• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hamilton vindt Verstappen te onervaren

Auteur: fastfreek, gepost 10 april 2018 om 14:31 – 53 Reacties

Het incident tussen Max en Lewis


Maar waarom?

Afgelopen weekend werd wederom een Grand Prix op de F1-kalender afgestreept. Het was tijd voor de grote prijs van Bahrein, waar weer een hoop mooie en minder mooie resultaten zijn geboekt. Want op welke uitspraak van Mr. Hamilton is de titel gebaseerd?

Het heeft allemaal te maken met het incident tussen de huidig wereldkampioen en Verstappen. Tijdens een inhaalmanoeuvre van Max, toucheren de wagens van Red Bull en Mercedes elkaar flink. De Limburger geeft Hamilton de schuld en zegt dat hij te weinig ruimte gaf. Echter geven de onboardcamera’s en opnames van langs de baan, een ander beeld van de situatie. Max drijft Hamilton naar buiten, in plaats van andersom. En daar heeft Hamilton het zijne over te zeggen.

Volgens Lewis gaat de onervarenheid van Max, ten koste van zijn raceresultaten. We zagen al eerder hoe de regerend wereldkampioen erover dacht, maar nu geeft hij tevens aan dat Verstappen een ‘fantastisch tempo heeft’. Wel voegt hij eraan toe, dat Max als jongere coureur niet altijd de juiste beslissingen neemt. Vervolgens doet Hamilton wat olie op het vuur door te zeggen, dat Alonso wel een fatsoenlijke race had kunnen rijden in Max’ RB14. Ook Lewis zelf had gemakkelijk punten gefixed voor Red Bull, aldus HAM in een interview met SkySports.

Vervolgens vat Hamilton het ‘racemomentje’ objectief samen:

We were racing, which was all fine, and often when the car is on the outside you should end up running out of road. If you look at it I was actually ahead for quite a period of time and then I accepted defeat and I just backed out because I knew he was going to try to run me wide… But then he just kept going – he didn’t need to keep going to the edge of the track. He supposedly said he left room, but he didn’t. If you look, he was right to the white line. He didn’t need to go there because I’d already backed out.

En dit is niet de eerste keer, we hebben afgelopen maanden vaker ‘racing incidents’ met Verstappen meegemaakt. Relatief vaak zelfs. In zo’n geval moet je zelf ook even in de spiegel kijken.

Het gevolg voor Max van de touché, was een lekke band en een beschadigd differentieel. Max kon zijn race niet vervolgen, terwijl Lewis op de laagste tree van het podium eindigde. Vettel won de wedstrijd en nam het op voor zijn grootste rivaal.

Ook interessant!

  • Video: Verstappen en Hamilton vechten het uit
  • Video: Hamilton pakt Verstappen
  • Max Verstappen wereldkampioen
    Hoe kan Max Verstappen wereldkampioen worden?
  • Video: Max Verstappen Track Guide van Bahrein

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

bahrein, Formule 1, Lewis Hamilton, Max Verstappen

Vorig bericht: « De nieuwe Ford Focus is helemaal officieel
Volgend bericht: Help, er is een tekort aan alcantara »

Lees Interacties

Reacties

  1. cossiekiller zegt

    10 april 2018 om 14:37

    Misschien denkt Max dat hij nog steeds in een kart zit?

    Login om te reageren
    • wildbeest zegt

      10 april 2018 om 18:12

      @cossiekiller: misschien krijgt hamilton nu teveel praatjes. Max ging hard en wellicht over het randje maar nu is het klaar

      Login om te reageren
  2. Jochempie zegt

    10 april 2018 om 14:38

    Wat een soap. Gewoon rijen.

    Login om te reageren
  3. dominiekdd zegt

    10 april 2018 om 14:40

    (hier spreekt een Belg, neutraal toeschouwer van sport en neutraal tegenover Verstappen)

    Ik vind eigenlijk dat Christian Horner gelijk heeft. Stomweg racing incident.
    Ja, Verstappen drukte Hamilton misschien wat van de baan, maar eerlijk vind ik ook dat Hamilton contact had moeten vermijden, ik vind ook dat hij daar niet bepaald moeite voor doet. Hij had iets meer naar buiten moeten sturen (en even 2 wielen van circuit af) of remmen. Maar hij wou ook geen plaatsen verliezen.
    Vanuit Verstappen zijn oogpunt, hij zat ervoor, dacht ook dat hij ervoor zat en vloerde de boel. Jammer dat die voorneus er nog zat. Had evengoed een geweldig maneuvre kunnen zijn geweest waardoor hij heel wat tijdverlies en dirty air achter die Mercedes ontlopen was.

