• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Heeft Honda een nieuwe S2000 nodig?

Auteur: Alwood, gepost 2 augustus 2012 om 14:02 – 53 Reacties

Honda S2000 Ultimate


Liefhebbers van Japans racespul kunnen natuurlijk niet wachten, de Amerikanen kunnen niet wachten, Honda Europa lijkt nog niet helemaal zeker en Honda in Japan heeft écht een zetje nodig. Inmiddels hebben we al 3 jaar geen S2000 meer, moet er een nieuwe komen?

De eerste ‘push’ voor een nieuw model komt nadrukkelijk bij Honda-VS vandaan. Die zien de Scion FR-S (Toyota GT 86) en Subaru BRZ letterlijk over de toonbank vlammen. Wellicht door nog steeds vrij hoge brandstofprijzen en een algehele voorliefde voor achterwielaangedreven sportwagentjes kunnen Amerikanen hun handen niet van 200 pk rwd coupé af houden. Toyota/Scion/Subaru hebben de markt ook praktisch voor zichzelf. Een Mustang is veel groter, BMW veel duurder en Mazda MX-5 net een tandje lichter en kleiner.

Honda’s S2000 (tot 2009) heeft een gewicht bijna gelijk aan de Toyobaru. De VTEC is met 240 pk (bij 8300 tpm!) iets sneller. Natuurlijk kan traditioneel het dak wijd open.

In wat voor vorm we aan een nieuwe S2000 moeten denken is vooralsnog onduidelijk. De Japanners hebben het er wel over maar geven de auto (helaas) geen prioriteit. Mogelijk overwegen ze ook een coupé, achterwielaandrijving lijkt essentieel. Tussen het huidige aanbod van Accord’s, Civic’s en andere hybrides lijkt het een welkome aanvulling. Tot het zover is krijgen we eerst een NSX. (via autonews.com)

Ook interessant!

  • Wie wil deze Honda S2000 hebben voor €130k?
  • Honda trekt doek van nieuwe generatie HR-V
  • Zó komt de nieuwe Honda Civic bij de dealer te staan
  • Gelekt: de sedanversie van de nieuwe Honda Civic

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Honda, s2000

Vorig bericht: « We gaan weer airbags stelen, 50 stuks in Roosendaal
Volgend bericht: 110 km/u te hard? In Flevoland je auto naar de sloop »

Lees Interacties

Reacties

  1. SJ zegt

    2 augustus 2012 om 14:13

    Het zal Honda in ieder geval veel moeite kosten om een opvolger te maken die net zo goed en tijdloos is. Aan de andere kant is de S2000 nooit echt een verkooptopper geweest (in zijn klasse), dat dan weer wel.

    Login om te reageren
    • pikes83 zegt

      2 augustus 2012 om 14:41

      @SJ: net zo goed daar twijfel ik niet aan,maar met zo mooi dat weet ik niet.

      Login om te reageren
      • eklasse zegt

        2 augustus 2012 om 16:34

        @pikes83: Ze zijn een aantal jaren geleden bezig geweest met een concept. Beslis zelf maar of het net zo mooi is als de S2000.

        Login om te reageren
        • pikes83 zegt

          2 augustus 2012 om 16:54

          @eklasse: ik kan hem niet zien.

          Login om te reageren
          • eklasse zegt

            2 augustus 2012 om 16:56

            @pikes83: Nu wel… >>

            Login om te reageren
        • eklasse zegt

          2 augustus 2012 om 16:56

          @eklasse:

          De OSM concept. Overigens heeft Honda aangegeven dat dit geen S2000 II zou gaan worden.

          Login om te reageren
        • pikes83 zegt

          2 augustus 2012 om 18:36

          @eklasse: dit kan mij niet bekoren,lijkt op een badkuip op wielen.de oude heeft meer ziel.

          Login om te reageren
        • stijn_torfs zegt

          4 augustus 2012 om 19:35

          @eklasse:
          lijkt te hard van vorm op een lotus elan mijn mening :D weet niet hoe het komt maar toch..

          Login om te reageren
  2. 964rs zegt

    2 augustus 2012 om 14:14

    ze kunnen wel weer een nieuw sport model gebruiken. en een beetje onderlinge concurrentie

    Login om te reageren
  3. ej20g zegt

    2 augustus 2012 om 14:15

    Eigenlijk zouden ze gewoon weer een S2000 moeten maken. Met een zelfde soort blok (VTEC, atmosferisch) maar dan doorontwikkeld. Honda zou een nieuwe S2000 makkelijk kunnen slijten, genoeg mensen die behoefte hebben aan een nieuwe S2000. Maar dan moet hij geen hybride spul aan boord krijgen.

