• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Heftig! Fornasari RR600

Auteur: Wouter, gepost 19 september 2006 om 16:27 – 50 Reacties

Fornasari RR600


Fornasari is een kleine Italiaanse autoproducent die nogal bijzondere creaties bouwt. De eerste vraag die opkomt na het zien van de foto is: “wat is het?”. Fornasari houdt het zelf op een SUV, maar met 440 cm is het zeker geen grote.

Gelukkig wordt dat gecompenseerd door het monteren van een 6.0 liter V8 afkomstig van Chevrolet. In de Fornasari RR600 levert de V8 600 pk en er is ook versie met 500 pk. Het blijft een SUV, dus een vedergewicht met 1700 kg, maar die 600 pk staan wel garant voor indrukwekkende prestaties. De topsnelheid is 280 km/u en de sprint naar de 100 duurt 3,8 seconden.

Vierwielaandrijving (in meerdere smaken, naar keuze van de klant) is present en een handgeschakelde zesbak of viertraps automaat kunnen ook al door de klant worden gekozen.

Bestellen kan hier, met dank aan SLK55 AMG voor de tip!

Fornasari RR600
Fornasari RR600
Fornasari RR600

Ook interessant!

  • Japanse SUV met atmosferische V8
    Japanse SUV met atmosferische V8 heeft OVERAL leer
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video - deze SUV kan zo het circus in
  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

Fornasari, rr600, SUV

Vorig bericht: « Volvo remt volledig automatisch
Volgend bericht: Toyota Yaris TS »

Lees Interacties

Reacties

  1. Autofreak zegt

    19 september 2006 om 16:29

    lelijk maar redelijk snel

    Login om te reageren
  2. Leon zegt

    19 september 2006 om 16:29

    Héééééééééél apart…. Maar toch heeft het iets :S

    Login om te reageren
  3. johan zegt

    19 september 2006 om 16:32

    opzich wel mooi maar niet egt mijn smaak

    en ik moet zeggen (julie kunnen er anders over denken) maar heel ver weg vind ik de voor en achter kant wel een beetje van een cayenne hebben:P

    Login om te reageren
  4. slk55 amg zegt

    19 september 2006 om 16:33

    compleet andere prestaties dan dat de buitenkant doet vermoeden!
    zeer aparte auto, alleen jammer dat hij er een beetje uitziet als een kitcar.

    Login om te reageren
  5. Nee! Die andere Rick zegt

    19 september 2006 om 16:36

    Ik dacht dat we het er over eens waren dat Italianen mooie auto´s bouwen. What the f*ck is dit dan?!
    Zullen we het de Italianen maar vergeven?
    Wel leuke prestaties trouwens!

    Login om te reageren
  6. tim zegt

    19 september 2006 om 16:36

    over het uiterlijk is al genoeg gezegd, maar valt jullie niet op hoe klein die schijfremmetjes zijn voor 600 pk en 280 km per uur????

    Login om te reageren
  7. RenesisHP zegt

    19 september 2006 om 16:38

    zit ergens wel cayenne in ja. is alleen een belediging voor cayenne. dit is italiaans design met de bijbehorende afwerking,oftewel kut

    Login om te reageren
  8. slk55 amg zegt

    19 september 2006 om 16:39

    @ johan

    De voorkant heeft inderdaad wel wat weg van de cayenne, maar de achterkant is absoluut geen cayenne, meer een ferrari (zie achterlichten)
    zo kun je eigenlijk nog wel even doorgaan:
    de motorkap lijkt op die van een tvr met die rare bobbel
    en de uitlaten komen van de corvette
    en de koplampen lijken op die van de MB e-type

    Maar goed, nou houd ik op met dat gezeur over dat hij op andere auto’s lijkt.
    het is en blijft een (orginele) italiaan.

