• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Ford Focus is helemaal officieel

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 10 april 2018 om 13:00 – 73 Reacties

Afbeelding De nieuwe Ford Focus is helemaal officieelAfbeelding De nieuwe Ford Focus is helemaal officieelAfbeelding De nieuwe Ford Focus is helemaal officieelAfbeelding De nieuwe Ford Focus is helemaal officieelAfbeelding De nieuwe Ford Focus is helemaal officieelAfbeelding De nieuwe Ford Focus is helemaal officieelAfbeelding De nieuwe Ford Focus is helemaal officieelAfbeelding De nieuwe Ford Focus is helemaal officieel

Ford Focus (embargo)
Het zijn er veel, heel veel.

De introductie van de nieuwe Ford Focus hangt alweer even in de lucht, maar vandaag is het dan eindelijk zover. Goed, in werkelijkheid wisten we natuurlijk al deels hoe de wagen eruit zou komen te zien, daar de auto al eens door Ford, bedoeld en onbedoeld, was getoond. Inmiddels weten we echter ook de specificaties en kunnen we de nieuwe Focus in vol ornaat bewonderen.

Ford pakt direct groots uit, want de Focus komt er van meet af aan in verschillende vormen. Sterker nog, het is het meest uitgebreide modellengamma dat de wagen ooit heeft gezien. De nieuwe Focus komt er als vijfdeurs Hatchback, Active Crossover, Wagon en, in sommige markten, als vierdeurs sedan. De auto’s kunnen worden besteld als Trend, ST-Line, Titanium en Vignale, om in te spelen op wensen en voorkeuren van een brede groep kopers.

Overigens heeft Ford besloten de auto nagenoeg van de grond af aan op te bouwen. Het is dan ook de eerste Ford op het nieuwe C2-platform.

Ford Focus (embargo)

Doordat de nieuwe Focus op het C2-platform staat, heeft Ford de auto ruimer kunnen maken dan dat hij eerst was. De groei van de wielbasis (+ 53 mm) zou volgens de Amerikanen een aantal voordelen moeten opleveren. Niet alleen oogt het interieur van de Focus een stuk rustiger dan eerst, Ford zegt tevens dat de inzittenden een comfortabelere rijbeleving genieten en dat de voorkant van de Focus dankzij het nieuwe C2-platform liefst 40 procent veiliger is dan zijn voorganger. Allerlei slimme veiligheidssystemen, zoals Speed Sign Recognition en Lane-Centering, maken de nieuwe Focus daarbij de veiligste Ford tot op heden. De wagen is Level 2 autonoom.

De basis even terzijde, moet ik zeggen dat het ontwerp niet helemaal aansluit op mijn smaak. Hoewel hij er absoluut niet verkeerd uitziet, vond ik de vorige Focus toch net iets smakelijker ogen. Aan de andere kant, als de wagen er daadwerkelijk zoveel op vooruit is gegaan als Ford beweert, is het een eenvoudig te verteren verlies. Hoewel ik de atletische vormen waarover Ford spreekt niet zie, blijkt het in de praktijk wel degelijk te kloppen. Het ontwerp is functioneel en bespaart je, dankzij een lagere luchtweerstand, zelfs brandstof. Daarbij hangt de wagen meer naar achteren, wat tot het genoegen van @jaapiyo resulteert in een korte frontoverhang. Een grotere grille, evenals LED-voor- en achterlichten benadrukken een sportiever karakter.

We blijven nog even bij het uiterlijk plakken, alvorens we doorkachelen naar de technische details. De Vignale wordt gekenmerkt door een voorkant waarbij alles net even lekkerder op het oog ligt. De neus is voorzien van grotere openingen en er is gebruik gemaakt van satijnglanzende accenten. De ST-Line heeft eveneens grotere openingen in de neus, maar dit model is vooral te herkennen aan zijn benadrukte diffuser en een flinke achterspoiler. De Active Crossover heeft een geheel eigen neus en krijgt allerlei zwarte accenten. Logischerwijs heeft dit model meer bodemvrijheid dan zijn broers.

