Uitslag Formule 1: Grand Prix van Bahrein 2018

Auteur: , 102 Reacties
Vettel

Max vanaf P15, Lewis vanaf P9. Dit wordt in elk geval spectaculairder dan Melbourne.

Melbourne was een valse start. Zowel voor de Formule 1 als de Nederlandse autosportfans. Bahrein heeft wat dat betreft meer aan actie te bieden. Met name de start is belangrijk bij deze baan, dus we gaan het beleven!

Start:
Vettel is het makkelijkste weg, Raikkonen wordt verschalkt door Bottas. Verstappen doet het uitstekend. Heel beheerst staat hij op P11 na enkele bochten, maar hij krijgt het aan de stok met Hamilton. Max en Lewis geven elkaar te weinig ruimte, waardoor ze elkaar even raken. Max houdt er een lekke linkerachterhand aan over en moet de pits in. Net even te gretig.

Helaas gebeurde het aan het begin van de baan, waardoor Verstappen een flink eind met een lekke band moet rijden naar de pits. Dubbel drama voor Red Bull: Ricciardo valt uit. De auto heeft geen visuele schade, dus het lijkt voorlopig op een kapotte Renault-motor. Joh… Kortom, een rampenweekend voor Red Bull.

Hoe staan de zaken erbij aan de voorhoede? Vettel leidt met een kleine voorsprong op Bottas en Raikkonen. Iets verder daarachter vinden wij, heel verrassend: Pierre Gasly! Magnussen, Hülkenberg, Ocon en Alonso zitten daar vlak achter. Hamilton toont zijn ware klasse door die laatste drie er in één keer uit te remmen.

Red Bull kan alvast gaan inpakken, want Max Verstappen valt na zijn pitstop uit met voorlopig onduidelijke redenen. Een race om snel te vergeten voor zowel de Nederlander als de Honeybadger. Zonde!

Brendon Hartley krijgt een 10 seconden penalty voor de aanvaring met Perez in de eerste ronde. Een vrij stevige straf voor de Nieuw-Zeelander. De Toro Rosso met Honda motor staat dan op de 10e plaats. Snelste man op de baan is Lewis Hamilton. Ondanks dat hij op een hardere band rijdt, is hij sneller dan iedereen op het veld. Vettel slaat een gaatje op Bottas: de voorsprong op Bottas is uitgelopen naar drie seconden.

Dan iets anders: in ronde 12 moet er ook een Haas de pitstop in. Deze verloopt verrassend genoeg uitermate gesmeerd. Die pitstop van Alonso ook, die rijdt verder op de Medium band en lijkt dus in te zetten op een één-stop-strategie. Het is in elk geval goed om te zien dat Alonso niet stijf achteraan rijdt maar zich kan mengen in de gevechten. In korte tijd verschalkt hij Leclerc en Sirotkin.

In ronde 18 is het Vettel die als eerste van de top 3 binnenkomt voor een setje verse ‘Soft’-banden. Hij komt terug als vierde op baan, om aan te geven hoe groot het verschil is tussen de top 3, eh, top 2 en de rest van het veld.

In ronde 22 is de strijd om P6 interessant. Hulkenberg en Magnussen zitten er vlak achter, je raadt het nooit; Ericsson. Magnussen komt er vrij gemakkelijk voorbij, Nico Hülkenberg komt er pas voorbij als Ericcson de Sauber-Alfa Romeo de pits in rijdt. De kneuzen van de Formule 1 zijn ze bij Sauber nu niet meer, die titel lijkt te gaan naar Stroll en Sirotkin van het team van Williams.

Vooraan is het ook interessant. Hamilton is nog niet naar de pits geweest en rijdt op oudere, hardere banden. Vettel heeft zachtere en versere banden is sneller. In ronde 26 steekt de Duitser voorbij aan Lewis. Vettel loopt meteen ook uit op Hamilton. In ronde 27 gaat Lewis de pits in voor medium banden, ook hij is dus voornemens de race uit te gaan rijden.

