Heet! Nieuwe Volvo V60 op je beeldscherm

Auteur: , 103 Reacties

Je nieuwe leaseauto is hier.

V60

Vervroegd, dankzij het grote boze internet, kunnen we nu al kijken naar de nieuwe Volvo V60. Twee foto’s van de nieuwe station zijn door de Bosnische autowebsite automotosvijet naar buiten gebracht. Het uiterlijk is geen complete verrassing, maar daar is niets mis mee.

De volwassen looks van de Volvo S90/V90 zijn naar de V60 gebracht. De huidige V60 is geen lelijke eend, maar een verjongingskuurtje kon geen kwaad. Dat is precies wat Volvo heeft gedaan met de nieuwe V60. De lijnen, achterlichten, koplampen, bumpers en uitlaten. Het is net of Volvo ze van de S90/V90-rekken heeft getrokken in het magazijn.

V60

Het familiegezicht van de Zweedse autobouwer kruipt zo dichter naar elkaar toe. Een trend die we bij tal van andere autofabrikanten ook zien. Qua diversiteit wordt het er niet beter op. Een voordeel is wel dat er een nieuwe knappe Volvo is geboren, aangezien de V90 (naar mijn mening) ook een heerlijke auto is om te zien.

Voor nu moeten we het stellen met deze twee pica’s. Binnenkort weten we meer, de onthulling is op 21 februari. Volvo toont daarna de gloednieuwe V60 aan het publiek, op de Autosalon van Genève (begin maart).

Met dank aan Robert voor de tip!



103 reacties

Dat ziet er een stuk strakker uit. Hij lijkt veel groter, maar ik denk dat dat komt doordat de achterste zijruit verder doorloopt.
Volvo’s design afdeling wordt wel een beetje een one trick pony zo. Je kunt best wat overlap hebben voor je familiegezicht. Maar elk model exact dezelfde styling meegeven hoeft van mij nou ook weer niet.
@E34M5Touring: Mercedes doet het ook en het werkt aardig goed daar.
@misterdrogba: Ja prima, maar daar heb ik ook alle interesse in verloren. Helemaal nu ELKE AMG hetzelfde motorblok meekrijgt. Ik vind dat merken daar te ver in gaan. Het speciale wat je vroeger had bij topmodellen of performance modellen (van welk merk dan ook) is in mijn ogen totaal weg. Allemaal 1 trick pony’s. En men zegt jaaaa, scheelt in de kosten enz. Maar ik zie de auto’s niet echt goedkoper worden ofzo.
@E34M5Touring: “vroeger” ging een model ook een jaar of 6 mee. Nu moet er iedere 2 jaar een nieuw model of in ieder geval een facelift komen, en de uitrusting wordt ook alsmaar luxer en auto’s worden steeds veiliger. Dat kost geld dus ik begrijp deze strategie wel.
@henk_he: Faceliften zijn tegenwoordig zo minimaal, dat je gerust kunt spreken van hetzelfde model. En die gaan doorgaans nog steeds een jaar of 6 mee. Ze hoeven ook geen totaal andere auto neer te zetten. Maar om elk model in de line up er precies hetzelfde uit te laten zien vind ik ook overdreven. Een klein beetje creativiteit mag wel. Vind ik dan.
@E34M5Touring: goedkoper voor de fabrikant. Niet voor de mensen die het kopen. Lees eens een boek over handel. Dan snap je het miss wel….
@ikleesookoverautos: Ohhh echt joh? Nou, dat moet ik maar eens gaan doen dan….
@E34M5Touring: winstmaximalisatie, welkom in de wereld waar de aandeelhouder regeert.
@misterdrogba: Voor de gemiddelde doorsnee automobilist wel
@e34m5touring: Mee eens, maar helaas doen Audi, BMW en Mercedes (om maar eens 3 voorbeelden te noemen) niks anders.
@Breinstein: pak ‘m beet Citroën doet ’t heel anders. Wel accenten en details maar niet één model dat warm warmer en heet gewassen wordt. Ook Ford niet, ook al smoelen ze ’t zelfde, ’t is meestal niet ” méér van het zelfde “
@postzegel: tsja.. een Citroen staat al jaren op ontploffen.. bovendien zijn ze mede door de grote verschillen ook geen ruk waard qua restwaarde…
@stuko: alle Franse auto’s hebben een ruk restwaarde.
@postzegel: ja zo’n cactus is dan ook compleet anders t.o.v. een C3. NOT
@breinstein: Klopt, maar daar vind ik het ook niet goed. Want je weet nu al hoe de volgende 3serie/C klasse/A4 etc etc er uit gaat zien. Daardoor is mijn interesse in nieuwe modellen tot een absoluut 0punt gedaald. Want ik hoef nu niemand meer uit te leggen hoe de volgende V40 wordt. Dat is dit model maar dan op 80% van de maatvoering.
via Android app
@E34M5Touring: ik hoop het! Dan wordt het weer een station ipv een hatchback.
@E34M5Touring: v40 en v50 liggen anders ver uit elkaar 😉
@e34m5touring: Ook ik ben het met je eens, erg jammer dat alles zoveel op elkaar lijkt. het basisontwerp vind ik overigens erg geslaagd hoor, maar toch wordt het zo snel saai als alle modellen er ongeveer hetzelfde uitzien.
Trouwens, is dit een Volvo V60 AMG? die uitlaten zijn wel erg dik
@ck92: Ik vond de XC90 echt heel fraai. Maar nu alle modellen dezelfde look hebben doet dat in mijn ogen afbreuk aan het origineel. Het speciale is er wel af nu vind ik.
@e34m5touring: precies dat! Het verkoopt goed, dus ik kan het de bedrijven niet kwalijk nemen, ik zou hetzelfde doen.. maar jammer is het wel
@E34M5Touring: waarom iets veranderen wat goed werkt en nagenoeg iedereen mooi en geslaagd vindt?