Ford Focus (embargo)

Veel verschillende modellen betekent eveneens een flink aantal verschillende motoren. De nieuwe Ford Focus is voorzien van een divers aanbod aan EcoBoost benzine- en EcoBlue dieselmotoren, die stuk voor stuk voldoen aan de meest recente Euro 6-normen op basis van de WLTP-cyclus. Alle aandrijflijnen hebben het Auto Start-Stop-systeem, en er is keuze uit een handgeschakelde zesbak of achttraps automaat, die 10 procent efficiënter met zijn brandstof omgaat.

De nieuwe Focus heeft een 1-liter en 1,5-liter EcoBoost driecilinder benzinemotor, evenals een 1,5-liter en 2-liter EcoBlue dieselmotor. De 1.0 EcoBoost komt er in 100 en 125 pk sterke uitvoering, terwijl de 1.5 er eveneens stapsgewijs 25 pk bovenop doet, wat resulteert in 150 en 175 pk sterke krachtbronnen. Beide benzinemotoren beschikken over cilinderuitschakeling. De 1.5 EcoBlue produceert 95 en 120 pk en 300 Nm in beide configuraties. De 2.0 EcoBlue komt er enkel als 150 pk sterke variant, met 370 Nm aan koppel.

UPDATE: onze eigen video van de onthulling check je op autojunk.nl.

Ook interessant!

  • Ford Focus facelift
    Ford Focus facelift, nieuwe neus en 48V
  • Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
    Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Gaat de vernieuwde Ford Focus weer een verkooptopper worden?

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

active, crossover, focus, Ford, st-line, Vignale

Vorig bericht: « Deze VW T-Roc kreeg flinke oppepper
Volgend bericht: Hamilton vindt Verstappen te onervaren »

Lees Interacties

Reacties

  1. meneer zegt

    10 april 2018 om 13:01

    Mooie kia. 1st gen blijft de beste mijns inziens

    Login om te reageren
    • ardonjr zegt

      10 april 2018 om 13:18

      @meneer: Dit was mijn gedachte ook. Als men er een Kia badge op had geplakt had ik ook geloofd. Daarmee zeggende dat het hele ‘eigen’ karakter van Ford zo wel een beetje te niet is gedaan. We wachten geduldig op de RS.. al vrees ik met grote vrezen.

      Login om te reageren
    • drsjeroen zegt

      10 april 2018 om 15:19

      @meneer: was het maar een Kia. Uiterlijk anoniem maar ook uit proportie. Waarom kopiëren ze de Yaris achterlichten? Hoop dat ie beter stuurt dan hij er uit ziet

      Interieur wel stukken beter zeg!

      Login om te reageren
    • robicide zegt

      10 april 2018 om 16:12

      @meneer: plak de dagrij LEDs van de Active Cross op z’n motorkap en ’t is van voren net een Hyundai Kona.

      Login om te reageren
  2. Sir_Vmax zegt

    10 april 2018 om 13:10

    Ik dacht voor een split second dat ik naar een fecelift v40 zat te kijken…

    Login om te reageren
    • henk_he zegt

      10 april 2018 om 21:09

      @srthellcat: niet vreemd aangezien de Focus en V40 jarenlang hetzelfde platform en veel techniek deelden.

      Login om te reageren
  3. kezzaa zegt

    10 april 2018 om 13:11

    Oef! Dat valt niet mee… Vind hem eigenlijk best wel lelijk, met name de voorkant.

    Login om te reageren
  4. Gulli zegt

    10 april 2018 om 13:15

    Grille een beetje een zuinig mondje, interieur ziet er wel opgeruimd uit (dat heeft Ford wel eens minder goed voor elkaar gehad).

    De active cross (wat een naam! ?) heeft van schuin achter wel een beetje weg van een GLA. De normale hatch lijkt van de zijkant weet een beetje op een 1-serie met die lange neus en die korte kont.

