• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hartge BMW M6 tikt 330 km/u aan

Auteur: Dennis, gepost 18 november 2006 om 20:52 – 82 Reacties

Hartge BMW M6

Het is alweer bijna een jaar geleden dat tuner Hartge de BMW M6 onder handen nam en natuurlijk die belachelijke begrenzer eraf sloopte. Vele zullen misschien zeggen dat 250 km/u al hard zat is, yeah right, dat is natuurlijk grote kul. Als je met 250 op de teller in je M6 rijdt, is het echt niet tof wanneer er op de rijstrook naast je met dezelfde snelheid een BMW 130i rijdt. Hoe zit het dan met de baas boven baas?

Hadden we het er vorig naar nog over dat de M6 van Hartge zo’n dikke 320 op de teller moet kunnen zetten. In onderstaand filmpje wordt op de Duitse Autobahn de naald toch echt naar 330 km/u doorgetrokken. En toch weten we dat het nog harder kan, want in Griekeland werd de teller in een M6 op 340 gezet.

Ik hoop ooit nog eens een keer zo hard te rijden. Waarom? Domme vraag! Gewoon omdat dat heerlijk is.

(via: motorpasion.com)

Ook interessant!

  • BMW M6 Cabrio handbak
  • Met 330 km/u over de autobahn blaffen in je BMW 7 Serie
    Met 330 km/u over de autobahn blaffen in je BMW 7 Serie
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW 600 km actieradius
    BMW: 600 km actieradius is méér dan voldoende

Nieuwste artikelen

  • Grijp de duurste Alpina BMW Z8 met BBQ smaak, op Marktplaats
  • Kwalificatie F1 Emilia-Romagna: opnieuw Max versus McLaren?
  • Hyundai sorteert voor op terugkeer naar Rusland
  • Max Verstappen eist absolute vrijheid: “Anders zoeken ze het maar uit”
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, hartge, m6, tuning, Vergelijkingen, Video

Vorig bericht: « Straatversie van de Mosler MT900S
Volgend bericht: Fifth Gear: Volvo C30 review »

Lees Interacties

Reacties

  1. Autofreak zegt

    18 november 2006 om 20:57

    Ja, ach ja kon ik dat ook maar

    Login om te reageren
  2. martijn zegt

    18 november 2006 om 21:00

    Wat is die auto die ervoor rijdt??

    Login om te reageren
  3. K zegt

    18 november 2006 om 21:03

    Heerlijke video.

    In Nederland zou dit echt nooit kunnen, vanwege hoeveelheid stomme idioten die onnodig links blijven rijden. In deze video was de linkerbaan heerlijk leeg, zoals het hoort…. :)

    Login om te reageren
  4. Rick dos zegt

    18 november 2006 om 21:08

    Wat een heerlijk geluid en een heerlijke auto!

    Bij 320km/u ff een versnellinkje terugschakelen, gewoon voor de gein, ff kijken wat ie doet! :P

    Best wel grappig een M6 tunen het enig wat je hoeft te doen is de begrenzer eruit slopen! :)

    Wat voor een auto reed er trouwens voor?! In het begin zat ik me dood te irriteren dat ie niet aan de kant ging. Toen ze begonnen gas te geven ging die gewoon mee…….niet ssssleeeecht!

    Login om te reageren
  5. anzwoin zegt

    18 november 2006 om 21:09

    dat is echt een superbak.. die auto die voor m rijd trapt ook wel lekker door :)

    Login om te reageren
  6. CSL zegt

    18 november 2006 om 21:10

    Hij rijdt 330km/h bij 7.500 toeren.
    De Motor kan nog 1000 tpm draaien.
    De voorste M6 rijdt ook lekker mee.

    Login om te reageren
  7. K zegt

    18 november 2006 om 21:14

    De auto die voor reed was een andere M6 die de weg vrij maakte.