    Tot hier mijn bijdrage.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      10 april 2018 om 20:07

      @dominiekdd: En de onboard beelden vanuit Hamilton zijn auto om zijn stuurgedrag te kunnen zien zijn nooit verschenen…

      Login om te reageren
      • vtechlover zegt

        10 april 2018 om 23:01

        @venividivici: je kan de slomo gewoon op YouTube zien, was gewoon een race incident waarbij max iets te veel forceerde.

        Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    10 april 2018 om 14:43

    Blijf erbij dat Lewis Mac een oor aannaait door naar rechts te sturen op het moment dat de voorspoiler net voorbij het achterste punt van de velg komt en dus de band aan gort snijdt..

    Login om te reageren
    • Breinstein zegt

      10 april 2018 om 15:07

      @w0o0dy: Ik heb gezocht maar heb geen onboard beelden van Lewis kunnen vinden helaas. Tot die tijd neem ik de meningen van ervaren personen als een Coulthard en Webber eerder aan dan deze onzin van jou.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        10 april 2018 om 15:14

        @breinstein: whatever… Waarom zou mij boeien of jij het met me eens bent?

        Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        10 april 2018 om 15:21

        @Breinstein: je hebt geen beelden gezien maar weet wel dat het onzin is? ¿que?

        Login om te reageren
      • rtnet zegt

        10 april 2018 om 15:42

        @breinstein: https://streamable.com/ealu5
        Alstu… Verstappen was Hamilton ruim voorbij, maar Lewis weigerde toe te geven. Dit keer was het Max zijn band, maar het had net zo goed Lewis zijn voorvleugel kunnen zijn. Als er een andere coureur dan Hamilton (of Vettel) had gereden was er een investgation en een penalty gekomen…
        Lewis eist respect, maar de laatste jaren heeft hij gegrossierd in dit soort acties. Echter mannen als Verstappen (en Vettel) wijken niet voor glamboy Lewis.

        Login om te reageren
        • aquila2003 zegt

          10 april 2018 om 16:30

          @rtnet: als ie m voorbij was had zn achterband niet geraakt kunnen worden hmmm

          Login om te reageren
          • rtnet zegt

            10 april 2018 om 16:57

            @aquila2003: De regel is dat de wagen die voor ligt op het monent van contact (ook al is het een neuslengte) de bocht/lijn heeft.

            Login om te reageren
            • jeroen20vt zegt

              10 april 2018 om 18:02

              @rtnet: de regel is dat degene die bij het aansnijden van de bocht de neus voor heeft de lijn heeft. Als je de regels niet kent gewoon beter niet reageren

              Login om te reageren
              • rtnet zegt

                10 april 2018 om 18:21

                @jeroen20vt: dan zal ik het volgende keer wat beter formuleren, want reageren doe ik toch wel…

              • rtnet zegt

                10 april 2018 om 18:31

                @jeroen20vt: Ohja, uit het reglementenboek: If the driver on the inside is ahead at corner exit, it is the duty of the driver on the outside to back out or take evasive action to avoid a collision.

              • rtnet zegt

                10 april 2018 om 18:50

                @jeroen20vt: https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/

              • aapuitdemouw zegt

                10 april 2018 om 20:34

                @rtnet: als iedereen hier nu even de moeite zou nemen en op jouw link zou klikken. En dan naar punt 5A te scrollen dan was deze hele discussie niet nodig en zal iedereen het ermee eens zijn dat Lewis fout zat. Maar ja …. Regels lezen vindt men vaak moeilijk

        • pa045 zegt

          10 april 2018 om 21:30

          @rtnet: Amen! Jij zegt het.
          Het is helaas hip geworden om iedereen die het voor Max in deze op te nemen, een fanboy te noemen. Iemand die alles door een oranje bril ziet. Enz.
          Hier zie je duidelijk dat de rapper met kuikenhaar gewoon fout was.
          Komende week hopelijk een betere voor Max.

          Login om te reageren
      • piquet1986 zegt

        10 april 2018 om 18:32

        @Breinstein: inderdaad, ik krijg ook langzamerhand het gevoel dat we die onboard nooit meer te zien gaan krijgen. Ik vind dit op zn zachts gezegd vreemd. Zou toch wel handig zijn dit incident van beide kanten te laten zien aan de fans. Zou Hamilton dan toch misschien een sneaky rukje aan zn stuur gegeven hebben, die wij allemaal maar beter niet te zien kunnen krijgen. Ook iets met het kampioenschap enzo. Zou ook verklaren waarom Lewis zo van zich afbijt, just a theory..

