• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Heffner turbo-power voor de Audi R8 V10 [725pk]

Auteur: Alwood, gepost 10 april 2011 om 12:05 – 17 Reacties

Dikke turbo op je R8 jonge!
De twin turbo Audi R8 V8 gaat nog steeds heel erg lekker maar gaat tevens al weer een jaartje mee. Tijd voor Heffner om met iets nieuws te komen. Twee Garett GT35R’s op een V10 schroeven is een leuk vervolg, 725pk op alle 4 de wielen is het gevolg.

Het blijft apart dat Audi het zelf niet durft. Turbo’s op een Audi R8 (V10) schroeven. Haar poging de RS6 5.0 V10 in de R8 te lepelen brandde compleet uit. De vele tuners lijken daar minder last van te hebben. Het vermogen is er niet minder om. MTM blijft Heffner nog net voor met haar 777pk chromen R8. Heffner haalt bij 6psi boost 725pk uit de 5,2 liter V10 van Audi. Van de Duitsers heb ik zo’n mooi buizenstelsel nog niet voorbij zien komen. Bovendien is het op de dragstrip altijd maar afwachten wie de turbo’s echt het beste heeft gemonteerd.

Of de 725pk op de weg te houden zijn is afwachten. De R8 V8 deed het met 100pk minder in ieder geval heel verdienstelijk. Als er een ervaren bestuurder achter het stuur zit althans. Slaat de turbo in een bocht aan dan moet je goed bij de les zijn om de auto in bedwang te houden. Een smakelijke video van de R8 V8 staat op autojunk.nl.

Ook interessant!

  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Een nieuwe Audi R8 met handbak? Dat kan
    Een nieuwe Audi R8 met handbak? Dat kan
  • Officieel: Audi R8 V10 GT RWD is de beste tot nu toe
    Officieel: Audi R8 V10 GT RWD is de beste tot nu toe

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, heffner, R8, R8 V10, tuning

Vorig bericht: « Video: gewoon een Ford Sedan met 5.0 Mustang V8
Volgend bericht: Zweedse Wouter mag los in Koenigsegg Agera R »

Lees Interacties

Reacties

  1. meneersander zegt

    10 april 2011 om 12:15

    En toch, wil ik hem erg graag hebben!

    Login om te reageren
  2. Bartholomeo zegt

    10 april 2011 om 12:16

    Waarom audi het niet aandurft ?

    Zover ik zie zitten er hele kleine dempers na die turbo’s.
    Denk dat het gewoon TE luid gaat. Emissie zal ook wel iets hoger liggen. Prijs gaat de lucht in, complexer om te maken/aan te sturen en dus duurder.
    Niet iedereen wil met een fluwelen voetje de bocht omgaan met de vrees eruit te vliegen als de turbo’s beginnen blazen op het verkeerde moment. Niet omdat je zo’n ding kan betalen dat je de kunde hebt om vlot ermee om te gaan.

    Login om te reageren
    • Bartholomeo zegt

      10 april 2011 om 12:17

      @mezelf : en ik wil hem wel graag op de oprit hebben.

      Login om te reageren
  3. fortuna zegt

    10 april 2011 om 12:20

    twee grote turbo’s voor dit formaat motor, komt de turbolag helemaal niet ten goede, net zoals de vele meters voor de uitlaatgassen de turbo ingaan.

    Login om te reageren
    • 130peeka zegt

      10 april 2011 om 12:35

      @fortuna: hoe bedoel je?

      Login om te reageren
    • bassie zegt

      10 april 2011 om 12:40

      @fortuna: wat je zet slaat werkelijk helemaal nergens op, ga je huiswerk eens doen..

      Login om te reageren
      • bassie zegt

        10 april 2011 om 12:40

        @bassie: zegt*

        Login om te reageren
  4. d15b2 zegt

    10 april 2011 om 12:35

    Voorspelling: Paar duizend KM op de teller voordat dat hele blok boem, en zoek het lekker uit zegt.

    Login om te reageren
  5. Phoenix zegt

    10 april 2011 om 12:42

    Ik wil hem wel, maar wel met achterbumper

    Login om te reageren
  6. Ram-G-maN zegt

    10 april 2011 om 12:56

    Ik denk dat je voor minder geld kunt kiezen voor een Nissan GT-R Alpha12 van AMS Performance.
    1069 AWHP! (zonder fatsoenlijke grip op de dyno) :D
    http://youtu.be/8HnDHbvdTFo

    Login om te reageren
    • davidve zegt

      10 april 2011 om 17:49

      “725pk op alle 4 de wielen is het gevolg.”
      Lekker wel, dat maakt een totaal van 2900 pk ;) .

      Login om te reageren
  7. BMW330Ci zegt

    10 april 2011 om 13:42

    Wat een heerlijke video van die V8 TT! Ik vind die v10 TT echt overbodig

    Login om te reageren
  8. a3aan zegt

    10 april 2011 om 14:47

    Monsterlijk!

    Login om te reageren
  9. Jochempie zegt

    10 april 2011 om 18:36

    Liever toch zo’n niet uitverkochte veyron!

    Login om te reageren
  10. bozewolf zegt

    10 april 2011 om 21:07

    Als de turbo aanslaat in de bocht? Krijgen we dat gezeik weer? Het is niet meer de jaren 80 met de eerste 900 turbos en 911 turbos.

    Sowieso, als het klopt dat ze maar op 6 psi draaien (das echt weinig) zal het een hele soepele set-up zijn. @6 psi twin turbo ga je echt geen merkbare turbolag krijgen en de V10 zelf levert ook zat power.

    Denk dat de “drivability” hiervan aardig hoog ligt.

    Login om te reageren
  11. bassemans123 zegt

    11 april 2011 om 17:25

    zeker weten een vette bak.
    die wil ik wel in de garage hebben staan.

    Login om te reageren
  12. Cantago zegt

    13 april 2011 om 18:49

    Even een korte samenvatting: Prachtig geluid, nog mooiere techniek (kijk naar dat loodgieterswerk!), een geweldig uiterlijk met (eindelijk) bijpassende velgen en een bak plezier, wat wil je nog meer? Ik niks: doe mij deze auto maar! Ik heb lang moeten nadenken, maar mocht ik ooit de loterij winnen dan wordt het zonder twijfel deze;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North