    Had ff verder geclicked op youtube en kwam deze forum tegen met een foto voor de run.
    http://www.m5board.com/vbulletin/showthread.php?t=76264

    Login om te reageren
  8. Rick dos zegt

    18 november 2006 om 21:22

    Hé thanks K!

    Login om te reageren
  9. JANUS zegt

    18 november 2006 om 21:32

    POKKE !
    Dat gaat hard.
    Ik mag het geluid niet te hard aan zetten want mijn vrouw kijkt TV.
    Jammer hoor ;-)

    Login om te reageren
  10. m5 zegt

    18 november 2006 om 21:34

    kijk zo moet je met een bmw rijden

    Login om te reageren
  11. Rick dos zegt

    18 november 2006 om 21:37

    Hoorde iemand anders nou ook een harde knal?!

    Het leek wel of iemand onder de plak zit……….hmm vreemd zal wel aan mij liggen…… ;) :P :)

    Login om te reageren
  12. Autofreak zegt

    18 november 2006 om 21:40

    @ Rick Dos: Waar heb jij het over?

    Login om te reageren
  13. Rick dos zegt

    18 november 2006 om 21:41

    @Autofreak
    Niks laat maar was ff off-topic…….

    Login om te reageren
  14. kawouter zegt

    18 november 2006 om 22:12

    Check ook even de brandstofmeter tussen het begin en het eind van het filmpje… :)

    Login om te reageren
  15. JANUS zegt

    18 november 2006 om 22:14

    @Rick dos.
    WHAHAHAHAHAHAHAHAHA.
    (O shit, ik lach te hard ;-) )

    Login om te reageren
  16. Rick dos zegt

    18 november 2006 om 22:15

    @JANUS
    LOL! :)

    Login om te reageren
  17. Lebastille zegt

    18 november 2006 om 22:43

    Gaaf filmpje, die voorste auto trekt idd ook aardig op. Wat me trouwens opvalt is dat de BMW op een gegeven moment naar de 7e versnelling schakelt terwijl ik dacht dat al1 MB een 7 versnellingsbak had. Sinds wanneer heeft BMW die dan ook?

    Login om te reageren
  18. d_vdm zegt

    18 november 2006 om 22:47

    Niet zo’n goede chauffeur: blijft met zeer hoge snelheid (en heeel veel snelheidsverschil) doodleuk op de middelste rijbaan karren. Linker baan lijkt mij in een dergelijke situatie safer.
    (Ze hebben vast heel hard gebeden dat er geen overstekend wild/loslopend vee rondliep: een dier met een gewicht van maar 20 kilo slaat met 320 per uur in als een scud raket).

    Login om te reageren
  19. d_vdm zegt

    18 november 2006 om 22:49

    @Lebastille: VW heeft dacht ik een 7-traps DSG (semi)-automaat.

    Login om te reageren
  20. MrSelected zegt

    18 november 2006 om 22:57

    @Lebastille; ruim een jaar nu (introductie 03-2005). De M5 was de eerste die de bak kreeg, zit ook op de M6. Ik weet niet hoe lang benz de 7G Tronic heeft.

    Leuk filmpje, maar ik wil echt weten wat die auto ervoor is. Dat ding moet ook ongelovelijk snel zijn!

    Login om te reageren
  21. PT zegt

    18 november 2006 om 22:57

    Ik mis alleen de head-up display.

    Login om te reageren
  22. MrSelected zegt

    18 november 2006 om 22:58

    @d_vdm:

    BMW heeft de SMG III met 7 bak, benz de 7G Tronic, en VW de DSG met een schamele 6 versnellingen naar mijn weten.