Vorig seizoen was Ocon een van de smaakmakers van het veld. Dit jaar hebben de Force India’s het een stuk lastiger. Zowel Grosjean en Magnussen zitten vlak achter Ocon. Magnussen is sneller, mede dankzij een iets beschadigde auto.

De pitstop, zoals @Jaapiyo had voorspeld, verloopt dramatisch. Bij het wegrijden rijdt Kimi over de voet van een monteur. Tegelijkertijd is er een band in de consternatie niet verwisseld. Kimi stopt meteen, waardoor de auto te heet wordt. Exit Raikkonen en de monteur wordt met een brancard weggebracht, zijn been lijkt verbrijzeld.

De volgende ronden verlopen vrij gemoedelijk. De spanning is overduidelijk uit de race. De voorsprong van Ferrari en Mercedes zijn enorm. Wel interessant is dat Stoffel Vandoorne een degelijke race rijdt. Hij rijdt in ronde 51 op P9 met uitzicht op P8, waar Ericcson nu nog rijdt. Uiteindelijk verschalkt Stoffel de Sauber.

Met nog vijf ronden te gaan is het Bottas die laat zien wel degelijk te kunnen sturen. De voorsprong van Vettel wordt alsmaar kleiner. Hamilton kan dat tempo niet helemaal volgen. Bottas zit 1,5 seconden achter Vettel. Als Bottas dat naar een seconde weet te brengen kan hij in de DRS zone komen. En dat lukt! Bottas zit nu in de versnellingsbak van Vettel. Het is nu de vraag of Bottas een kans ziet om Vettel te pakken. De Fin kan wel een succesje gebruiken om de criticasters de mond te snoeren. De laatste ronde is spannend. Bottas zit er vol achter, remt heel diep, maar Vettel pareert hem kundig. Uiteindelijk lukt het Bottas niet. Sebastian Vettel wint de race. Morele winnaar is Gasley, die zijn Toro Rosso Honda op P4 zet.

De uitslag is al volgt:

1. Vettel
2. Bottas
3. Hamilton
4. Gasley
5. Magnussen
6. Hulkenberg
7. Alonso
8. Vandoorne
9. Ericsson
10. Ocon
11. Sainz
12. Perez
13. Hartley
14. Leclerc
15. Grosjean
16. Stroll
17. Sirotkin
DNF: Raikkonen
DNF: VERSTAPPEN
DNF: Ricciardo



102 reacties

Max, niet lullen maar poetsen!
@w115: zo is dat! Wat een ongelooflijk lompe actie! Mooie inhaalactie maar geef elkaar daarna de ruimte! Max had gewoon volledig naar rechts moeten sturen en niet een paar keer een tikje naar links! Lompe actie, volgende week beter. Hopen dat hij snel wat volwassener gaat rijden (daarmee bedoel ik zijn gedrag, niet zijn stuurmanskunsten)
Max zijn eigen schuld had die maar niet uit limburg moeten komen
@mikje90: zou maar oppassen voor een aanklacht wegens rassen discriminatie :-)
@erik2907: Zolang hij niet zegt dat hij uit België komt kan het geen kwaad.
@alfapeter: BELG, vrij vertaald, Ben Eerst Limburger Geweest…
@mikje90: uit welk fantastisch stuk Nederland kom jij dan?
@pa045: de lekker gereformeerde veluwe ;) seks voor het huwlijk mag maar alleen met familie.
@mikje90: uit inteelt komt niet veel goeds..
@pa045: nou…die katholieke Limburgers weten er anders ook wel raad mee. Zodra er weer een nieuwsbericht betreffende sexueel misbruik binnen de rooms-katholieke kerk is gaan ze weer roombotergeil naar huis.