Dat gezanik dat “alles hetzelfde eruit ziet”… so what? De meest toonaangevende automerken hebben een herkenbare designtaal, al jarenlang: vw, Audi, BMW, Mini, Mercedes, Porsche etc. Volvo heeft nu eindelijk ook een unaniem verkozen mooi design te pakken, tuurlijk gaan ze dat helemaal uitmelken. En prima! Verfraait het NLse wagenpark alleen maar. Beter dan die Franse en Aziatische achterlijke uitprobeersels. Lekker divers! Maar wel vreselijk lelijk en binnen 1 jaar gedateerd.

Zaniken om het zaniken, zo is er altijd wat.
@jaggie: Een beetje zoals ongefundeerd zeiken over de kosten van een klpd auto?
@e34m5touring: Ah een ander topic. Nee sta ik nog steeds achter, erger mij er zelfs steeds meer aan als ik de huidige Volvo’s met de gewone halogeen lampen zie rijden en dan bedenk dat ze naar een V6 diesel gaan met LED etc. Compleet verkeerd signaal, ongetwijfeld dichtgetimmerd adhv eisenpakket en aanbesteding dat kunnen we wel als echte bureaucraten…

En dan te bedenken dat ze miepen over te weinig opleidingsbudget en in het nieuws komen over te dure afscheidsfeestjes en uit de hand gelopen reorganisaties. Ik ben een beetje klaar met de inefficiënties van de politie.

Maar graag je reactie op het topic van vandaag.
@jaggie: Zie m’n reactie op Breinstein boven je. Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn. Ik vind dat. Meer niet. Om het nou meteen af te doen als zeiken om het zeiken vind ik een beetje zinloos en onnodig.
@E34M5Touring: prima. Ik vind het onnodig om de intro van een mooie chique wagen weer naar beneden te halen met een discussie over diversiteit en voorspelbaarheid.