    Login om te reageren
  23. Mevrouw JANUS zegt

    18 november 2006 om 23:24

    @Rick dos.
    Nou Rick het zal eerder andersom zijn hoor.
    Ik moet tegenwoordig regelmatig een ziekehuisserie zachter zetten omdat JANUS weer eens naar een V10 (of V11 of V12) Moet luisteren ;-)

    Login om te reageren
  24. mashell zegt

    18 november 2006 om 23:41

    >doodleuk op de middelste rijbaan karren. Linker baan lijkt mij in een dergelijke >situatie safer.
    Houd iemand zich eens een keer aan de verkeersregels door niet onnodig links te rijden is het weer niet goed. Hij heeft natuurlijk gedacht: als ik midden op rijd, kan er nog een Veyron voorbij…

    Login om te reageren
  25. FrankH zegt

    18 november 2006 om 23:55

    Wat zijn dit toch prachtige beelden vlak voordat je gaat slapen. Er hangt hier ook nog een (begrensd :P) M6 poster aan de muur. Tegenover een M5 overigens :P

    Login om te reageren
  26. Rick dos zegt

    18 november 2006 om 23:55

    @Mevrouw JANUS
    Whahahaha! LOL! :)

    Mevrouw Janus 1 tip: gewoon de zweep er overheen!

    Doet mijn vrouw namelijk ook bij mij!

    “Ja, schat ik tik al! Ik tik al!” AU!

    Login om te reageren
  27. w0o0dy zegt

    19 november 2006 om 00:33

    ehm rick 2 willen wij dit wel weten? Wat jij en je vrouw doen mag van mij best achter (af)gesloten deuren blijven hoor! ;-)

    Login om te reageren
  28. Rick dos zegt

    19 november 2006 om 00:46

    WAT?! Kan iedereen dit lezen dan?!……… ;)

    Login om te reageren
  29. carfreak zegt

    19 november 2006 om 02:15

    haha die griekse bmw heeft nog sneller gehaald, maar zeeeeer leuke filmpje !!

    Login om te reageren
  30. JustFendi zegt

    19 november 2006 om 03:42

    BLOEDLINK, maar o zo geil.. die auto voor hem liep wel uit overigens..

    Login om te reageren
  31. 911 zegt

    19 november 2006 om 10:32

    HAha zo heb je nog iets aan je 7e versnelling.
    Wel lol dat een stel griekse gasten 340 er mee halen…….. geheel risico loos teoch??? ;) ;)

    Login om te reageren
  32. henk zegt

    19 november 2006 om 10:57

    die gast heeft echt wel ijzeren ballen hoor!

    Login om te reageren
  33. Mpower zegt

    19 november 2006 om 11:08

    Wat is nou meer aerodynamisch de M6 of de M5, heeft iemand de CW-waarden?

    Login om te reageren
  34. henk zegt

    19 november 2006 om 11:12

    @ Mpower

    op gevoel zou ik zeggen de m6

    Login om te reageren
  35. Pannekoek zegt

    19 november 2006 om 12:18

    @ Mpowor

    Moet je ff opp de bmw site kijken, daar staat wel meer informatie.
    http://www.bmw.nl/nl/nl/index_highend.html

    @ MrSelected

    Bmw heeft een 7-traps SMG Drivelogic versnelligsbak.

    Login om te reageren
  36. dekster zegt

    19 november 2006 om 12:39

    @CSL
    njah, maar als de moter niet genoeg koppel meer geeft, mag je die 1000 extra toeren vergeten ;)

    Login om te reageren
  37. Mpower zegt

    19 november 2006 om 13:03

    @dekster
    Als je de motor meer vermogen geeft, hoef je op z’n minst je versnellingsbak niet aan te passen ;)

    Login om te reageren
  38. Mpower zegt

    19 november 2006 om 13:05

    @henk
    gezien het frontaal oppervlak zou ik ook voor de M6 gokken

    Login om te reageren
  39. Pannekoek zegt

    19 november 2006 om 13:20

    De CW-waarden:

    M5 – 0.31
    M6 – 0.32

    Verkeerd gegokt jongens.

    Login om te reageren
  40. luc zegt

    19 november 2006 om 13:24

    @K
    dat ben ik niet met je eens want een oom van mij heeft een hele snelle jaguar s type en die heeft hier in nederland op de snelweg al eens 278 met dat ding gereden..

    maar wat is het voor een auto die ervoor rijdt want die geeft toch ook aardig gas vind ik want die haalt hij niet in

    Login om te reageren
  41. Z-Rider zegt

    19 november 2006 om 13:31

    Sweet!
    Erg leuk om naar te kijken en te luisteren!