    Verder is het erg van ieder populair model een beetje. Ben nog geen fan. Wat dat betreft vind ik de eerste generatie Focus nog steeds de mooiste!

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      10 april 2018 om 13:21

      komt er trouwens nog een cabrio van? Anders hadden we namelijk al eens een dergelijk uitgebreid aanbod. Ik snap dat jullie die liever vergeten.

      Login om te reageren
      • Dizono zegt

        10 april 2018 om 13:52

        @gulli: en de 2e generatie was er ook nog als driedeurs, om er nog eentje aan toe te voegen.

        Login om te reageren
  5. piquet1986 zegt

    10 april 2018 om 13:28

    Dacht ff dat het de nieuwe Honda CRZ was

    Login om te reageren
    • volvoturbo zegt

      10 april 2018 om 16:42

      @piquet1986: Ja, klopt. Niet erg mooi.

      Login om te reageren
  6. viezefreddyw zegt

    10 april 2018 om 13:30

    Ik vind hem mooi maar ook weer niet mooi. Ik zie er best veel merken in. Een beetje Mazda, een beetje Mercedes, een beetje Kia. Voornamelijk ziet hij er nogal Aziatisch uit…

    Login om te reageren
  7. willeme zegt

    10 april 2018 om 13:31

    Keurige auto! Zeker zo’n vijfdeurs Vignale met 175 pk is een uitstekende daily. Heb je alles wat je nodig kan hebben in het dagelijks verkeer.

    Het uiterlijk is minder uitgesproken per generatie. Op zich logisch: de auto moet een enorm breed publiek aanspreken. Dan wordt het per definitie wat saaier. Maar dat is uiterlijk, misschien wel het minst belangrijke aspect aan een auto.

    Login om te reageren
    • n0zem zegt

      10 april 2018 om 13:54

      @willeme: je klinkt een beetje als iemand die hem heeft besteld en het voor zichzelf moet goedpraten. No offence btw

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        10 april 2018 om 18:12

        @n0zem: Hahaha! Het is ook een middenklasser, die zijn altijd gematigd. Ik had geen nieuwe RX-8 verwacht ;-)

        Login om te reageren
        • rikus zegt

          10 april 2018 om 21:02

          @willeme: ten tijde van de eerste generatie Focus was het design echt vernieuwend, en gedurfd. Want toen speelde elk merk op braaf en safe. Die tijd is voorbij. Tegenwoordig is het een stuk moeilijker om nog echt vernieuwend uit de hoek te komen én in de smaak te vallen. We zijn inmiddels al wat gewend, dus ja.. De presentatie van een nieuwe Ford Focus zal nooit meer inslaan als een bom, als de eerste generatie destijds.

          Login om te reageren
    • simonferrari zegt

      10 april 2018 om 14:50

      @willeme: Persoonlijk ben ik toch van mening dat het uiterlijk van een auto wel degelijk een belangrijk aspect is aan een auto.

      OT: Ziet er niet verkeerd uit, zie er wel veel kenmerken van andere merken in terug, interieur staat me wel tegen. Hopelijk niet het plastic-fantastic gehalte van de vorige generaties…

      Login om te reageren
  8. granlusso zegt

    10 april 2018 om 13:32

    Lijkt een beetje op een mix van Fiat Tipo en de Infiniti Q30. Een beetje anoniem dus, maar niet per se een lelijke auto.

    Sterker nog, op foto 7 (vermoedelijk de Vignale), ziet ie er wel erg fraai uit.
    Voor het echte oordeel moet ik ‘m overigens wel in het echt zien.

    Login om te reageren
  9. matter zegt

    10 april 2018 om 13:34

    Interieur lijkt nu al gedateerd.

    Login om te reageren
    • alfagtv6 zegt

      10 april 2018 om 13:43

      @matter: mee eens, krijg zeker niet het idee dat dit moderner is dan mijn huidige focus 3.2

      Login om te reageren
    • karhengst zegt

      11 april 2018 om 06:51

      @matter: Doet me wat denken aan een 1-Serie en Opel Astra. De eerste loopt al sinds 2011 mee, en de Astra sinds 2015.