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      2 augustus 2012 om 17:02

      @ej20g: Volgens mij heeft Honda paar jaar geleden de laatste klant het pand uitgejaard met de CR-V, HR-V, FR-V!!!, shuttle en stream. Tjonge je zou bijna denken aan een Seppuku!

      Login om te reageren
  4. Bastiaan zegt

    2 augustus 2012 om 14:18

    Beetje concurentie voor brz en gt86?

    Login om te reageren
  5. Mika_Hakkinen zegt

    2 augustus 2012 om 14:25

    Prachtige roadster, altijd mooi gevonden, vooral de neus, gewoon lekker agressief. Enigste waar ik niet zo kapot van ben ik de motor (geluid), maar het is wel een super betrouwbare machine.

    Login om te reageren
    • Mika_Hakkinen zegt

      2 augustus 2012 om 14:26

      @Mika_Hakkinen: http://youtu.be/UlxT6tK34_0

      Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      2 augustus 2012 om 17:43

      @Mika_Hakkinen: nooit verwacht dat iemand het blok van de s2000 niet fijn en niet mooi vind klinken.

      Ik vind die motor juist de s2000 maken. Lekker doorrammen richting de 9000 toeren! En dan die heerlijke vtec brul.

      Login om te reageren
  6. pokerface zegt

    2 augustus 2012 om 14:30

    Honda S2000 is echt haar tijd ver voor uit.

    De Toyota GT86 of de BRZ veranderen hier echt niets aan. Mensen die zulke auto’s kopen hebben geen smaak voor een super car zoals de S2000.

    Dus Honda kan de S2000 door ontwikkelen, maar zal dat niet doen omdat deze zo geliefd is bij de mensen die echt erom geven.

    Eigenlijk is dat hetzelfde als, mensen die een Samsung de hemel in prijzen, maar nooit een iPhone in hun hand hebben gehad. Het gevoel van het hebben van een S2000 is bijzonder. Dat is bij andere merken gewoon minder.

    Waarom word de Honda CRX dan altijd opnieuw opgebouwd of gerestaureerd?

    Login om te reageren
    • MARS zegt

      2 augustus 2012 om 15:06

      @pokerface: *kuch* mensen die ooit een iphone hebben laten vallen, kunnen altijd nog een samsung nemen!

      OT, gaat tijd worden dat Honda weer eens een mooi snel karretje gaat maken.. De NSX gaat toch te duur worden..

      Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      2 augustus 2012 om 16:58

      @pokerface: geen smaak? Let wel.. een nieuwe s2000 is er niet. 40k is astra opc, golf r gebied! En dan zeggen dat je geen smaak hebt om een rwd auto te kopen met dik aantal minder pk’s “slechts” 200? I.m.o veel smaak…

      Login om te reageren
  7. griffendahl zegt

    2 augustus 2012 om 14:32

    Wat mij betreft volmondig ja, de S2000 is naar mijn mening de mooiste en leukste auto die de laatste tig jaar voor een betaalbaar bedrag uit Japan is gekomen.

    Login om te reageren
  8. notsobig zegt

    2 augustus 2012 om 14:38

    Dat zou zeker niet verkeerd zijn! Heerlijke auto’s, had ik er maar een….

    Login om te reageren
  9. E34M5Touring zegt

    2 augustus 2012 om 14:39

    Jaaa doen!! S2000 is in mijn ogen een van de mooiste Roadsters ooit uit Japan. Zeker weer een V-Tech,misschien met een kleine compressor voor het koppel onderin en weer een 9000RPM redline. Heerlijk!! SCREAMER!!!!

    Login om te reageren
    • Mika_Hakkinen zegt

      2 augustus 2012 om 15:11

      @E34M5Touring: Ik zou bijna willen zeggen, mooiste kleine roadster van de laatste jaren?

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        2 augustus 2012 om 15:15

        @Mika_Hakkinen: Ja kan er zo ff geen verzinnen, ik vind persoonlijk de Z4 wel fraai maar niet mooier dan een S2000.

        Login om te reageren
    • fernie zegt

      2 augustus 2012 om 16:11

      @E34M5Touring: Beter een iVTEC (K20A) blok met intercooler, supercharger, andere uit en inlaat, ECU en ook 8.7k rpm, gaan met die banaan :)

      Login om te reageren
  10. Ra1kkoneN zegt

    2 augustus 2012 om 14:39

    Drie letters: NSX.