    Die voorste M6 gaat ook als een kannon zeg! Die ander weggebruikers zullen zich kapot schrikken als ze met 300+ voorbij komen schieten.

    Login om te reageren
  42. dekster zegt

    19 november 2006 om 13:31

    @Mpower
    goed punt ;)

    Login om te reageren
  43. Mpower zegt

    19 november 2006 om 13:45

    dus op papier heeft de M5 een iets hogere top dan de M6, right?

    Login om te reageren
  44. 911 zegt

    19 november 2006 om 13:48

    @ idereen die er verstand van heeft
    maar waarom ging de M6 wel sneller op de Nordschleife ?????

    Login om te reageren
  45. Pannekoek zegt

    19 november 2006 om 13:56

    @ Mpower

    Nee, niet helemaal, de M6 weegt ong. 100 kilo lichter volgens mij, dus die is sneller op de 100 en heeft dus een hogere topsnelheid.

    Maar dat weet ik ook niet helemaal zeker.

    Login om te reageren
  46. Z-Rider zegt

    19 november 2006 om 14:00

    @ pannekoek:

    De M6 weegt inderdaad lichter.

    Login om te reageren
  47. Mpower zegt

    19 november 2006 om 14:02

    Ok,
    Ik ben van mening (een feit) dat aerodynamica een veel grotere rol speelt op topsnelheid dan gewicht. Wat is nu nou sneller de M5 met een 100kilo extra gewicht en een iets betere aerodynamica of de M6? Op vlak wegdek uiteraard.

    Login om te reageren
  48. Pannekoek zegt

    19 november 2006 om 14:02

    @ Z-Rider

    Ja, dat wist ik ook wel, maar ik weet niet of hij daardoor ook een hogere topsnelheid heeft.

    Login om te reageren
  49. Mpower zegt

    19 november 2006 om 14:04

    Vroeger hadden we Jens hier, a.k.a formule-killer. Hij zou vast wel een antwoord hebben op deze vraag…

    Login om te reageren
  50. Lebastille zegt

    19 november 2006 om 14:42

    @ Mpower en Pannekoek e.a. welke auto sneller is is van een aantal factoren afhankelijk. Hoe lager de Cw-waarde van een auto, hoe minder luchtweerstand een auto ondervindt. Hierdoor zou dus theoretisch een grotere topsnelheid kunnen worden bereikt door de M5 dan de M6 met dezelfde motor. Echter, hoe meer gewicht, hoe groter de wieldruk en hoe meer rolweerstand er ontstaat. Dit verlaagd de maximale snelheid weer. Bovendien is topsnelheid verder nog afhankelijk van welke motor er in ligt (voor M5 en M6 hetzelfde) en hoe de versnellingsbakverhoudingen uitgelegt zijn. Een beetje lastig te zeggen dus :P

    Login om te reageren
  51. Mpower zegt

    19 november 2006 om 14:50

    @lebastille
    Je reactie is een herhaling op wat er al gezegd is hier, de vraag was welke dan theoretisch sneller zou zijn. Erg moeilijke vraag lijkt mij, maar misschien is het technisch te verklaren gezien de gegevens die we hebben.

    Login om te reageren
  52. pvl zegt

    19 november 2006 om 14:55

    Het is de m6 jongens! Het scheelt wel maar een paar 100ste van een sec maar het is de m6

    Login om te reageren
  53. pvl zegt

    19 november 2006 om 14:59

    Toch blijft het een moeilijke keuze M6 of M5? De M6 is ietsje sneller en vooral mooier maar de M5 kan dienen als familie wagen en veel mensen onderschatten hem zodat je veel lol aan verkeerslichten kan beleven!

    Vraagje, zou je met 5 man in de wagen (M5) nog steeds 330 halen?