    Login om te reageren
  9. AlexZjuH zegt

    19 september 2006 om 16:41

    Hmm frontspoiler van een cayenne, daarbovenop de koplampen van een Celice GT-four, vervolgens een halve TVR motorkap, achterpartij met 550maranello lampen, en een corvette c6 diffuser/uitlaat gedoe… jah echt mooi :S niet dus… leuk onderhuids, maar de verhoudingen zijn ver te zoeken… net als de schoonheid overigens…

    Login om te reageren
  10. AlexZjuH zegt

    19 september 2006 om 16:42

    dus net weer 5 min te laat;) eerst verder lezen dan pas posten alex ^^

    Login om te reageren
  11. Jan zegt

    19 september 2006 om 16:42

    Die foto’s op de site van die BAJA versie zijn wel AF!
    Nog nooit van het merk gehoord en wordt al volop mee geracet

    Login om te reageren
  12. slk55 amg zegt

    19 september 2006 om 16:43

    @ tim

    Die schijfremmen zijn niet klein, die velgen zijn gewoon mega groot!

    nee grapje, best raar inderdaad, misschien is dit een alleen een voorbeeld auto,
    want die ramen zijn ook wel erg donker getint.

    Login om te reageren
  13. slk55 amg zegt

    19 september 2006 om 16:46

    o nee ik zei net nog dat het misschien een voorbeeld auto was, maar dan is het wel raar dat er een nummerbord op zit, ik weet het ook niet meer, ik kan geen andere redenen bedenken waaron er zulke kleinen remschijven op zitten.

    Login om te reageren
  14. Franqie zegt

    19 september 2006 om 16:59

    Mooi hoor, dat dit nog bestaat. Kleine zelfstandige autofabriekjes die special wagens maken en zelfs ermee racen (en nog heel behoorlijk ook!)

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    19 september 2006 om 17:03

    Minder dan 1700kg is voor een auto met een 6 liter v8 en 4 wielaandrijving behoorlijk goed! Het zou goed kunnen dat de wielen op de foto’s de 23inch “velgen” zijn. Dat de remmen dan klein lijken is dan niet zo gek, in verhouding tot de wielen zijn ze dat ook. Je hebt geen gigantische schijven nodig als de auto minder zwaar is….

    Login om te reageren
  16. mvagusta zegt

    19 september 2006 om 17:08

    Tjaa…. Bijzondere auto. Maar niet helemaal in verhouding! Hij doet mij een beetje denken aan de Lamorghini LM002, alleen is deze wel iets meer gladgestreken!

    Login om te reageren
  17. ray zegt

    19 september 2006 om 17:12

    wel appart…. maar de afwerking laat te wensen over… kijk maar eens onder die chromen schakelaar… mist net een randje van dat rode velours…. wel erg ordinair hoor… rood verlours… met dat slagen printje op de armleuning…. beetje Sjonnie en Anita….

    Login om te reageren
  18. Djivy zegt

    19 september 2006 om 17:13

    De achterkant doet enorm denken aan de impressies die we totnogtoe van de ALfa 147-vervanger gezien hebben. Estethis verantwoord vind ik dit echter allesbehalve.

    Login om te reageren
  19. Tombnolz zegt

    19 september 2006 om 17:14

    Een schoonheid is hij niet, maar wél exclusief. Weet iemand iets over de prijzen?

    Wel raar, een Italiaan met een Amerikaanse motor. Zeer contradictorisch.

    De voorkant vind ik zeer stoer en zelfs mooi, de achterkant daarentegen…

    Login om te reageren
  20. Maartenunplugged zegt

    19 september 2006 om 17:22

    wat een goor ding… en dan dat te vieze bling bling pookhoesje…

    nee sorry, de wansmaak top 10 heeft er mijns inziens een nieuwe kandidaat bij!

    Login om te reageren
  21. JLJ zegt

    19 september 2006 om 17:22

    Italiaan met amerikaanse motor is niet zo raar: Denk maar aan Iso en De Tomaso. Ook dat waren raspaardjes.