    Login om te reageren
    • notsobig zegt

      2 augustus 2012 om 14:45

      @Ra1kkoneN: Vier woorden: And your point is??

      Login om te reageren
      • Carreza zegt

        2 augustus 2012 om 14:51

        @notsobig: drie letters: LOL.

        Login om te reageren
      • Ra1kkoneN zegt

        2 augustus 2012 om 15:36

        @notsobig: Dat de nieuwe NSX in mijn oogpunt belangrijker is dan de S2000. De S2000 is nog relatief kort uit productie en je kan nog vol op tweedehands modellen kopen die zo goed als nieuw zijn. Bij de NSX is dat wat lastiger.

        Login om te reageren
        • notsobig zegt

          2 augustus 2012 om 17:16

          @Ra1kkoneN: Laatste regel van het artikel gelezen?

          Bovendien gaat de NSX voor jan model niet betaalbaar worden.
          Een FR-S/GT 86/BRZ is, netzoals de S2000 was, een “redelijk” betaalbare auto met een hoog fun-factor…

          Terwijl de NSX meer een supercar is. Dus bedoeld voor een heel geheel ander doelgroep.

          Dus ik zeg maar die NSX en tegelijkertijd of erna een nieuwe S2000!

          Login om te reageren
  11. Carreza zegt

    2 augustus 2012 om 14:50

    Honda had nog een tijdje moeten verdergaan met de S2000, net zoals Mazda nu doet met de RX-8 (final edition of zoiets). Ik ben er zeker van dat er nog genoeg liefhebbers te vinden zijn voor dit tijdloos karretje!

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      2 augustus 2012 om 15:26

      @Carreza:
      Dat had Honda ook wel gewild maar de milieulobby houd niet van Funauto’s.

      Login om te reageren
    • eklasse zegt

      2 augustus 2012 om 16:38

      @Carreza: De Ultimate edition. De S2000 heeft gewoon een laatste actie model gehad.

      Login om te reageren
  12. patrickww zegt

    2 augustus 2012 om 15:11

    Ik zeg doen!

    Login om te reageren
  13. Svda zegt

    2 augustus 2012 om 15:20

    S2000 blijft een heerlijke wagen en zeker met wat nodige aanpassingen op het onderstel en dan lekker knallen op het circuit.Als je ziet hoeveel ze uit deze motoren halen zonder turbo dan zie je dat de BR-z en Gt86 nog veel achterlopen.

    Login om te reageren
    • fernie zegt

      2 augustus 2012 om 16:14

      @dahlback: je vergeet dit dit samen met de hedendaagse mileueisen dat het de auto ongelovelijk duur maakt!

      De hoofdreden dat er geen turbo/compressor op de GT86 of BRZ zit is zijn de kosten (CO2 Tax that is ;) )

      Login om te reageren
      • anakiet zegt

        2 augustus 2012 om 22:58

        @fernie:

        Turbo’s worden tegenwoordig juist gebruikt om CO2 uitstoot te verlagen. Vandaar dat je nu ook zo veel turbo motoren ziet.

        Je kan met een kleinere motor toch genoeg vermogen hebben, zonder dat je de hele tijd met een “te grote” motor rond rijdt, als je dat vermogen niet gebruikt. Je hebt dus bvb gewoon een kleine 1,4 motor, en als het nodig is levert hij het vermogen van een 2,0.

        De reden dat de BRZ/GT86 geen turbo’s heeft zijn vooral vanwege de vermogensopbouw, het gasrespons van de motor en een dergelijke rijders auto wil je ook lekker in die toeren jagen. Puur om de fun factor een atmosferische motor.

        Login om te reageren
      • anakiet zegt

        2 augustus 2012 om 23:05

        @fernie:

        Kijk bvb de rijtest.

        http://www.abhd.nl/video/toyota-gt86/

        Login om te reageren
  14. Hupke zegt

    2 augustus 2012 om 16:51

    Ik vond het echt een afschuwelijk lelijke wagen. En hij heeft me nooit veel gezegd. Ik vond het maar een bak die stond te wachten op wat tupperware en een boom.

    Maar naar het schijnt is het wel een ongelofelijk goede wagen om in te rijden. Als die terugkomt met een radicaal anders interieur is het misschien een interessant ding.

    Maar dan zou het toch veel goedkoper moeten zijn dan de alfa 4c.

    Login om te reageren
  15. bozewolf zegt

    2 augustus 2012 om 17:08

    Simpel antwoord?

    Hell yeah.