    Login om te reageren
  54. Don_Mario zegt

    19 november 2006 om 15:06

    De M6 is sneller van 0/100 en de top ook

    Hier 2 movies van m5 vs m6.

    http://youtube.com/watch?v=rPYUQp2EO4o

    http://youtube.com/watch?v=PP2kyU9u3jc&mode=related&search=

    m5

    Gewicht 1848 kg
    0 – 80 km/h 3,4 s
    0 – 100 km/h 4,4 s
    0 – 120 km/h 5,9 s
    0 – 130 km/h – s
    0 – 140 km/h 7,5 s
    0 – 160 km/h 9,5 s
    0 – 180 km/h 11,6 s
    0 – 200 km/h 14,1 s

    m6

    Gewicht 1761 kg
    0 – 80 km/h 3,3 s
    0 – 100 km/h 4,2 s
    0 – 120 km/h 5,6 s
    0 – 130 km/h – s
    0 – 140 km/h 7,0 s
    0 – 160 km/h 8,7 s
    0 – 180 km/h 10,9 s
    0 – 200 km/h 12,8 s

    Login om te reageren
  55. Pannekoek zegt

    19 november 2006 om 15:15

    @ pvl

    Ik denk het niet dan is is het gwicht ook gelijk al een stuk hoger 5 mannen wegen ong. 400 á 500 kilo. dus dan is er grotere druk op de wielen en meer rolweerstand, oftewel hij haalt de 330 niet.

    Login om te reageren
  56. RMC zegt

    19 november 2006 om 15:35

    Maar een Continental GT weegt leeg 2300 kilogram, en loopt ook 330 (zie Autovisie Supercar test). Deze heeft echter wel een paar pk’s meer. Zo bezien maken de kilogrammen op topsnelheid minder uit. Nog ééntje. Een test met een 911 (350pk) en een 535d (gekieteld tot 350pk, met een enorm koppel). De 5-er had geen schijn van kans tegen de aerodinamisch veel betere 911. Daarom dus de stelling, aerodinamica is belangrijker dan gewicht.

    Login om te reageren
  57. pvl zegt

    19 november 2006 om 15:36

    Moesten we nu hier op autoblog eens een nieuw begrip de wereld in helpen. Ik noem het de snelheid per man ofte SxM (jep klinkt kinky) Om de SM waarde van een wagen te bepalen vermenigvuldig je het aantal zitplaatsen in die wagen maal de maximum snelheid die de wagen nog haalt mits al die plaatsen gevuld zijn door mannen met een gemiddeld gewicht.

    Stel dat de m5 nog 300 km/h haalt met 5 man erin dan heeft hij een SM waarde van 1500, das veel beter dan bijvoorbeeld een bugatti veyron die slechts 812 SM haalt :D

    Ik ben er zelf van overtuigd dat de m5 dan de beste SM car ter wereld is!!!

    Het is natuurlijk maar een id…

    Login om te reageren
  58. Pannekoek zegt

    19 november 2006 om 15:49

    @ pvl

    Eeeuh.. WTF

    Login om te reageren
  59. slk55 amg zegt

    19 november 2006 om 16:07

    wow, erg mooi filmpje. erg vet twee van die uber BMW’s! zelf heb ik trouwens ook een keer zo achter een bentley continental aangereden (in mijn slk). dat ging alleen wel iets minder hard. Ik denk dat ik toen net de 300+ aantikte op de teller. dit was natuurlijk niet in nederland maar ook bij onze ooster buren.

    Login om te reageren
  60. CSL zegt

    19 november 2006 om 20:12

    @dekster
    “” njah, maar als de motor niet genoeg koppel meer geeft, mag je die 1000 extra toeren vergeten. “”

    Wat heeft de koppel er mee te maken?!?
    Als je had gezegt dat de auto een stuk verlaagt zou moeten worden met andere spoilers had ik je misschien gelooft.

