zelfs Toto Wolff toe. Hij zei nota bene dat hij en Hamilton het daarover eens waren. Verder was er echter weinig concreets te melden over een eventuele transfer van Hamilton. Tot vandaag .
Het idee krijgt namelijk een nieuwe impuls door de Italiaanse krant La Gazzetta dello Sport. Volgens hen zijn er al meerdere ontmoetingen geweest tussen Hamilton en Ferrari-baas John Elkann. Ook zou hij in gesprek zijn geweest met Piero Ferrari (de zoon van). Hamilton wordt dus met open armen ontvangen in Italië, volgens de sportkrant. Gezien het feit dat Lewis zes wereldkampioenschappen op zijn naam heeft staan is dat niet geheel verwonderlijk.
Het is in ieder geval een feit dat het contract van Lewis in 2020 afloopt. Dit betekent dus dat hij voor het seizoen 2021 beschikbaar is. Ferrari rept met geen woord over gesprekken met Hamilton, maar teambaas Mattia Binotto laat wel weten vrolijk te worden van het feit dat Hamilton straks beschikbaar is. Het is volgens hem nog te vroeg om beslissingen daarover te nemen.
Of er nu wel of geen ontmoetingen zijn geweest, er kan wel geconcludeerd worden dat er van beide kanten interesse is. Vooralsnog heeft Hamilton echter weinig reden om ontevreden te zijn bij Mercedes. Het is alleen de vraag: doet Mercedes straks in 2021 nog wel mee? Misschien weet Hamilton het antwoord op die vraag al en is dat de reden dat hij alvast een plaatsje veilig aan het stellen is bij Ferrari.
Hamiltons contractonderhandelingen bij Mercedes voor na 2020 zijn trouwens nog steeds niet gefinaliseerd. Een teambaas die daar helemaal niets mee te maken heeft kon het niet nalaten om daar even commentaar op te geven. Christian Horner gaf tijdens een persconferentie aan dat Hamilton wel eens heel veel geld zou kunnen vragen vanwege zijn wereldtitels EN extravagante levensstijl.
lekkerlinksrijden zegt
Het extravagante is er wel vanaf bij Lewis, alles voor het milieu tegenwoordig bij hem
Niels99 zegt
@lekkerlinksrijden: haha, dat dacht je
borrelnoot zegt
Hamilton is zonder meer een goede coureur, maar niet excellent. Hij heeft jaren met top materiaal gereden,aan de kop van het veld en daardoor niet heel vaak bijzondere dingen hoeven te doen. Je ziet het ook gelijk dat wanneer hij wel moet vechten (zoals 2 wkn terug) hij lichtelijk in paniek raakt. Ik zeg dit zonder oranje bril op, maar durf de uitspraak wel aan dat Max op alle vlakken een (technisch) betere coureur is dan Hamilton.
mark997gt3 zegt
@borrelnoot: Schumacher reed ook jaren met het beste materiaal. En toen hij dat niet had namen ze het niet zo nauw met de regels. Hamilton zijn fout in Brazilië was zeer zeldzaam. Er stond ook niets meer op het spel. Zal daarom ook wel wat meer risico genomen hebben.
sportevo zegt
@borrelnoot: en bij dat team wat dat topmaterieel heeft gemaakt hebben ze gewoon de eerste de beste uitgekozen omdat het schijnbaar niets uitmaakt wie er in de auto rijdt, je wordt er toch wel kampioen mee. Of zoals Lauda ooit zei ‘zelfs een aap kan een moderne F1 besturen’.
Beetje jammer dat je 1 actie van de vorige race je beeld over de rijder laat vormen. Kijk eens terug naar de gevechten met Rosberg in 2014 in Bahrein? Of naar het begin van zijn F1 carrière in 2007, 2008 en 2009. Genoeg acties die het tegendeel bewijzen.
peug206 zegt
@sportevo: dit soort reacties ben ik al lang mee opgehouden. Het merendeel is gewoon maximaal blind, red bull is de beste en de rest gebruikt illegale trucs om te winnen. Oh en had ik al gezegd dat er maar 1 iemand mag winnen en dat is max?
brammetjedeb zegt
@sportevo: deels eens. Gaat het niet zoals verwacht is het al snel paniekerig bij hem. Maar verder wereldklasse!
sportevo zegt
@brammetjedeb: paniekerig? Alleen maar omdat Olav Mol dat steeds roept zeker.
Dat hij (kritische) vragen stelt aan zijn team, of hij overlegt, of dat hij feedback vraagt over de auto?