Aldus Youp van ‘t Hek
@pa045: neef en nicht geeft scheef gezicht
@mikje90: dus jullie weten het wel?
Erg jammer weer. Ga je er weer goed voor zitten met goede hoop, is het al snel gebeurd aangezien ik voor Max kijk
@room850: serieus? Alleen voor Max? Ik vond Gasly vandaag alles wat Max niet deed meer dan prima compenseren..
@awesome: Je moet de reacties eens zien wanneer Max wel een resultaat neerzet. 90% kijkt enkel voor Max. Voor hij op het toneel verscheen bestond F1 niet op Autoblog en daar zal het terug naar toe gaan wanneer Max verdwijnt.
@alfapeter: Dat laatste viel best mee, ik las toch regelmatig F1 op autoblog toen Verstappen nog op een skelter reed.
@pomoek: één item bij de start van het seizoen en één bij het einde, één extra bij een spectaculair ongeval is niet echt regelmatig. Nu dagelijks “Max laat wind” nieuws.
PS Ik heb niks tegen de jongen en hoop dat hij het goed doet maar de berichtgeving mag wel een beetje serieus blijven.
@alfapeter: ach weet je het zou best kunnen, het geheugen op mijn leeftijd…wellicht dat @willeme hier wat meer over kan zeggen?
@alfapeter: Max laat een wind.
@autoblogger: Serieus?
@pomoek: toen Autoblog elke zaterdag nog als krant op de deurmat viel ? Vervlogen tijden.
@awesome: Helaas wel, eerlijk gezegd zou ik mij meer moeten verdiepen in de andere rijders, maar tot nu toe is voor mij echt Max die mij echt laat kijken.
@room850: Begin maar met Kimi. Dat is namelijk een lul sinds vanmiddag!
@fmgarcia: kimi lekker vergeten, die gast is sowieso emotiel
@pixeltrooper -oos en biedt geen sensatie
@pixeltrooper: Nou in dit geval wel een beetje. Eerlijk dit is toch gewoon super arrogant, egoistisch en hypocriet! Ben al jaren kimi fan en heb zelfs zijn silhouette op mijn helm, maar dit vind ik gewoon lelijk van hem. Net als Ves die 44 maar even de schuld geeft, terwijl hij net zoveel aandeel heeft. Als topcoureur moet je ook wel een lul zijn hoor, begrijp me niet verkeerd, maar max moet gaan nuanceren in de buitenlandse pers. Wij genieten er wel van met dit geweldige Ziggo team en bejaarde presentator die elke twee zinnen wel een straattaalwoord, fuck of vraagt waar Abraham de mosterd haalt! Dus in dat opzicht is het wel entertainment. Voor de carriere van Max is het gewoon beter om niet de grote jongens te gaan sarren buiten de lijnen. Je ziet dat er meer snelle jongens zijn met meer geld steeds op den duur meer ervaring. Nog een klote seizoen hierna icm domme uitspraken en teams wagen de gok al niet meer. Max is imo nog steeds een van de beste in het veld, maar buiten de techniek enorm onvoorspelbaar. Daar zitten Mercedes en Ferrari niet op te wachten. Vooralsnog niks aan de hand en genieten van deze prachtige sport!
@awesome: Gasly heeft ongetwijfeld een keigoede race gereden maar echt veel kijkplezier bracht hij verder niet. De spanning is er ook wel af bij de formule 1. Een paar gevechtjes hier en daar bij de start, HAM die zich terugrijdt naar P3 zonder al te veel moeie en dan een achtervolging bij het einde van de race. Ohja en een triest ongeluk in de pits.. Dat was het voor een race van 1,5-2 uur lang
@pixeltrooper: dat er niet veel te zien was, daar is de belabberde regie schuldig aan.
Hoezo zit ik naar een Ferrari te kijken terwijl er verderop in de race veel meer gebeurd?!
Max reed z’n diff kapot bij die actie zei hij. Ric. z’n stroom was op. Verder best een leuke race. Sowieso in de eerste 10min al meer spektakel dan in Aus.
Jammer van Raikkonen. Hij was tot het “bot” gemotiveerd om goed te scoren.
@gertjan2012: je grap is een beetje misplaatst, de toestand van de beste man is nog onbekend.
@revstars-net: nope, been gebroken.
@ikschrijfookoverautos: kuit- en scheenbeen gebroken…
Heel jammer van Kimi, hij was voor het tweede weekend lekker aan het presteren.
Maar damn, de knie van de monteur in de beelden, arme vent.
Max veel te wild, we zagen jos weer even naar boven komen
Geweldig resultaat voor Gasly en Ericsson.
En dan Hamilton nog op het einde toen die de beelden zag; what a dickhead.
@theoke: ja, ik stond ook heel erg te kijken van de zelfkennis van Hamilton.
@rhellema: was het dan toch een spiegel die daar hing? ;-)
Niet bepaald een mooi motorsportweekend, qua Nederlandse prestaties.
Max was ham voorbij. Maar die Frustie Engelsman liet de auto staan en reed Max aan. Punt
@pa045: right! 😂 😂 😂
@pa045: Max zou in deze situatie hetzelfde doen.
@pa045, @toniominestrone: jullie hebben beiden gelijk. En precies daarom hebben de stewards waarschijnlijk besloten geen verdere acties te ondernemen tegen beide rijders.