    Waarom gaat een Viper met 500PK en veel meer Koppel dan geen 340km/h!?
    De stelling dat je door meer koppel hoger top hebt is onzin.

    Een Suzuki Hayabusa(eigen motor) haalt ook de 340km/h maar met 185pk en 130NM!

    Login om te reageren
  61. 911 zegt

    19 november 2006 om 20:34

    @ slk55amg
    haha zal vast heel vet zijn geweest.
    Maak de volgende keer een filmpje is vast leuk.
    Niet om dat ik je niet geloof maar dat is gewoon vet!! :P

    Login om te reageren
  62. bmw m6 csl zegt

    19 november 2006 om 22:16

    de m5 haalt met 5man nog steeds rond de 320 km/u, is bewezen

    Login om te reageren
  63. slk55 amg zegt

    19 november 2006 om 22:59

    @911

    ja, dat was zeker vet! Ik heb deze snelheid gereden vlak nadat ik hem heb laten chippen (in duitsland). daardoor zou hij een top hebben van net boven de 300 km/h, en dat moest ik natuurlijk even uittesten. helaas was ik alleen en dan lijkt het me niet verstandig om èn te filmen èn te rijden op zo’n snelheid. maar het was zeker voor herhaling vatbaar dus wie weet…

    Login om te reageren
  64. SimonMc zegt

    19 november 2006 om 23:13

    Ja, ik geloof ook dat het op topsnelheid niet veel zal schelen met die extra personen in de wagen.

    Heb zelf ooit eens meegereden met een audi A3 1.6 benzine.We zaten met 4 personen in de auto ( bestuurder meegerekend) en aan de auto was motorisch niets veranderd.

    Hij was wel wat verlaagd en had een andere voor-en achterbumper en hij had sideskirts en wij hebben -tot mijn verbazing- 205 per uur gehaald.

    Login om te reageren
  65. Trevor zegt

    20 november 2006 om 12:44

    @CSL, SLK, etc wat dachten jullie van de overbrengingsverhoudingen van de versnellingsbak….. Hang die bak van die BMW in die viper en dan loopt ie ook fluitend 330… andersom.. hang die bak van die Viper in die BMW en hij zal die 330 nooit halen…. En mr CSL / Hayabusa.. heb zelf een ZX-10R met 184 pk en een stuk kortere overbrengingsverhoudingen van m’n tandwielen dan die Hayabusa maar ben wel een stuk lichter en op hogere snelheid heb ik alleen weer niet het Aerodynamische bodywork van jouw fiets maar 340 haal ik nie… nb…Is jouw Hayabusa getuned?? Standaard toch 163pk? Iedereen hierboven heeft dus een beetje gelijk en ongelijk…

    Login om te reageren
  66. Calimero zegt

    20 november 2006 om 15:35

    Ik heb ook de begrenzer eraf. Heb er 320 meegereden maar toen zat ik wel mijn billen te knijpen hoor. Op de A67 vanaf afslag eersel naar de grens van Belgie ligt een mooi stukje om ’s nachts te knallen…

    Login om te reageren
  67. Jan zegt

    20 november 2006 om 17:06

    toch bangelijk zo 7 versnellingen
    spijtig dat hij die andere bmw niet inhaalt

    het is nu precies of hij kan het niet

    Login om te reageren
  68. Jeff zegt

    20 november 2006 om 17:42

    Ben ik hier de enige die denkt dat dit een in slow-motion gaat? Nou heb ik een enkele keer in een 911 turbo mee mogen rijden, net geen 300 km/h gehaald en als ik hier naar kijk… het lijkt helemaal niet zo snel, om niet te zeggen een beetje nep?!

    Login om te reageren
  69. Karaya zegt

    24 november 2006 om 14:06

    Wat is 330 op de teller in het echt?