Het is ook nooit goed. Typisch.
@jaggie: Dus omdat het een nieuwe auto betreft MOET ik positief zijn? Wat een onzin zeg. Typisch.
@e34m5touring: ‘Autoliefhebbers’ zijn soms net de huilmensen op TV. Geef je mening over een merk/model en je krijgt een hoop bagger over je heen. Ik heb met je te doen maat.
@viezefreddyw: Oh joh, iedereen mag er het zijne van vinden. Ik krijg alleen een zacht brandende liesjeuk van lui die dat meteen afdoen als gezeik en onzin. Maar goed, dat is inherent aan het internet geloof ik.
@e34m5touring: Ik hoop in ieder geval dat je je ongezouten mening blijft geven.
@jaggie: welke Renault van afgelopen 15 jaar was na 1 jaar verouderd? Ben benieuwd…
En verder zijn er ook genoeg toonaangevende merken die vernieuwen. (Toyota, Cadillac, Renault, Nissan).
Het zijn met name de saaie Duitsers die bang zijn voor verandering.
@E34M5Touring: ik zie liever dit dan wat ze momenteel bij Suzuki uitspoken op de designafdeling
@E34M5Touring: ik vind het niet erg. De v90 is bruut, maar te duur. Dus een v60 die erop lijkt vind ik prima
@sjonniedeluxe: En dat is ook prima natuurlijk, ik vind het geen lelijke auto. Maar zo’n impact als toen met de XC90 heeft het niet meer. En zoals ik al zei, iedereen weet nou meteen hoe de volgende V40 eruit komt te zien. En dat vind ik zo jammer. Geldt overigens voor alle merken met zo’n design strategie hoor vind ik.
@E34M5Touring: ja omdat wij lopen te zeuren dat er ieder jaar een nieuw model of facelift moet komen. Onze eisen voor de korte pozen tussen modellen in veroorzaakt de eenheidsworst.

Neem nu bijvoorbeeld de, in mijn ogen en tevens bezit, iconische e30. 82 t/m 92. De e36 is in vele opzichten ook een toonaangevende auto voor de jaren 90 geworden. Ze hebben er ook de tijd voor genomen.

OT:
Ik vind de nieuwe lijnen van Volvo dik. Heel dik.
Ziet er erg goed uit! De proporties zijn beter in verhouding met de S90/V90
@maestro: precies, de V90 XC is echt een slagschip op draagvleugels, dat ding is zo enorm langgerekt. Dan zijn de verhoudingen van deze V60 iets beter voor elkaar, met hetzelfde prachtige design als die van de V90
Ik vind het eigenlijk niet erg dat alle C, D en E-segmenters tegen elkaar aankruipen. Als je echt een uniek ontwerp wilde kocht je toch niet de V60. Eerder een Guilia of XE. Het familiegezicht van Volvo is gewoon erg netjes, en de verkoopcijfers van Audi bewijzen al jaren de effectiviteit van een uniform ontwerp. Goed bezig Geely!
Dat ziet er gewoon mooi uit.
Ondanks het mooie design is de V90 naar mijn mening iets te lomp. Deze afmetingen staan het design nog beter hoop ik. Volvo is bezig. Zou dit absoluut verkiezen boven een A4
@cloverleaf: *goed bezig*
Mooie auto, dat moet gezegd worden. Dat vind ik ook van de S/V90. Maar nu zie ik het verschil amper. Zonde dat veel merken dat steeds meer toepassen.
@viezefreddyw: heet een familie gezicht. Dat je dat nu nog steeds niet begrijpt?
Ziet er goed uit, lijkt wel heel veel op de V90 van achteren
Mooie, strakke bak. Veel sprekender dan z’n voorganger. Dat gezegd hebbende ben ik het met de opmerkingen hierboven aangaande de eenheidsworst wel eens. Beetje meer variatie in design mag wel.
Beetje jammer dat het een regelrechte kopie is van de V90, maar hij lijkt in mijn ogen ook beter in verhouding dan de V90. Die laatste vind ik ook wel erg lomp ogen. Ik zie de V90 trouwens erg weinig rijden, maar dat zal met deze wel anders zijn.
@berlinetta: beetje jammer? Wat dan, dat deze lijkt op een unaniem verkozen prachtige wagen? En dat er straks te veel mooie auto’s rondrijden??