Weet je, ik kijk al dertig jaar Formule 1 en ‘vroegâh’ waren dit soort race-incidenten doodnormaal. Men reed op het scherpst van de snede, liever de eigen auto kapot dan de concurrent op het podium en meer van dit soort valse romantiek.

Maar juist doordat het aantal (succesvolle) inhaalacties en jaar na jaar terugloopt én omdat de F1 meer en meer op een jurysport is gaan lijken, worden dit soort acties tot in den treuren herhaald en becommentarieerd.
@pa045: Even de analyse beelden teruggekeken bij Skysports, Max gleed minimaal naar buiten tegen Hamilton aan.

Los daarvan, je denkt toch niet dat Hamilton zelf een tik uitdeelt met alle risico van dien? Max moet eens leren geduld te hebben, de volgende ronde goed ervoor gaan zitten en vol er voorbij met DRS.
@erik2907: Ja. Want Ham is zo geweldig? Die doet niks fout.Het is nu standaard Max. Want die moeten we kraken. Veel te veel fanboys van Max..
@pa045: Hamilton is 4x wereldkampioen en rijdt de beste auto, die heeft niks meer te bewijzen.
@pa045: begrijpend lezen is een vak. Ik schrijf nergens dat VER iets verkeerd doet of dat HAM zo geweldig is. Feit is dat Max minimaal tegen HAM aangeleerd met alle gevolgen van dien, feit is dat HAM nimmer zijn voorvleugel zal kapot rijden om Max een lekke band te bezorgen. In mijn optiek was het slimmer geweest om te wachten tot de volgende ronde.

HAM beter? Zeker, 3 auto’s inhalen op het rechte stuk doet niet iedereen na, van de 10e plek naar 3 ook niet, van 16 seconden achterstand terugkomen tot <6 sec bij de finish ook niet.