    Login om te reageren
  70. slk55 amg zegt

    26 november 2006 om 23:05

    @karaya

    ongeveer 300 km/h

    Login om te reageren
  71. Ruud zegt

    27 november 2006 om 00:19

    ik wil een keer een test zien
    M5 VS E 63 AMG

    ben benieuwd

    Login om te reageren
  72. Philipper zegt

    29 november 2006 om 21:25

    Waarom begrenzen merken auto’s zoals deze nu op 250km/h? Tjah een beetje chiptunen en je rijd met een BMW al rap 330km/h! Neenee nep is dit niet! Kijk eens goed hoe de strepen voorbij FLITSEN!!! Wil ik ook kunnen (en mogen).

    Login om te reageren
  73. Pannekoek zegt

    29 november 2006 om 21:28

    @ Philipper.

    Anders hebben ze beloofd aan de Duitse regering, anders gaat de Autobahn weg.

    ff off- topic: Hoelang bekijk jij deze site al?

    Login om te reageren
  74. Philipper zegt

    30 november 2006 om 20:53

    Ik kwam via google op deze site, zo’n week geleden! Voor wat vraag je dat? Waarom heeft mercedes dan in één van z’n modellen (ik geloof de Sl-klasse) een optie “zonder begrenzer” dus m.a.w. een mercedes die 300 kan?

    Login om te reageren
  75. Capone zegt

    2 december 2006 om 02:20

    Ze blijven ermee bezig die BMW-jongens! Ik kan altijd harder dan jou autootje. Nog manipuleren ook. Bla-bla-bla.

    Login om te reageren
  76. hoogheid zegt

    5 december 2006 om 18:44

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  77. w0o0dy zegt

    20 januari 2007 om 12:18

    video van een M3 CSL die van 0-270 (ong.) accellereert…. je ziet op de video de teller maar ook de boordcomputer die een realistische snelheid aangeeft. De teller staat aan het eind op ong 290, maar de boordcomputer geeft aan dat het “maar” 266km/u is. Oftwel de snelheidsmeter in zo’n auto is absoluut geen goede meting.

    http://www.youtube.com/watch?v=wMkwc6ewJzA

    Login om te reageren
  78. w0o0dy zegt

    20 januari 2007 om 12:30

    @CSL: nav de opmerking van Dekster over koppel en topsnelheid. Hoe hoger de snelheid hoe groter de (lucht)weerstand en om een hoge snelheid te halen gebruik je een lange eindoverbrenging. Als de auto niet genoeg koppel heeft bij een bepaalde snelheid om nog verder te versnellen dan maakt de theoretische topsnelheid niets uit maar zal de auto de snelheid nooit halen. Denk aan wind tegen of wind in de rug als je aan het fietsen bent. In principe heb je waarschijnlijk wel kracht genoeg om 40km/u te halen maar als je wind tegen hebt zul je niet verder komen dan 25km/u…..

    Dat zou je op kunnen lossen door terug te schakelen en het toerental te verhogen….. maar als de theoretische topsnelheid van een auto in de 5e versnelling 300km/u is en in de 6e 330km/u dan kan het zijn dat de motor niet genoeg koppel heeft om 320 te halen en dan is terugschakelen geen optie omdat het toerental in 5 niet hoger kan zijn dat het maximum….

    Login om te reageren
  79. m5 zegt

    20 januari 2007 om 12:45

    hier nog 1 een bmw e39 m5 op de teller loopt ie 300kmh gps gemeten 291kmh
    http://video.google.com/videoplay?docid=-2456803012827817797&q=*m5board*

    Login om te reageren
  80. w0o0dy zegt

    20 januari 2007 om 13:00

    @m5: rare videobeelden…. als je naar de strepen op de weg kijkt dan lijkt het helemaal niet hard te gaan…….. de gps zegt van wel.

    Login om te reageren
  81. tonny zegt

    13 februari 2007 om 19:03

    echt waar zo vet deze site ook die bmw die 330 aan tikt!
    van wie is deze site eigenlijk ik ben nog jong dus dan weet je dat 10jaar

    Login om te reageren
  82. soelie zegt

    4 maart 2007 om 12:49

    nee maar tizz wel hard ! :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North