Heeft deze nieuwe Audi R8 een ouwelulleninterieur?

Auteur: , 64 Reacties

Het past in elk geval wel bij de pensionado die zich een vette Audi kan veroorloven.

De R8. Bij de eerste persplaatjes moesten we twee twaalf keer keer kijken. Was dit nu Audi’s supercar waar we halsreikend naar uitkeken? Gelukkig bleek het te gaan om foto’s waar werkelijk alle emotie uit was geshopt, want de real-life plaatjes zagen er gewoon goed uit.

Maar dan het interieur. Een beetje zakelijk en behoorlijk schermloos want hip en multifunctioneel scherm à la TT in de tellerpartij. Het geheel doet wat Duits aan en kan zich qua klasse dan ook niet echt meten met bijvoorbeeld Aston Martins (afgezien van dat antieke Britse stuur dan).

Audi R8 met bruin interieur

Dat geldt echter alleen voor het standaard interieur, want met wat gevink op de optielijst tover je bijna een geheel nieuwe cockpit tevoorschijn. Echt matchen met de Santorini blauwe buitenkant doet doet deze bekleding niet, maar wij vinden het ergens wel wat hebben. Als we 50+ waren, hadden we waarschijnlijk dus wel een paar vinkjes gezet op de welbekende Audi-optielijst.

Naast het ‘Havana’ bruine leer kreeg de R8 sideblades van carbon. Het goedje is eveneens in de motorruimte te vinden. Ook vinkte de klant optionele tienspaaks-velgen aan. U dig?

Foto’s via: Audi Forum Neckarsulm



64 reacties

oeh ruitjes, heerlijk!
Perfect!!
@dtm01: ik mis een bijpassende oliekan….
@406_v6:
Gun die fanboy nou gewoon zijn moment van fame.
Hoe slecht onderbouwd zijn reactie ook moge zijn laten we de eer aan onszelf houden en geen flamewar starten.😎
@406_v6: denk dat er in je nickname meer olie in gaat
@bartes46:
Valt mee, in een V6 gaat minder olie dan in een V8 of V10.
Bijkomend voordeel van zijn V6 is dat je niet tussentijds hoeft bij te vullen.
@jrk68: ligt eraan, als die v10 een dry sump is dan zal het niet veel olie meer zijn.
@sr20det:
In een dry sump systeem gaat juist meer olie dan een wet sump. Gewoon omdat er meer leidingwerk is dat ook gevuld moet zijn.

Een dry sump heeft zijn bestaansrecht omdat de carterpan dan kleiner kan zijn en de motor dus lager ingebouwd kan worden.
@Original_Arnoud: ja en dat de motor altijd van continu smering onder juiste druk wordt voorzien, anders dan bij een sloot olie in een regulier carter waar met een rietje olie uit gezogen wordt – ongeacht waar zich dat eigenlijk in de pan bevindt… Lijkt me belangrijker dan zwaartepunt want een drysumpsysteem is ook niet van veertjes gemaakt.
@davelepeef:
Dat probleem kan je ook oplossen met anti klots schotten in het carter of een extra laag punt bij de zuigleiding van de oliepomp. En beide worden ook gebruikt.
Een Bentley interieur in een Audi R8, nee dank je. Kleur is wel lekker, weer eens wat anders dan grijs.
@trustmeiamanengineer:
Juist, in zo’n auto hoort een minimalistisch interieur, alleen het hoogstnoodzakelijke om een stevig potje te sturen.
Nu is het net een handtasje.
@jrk68: Altijd maar die jaloezie.
@r32t: inderdaad. Ben benieuwt wat mevrouw zelf rijdt
@r32t:
Wat nou jaloezie, ben ik een keer positief is het weer niet goed.
Ik geef gewoon aan hoe ik mijn sportwagentjes zou samenstellen.
zucht😜
@r32t: Een luxe/chique interieur verwacht je niet bij een R8.
@homer55: nee wat verwacht je dan in een audi.
@Okkii:
Een oliepijlmeterdingetje in het dashboard😝.

Maar die nuttige optie kan je dan weer nergens aanvinken.
@Okkii: Een Audi vind ik sowieso geen luxe comfort merk dus een Bentley mix met vooral een R8 vind ik niet passend.
Exterieur is erg mooi. Mooie kleur en dikke velgen.
Wentley……Wannabe Bentley
@kwakmare: Eigenlijk een Wamborghini…. Al verkies ik deze persoonlijk boven de Huracan…..
@dutchdriftking: ja ik misschien ook wel.
Exterieur is prachtig. Vooral met deze velgen, maar de binnenkant vind ik wel erg basic met een verschrikkelijk lelijk stuur..
Ja, dit is een verdomd mooie R8.
Ik vind het wel dik. En eindelijk monteert Audi standaard al wielen die zo extreem dik staan! Het plaatje is echt helemaal af zo.
Ik had brandweer rood gekozen.
@dylan_taylor: of british racing green.
Het interieur is wel mooi aangekleed, maar het past niet in een sportwagen. Tevens vind ik de nieuwe cockpit van Audi zo cheap ogen. Alles ziet er zo kaal en steriel uit.
@berlinetta: Volledig mee eens. De ventilatieroosters alleen al. Daar waar Audi altijd zo goed in is slaan ze nu volledig de plank mis.
@viezefreddyw:
Audi was idd altijd goed in ventilatieroosters
@viezefreddyw: Precies. Dat verwacht je in een auto van 10 jaar geleden.
Op het kunststof hemeltje na, vind ik het een geslaagde combinatie.
Stijlvol!
Die oranje uitvoering (V10 plus) met die zwarte velgen zoals die tijdens de première werd getoond, die vond ik echt mooi.
Die wielen zijn zo lelijk
Mooie kleur!
Mis het LV logo nog…
Ik vind het Mercedes achtig (s600)
Die achterkant is toch om van te beginnen wenen?
Had er dan ook een carbon hemeltje in gehangen… O wacht, ’t ging hem helemaal niet om de gewichtsbesparing?