Wat een vreemde kronkels sommige types hier hebben…

Ik zie de V/S90 dagelijks rijden, meerdere. Zal dus wel aan de regio liggen, in mijn geval Amersfoort – Amsterdam.
@jaggie: Omdat ik het mooi zou vinden als een designer een auto een eigen gezicht kan geven zonder het familiegezicht uit het oog te verliezen. Daar heb ik respect voor. Dit is gewoon een regelrecht kopie.

En ik reis inderdaad iedere dag met de trein dus ik zit niet zoveel meer op de weg. Misschien dat het daar aan ligt. Ik kom de V90 in ieder geval niet erg vaak tegen.
@berlinetta: je hebt wel een punt, maar zeker bij het alsmaar breder worden gamma van autofabrikanten ontkom je er niet aan. Daarbij leert de ervaring dat familiegezichten uiteindelijk beter verkopen.
@jaggie: Ik zit de hele dag op de weg en zie ze met grote regelmaat rondrijden, gevoelsmatig meer dan de nieuwe 5-serie. Zie de XC60 ook steeds meer verschijnen, opvallend vaak in goede kleuren.
Mooi hoor. Ben eens benieuwd hoe betaalbaar hij wordt. De XF Estate is me door de CO2 aanpassing ook al door de neus geboord. €5000 extra, de fuckers
@dunhozzie: gewoon harder werken pik
@esprit84: werk je om te leven of leef je om te werken?
@cloverleaf: ik woon om te leven!
@esprit84: Hahahahaha check. Het is alleen zo zuur dat je en bij de aanschaf de lul bent (en dus de leasemaatschappij extra moet betalen) en nog eens extra bijtelling erbij mag lappen.
De nieuwe stijl van Volvo is absoluut mooi, maar ik blijf het jammer vinden dat ze geen vijfpitters meer leveren. Heb met een nieuwe XC60 T5 gereden, flink wat vermogen en trekkracht, maar liep en klonk toch minder mooi dan de oude garde motoren. Al zal het 95% van de lease rijders geen bal uitmaken.
Dat ziet er heel erg goed uit. Een lekkere lange neus, en en profil veel mooier dan z’n voorganger, hoewel ik ook erg fan van die auto ben.
Hij oogt ook minder lomp dan de V90 die ik stiekem toch ook wel mooi vind, als de wielen maar groot genoeg zijn, want dat is alles bepalend bij die auto.

De bagageruimte valt blijkbaar tegen aangezien er al met een dakkoffer gereden wordt ;-)
Echt een mooie bak dit. Volvo is momenteel zo ontzettend goed bezig.

Ik zie steeds vaker de nieuwe XC60 rijden en zeker in R-design uitmonstering is dat ook echt een prachtige wagen. Alles klopt aan dat ding. Net zoals bij de XC90.
De huidige begon wat oubollig te worden t.o.v. de rest van het gamma.

Deze = heet!
Ik vond de huidige al erg fraai, en deze is er alleen maar mooier op geworden. Goed bezig Volvo! Nu nog het gewicht omlaag brengen, de oude was echt veel te zwaar
Heel mooi en volwassen geworden.. het ouwelullen/geitenwollensokken imago van Volvo is aan het verdwijnen
@lekkaah: dat oude lullen imago is er sinds 2004 met de introductie van de V50 al wel vanaf.
Wanneer Audi dit doet dan zijn de reacties vaak niet mals. Volvo doet precies hetzelfde en dat vind de bühne fantastisch… apart.

Wel een heel mooie auto zeg! Moest even wennen aan die nieuwe achterlichten maar nu vind ik t zelfs mooi.
@generaalalfa: Heb je de eerste reacties niet gelezen? Volgens mij is iedereen het er wel over eens dat het eenheidsworst is. En niet alleen Audi en Volvo maken zich hieraan schuldig. Mercedes, Jaguar en BMW kunnen er ook wat van.
@berlinetta: En was dit vroeger zo heel anders? Eind jaren 90 tot 2005 misschien wel.
Maar als je kijkt naar de Mercedes W124 (e-klasse) en W201 (190e) was dat toch ook redelijk hetzelfde? Of de BMW 3,5,7 series van 1985 t/m 1994?
@vreddy_b: Nee vroeger was dit ook al zo. Ik ben er echter nooit fan van geweest. Een familiegezicht is niks mis mee, maar een beetje onderscheid tussen de modellen heeft zeker mijn voorkeur.
@berlinetta:
Heb zeker de reacties gelezen die jij bedoelt. Het gaat mij meer om de massa.