Zou eigenlijk normaal moeten zijn dat een coureur dat vraagt aan zijn team. Maar de meesten zullen gewoon door blijven rijden tot de boel het begeeft en gaan dan lopen zeuren. Beetje zoals bij de normale mens in het dagelijks verkeer.
bassx zegt
@sportevo: En toen Lauda dat zei wilde hij z’n coureurs (jaguar F1) wel eens laten zien hoe je moest sturen. Er was maar 1 aap en dat was hij.
sander1980 zegt
@borrelnoot: Je kan toch niet met droge ogen beweren dat een zesvoudig wereldkampioen F1 geen excellente coureur is?! ? Ik ben absoluut een fan van Max, maar dat doet niets af aan de excellente kwaliteit van Hamilton.
okdoei zegt
@borrelnoot: Als je in je debuutjaar teamgenoot bent van de regerend kampioen, deze verslaat en bijna kampioen wordt om vervolgens je 2e jaar meteen de titel te pakken, ben je redelijk buitencategorie in mijn optiek.
Laat me raden, jij kijkt pas sinds Monaco 2016 formule 1?
borrelnoot zegt
@okdoei: nee, ik kijk al een kleine 30 jaar F1. En jij?
brammetjedeb zegt
Hamilton naast leclerc. Dat zal gezellig worden… NOT!
SpiderIV zegt
@brammetjedeb: ook niet nodig toch? Wat heftige concurrentie binnen n team is best leuk zeker bij het warmbloedige Ferrari.
brammetjedeb zegt
@spideriv: laatste keer dat hij een alpha mannetje naast zich had (Alonso) heeft dat geen kampioenschap opgeleverd. Wel genoeg gespreksstof… En hetzelfde met rosberg…
koeckenbacker zegt
@brammetjedeb: 2007 lag niet aan hamilton. Iets met een grindbakje in china? Als je in je eerste jaar partij kan geven aan alonso, en bij mercedes al je teammaten klop gegeven hebt, ben je een topper. Zijn performance in de regen is ook altijd buitengewoon.
En nee, ik ben geen fanboy.
mark997gt3 zegt
Als Hamilton nog wereldkampioen bij Ferrari wordt dan is hij de GOAT.
Rick-dos zegt
Als het waar is dan zou het weleens een teken kunnen zijn dat de geruchten rondom Mercedes waar zijn en dat ze de sport gaan verlaten.
HZW zegt
@rick-dos: Dat werd al duidelijk toen McLaren een Mercedes motor deal ondertekende.
4 teams met Mercedes motor contracten is er één te veel, volgens mijn heeft Mercedes al eens aangegeven, 3 teams in totaal van motoren te kunnen voorzien.
Daantje zegt
@Rick-dos: Klopt. En het gerucht dat Mercedes echt helemaal stopt met F1 moet wel ergens vandaan komen.
Dutchcarwizard zegt
Hamilton is het beu dat sommigen beweren dat hij altijd de beste auto heeft gehad.
karaya zegt
@baidu: Het is wel de waarheid.
gandini zegt
Om dan de laatste jaren van zijn carrière tussen een stel chaotische Italianen steeds net niet de titel binnen te slepen? Ik zou er nog eens een nachtje over slapen.
Aan de andere kant: ik zie Hamilton op de cruciale momenten niet de fouten maken die Vettel wel maakt. Dat zou wel eens net het verschil kunnen zijn tussen wel of niet kampioen worden.
lekkerlinksrijden zegt
@gandini: Hamilton onder druk wordt alleen maar beter
brammetjedeb zegt
@lekkerlinksrijden: en die druk komt dan onder meer van een jong talent die leclerc heet. Was Hamilton nu wereldkampioen als diezelfde leclerc naast hem had gezeten bij Mercedes? Dat denk ik niet…
lekkerlinksrijden zegt
@brammetjedeb: zullen we nooit weten
awesome zegt
Dan zou ik toch kiezen voor stoppen op je hoogtepunt.
Ik begrijp niet dat Ferrari nog iets
magisch heeft voor coureurs. Iedereen ziet toch hoe chaotisch ze zijn en hoe slecht ze om kunnen gaan met adhoc situaties…
SpiderIV zegt
@awesome: Ham heeft toch niets te verliezen? Als hij wint is hij de godheid zelve en als t niet lukt dan ligt dat aan dat inferieure chaotische team.
ouwedibbes83 zegt
@spideriv: als MB er echt straks mee stopt, kan HAM mss wel een paar teamleden meeverhuizen naar Ferrari. Die strateeg bv
HZW zegt
@spideriv: Hij kan dan al zijn doel bereikt hebben en 7 titels op zak hebben zoals Schumacher.
Dan kan hij in zijn nadagen nog zijn zakken vullen bij Ferrari, en misschien nog een 8ste titel binnen slepen.
kempenaer zegt
@awesome:
Natuurlijk spreekt Ferrari aan. Een prachtig merk met een indrukwekkende geschiedenis.
Wat begrijp jij daar niet aan?
awesome zegt
@kempenaer: wat je zegt: indrukwekkende geschiedenis.