      Weinig vooruitstrevend. Zonder badge had ik er echt niet uit op kunnen maken dat dit een Ford is, en ik vraag me af of dat nog een goede strategie is tegenwoordig.

      Login om te reageren
    • hollandbest zegt

      11 april 2018 om 15:33

      @matter: Idd… Exterieur is veel en veel beter geworden alleen het interieur ja.. Matig

      Login om te reageren
  10. Lucb zegt

    10 april 2018 om 13:37

    Interieur gaat er qua design wel wat op vooruit, maar oogt heel erg plastic. Exterieur is echt een achteruitgang, het ziet er gewoon niet uit.

    Login om te reageren
  11. stuko zegt

    10 april 2018 om 13:38

    De eerst Focus met een normaal dashboard.. zonder die tyfuslelijke center based verdeling?

    Login om te reageren
    • saffie89 zegt

      10 april 2018 om 13:50

      @stuko: dat wel maar zo’n scherm met dikke rand is heel erg 2014

      Login om te reageren
      • detroitv8 zegt

        10 april 2018 om 14:18

        @saffie89: stap eens in een moderne Renault. Dat is helemaal huilen met de pet op.

        Login om te reageren
  12. knapzuur zegt

    10 april 2018 om 13:39

    Een Suzuki Swift neus met Astra lichtenbak met Volvo lichtinrichting, een vleugje Mazda 3/6 profiel lijn en een Tipo achterlichten partij.

    Dit lijkt meer op een Chinese kloon/mix dan een Ford..

    Login om te reageren
  13. sjonniedeluxe zegt

    10 april 2018 om 13:41

    Wat is co2 uitstoot? Belangrijke vraag ivm co2 limieten van veel werkgevers.

    Login om te reageren
    • basr32 zegt

      12 april 2018 om 16:15

      @sjonniedeluxe: Als je werkgever daar iets om geeft zou ik meteen ontslag nemen.

      Login om te reageren
      • sjonniedeluxe zegt

        12 april 2018 om 16:52

        @basr32: Ik niet.

        Login om te reageren
  14. Edge zegt

    10 april 2018 om 13:43

    Geef mij dan toch maar het uitgaande model. Deze nieuwe Focus hatchback vind ik echt niet mooi. De achterlichten lijken mij teveel op die van Hyundai en Kia, de raampartij van de achterportieren oogt te groot, en de LED signatuur van de koplampen oogt echt compleet willekeurig geplaatst en volgt de lijnen van de auto of koplampen niet echt. Dan vind ik die op de Station toch een stuk mooier. Hopelijk zijn die mooiere koplampen niet voorbehouden aan de station en is he gewoon een optie die je kunt aanvinken. En nu we het toch over de station hebben, die heeft dat probleem van die raampartij niet en ziet er toch een heel stuk beter uit dan de hatchback. Dat doet overigens niks af aan het feit dat ook de station te anoniem is.

    Login om te reageren
  15. alfagtv6 zegt

    10 april 2018 om 13:47

    Ik moet het denk ik even laten bezinken. Destijds vond ik de huidge focus ook nogal “apart” met die vreemde achterlichten van de vijfdeurs. Inmiddels heb ik een focus 3 vijfdeurs en een wagon dus wie weet gaat dit ook wennen.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      10 april 2018 om 14:49

      @alfagtv6: die koekenpannen? ?

      Login om te reageren
      • alfagtv6 zegt

        10 april 2018 om 15:24

        @gulli: Zoiets ja, ik dacht altijd dat de ontwerper met dat deel tijdens de vrijdagmiddalborrel bezig was :P

        Login om te reageren
  16. saffie89 zegt

    10 april 2018 om 13:49

    Net als de nieuwe fiesta vind ik dit een vrij matig design. Weinig uitgesproken Ford kenmerken, meer een één uit een dozijn Aziatische auto. Jammer.

