Na de cheapass Ferrari van vorige week, kregen we een belletje van Lamborghini dat zij ook nog een redelijk goedkope tweedehands stier in de aanbieding hebben.
Autoblog reikte je vorige week al een helpende hand met de Ferrari Mondial Quattrovalvole, maar nu is het de beurt aan Lamborghini. Een simpele search leverde deze Gallardo uit 2004 op, die vreemd genoeg 520 pk heeft. Volgens ons kwam de upgrade van 500 naar 520 pk pas in 2005, maar wellicht gaat het om een optie of een tikfout.
De auto heeft 28.458 km gelopen, wat meevalt als je de prijs van € 72.495 ziet. Addertjes onder het gras? Geen idee, maar op de korrelige foto’s ziet-ie er netjes uit. Laat je overigens niet teveel leiden door de plaatjes, want de Gallardo is een typisch voorbeeld van een auto die in real life pas tot z’n recht komt.
Het design blijft bovendien redelijk fris want vrij simpel en tijdloos. Opvolging kreeg de Gallardo pas vorig jaar met de Huracan en in z’n levenscyclus van tien jaar werd dan ook de ene na de andere special gelanceerd (overzicht) om de buzz gaande te houden.
Grote vraag: zou je ’t aandurven, of sla je liever wat meer euro’s stuk aan een jonger exemplaar?
Leeftijd en kilometerstand (mits ook goed onderhouden) zou ik me niet zo’n zorgen overmaken.
Ik zou zelf echter voor eentje met handbak gaan..
@ukbob: Idd, de flipperkasten in de eerste gallardos waren niet bepaald de beste optie.
72 mille voor een elf jaar oude Italiaan, het is ook niet echt een weggevertje. Mag je best nog wat fatsoenlijks voor verwachten, vind ik.
@spiderman:
Was het maar een Italiaan, grote kans dat hij in Duitsland gebouwd is, wat dan wel de prijs zou kunnen verklaren.
Als je een Italiaans raspaardje koopt wil je natuurlijk wel dat hij daar ook echt vandaan komt.
Toch vind ook ik €72,5k een pittige prijs voor een auto die 11 jaar geleden amper 2 ton kostte.
@spiderman: dan koop je toch lekker een Alfa 156. Alhoewel.. Fatsoenlijks zei je he?! Sorry, vergeet wat ik gezegt heb.
@rikus: gezegd…
Zou eerst goed informeren en op onderzoek uitgaan. Is natuurlijk niet zomaar zo goedkoop.
@casperfcb: ik hoorde van het weekend van een lambomonteur van louwman dat als hij zijn beurten elk jaar gehad heeft er in principe niks mee aan de hand hoeft te zijn. Maar dan ook elk jaar een beurt ongeacht de hoeveelheid km.
Leuk, toch liever F430 voor dat geld.
Er staat nog een goedkopere, zwarte Gallardo te koop. Ik meen voor iets van 49k. Daarvan moet het blok gereviseerd worden maar dat was/is deels al gedaan. Kan de advertentie niet zo 1,2,3 vinden.
@ghost: http://www.schadeautos.nl/nl/schade/personenauto%27s/lamborghini gallardo 5_0_V10_E_Gear_Motorschade/o/787917
Bij deze de link. Iemand zin in een projectje?
@ghost: http://www.putter-autos.nl/index.php/putter-auto-occasions
Iemand zin in een projectje?
@ghost: een ander blok erin leggen. Als je het geld hebt. En het lef. Misschien een gtr blok erin. Die uit de r34 dan.
@rolov: Dat zou inderdaad echt vet zijn!
Een maat van mij had ook de 1st gen Gallardo met de E-Gear bak. 10 jaar en 9000 km verder heeft hij hem 6!! keer moeten reviseren. Net als wat @ukbob zegt, zou ik ook voor de handbak gaan.
@maxximum: op marktplaats adverteren ze altijd met de revisie van zo’n egaer bak, €450,00 . Is niet duur. Als je het 6 x moet doen wel haha
@rovadepo: dat klopt, heb ik hem ook aangeraden maar bij de 3e en 5e keer moest de koppeling zelf vervangen worden in Leusden, dan ben je wel een paar rooi kwijt!
@maxximum: interessant, wie repareert die bakken/platen dan? Heeft die dan ook software om zo’n bak af re stellen?
@maxximum: dat zijn een boel revisies. Semi-automatische bakken zijn eigenlijk gewoon handbakken met koppelingsplaten. Wegknallen met de launch control, schakelen met 7500 toeren, steeds terugschakelen omdat het zo lekker klinkt, en dan elke keer die arme koppelingsplaten de klap laten opvangen. Dat kost knaken. Logisch dat het korter meegaat.
Hoewel nog steeds een schitterde en exclusieve auto, ben ik geen fan van de velgen en is het design niet geheel tijdloos. Dit terwijl de F430 mettertijd steeds mooier begint te worden.