        Login om te reageren
        • rtnet zegt

          10 april 2018 om 18:47

          @piquet1986: hier nogmaals de link: https://streamable.com/ealu5

          Login om te reageren
          • piquet1986 zegt

            10 april 2018 om 21:29

            @rtnet: thanks, ja hier rijdt Hamilton toch echhht tegen verstappen aan.

            Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      10 april 2018 om 15:59

      @w0o0dy: kijken we even goed naar de rand van de cockpit van Lewis..
      Wat zien we daar boven de rand uitkomen? Volgens mij zijn handschoenen als hij naar rechts boekt..

      https://ibb.co/dCebcH

      Login om te reageren
  5. nord zegt

    10 april 2018 om 14:45

    Jos had teveel snelheid mee en verremde zich, of hij wilde dat zo er uit laten zien om een reden te hebben om Hamilton zo wijd mogelijk te laten gaan. Gewoon lomp en idd onervaren, de zoveelste inschattingsfout..

    Ehhh ik bedoel Max..

    Login om te reageren
  6. cloverleaf zegt

    10 april 2018 om 14:45

    Racing accident of niet. Hij ging inderdaad onnodig ver naar buiten. Eigen schuld dikke bult. Ken beurn

    Login om te reageren
  7. Gulli zegt

    10 april 2018 om 14:54

    Ik denk echt niet dat Hamilton expres tegen Max zn achterwiel aanrijdt om hem eruit te werken. Veel te veel risico dat hij zelf zijn voorvleugel beschadigt of verliest. Hij had hem 1 DRS zone later toch wel weer ingehaald op Merc power.

    Vind het heel cool dat Max met de grote jongens mee mag doen en ik gun hem veel succes, maar hij verpest het zou al voor de zoveelste keer voor zichzelf en zijn team.

    Login om te reageren
    • wif1 zegt

      10 april 2018 om 15:24

      @gulli: Zoveelste keer? Max racet al 4 seizoenen, je begint F1 net te volgen?

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        10 april 2018 om 15:48

        @wif1: hoe kan ik het nou hebben over de zoveelste keer terwijl ik net kijk. Je logica ontgaat me een beetje.

        Maar wat ik bedoel is dat hij in een groot deel van zijn niet-mechanische uitvalbeurten zelf een aandeel heeft gehad

        Login om te reageren
        • wif1 zegt

          10 april 2018 om 18:10

          @gulli: Als je net 2 races komt kijken dan past zo’n opmerking van jouw ja, maar na 4 seizoenen ineens spreken van de zoveelste?

          Login om te reageren
  8. mulsanne zegt

    10 april 2018 om 14:55

    Mindgames van lewis
    Niks meer en minder
    2 jr geleden ..lewis en nico in Oostenrijk.?

    Login om te reageren
  9. griffendahl zegt

    10 april 2018 om 15:01

    Was in mijn ogen gewoon een raceongeluk. Hamilton zou zich beter wat drukker maken om zijn eigen snelheid en het feit dat Max uberhaubt zo dicht bij kon komen.

    Login om te reageren
  10. rikus zegt

    10 april 2018 om 15:06

    Het maakt geen bout uit wat meneer Hamilton er van vind. We hebben namelijk miljoenen experts in ons eigen land. Zij weten in de meeste gevallen het een stuk beter dan jij, meneer Hamilton. Met je mening.

    Login om te reageren
    • jelteeuu zegt

      10 april 2018 om 15:47

      @rikus: jaja, experts in ons land. Droom jij anders even lekker verder.

      Login om te reageren
      • rikus zegt

        10 april 2018 om 16:35

        @jelteeuu: u gelooft het niet? Lees anders even de reacties onder dit artikel. Hoeveel “experts” telt u hier?

        Login om te reageren
        • jelteeuu zegt

          10 april 2018 om 16:39

          @rikus: haha, ja klopt.

          Login om te reageren
    • HZW zegt

      10 april 2018 om 19:39

      @rikus: De race leiding vond het ook geen onderzoek waard, dus waar hebben we het over, Race incident, klaar.

      Login om te reageren
  11. Breinstein zegt

    10 april 2018 om 15:08

    Pijnlijk, maar hier heeft Lewis wel een terecht punt. Max is te onbesuisd de laatste twee races.

    Login om te reageren
  12. towi1989 zegt

    10 april 2018 om 15:12

    Meer kommas, graag

    Login om te reageren
  13. ivomx5 zegt

    10 april 2018 om 15:13

    We kunnen er veel over zeggen, maar Max toont bijna altijd lef enhttps://www.autoblog.nl/huisregels is niet bang voor de mening van de ‘oudere’ rijders. Elkei race 20 coureurs met de instelling van Max op de baan lijkt me een groter genot om naar te kijken dan die overwegend suffe optocht van de laatste tijd.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      10 april 2018 om 17:40

      @ivomx5: Toch knap hoe subtiel jij de huisregels van Autoblog in je reactie hebt verwerkt.