    Login om te reageren
  17. Jochempie zegt

    10 april 2018 om 13:50

    Mwah.. Ik vind het een beetje ogen alsof een Infiniti Q30 seks heeft gehad met een Fiat Tipo.. Niet echt des Fords.

    Login om te reageren
    • technofreak zegt

      10 april 2018 om 21:48

      @jochempie: Niet echt des Fords? Flashback naar 1994: Ford Scorpio, helemaal dezelfde designtaal.

      @jochempie: Niet echt des Fords?

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        10 april 2018 om 22:01

        @technofreak: What are you on about?

        Login om te reageren
        • technofreak zegt

          10 april 2018 om 22:29

          @jochempie: Lang leve de editknop ;-)

          “Niet echt des Fords? Flashback naar 1994: Ford Scorpio, helemaal dezelfde designtaal. ”


          Gewoon een doorontwikkeling van het bekende familiegezicht.

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            10 april 2018 om 22:41

            @technofreak: Right, dus omdat er ooit.. een grill.. op een Ford zat.. is het het familiegezicht?

            Login om te reageren
            • technofreak zegt

              10 april 2018 om 22:46

              @jochempie: Nee, omdat er een blue oval op en 4 wielen onder zitten.

              Login om te reageren
  18. janmetdelangeachternaam zegt

    10 april 2018 om 13:54

    Ik ben er niet helemaal over uit, lijnen zijn vrij soft, maar sommige onderdelen als de lampen dan weer erg mooi

    Login om te reageren
  19. W115 zegt

    10 april 2018 om 13:59

    Mijn Ford hart huilt

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      10 april 2018 om 16:58

      @w115: ’t Mijne huilt mee. Véél te veel vouwtjes, vinnetjes, lijnen ala Mazda 6, ’t zijn miz véél te veel rare hoeken. Achterkant van de station ziet er nog wel een beetje uit, zijkanten en voorkant: lelijk. Interieur vind ik 13 in een dozijn. Middenconsole had net zo goed een Peugeot kunnen zijn.

      Login om te reageren
  20. blaze3027 zegt

    10 april 2018 om 14:08

    Wooow hoe bedoel je lelijk . Ging net zo goed met ford

    Login om te reageren
  21. misterdrogba zegt

    10 april 2018 om 14:12

    Het is al zo’n moeilijk segment en dan zet je zo’n raar dingetje neer. Get your shit together Ford.

    Login om te reageren
  22. stationcar zegt

    10 april 2018 om 14:21

    Hij lijkt wel of hij te lang in de zon heeft gestaan met al dat gesmolten en uitgelopen plastic.
    Wat een gedrocht.
    Man man man…

    Login om te reageren
  23. gove zegt

    10 april 2018 om 14:25

    best wel een verbetering t.o.v. de huidige

    Login om te reageren
  24. koekwaus zegt

    10 april 2018 om 14:31

    Achterkant is gewoon een Hyundai i30

    Login om te reageren
  25. str8six zegt

    10 april 2018 om 14:56

    Ziet er keurig uit.

    Login om te reageren
  26. motormuis zegt

    10 april 2018 om 15:12

    @autoblog: De Ford Focus is naast Trend, Vignale, Active en ST Line ook als Titanium te bestellen.

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      10 april 2018 om 19:28

      @motormuis: check, heb het toegevoegd.

      Login om te reageren
  27. rotterdam zegt

    10 april 2018 om 15:35

    Wat een treurig ontwerp, zowel van binnen als van buiten

    Login om te reageren
  28. mashell zegt

    10 april 2018 om 16:15

    De station oogt wat oudbollig maar de 5 deurs ziet er gewoon goed uit. Knap interieur, goed schuifdak. En het is een Focus, daar gaat het meer om het bijzondere rijden dan om het bijzondere uiterlijk.