@phaeton: inderdaad. F430 is echt prachtig. Helemaal. de Scuderia. Veel mooier dan 488 en al helemaal dan de 458.
Aanschaf is leuk, maar volgens mij ga je failliet op de runningcosts.
Als ik hierboven lees dat de bak om de rit gereviseerd moet worden ben je snel door je budget!
@awesome: je hebt helemaal gelijk. Dat is ook de reden dat ik heb afgezien van een Gallardo. De koppeling dient om de 7000 km vervangen te worden en dat is een hele dure grap.
Enige Gallardo die ik zou overwegen
@baasbas: de Valentino Balboni. Yes pls!
Valt mee, maar ik zou toch een andere wagen kopen voor dat geld.
@dutchdriftking: Dan ben ik even oprecht benieuwd; Een BMW?
@ghost:
– RS6 V10, kan als dagelijkse auto, en je houdt zo`n 20k over voor onderhoud voor de komende jaren
– Aston Martin DB9, een vroeg exemplaar lukt net, en is gewoon heel veel mooier
– 1 serie M, dan houd je ook wat geld over voor het onderhoud
– Donkervoort D8
keuze zat zeg maar.
@dutchdriftking: mooi lijstje, RS6 is zeker een leuke!
@ghost: en als je echt een snoepje zoekt : http://ww3.autoscout24.nl/classified/272410194?asrc=st|as
@dutchdriftking: dan ben je je 75K kwijt en heb je ook geen auto. Een LFA voor 75K? Yeah right!
@dutchdriftking: Een LFA voor 75k? Dacht die dingen wel in waarde zouden stijgen.
@dutchdriftking: 75.000 euro is toch duur voor een foto. De ene is een screenshot van youtube en de andere een foto van de LFA die voor 600.000 euro te koop staat bij Louwman..
De auto heeft een duits kenteken? Tel er de rest bpm bij en het zal wel meevallen?
@clarkson: even de advertentie bekijken en je ziet dat er een NL plaat op zat, dus dat kan het ook niet zijn..
En dan kijken we onder de kap en dan zien we…. trom geroffel… de 3.0 tdi van audi!
@testarossa: fout. Oliegeroffel… Tadaa! Een 1.4TSI!
Eigenaar is er dit weekend nog mee naar Supercar Sunday gereden.
Vermoeden: het betreft hier een opgeknapte schadebak… En wat het vermogen betreft: tuning?
Ik zou dit 100% aandurven, als het de handbak was geweest.
ik blijf het de lelijkste Lamborghini aller tijden vinden, mijn god die voorkant ziet er niet uit, laat staan de bips, overigens kun je voor het geld veel leuker spul krijgen via mobile.de bijvoorbeeld een schitterende 612 scaglietti, S600L Guard W220 (voor wie in zaandam woont), maybach 57 (voor die kerel van telfort, groots voor het kleinste geld) donkervoort D8, 360 modena (hebben!), 911 gt3 MK2, M3 CSL (voor de fanboys) en veel bentley’s GT’s waaronder een mansory, bijna allemaal onder de 70.000 KM en de guard komt van mercedes zelf. ik zou het wel weten
@henkhupelschoten: en dan de bpm erbij tellen?
@draadloos: Nee, lekker op Duitse platen laten!
Dat is als nog veel geld. Weet ook wel wat andere auto’s die je voor zoveel geld kan kopen die ik dan ipv dit zou kopen
Tja, ze beginnen toch erg in hun prijs te zakken…
Die bak is gewoon zwaar ruk, die verpest de hele ervaring. Voor de rest een gave wagen!
Vind t nog aardig prijzig..
Dit lijkt me een normale prijs voor deze auto. Niet per sé heel goedkoop. Als je er een uit het buitenland haalt kan je goedkoper uit zijn.
Dit exemplaar zal gezien de km stand waarschijnlijk nog net de eerste koppeling hebben. Grote kans dat je die dus binnen de kortste keren zal moeten vervangen.
Ik word er niet zo warm van moet ik bekennen. De kleur vind ik niks, en met de pre-facelift achterkant en velgen lijkt hij nogal oud. Grappig genoeg kwam ik laatst nog een zwarte tegen ook pre-facelift en die zag er niet zo oud uit.
Bovendien is de bak blijkbaar een grote hoop ellende, terwijl dat de Ricardo handbak bekend staat als sterk. Geen speciale versie, pre-facelift, geen RWD, geen handbak, ik kijk wel verder.
Ik geef die 72 ruggen liever aan wat anders uit.
Wat ik een stuk interessanter vind zijn de drie lm002s die op dit moment te koop staan in NL!
Staat al jaren te koop..
Heb al goedkopere exemplaren gezien in DE.
Waarom je die wagen zou kopen snap ik niet. Als je iets wil dat voorruit gaat zijn er een stuk betere alternatieven. En je gaat enkel nog af met een 2ehands handtasje.
Is het geen Pontiac Fiero? :-)