Ja, vandaag was HAM beter, de volgende keer zal het MAX zijn. Het verschilt gewoon van race tot race. Zo simpel is het.
@erik2907: tja. Lees je eigen tekst eens terug en leg mij uit hoe ik jouw verhaal anders moet begrijpen..
Bovendien vind ik het vreemd dat er nog steeds geen beelden zijn van de situatie vanuit de auto van Ham.
@pa045: laat gewoon mijn tekst uitleggen door de andere 16 mensen die een ‘plusje’ geven. Schijnbaar begrijpen zij wel mijn tekst….
@erik2907: en over dat inhalen: heb je het snelheidsverschil tussen de benz en de rest gezien op dat stuk? Zo bijzonder was die manoeuvre echt niet.
En die 10 seconden inlopen in de laatste ronde: Vet had de banden volledig op! Daarom. Snappen wat je kijkt is ook een vak..
En nu doorpakken andere rooie stier!
En mooie overwinning van Seb. Goede strategie.
Hopelijk komt alles goed met de monteur van Ferrari.
Mclaren doet mee in de middenmoot maar Torro Rosso doet beter met de Honda motor en Sauber pakt 2 punten en doet dus beter dan Red Bull. Mijn felicitaties wie daarop gewed had.
@alfapeter: Thanks! Alles om van @Jaapiyo te winnen in het F1 Managerspel!!
@willeme: managerspel telt niet omdat de Hazen onterecht uitvielen in Australië ;)
@jaapiyo:

Zo heeft de Formule1 toch meer overeenkomsten met het marathonlopen dan je in eerste instantie zou denken.
Eindelijk weer een spannende race. Jammer van Max. Gasly, wat een antwoord geeft hij iedereen die aan hem twijfelde en dat met een Honda achterin. Maar wat is er met Williams aan de hand?
@bassx: nou die hebben 2 coureurs die niet zo heel goed zijn…
@bassx: Die zijn voor het grote geld gegaan, zie wat ervan komt.
Max kwam de 1e twee races nogal gefrustreerd op de baan over, het ligt nooit aan Max blablabla….geen woorden maar daden
Lekker voor Gasly.
RB moet nog op gaan passen dat ze die Honda motor niet te snel ontwikkelen en voorbij gereden worden door hun dochterteam.
Dat tikkie van Hamilton was weer precies genoeg. Het is toch ook een extreem sneaky eikeltje. Roepen dat ie zich verheugd op gevechten maar als hij dan aan het kortste eind trekt dan snel nog ff “natrappen”.

Die troep van Renault kunnen ze prima vervangen door de spullen van Honda. Gasly op plek 4 zonder echte dreiging van achteren… Sinds de nieuwe onderdelen zit het met de snelheid wel goed. Volgend jaar Honda Redbull, zin in!
@w0o0dy: Die oranje brillen mogen stilaan in de uitverkoop.
@alfapeter: de actie op Hamilton was best mooi maar die vecht wel iets harder en scherper dan de meeste. Toch vraag ik me af waarom Hamilton hier geen straf voor kreeg. Contact was prima te vermijden en hij stuurt bewust in om Max nog te raken…
@w0o0dy: Tot nu ben jij de enige die het zo gezien heeft. Lewis werd vrijwel van de baan gedrukt door Max. Zijn fans zullen het dus héél anders beoordelen. Zelf noem ik het een race incident.
@alfapeter: Hamilton raakte Max z’n achterwiel, Max was er dus al voorbij…
@alfapeter: als je de beelden en de regels erbij pakt zie je dat Max ervoor zit en dus het recht op de racelijn heeft. Hamilton had dus gewoon ruimte moete laten/maken maar in plaats daarvan stuurt hij naar Max toe. Opzet en dus straf in mijn ogen.
@w0o0dy: Nope… Aan het begin van de actie zat Hamilton ervoor. Dat is wat het reglement zegt, dat Max aan het einde van de bocht ervoor zit doet er niet toe.
@alfapeter: nee. Hij is niet de enige. Zie mijn reactie.
En ja. Er zijn mensen die te veel door een oranje bril kijken. Maar nu steeds meer mensen het hebben gezegd, wordt het standaard antwoord voor iemand die voor Max is dat die de bril moet afzetten. Dat heet napraten. En NL is een land vol kudde dieren. Dus nu is iedereen die pro Max is, degene die terug gefloten moet worden.
Gelukkig zijn er mensen die het wel goed zien. Die hebben geen nageprate mening nodig.
Verschil Max in 2017 en 2018:

– 2017, auto laat Max in de steek.
– 2018, Max laat auto in de steek.
@hammerman: Eigenlijk wel degelijk om te janken dat RB. Gelukkig maar dat Max zijn optreden ook niet echt meer serieus te nemen is. Het is Max een beetje erg naar het hoofd gestegen en denkt echt dat Hamilton keurig aan de kant gaat voor Max. Boem! Dromen doen we in de slaap en helaas Max droomt tijdens de race. Wat weer een deceptie deze race.
@barry355gtb: Heb je wel een punt! Valt mij als Max fan ook op dat hij een beetje een over het paard getild macho houding begint te krijgen. Later lieten ze in de Ziggo studio mooi Max zijn stuurbeweging zien en zie je dat hij Hamilton naar buiten dirigeerde, HEEL dom! Het is allemaal leuk en aardig dat Max voor een gat gaat als het er is, maar slim is het niet altijd. Hij had gewoon Hamilton moeten volgen met door het veld te glijden en later pas de strijd met hem aangaan. Staat die dan met 8 puntjes in de WK stand…
Ik heb echt genoten van deze race. Lekker chaotisch en veel inhaalacties. Ik heb vooral voor Gasly staan juichen! Wat een prestatie!
Beetje jammer voor Max maar er zijn meer coureurs op de grid. (Een fout die naar mijn mening een heleboel nederlandse “Formule 1 fans” lijken te vergeten.)
“such a dickhead” de spijker op z’n kop
@wouterg: precies wat is het weer een debiele move van Max.
Het is gewoon lachen met dat Rdbll.
Max weer als een opgefokt manneke in z’n Golf R
Laatste twee rondjes waren heerlijk ouderwets spannend tussen een rode en zilveren wagen. Verder prima wedstrijd, chapeau voor Gasly en schraal van Kimi dat ie niet even ging checken bij de monteur die hij omver reed.
Je zag al aan het naar binnen knijpen dat Hamilton Max zat op te wachten. Doordat Alanso daar nog zat dacht Hamilton daar misbruik van te maken en probeerde buitenom nog Max voorbij te komen. Analyse Max was de juiste. Hij zat voor Hamilton en had recht op de racelijn. Fout Hamilton volgens de race regels. Opvallend ook dat de beelden vanuit de onboard van Hamilton niet komen. Benieuwd naar zijn stuuracties in die bocht al weet ik die al…
@aapuitdemouw:

Het is anders niet verboden om buitenom in te halen…Vorig jaar zat Max te schelden op Massa (Monza 2017) en nu doet hij hetzelfde…Pffff
@FrankypankyV8: regels zijn regels en die gelden ook voor een wereldkampioen al denken die daar zelf vaak anders over. If the driver on the inside is behind at corner exit, they must leave space for the driver on the outside. If the driver on the inside is ahead at corner exit, it is the duty of the driver on the outside to back out or take evasive action to avoid a collision.” Dus Lewis had af moeten breken en inderdaad gaat dat zover als dat je dan met 4 wielen op de kerbs moet. Denk aan Brazilië en hoe Max daar Vettel voorbij ging. Ook dat was een correcte move van Max.
Geen handige actie van Max. Had hem niet naar buiten moeten laten lopen. Kan gebeuren dit. Nu moet het wel even anders om echt die topcoureur te worden. Talent zat, mooie races ook. Nu altijd scoren!
Ik heb de inhaalactie nog eens bekeken. Wat me nu pas opvalt is dat Alonso van links helemaal naar rechts gaat en zo Verstappen blokt. Tot dat moment was er niets aan de had, maar Verstappen stuurt dan naar links, daar lijkt een gaatje te zijn. Hij lag toen net niet voor op Hamilton, een fractie later wel, toen Hamilton de positie liet gaan. Dickhead is misschien wat teveel van het goede, maar Verstappen werd wel gepiepeld door een van de meest ervaren coureurs van het veld, Fernando.
@pomoek: Max had natuurlijk ook even z’n verlies kunnen nemen.
@poes: ja, mee eens, dat is eigenlijk ook mijn punt, misschien niet helemaal helder.
Mooie race met een verdiende winnaar.Max was iets te gretig met Hamilton inhalen en Hamilton stuurde ook vrij snel in vond ik maar goed dat is racen
Net even de samenvatting bekeken: Hamilton kon echt niet veel meer naar links, hij zat al met linkerwielen op de curb. Max had wel alle ruimte aan de rechterkant.