Zoek maar een artikel van Audi terug dan zie je wat ik bedoel. VAG bashen is hier best geaccepteerd lijkt wel. Terwijl net zoals jij stelt. Er veel meer producenten zijn die gewoon copy paste met de koplampen en achterlichten uitvoert.
@generaalalfa: is denk ik vooral omdat Audi design nogal saai/zakelijk en klinisch is.

De Volvo designs van de afgelopen jaren zijn wat chiquer, sierlijker, vernieuwender. Vindt men dus echt mooi, een Audi kan er goed uitzien, strak etc. Maar een Audi echt mooi vinden?? ik hoor het niet vaak… Muv de eerste generatie A7 die wel wat sierlijker was.
@jaggie: Ondanks dat ik geen fan ben van Audi, vind ik ze vaak best wel mooi hoor. Maar het probleem bij Audi’s vind ik juist dat je ze niet echt lelijk kan vinden en dan precies om de reden die jij al aanvoert: Het is nogal saai en zakelijk vormgegeven. Er kan dus ook niet zo heel veel fout gaan, maar dat is voor mij wat precies de reden wat er mis mee is.
@generaalalfa: Dat komt waarschijnlijk omdat Volvo een veel mooiere huisstijl gebruikt bij hun vormgeving dan Audi.
@jochempie: Dat vind jij.
@Jochempie:
Iets mooi vinden is een mening. Op enkele uitzonderingen na. Dus dat zegt mij niet zoveel. Ik vind beide trouwens mooi hoor. Audi, Volvo, Mercedes etc.. heel veel lelijke auto’s komen naar mijn mening niet uit het oosten.

Ik heb weer wat minder met Franse merken. Al vind ik de nieuwe Peugeots best leuk ogen alleen dat interieur… brr en dat kleine stuurtje.. zo jammer vind ik dat.
@jochempie: *triggered*
Geen verschil met de v90, lekker makkelijk.
@nopetrolnofun: bij Specsavers zijn de brillen in de aanbieding. Google ze eens en zet ze onder elkaar.
Je zou je nog afvragen waarom mensen een duurdere V90 zouden kopen. Voor die paar centimeters extra beenruimte maar meer ook niet denk ik.
@misterdrogba: status.
@misterdrogba:

Die centimeters heb je nodig, de v60 is echt te klein en oncomfortabel.
@Hupke: onzin, heb vier jaar in een V60 gereden, inclusief gezin. Ging uitermate prima.
@freezzr:
Jij bent een 1m50 en houdt absoluut niet van auto rijden? Ben blij dat ik er vanaf ben.
@Hupke: ik ben bijna 2 meter, jammer joh. We hebben kinderwagens, alles mee gehad, pastte prima. Die V60 rijd hartstikke goed, de hybrid, ja das inderdaad qua wegligging niet super en inderdaad qua kofferruimte minder. Maar ik had een D4 ;) enne, wel grappig als ie zo slecht rijd volgens jou, waarom reed een raceschool eigenaar dan in precies dezelfde wagen? (En was ‘ie razend enthousiast?)
@freezzr:
Ik ben met 1m91 kleiner dan je maar ik kon geen comfortabele positie vinden waarbij ik uit het raam ook zien als bestuurder. Als ik vrienden mee neem zitten ze met hun knieën in m’n rug. De D3 automaat (zelfde motor als de jouwe en quasi dezelfde pk’s) is dodelijk traag en verbruikt 9-10L/100km. Mss een voordeel als je kinderen hebt maar op de snelweg kan je de persoon achter je niet verstaan omdat de wagen zo ongelooflijk luid is vanbinnen. De koffer is te klein voor skiebagage voor 4 man. En dat terwijl de wagen een ‘concurrent’ is voor de c-klasse. Een gewone golf is meer geriefelijk zowel qua comfort als qua ruimte.
We hebben de vergelijking gemaakt tussen de Octavia van een vriend en m’n v60, de Octavia is overal ruimer, zuiniger en sneller terwijl je wel aan VW Passat/Skoda superb prijzen zit met die Volvo.