Na Schumacher heeft het merk geen topcoureur geen goeds meer gebracht.
Alonso was daar al afgeschreven, en kijk hoe het nu met Vettel gaat.
Leclerc is de volgende nu ze niet meer kunnen cheaten met motoren…
vaakbenjetebang zegt
@awesome: Precies daarom, denk ik dan. Anno 2019 is het een beetje vergane glorie bij Ferrari. Hoe mooi zou het dan wel niet zijn om daar als coureur mede de ommekeer te bewerkstelligen? Als ik 6 of 7 WK-titels op zak had, zou ik zoiets ook nog graag op mijn palmares bijschrijven.
karaya zegt
@awesome: Volgens mij is Raikkonen ook kampioen geworden met Ferrari.
poes zegt
Dit zou zo dom zijn van Ferrari. Ze hebben met Leclerc dik WK potentieel in handen. Voor jaren. Daar moeten ze geen Hamilton naast zetten. Gaat spelen maar ellende opleveren. Ze kunnen beter Hulkenberg contracteren. Die kan dan vanaf 2021 mooi de echte tweede rijder zijn. Niet twee toppers naast elkaar.
HZW zegt
@poes: Is goed voor de ontwikkeling van Leclerc om een sterke teamgenoot te hebben.
rolov zegt
@HZW: niet een sterkere
kempenaer zegt
Mooie en logische stap voor Hamilton.
Op je top stoppen bij het superieure Mercedes.
Dan overstappen naar het magische Ferrari, waarvoor iedere coureur graag wil rijden.
Als het dan niet direct loopt, dan kun je de auto de schuld geven, want aan jou kan het eigenlijk niet liggen, zie de afgelopen jaren bij Mercedes.
Als je wel kampioen wordt dan verhoogt het je prestige nog meer dan weer een titel met Mercedes.
Best een veilige, lekkere en ontspannen uitgangspositie.
Zeker met een zeer competitieve Verstappen in je kielzog die een steeds betere auto lijkt te krijgen.
Met alle respect voor Hamilton want ik vind het een absolute topcoureur.
Edge zegt
@kempenaer: Daarbij is Hamiltoj 36 als hij naar Ferrari zou overstappen. Verslaat hij Leclerc (eventueel door de titel te pakken) dan is hij de grote held, wint Leclerc het dan kun je nog altijd zeggen dat het aan zijn leeftijd ligt en het geen hele eerlijke vergelijking is. Hamilton kan zich alleen nog maar meer onsterfelijk maken en heeft bijna 0 kans op gezichtsverlies.
deora zegt
Of Hamilton hoort ook bij die 10.000 banen die Daimler gaat schrappen.
iphonistvongates zegt
Was het gesprek met of zonder zijn papa? Werd er pasta pompodoro gegeten? Italianen doen graag zaken aan de keukentafel met een Lavazza Rossa espresso of 3. Zonder dit heeft een gesprek geen enkele waarde.
brammetjedeb zegt
@iphonistvongates: ik hoorde laatst waarom Italianen koffie uit van die kleine kopjes drinken. Dat doen ze expres zo.
HZW zegt
Het is ook een teken aan de muur dat Bottas ook nog een jaartje mag blijven en dat Ocon bij Renault ondergebracht is.
Ik denk dat 2020 het laatste seizoen is van het Mercedes als fabrieksteam.
Edge zegt
@hzw: Bottas slechts met één jaar verlangen hebben ze de afgelopen drie jaar gedaan, voornamelijk omdat je dan de vrijheid hebt om iemand anders in die auto naast Lewis te zetten als zich een goede kans voordoet. Denk aan een Ocon die zich ijzersterk had ontwikkeld, of een Verstappen die plots beschikbaar werd. Dan wil je niet een meerjarig contract met Bottas moeten afkopen.
En dat Ocon naar Renault vertrokken is, duidt in mijn ogen ook niet op het vertrek van Mercedes. Vorig jaar gaf Toto Wolff al aan dat men bereid was met Ocon te breken als hij op die manier een racezitje bij een niet-Mercedes team kon krijgen. Er lag zelfs al een deal klaar met Renault, maar die werd op het laatste moment afgeblazen toen bleek dat Ricciardo beschikbaar was. Ik zou dan ook niet zozeer willen spreken van een teken aan de wand, maar eerder gewoon twee toevalligheden die Mercedes bij een F1-vertrek goed uitkomen.
PunicaOase zegt
Ik snap het wel: wordt toch gewoon saai zo voor hem bij MB.. na X jaar wil je gewoon weer eens een keer een nieuwe omgeving en uitdagingen.. en zoals hierboven al een paar keer uitgelegd is de kans op gezichtsverlies bijna nul.. en als ie Max en Leclerc het snot voor ogen rijdt is ie een epische held forever!