https://youtu.be/cmxBJicrM34?t=53s
Waar blijven de onboard beelden van Hamilton. Op de reguliere camera beelden van de herhaling zie je hem duidelijk naar rechts insturen op dat achterwiel van Max. Ziet er heel vreemd uit
@aapuitdemouw: Om die apex te halen met die snelheid en jezelf niet van de ene kerb, naar de andere te lanceren, moet je wel iets meer naar rechts. Hamilton gaat logisch, omdat hij voor Max zit, sturen richting zijn clipping point. Dat is normaal want anders crash je daar. Geef niemand de schuld hier. Raceleiding heeft het vandaag goed gedaan!
Wel grappig dat ze het overal met elkaar eens zijn dat max Hamilton totaal geen ruimte liet en zelfs express naar buiten drukte. Overal is dat in verschillende landen, verschillende team supporters en buitenlandse media. Alleen een groep Nederlanders en max zelf blijven volhouden dat Hamilton verkeerd zat of het zelfs opzettelijk deed.
@545e60:

Nederlandse eigenwijsheid … Men (de politiek) gaat zelfs liever het wiel zelf opnieuw uitvinden, ipv even kijken en leren bij de buren…
@willeme heeft een aparte kijk op zaken…Natuurlijk kon Hamilton niet volgen, want die had schade na de veel te opportunistische actie van Max Verstappen.

Iedereen wéét gewoon dat HAM zijn auto laat staan. En waarom Max geen ruimte liet, tja… Zo wordt je geen WK, Verstappen!
Max wordt nooit WK in een RedBull binnen enige jaren, dat kan alleen als hij naar Ferrari of Mercedes verhuist, maar dan moet hij wel eerst bewijzen punten te scoren en niet uit te vallen binnen de eerste 10 minuten.
@grandmasterb: Vettel werd 4x kampioen met Renault bij Red Bull en nog nooit bij Ferrari. Hamilton wisselde als kampioen van McLaren naar toendertijd prut team Mercedes. Het kan dus verkeren, de Renault motor kan ook gewoon goed worden en dan zit Max prima bij Red Bull.
Mooi verslag weer @willeme alleen ik vond de sprong van Ocon en de pitstop van Raikonnen een beetje raar weglezen.
Nou het seizoen begint lekker. Pfff. Ik vinnet zuurder voor Ricciardo die lekker vooraan lag en er nix aan kon doen dat ie uitviel.
Leuke race, ik heb genoten. Spanning tot aan de finish line. Dood zonde van RIC. En Verstappen natuurlijk. Had gehoopt dat hij wat volwassener zou zijn geworden dit jaar. Het was een prachtige inhaal actie met onnodig risico. Je zou moeten weten dat HAM zich niet zo maar laat afknijpen.
@sketcher: niets met afknijpen te maken. Er zijn gewoon heel duidelijke regels. Nml: If the driver on the inside is behind at corner exit, they must leave space for the driver on the outside. If the driver on the inside is ahead at corner exit, it is the duty of the driver on the outside to back out or take evasive action to avoid a collision.”
Voor de liefhebbers de ware aard van Lewis. Kijk de stuur beweging; De Tweet bekijken van @ZiggoSportF1: https://twitter.com/ZiggoSportF1/status/983253326476095489?s=09

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).