Een compleet belachelijke wagen, ze kilometers achter op alle concurrentie, zelfs op Ford en Kia.
@Hupke: de huidige/laatste V60 lijn is inde basis in 2010 op de markt gekomen, ontwikkeling van ‘08-‘10 dus. Ga ff een Skoda erbij pakken van het gelijke bouwjaar, gelijk idee aan ruimte en broodtrommel interieur, dus waar spreek je over… in vrijwel alle gevallen is een vernieuwd model altijd groter, dus ook die Skoda van nu, en ongetwijfeld deze nieuwe V60 straks. Dus ik snap je punt niet geheel, ben je bang dat ie gelijk blijft of krimpt? De nieuwe XC60 toevallig eens ingezeten? Dan snap je wat ik bedoel…

Een D3 is ook een trage variant. Ooit als leenauto mee gehad. Enkel de automaat van ZF is aan te bevelen tov de bekende geartronic. Verder niet spannend.

Ik ben trouwens 1.95m en heb een prima zit. Mijn R-design zit prima overigens. Tov een eerder gereden momentum valt de sportstoel mij echt veel beter uit qua stevigheid en gevoel.
oh jee… weer “gelekt” … :)
Hij lijkt me ook een slag gegroeid… of hebben ze een hele kleine dame genomen als model?
Lijkt zo qua proporties meer een opvolger voor de V70 dan voor de V60.
Het is de perfecte auto voor als je kinderen hebt om ze naar de hockeyclub te brengen en ook als je een golden retriever hebt.
@audirijder: Mijn auto dus als het zo ver komt.
Volvo flikt het gewoon weer. Die nieuwe designtaal die ze met de XC90 ingezet hebben smoelt gewoon heel goed. Mooi en modern, maar ook clean en stijlvol. Prachtig, ik zou er wel een willen
Alleen jammer dat je nu al weet dat het weer allemaal 2 liter motoren worden.
Heet! In de titel van een volvo artikel.
Een paar jaar terug was dat wel anders geweest denk ik.
Maar Volvo is goed bezig dus ik zeg terecht.
Pffffff 4 uitlaten voor maximaal een 2.0 4 cilinder. Hoe fake is dat, ook al is het een T8 met 400pk. Volvo begint op Audi te lijken. Allemaal hetzelfde
Zelfs Audi’s lijken minder op elkaar…
Erg benieuwd naar de leaseprijs. Valt ‘ie binnen budget, dan is dit over 2 jaar mijn nieuwe auto.
@tvklarenbosch:

Dan moet je wel even de benen van je kinderen amputeren van zodra ze 12 worden. Continue oordopjes aan op de snelweg. Voordeel is wel dat je nooit een boete zal krijgen.
Ben benieuwd naar de moto… laat maar😜
Ziet er naar mijn mening erg goed uit! Het dak lijkt wel langer door te lopen (meer hoekig) dan bij huidige model en de grote broer V90.
Diversiteit ..
jeukterm voor zwakzinnigen ..
Conform verwachtingen een fraaie auto en zie hem graag als opvolger van mijn V60 over 2 jaar, maar ik vrees het ergste voor de prijs. Ik ben bang dat deze in de prijslijst het gat van de oude V70 gaat opvullen.. Netzoals de XC60 flink duurder is geworden met de laatste generatie.
Hij is echt mooi. Ik moet eerlijk toegeven dat ik zin krijg om ook eens Volvo te gaan rijden, al ben ik BMW-liefhebber.
De huidige V60 is een afschuwelijk rotding ondanks de looks. Als ze aan de ergonomie en rijeigenschappen niets veranderen heeft het opfrissen van het exterieur geen zin.

Speelt in de prijsklasse van een c-klasse en je krijgt niet eens “golf-comfort” voor je geld.
@Hupke: Veel azijn gehad vanochtend?
lijkt wel v90

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).