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        10 april 2018 om 18:14

        @berlinetta: Hahaha!

        Login om te reageren
  14. ivomx5 zegt

    10 april 2018 om 15:14

    We kunnen er veel over zeggen, maar Max toont bijna altijd lef en is niet bang voor de mening van de ‘oudere’ rijders. Elke race 20 coureurs met de instelling van Max op de baan lijkt me een groter genot om naar te kijken dan die overwegend suffe optocht van de laatste tijd.

    Login om te reageren
  15. viezefreddyw zegt

    10 april 2018 om 15:17

    Raceincident jongens. Dit kan iedereen op de baan overkomen. Laten we in godsnaam blij zijn dat er wat gebeurt op de baan. Het had een onwijs mooie inhaalactie kunnen zijn. Mislukt, pech gehad maar we hebben wel naar spanning kunnen kijken.

    Login om te reageren
    • vonklausenburg zegt

      10 april 2018 om 16:14

      @viezefreddyw: Inderdaad! Het had zomaar een briljante actie kunnen zijn. Die honcho’s nemen allemaal wel eens een risico en Max helemaal door z’n jongere leeftijd. Het is pure pech maar gewoon een raceincident. Jammer, doorgaan en genieten dat er weer wat actie op de baan is!

      Login om te reageren
  16. BRuud zegt

    10 april 2018 om 15:19

    Ach, als Lewis zo verschrikkelijk ervaren en goed reed, had Max Barcelona 2016 nooit gewonnen. Dat was een vergelijkbaar incident alleen kwam Lewis er daar niet zo goed vanaf.
    Als Lewis daar wat verstandiger was geweest had hij zomaar kampioen kunnen zijn dat jaar….

    Login om te reageren
  17. tweetyv6 zegt

    10 april 2018 om 15:56

    Wat een gekut van die kwal.

    Als de rollen omgedraaid waren geweest, had Max beslist een drive through o.i.d. gevangen.
    Max was er duidelijk langs (want Hami’s rechter voorwiel raakte Max’ linker achterwiel) en had hij dus, geheel volgens de regels, ruimte moeten geven.

    Login om te reageren
    • dijan zegt

      10 april 2018 om 16:18

      @tweetyv6: Wat een taal ,wat een ongelijk ,man oh man!

      Login om te reageren
  18. pomoek zegt

    10 april 2018 om 16:25

    Het zag er fantastisch uit die manoeuvre van Verstappen in ronde 2. Als het was gelukt dan was het een briljante agressieve actie die nog zou worden geroemd door alle specialisten. Met wat minder spektakel en wat meer rust in zijn rijden was hij mogelijk op het podium geëindigd. Het is maar wat je belangrijk vindt.

    Login om te reageren
  19. mashell zegt

    10 april 2018 om 16:31

    Lewis heeft helemaal gelijk. Max is onervaren en neemt grote risico’s. En dat is juist wat Max een interessante factor maakt.

    Login om te reageren
  20. gwnbmw zegt

    10 april 2018 om 17:41

    draai het scenario om. wat zou verstappen hebben gedaan? die auto aan de buitenkant laten staan en voor de volgende bocht de binnenkant eisen. kijk maar naar hockenheim 2017, waar hij in bocht 1 ricciardo voorbij ramde met 3 wielen buiten de lijntjes.

    Login om te reageren
  21. aapuitdemouw zegt

    10 april 2018 om 20:47

    Mag ik iedereen uitnodigen om nu eindelijk eens naar het handboek met regelgeving te kijken ipv te roepen Max dit, Max dat. Staat duidelijk, zelfs met plaatjes erbij, dat al was Max slechts met de helft van zijn auto ernaast bij de Apex dat hij dan recht had op de racelijn en elke botsing die daaruit voort komt geheel de schuld van de verdedigende coureur is.

    Login om te reageren
  22. spyker207 zegt

    11 april 2018 om 06:36

    The fact that Ham complains about it, is a sure sign that he feels guilty.. Instant jerk reaction. He got lucky. He didn’t even go over the curb like he did with Alonso two corners earlier. Max brings out the worst in Hamilton. Hamilton can only get worse. Max only better….

    Login om te reageren
  23. stekie zegt

    11 april 2018 om 20:11

    Een ding is duidelijk met de actie van Max. In een direct gevecht met Hamilton blijkt duidelijk dat Hamilton gewwoon te verslaan is. En daar is hij duidelijk van geschrokken. Er is er maar één van de twee die er in de media die er over door gaat…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North