    Login om te reageren
  16. integraturbo zegt

    2 augustus 2012 om 17:34

    Ze zijn er al mee bezig:

    Honda Beat/S2000 concept.

    img src=http://photo.netcarshow.com/Honda-EV-Ster_Concept_2011_photo_01.jpg width=”450″ />

    Login om te reageren
    • integraturbo zegt

      2 augustus 2012 om 17:35

      @integraturbo:

      Login om te reageren
  17. dennisr zegt

    2 augustus 2012 om 18:36

    Ach die oude blijft toch de mooiste dus maakt mij niet uit, erg gaaf ding die huidige S2000 :D

    Login om te reageren
  18. tampie zegt

    2 augustus 2012 om 19:20

    De oude blijft een icoon alleen was het uitrustingsniveau niet meer up to date aan het einde. Het interieur was te gedateerd geworden en dan zijn er nog maar weinig mensen die voor een pure sportwagen gaan (voor erbij), waar geen technische hulpmiddelen inzitten. Maar de S2000 is een heerlijke auto, net iets te klein voor mij, maar de beleving is mede met het open dak, de wielophanging en de VTEC helemaal top.

    Login om te reageren
  19. ricardo94 zegt

    2 augustus 2012 om 19:34

    Heeft Honda een nieuwe S2000 nodig? Ja, en wij ook :D

    Login om te reageren
  20. desjonnies zegt

    2 augustus 2012 om 19:57

    Probleem van de S2000 is altijd de Mazda MX5/Miata geweest.
    De meeste mensen denken : ’t zijn allebei Japanners, maar de Mazda is vele malen goedkoper.
    Dat de S2000 in mijn wereld boven de Boxter en de Z4 staat, dat begrijpen dat soort mensen niet.

    Die zoeken een cabrio voor Mama, geen historisch opvolger voor iets wat ooit in Engeland werd gebouwd en Austin Healey 3000 heette.

    Login om te reageren
  21. desjonnies zegt

    2 augustus 2012 om 20:00

    ’t is trouwens de enige old-skool roadster die je als man wilt hebben.
    Hoort eigenlijk bij je auto-opvoeding.
    En who cares about een gedateerd interieur, hup naar Frankrijk met zo’n ding en over de binnenwegen rossen, waar anderen zich in correct tenue op een racefiets begeven.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      3 augustus 2012 om 00:13

      @desjonnies:

      Over frankrijk gesproken, de renault sport spider. Nog eentje waar je als man echt wel in kan, al is die niet old school.

      Login om te reageren
  22. Rudy zegt

    2 augustus 2012 om 20:37

    Mijn vader heeft een 4 jaar naar volle tevredenheid een S2000 gehad. Krappe 30.000km in gereden en niets geen problemen gehad. Auto had 1 groot nadeel en dat was (qua geluid isolatie) het waardeloze dak. Maakt er veel geluid boven den ~120-130 als hij dicht zit. Latere modellen met glazen achterruit blijken beter te zijn.

    Jammer dat hij verkocht is, als we meer ruimte hadden gehad……

    Login om te reageren
  23. Rudy zegt

    2 augustus 2012 om 20:45

    Wat ik overigens vergeet;
    2e nadeel van de S2000 was de relatief beperkte stuur feedback. We hadden een 2001 auto met de std 16″ wielen. Overdreven veel feedback gaf de auto niet, waardoor op de limiet rijden niet heel eenvoudig was (lees veel ervaring).

    Dat in combo zonder tractioncontrole en het zeer hoogtoerige karater maakte het in de regen tot een soms vrij gevaarlijke auto.

    Login om te reageren
  24. agim zegt

    2 augustus 2012 om 22:12

    Ja

    Login om te reageren
  25. niex zegt

    3 augustus 2012 om 01:37

    De laatste goeie van Honda. Heb erin mogen sturen en het is niet voor niets dat hij zo geliefd is. Geen schreeuwerig design, een eerlijke auto met goeie techniek en veel rijplezier! Die toeren man oh man….

    Trouwens, tweedehands vind je ze amper, dat zegt genoeg!

    Login om te reageren
  26. Rudy zegt

    3 augustus 2012 om 15:28

    Ze zijn 2e hands vrij populair volgens mij. Ze vragen er inverhouding met b.v. een Z4 ook vrij veel geld voor.

    Login om te reageren
  27. mellie zegt

    15 augustus 2012 om 23:02

    Sowiso dat er een nieuw S2000 moet komen. het liefts ene compleet nieuwe en een gefacelifde versie

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North