• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Heet! Nieuwe Veloster ook als kneiterdikke ‘N’

Auteur: RubenPriest, gepost 15 januari 2018 om 18:57 – 25 Reacties

Veloster N


De Zuid-Koreanen zijn lekker bezig!

Hyundai wist positief te verrassen met de nieuwe i30 N en nu blijkt dat dit nog maar het topje van de ijsberg was. Het merk heeft het doek getrokken van de nieuwe Veloster en jawel, hij komt er ook als N-versie.

De nieuwe Veloster is qua design flink verbeterd. Het vorige model was een vreemde eend in de bijt. De één was er gek op, de ander gruwelde bij het zien van de Koreaan. Met het nieuwe model heeft het merk gekozen voor een middenweg. De auto oogt minder incourant en is, in mijn ogen, een aantrekkelijke verschijning. Het eigenwijze van de Veloster is gebleven. De hatchback heeft bijvoorbeeld nog steeds drie in plaats van vier deuren die open kunnen.

De Veloster heeft pap gegeten, want de hatchback is wel ietsjes gegroeid. De auto is twee cm langer en één cm breder geworden. Naast een opgefrist interieur, zijn er ook wijzigingen op het gebied van de motoren. De oude 1.6 uit het vorige model is exit. Daar is een tweeliter turbomotor voor in de plaats gekomen. Deze variant is te krijgen met 150 of 180 pk. Het heetste model onder de N is de Veloster Turbo met een 1.6, goed voor 200 pk en 264 Nm koppel. Men kan kiezen uit een handbak of een automaat met zeven verzetten.

Het topmodel is de Veloster N. Het is het eerste N-model van Hyundai voor de Noord-Amerikaanse markt. Net als de i30 N, is de Veloster N ontwikkeld en getest op de Nürburgring. Onder de kap een tweeliter turbomotor met 270 pk en 352 Nm koppel. Fans van automaten moeten de Veloster N lekker links laten liggen. De Koreaan komt enkel in combinatie met een handgeschakelde zesbak.

De auto staat in Detroit en met het persbericht legt Hyundai dan ook de focus op Noord-Amerika. Het is te hopen dat Hyundai de Veloster wederom in Europa gaat lanceren, maar daar valt op dit moment nog niets over te zeggen. De Hyundai Veloster N staat eind dit jaar bij de Amerikaanse dealer, Nederland wordt waarschijnlijk overgeslagen.

Ook interessant!

  • Hyundai IONIQ 5 rijtest video
    Hyundai IONIQ 5 rijtest video
  • Hyundai Tucson (2021) rijtest video
  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
  • Video: prachtige Corvette en SC430 blijven heel

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

detroit-2018, Hyundai, veloster, veloster-n

Vorig bericht: « Dit is de nieuwe Toyota Avalon
Volgend bericht: Nieuwe Kia Forte is wéér een sexy model »

Lees Interacties

Reacties

  1. BRuud zegt

    15 januari 2018 om 19:06

    Hyundai is goed bezig, ik krijg steeds meer sympathie voor dat merk. De laatste modellen zien er allemaal fris en sportief uit. Maar waarom de N in de VS lanceren met alleen een handbak, handbakken worden daar amper verkocht.

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      15 januari 2018 om 19:16

      @bruud: Dat hangt toch echt van het segment af. De huis-tuin-en-keuken-dozen hebben bijna altijd een automaat. Maar voor dit specifieke sportieve segment van hot hatches hebben Amerikaanse fans net heel graag een handbak. De hoofdreden dat Porsche af en toe bakzeil haalt met hun “alleen maar een automaat” heeft grotendeels te maken met de Amerikaanse vraag naar een klutspook.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        15 januari 2018 om 21:25

        @bara: Zelfs Ford gaat daarin mee. Die nieuwe Bullitt Mustang is ook alleen met handbak te krijgen.

        Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    15 januari 2018 om 19:10

    Overduidelijk de nieuwe Veloster, dat zie je er goed aan af. Het is een mooie auto, zeker weten. Maar de vorige Veloster vind ik mooier. Ik heb altijd een soort sympathie gehad voor dat ding. Erg leuke verschijning.

    Login om te reageren
    • kle500 zegt

      15 januari 2018 om 20:43

      @viezefreddyw: Eens, al was daar geen rappe N versie van..

      Login om te reageren
  3. densk zegt

    15 januari 2018 om 19:15

    Ik kan ze wel waarderen die nieuwe snelle Hyundai’s. Helaas is de kans klein ze ‘in het wild’ tegen te komen. Eens in de gaten houden of de dealer bij me om de hoek een demo model laat komen.

    Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      15 januari 2018 om 21:19

      @densk: in duitsland zie ik ze regelmatig. Alleen jammer dat ze met die dikke uitlaten in het midden veel meer show dan go zijn. Met de N is dat wel anders. Good bezig hyundai!