Dat ruitjespatroon past prima in een Spyker, maar in een R8 zou ik toch een ander thema kiezen. En als je het dan toch zo wil, waarom ziet het dashboard er dan zo standaard basic zakelijk uit? Buitenkant is wel echt mooi.
Ik vind persoonlijk het minimalistische dashboard wel geslaagd. Enkel het leder zou nog een tint donkerder mogen.
Vraag me wel af of ze geen meer sierlijke oplossing konden bedenken voor die CD-lader in het tussenschot achter de stoelen?
Inderdaad beetje oude lullen. Vind het patroon wel erg leuk maar vind het voor geen meter staan op deze manier…
Ik vind dat sportief-chique van het interieur juist wel geslaagd! Bruin leer met blauwe buitenkant doet het wat mij betreft sowieso altijd goed. Zet maar in deze variant op de oprit!
Kolere wat lelijk!
Wat een gezeur zeg… Ik ben absoluut geen Audi fan, maar dit interieur is toch gewoon heerlijk! Nee ik ben geen 50+. Maar wordt wel een beetje moe van iedereen die zit te zeuren over gewichtsbesparing hier, gewichtsbesparing daar en morgen weer lekker in hun prius of golf gte stappen.

Alsof het daar om gaat bij een R8, 90% van de kopers gaat hier gewoon lekker mee Touren, de overige 5% zet hem binnen en dan blijft er nog net 5% over die er wellicht af en toe eens mee het circuit over gaan. Als je op regelmatige basis over een circuit wil knallen koop je überhaupt geen R8.

Just my two cents’
@C220AMG:
Deze bijna 50er zal toch een andere keuze moeten maken, ga ik met de Elise naar het werk of kies ik voor de comfortabele optie en ga ik met de Roadster.

Just my two cents.😝
@jrk68: Ik plaats een R8 dan ook absoluut niet in hetzelfde rijtje als de Elise, en daarmee ook haar koper niet. Het feit dat je voor het “echte” rijden kiest en niet voor de typische eenheidsworst, fleurt het verkeersbeeld tenminste een beetje op!
Met dit interieur wil ik eigenlijk wel een R8 E-tron aan mijn verhuurvloot toevoegen… hmmm…. Ondanks dat ik vele kilometers met een R8 heb afgelegd ben ik nooit zo’n fan geweest, maar dit heef wel iets…
Olie bruin…..Begrijp de eigenaar goed..
Dik!
@autofanaat:
Doel je daarmee op de bestuurders of op de auto?

Sorry, die 1 woord reacties laten nogal ruimte voor verwarring.
Probeer het eens met onderbouwing.
vind het mooi, binnen en buiten. Stuur en dashboard ook mooi. Enige jammere vind ik dan de schakelaars voor ramen en spiegels. die zijn identiek in polo, golf, R8… Beetje anders mag wel in een auto voor die prijs.
Alles wat zwart is donkerblauw maken en dan heb je mijn droom interieur. Prima velgen ook!
Het is een mooi interieur, maar niet het typ wat ik in een R8 zou willen/verwachten.
Er is een verschil tussen stijlvol en ouwelullen
Deze R8 werd besteld door ene Ferdinand P. als auto van de zaak. Helaas kon hij hem ten tijde van leverimg niet meer komen halen.. 😔
Vind de oude veel mooier binnen en buiten
-edit: nutteloze bijdrage-
Het geruite patroon is hoogstwaarschijnlijk een optie. De standaard versie zal er zoals gebruikelijk wat strakker uitzien. En het minimalistische interieur is iets dat je bij meer auto´s terug ziet (ik vind de nieuwe Mercedes benzen er ook aardig minimalistisch uitzien). Het zal wel in de mode zijn vermoed ik.

Overigens is het ontbreken van een multi media scherm (al betwijfel ik of dat niet in scherm achter het stuur ingebouwd zit) iets dat je wellicht vaker terug zult zien komen. Schijnbaar vind de meerderheid van de kopers deze multi media systemen te ingewikkeld en volgens de Wallstreet Journal hebben Mercedes en BMW het hoogste percentage kopers dat hun auto binnen een jaar, uit onvrede weer weg doet, omdat ze niet met het multi media systeem om kunnen gaan.
@stephano: inderdaad kun het het infotainmentsysteem via het scherm achter het stuur bedienen. Je kunt je ook afvragen of voor mensen die blijkbaar niet capabel genoeg zijn een infotainmentsysteem te bedienen überhaupt het hele autorijden niet ook te complex is.
Matcht toch net wel: blauw en beige? Ofwel moet ik mijn kledingstijl best eens aanpassen dan misschien.
Anyway, ik ben 20 en ik vind het lekker, ouwelulleninterieur of niet. Dit spreekt me veel meer aan dan een zwart -sportief- interieur (god, wat is dat saai zeg) of dergelijke.
Ik word blijkbaar een ouwe lul, want ik vind het interieur ronduit geweldig!
Typisch Audi. Maar past niet bij de auto

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).