    Login om te reageren
  29. aalt zegt

    10 april 2018 om 16:30

    De station lijkt sterkt verwant aan de Hyundai I30, niet slecht maar niet echt ‘Ford’… Jammer… verder mooie auto om te zien (op de neus na dan) wellicht dat dat anders is in real live.

    Login om te reageren
  30. shogun zegt

    10 april 2018 om 16:37

    geen pook!?

    Login om te reageren
  31. drdre1 zegt

    10 april 2018 om 16:53

    Dat wordt wachten op de facelift. :(

    Login om te reageren
  32. jeroen90 zegt

    10 april 2018 om 17:43

    Jammer van scherm wat als een tablet op het dashboard is geplakt, zie je helaas bij meer merken maar vind het er nooit goed uitzien

    Login om te reageren
  33. Jochempie zegt

    10 april 2018 om 18:35

    Ik hoorde bij AutoExpress dat je zelfs kunt kiezen of je bij de automaat een hendel of de draaiknop wilt.. WTF..

    Login om te reageren
  34. focusrs1 zegt

    10 april 2018 om 18:51

    Waarom in godsnaam die tablet op het dashboard…was ook al een reden geen A45 AMG te kopen. Maar eens afwachten hoe de RS er over een paar jaar uit komt te zien..

    Login om te reageren
  35. california zegt

    10 april 2018 om 19:00

    Even wennen maar wel gaaf!

    Login om te reageren
  36. amimuscle zegt

    10 april 2018 om 20:03

    ik als focus liefhebber. vind dit echt de dood van het model helaas.

    Login om te reageren
  37. Rob zegt

    10 april 2018 om 20:07

    Tsja, kan er niet heel enthousiast van worden. Sowieso zijn er in dit segment maar weinig auto’s over om heel enthousiast van te worden. Dat klinkt misschien negatiever dan bedoelt. Zijn ongetwijfeld allemaal steengoede auto’s. Maar wel allemaal muurbloempjes. KIA, Opel, Ford, Renault; wat maakt het eigenlijk nog uit?

    En dan neig ik toch naar het gouwe ouwe Golfje.

    Login om te reageren
  38. HzR zegt

    10 april 2018 om 20:30

    ‘LED-voor- en achterlichten benadrukken een sportiever karakter.’ Echt? Dus als ik LEDs op een Dacia Logan zet is ie ineens sportief? Verder wel een nette auto, maar inderdaad vrij anoniem. De vorige Focussen waren toch altijd een beetje apart.

    Login om te reageren
  39. baserace zegt

    10 april 2018 om 20:33

    Ben ik de enige die een compleet electrische of des(d/n)oods hybride aandrijving mist…

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      10 april 2018 om 21:03

      @baserace: ik mis vooral een compleet mooi uiterlijk..

      Login om te reageren
      • baserace zegt

        10 april 2018 om 21:24

        @rikus: dat ook idd… maar in het echt valt het hopelijk mee…

        Login om te reageren
  40. mashell zegt

    10 april 2018 om 23:27

    De stationwagen voor het glazen gebouw gaat geen photoshop prijzen winnen.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      11 april 2018 om 09:30

      @mashell: Ze zijn om veel foto’s ook vergeten om F O C U S op de achterklep te plakken. In de detailshots zit het er wel.

      Login om te reageren
  41. scale zegt

    11 april 2018 om 01:51

    Ach niemand koopt in dit segment een mooie auto, de prijs moet goed zijn en de service.
    De liefhebber koopt voor dat geld een mooie tweedehands.
    Tegenwoordig heb je minimaal een ton nodig om een echte mooie nieuwe auto te kopen.
    De rest is maar meuk om van a naar b te gaan.

    Login om te reageren
  42. towi1989 zegt

    11 april 2018 om 09:38

    Mooi, nu kan ik met een goed gevoel het vorige model kopen :)

    Login om te reageren
  43. basr32 zegt

    12 april 2018 om 16:14

    Alleen 3 cilinder motoren als je een benzine wilt? Gadverdamme, dat downsizen slaat door. En het resultaat is er niet.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North