      Login om te reageren
  4. thomasthomas zegt

    15 januari 2018 om 19:23

    Pas zo’n N versie voorbij horen komen. Moet eerlijk zeggen dat klinkt geweldig.

    Login om te reageren
  5. moveyourmind zegt

    15 januari 2018 om 19:25

    Jammer,

    Naar mijn mening teveel bijgeschaafd. Ik mis de markante details van de vorige, zoals de rare smalle achteruit en de fraaie bolle achterkant…

    Had gehoopt dat Hyundai het aan zou durven de nieuwe juist nog extremer te maken en er eindelijk weer een leuke coupé op de markt zou komen die de tweede generatie Honda CRX zou kunnen overtreffen.

    Login om te reageren
  6. gekketurbo zegt

    15 januari 2018 om 19:31

    Weer aan een kant 1 deur minder. Je moet het ze nageven; die Koreanen hebben wel lef…
    En enkel handbak, lijkt alsof ze Hyundai beter begrijpen wat de liefhebber wilt dan de Europese concurrenten.

    Login om te reageren
    • fouadski zegt

      15 januari 2018 om 20:00

      @gekketurbo: wanneer ben je een liefhebber? Als je lekker met je handbak weer in de file staat?

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        15 januari 2018 om 22:58

        @fouadski: wanneer je het verschil niet meer merkt tussen handgeschakeld en automaat. Want dat is zo’n automatisme geworden, dat filerijden, dat ik het niet eens meer merk… want dat doe je gewoon vanaf het moment dat je de snelweg oprijdt totdat je hem verlaat…

        Login om te reageren
  7. crs86 zegt

    15 januari 2018 om 19:42

    Ach kijk nou wat lief… De Ford Focus en de VW Scirocco hebben een kindje gekregen. Awwwww!

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      15 januari 2018 om 21:36

      @crs86: ik ging voor de Toyota HRV en de Focus. Lastige mix…

      Login om te reageren
  8. tkoote zegt

    15 januari 2018 om 20:04

    Dit zijn de auto’s waar ik warm van word. Apart, maar mooi verzorgde styling en modern interieur. Die vorige Veloster vond ik al erg gaaf om te zien, maar deze gaat daar nog dik overheen. Hoop dat ‘ie bereikbaar wordt, maar vrees het ergste…

    Login om te reageren
  9. tysson zegt

    15 januari 2018 om 20:18

    Ik wil alleen de linker zijkant, de rechter vind ik lelijk. Kan dat ook?

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      15 januari 2018 om 20:25

      @tysson: dan bestel je er ook eentje in de UK, en mag je vervolgens mijn snijbrander en lasapparaat lenen.

      Login om te reageren
  10. Edge zegt

    15 januari 2018 om 20:21

    Gaaf hoor! Ik vond de vorige Veloster ook erg gaaf en gewaagd, maar omdat je ze eigenlijk nooit ziet rijden verwachtte ik geen opvolger. Tof om te zien dat ‘ie er wel gewoon komt.

    Wel jammer dat die Veloster met middenmotor er niet is gekomen als uitzwaaier van het oude model. Op de spyshots kreeg ik daar toch wel een Clio V6 gevoel bij.

    Login om te reageren
  11. focusrs1 zegt

    15 januari 2018 om 20:26

    Ziet er voor een hyundai best nog wel goed uit maar mij niet genoeg gepeperd.

    Login om te reageren
  12. Loek zegt

    15 januari 2018 om 20:42

    Niet echt mijn ding, die daklijn klopt zo helemaal niks meer van. Wel leuk dat ze hem als N uitbrengen.
    Ook leuk dat ze de “driedeurs” config blijven gebruiken.

    Login om te reageren
  13. hehe zegt

    15 januari 2018 om 20:43

    Leuk hoor, maar klopt deze info??
    De 1.6 is exit voor een nieuwe 2.0 motor, behalve het topmodel de N, die heeft dan weer een 1.6
    Zou niet de eerste keer zijn dat de meest giftige minder cc heeft (106 Rallye?), maar klinkt onwaarschijnlijk

    Login om te reageren
    • hjal zegt

      16 januari 2018 om 14:38

      @hehe: Goed lezen: er staat het model onder de N. Maar ook dat is vreemd dat die dan opeens wel een 1.6 zou hebben. Overigens kloppen volgens mij de foto’s ook niet. Het interieur van de gewone ziet er sportiever uit dan dat van de N versie.

      Login om te reageren
  14. toyotavenray zegt

    15 januari 2018 om 21:36

    Ik zou hem kopen als ik het geld had. Maar dan wel de dikste versie.

    Login om te reageren
  15. lacker zegt

    16 januari 2018 om 10:37

    Boeiend, als je hem toch niet kan kopen in NL

    Login om te reageren
  16. rikus zegt

    16 januari 2018 om 12:41

    Opzich is deze Hyundai natuurlijk wél gewoon knetter lelijk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North