    Login om te reageren
  22. JLJ zegt

    19 september 2006 om 17:26

    En profile en de achterkant vind ik persoonlijk wel geslaagd, de voorkant daarentegen weer minder. Het interieur mag je wat kleuren betreft eigenlijk niet be-(of ver-?)oordelen: het is wat de klant vraagt, en aangezien deze uit Dubai komt, ontkom je niet aan een zeker kitsch-gehalte…

    Login om te reageren
  23. Rob zegt

    19 september 2006 om 17:29

    erg apart . . . . vreemd maar het heeft wel iets!

    Login om te reageren
  24. audimen zegt

    19 september 2006 om 17:39

    dit meen je niet wat een lelijke auto

    Login om te reageren
  25. silasse zegt

    19 september 2006 om 17:41

    raar… maar eerder exclusief.

    Login om te reageren
  26. Sjoerd zegt

    19 september 2006 om 17:41

    en toch heeft het iets…

    Login om te reageren
  27. LPH zegt

    19 september 2006 om 18:02

    De prijs van dit rare ding?

    Login om te reageren
  28. veyron zegt

    19 september 2006 om 18:03

    wel mooi.
    een soort kruising tussen een sportauto een een suv
    normaal moet ik overgeven van suv’s(vooral de hummer h1 of de rambo lambo)maar deze is vet cool

    Login om te reageren
  29. 911 zegt

    19 september 2006 om 18:11

    wHAha!! ditis echt niet serieus te nemen ik vind hem zeker niet mooi
    specs zijn wel helemaaal top

    slopen!!

    Login om te reageren
  30. Nismo zegt

    19 september 2006 om 18:24

    De Bowler Wildcat op z’n Italiaans zullen we maar zeggen:p, indrukwekkende specs, iets minder indrukwekkend uiterlijk. Soort mislukte interpretatie van het motto van Lamborghini: een lijnenspel van vloeiend ronde en scherp gehoekte lijnen.

    Login om te reageren
  31. Oul@ zegt

    19 september 2006 om 18:26

    Ik vind hem lijken op een door een “van achteren aangereden Spyker from Paris tot Beijing via Rome”. En profil heb ik het dan over. De achterkant lijkt wel op een Ferrari maar de “diffuser” lijkt op die van een Corvette.
    Grappig bakkie. Niet lelijk maar zeker niet mooi.

    Login om te reageren
  32. Ken Speed Fan zegt

    19 september 2006 om 18:34

    Mijn plus en min punten over deze auto.

    + MOOIE NAAM – APART DESIGN
    + APART DESIGN – REMSCHIJVEN
    + MOOIE VELGEN – GOEDKOOP INTERIEUR
    + INDRUKWEKKENDE PRESTATIES – 4 TRAPS AUTOMAAT

    PS : Wat is dat voor een lelijk spul bij de versnellingspook en bij de deuren , en het plaatje wordt echt verneukt ( sorry verpest :p ) door dat goedkope stuurtje.

    Login om te reageren
  33. Cuore sportivo zegt

    19 september 2006 om 18:43

    dat ze dat eens hertekenen als berline ofzo …
    ik vind het wel grappig op de site onder de tab NEWS; NEWS -> NO NEWS !!!

    Login om te reageren
  34. Wouter zegt

    19 september 2006 om 17:48

    Moest het een Japanner/aziaat geweest zijn, zouden de meningen unaniem “lelijk” geweest zijn…

    Login om te reageren
  35. slk55 amg zegt

    19 september 2006 om 19:20

    De artikelen die ze op hun wevsite verkopen passen bij het interieur —> FOUT!
    hier twee voorbeelden van een fout fornasari artikel:

    http://www.fornasaricars.com/eng/50.html
    http://www.fornasaricars.com/eng/48.html

    Login om te reageren
  36. slk55 amg zegt

    19 september 2006 om 19:28

    @autoblogger

    er moet wat aangepast worden in het stukje, de sprint van nul naar honderd verloopt niet in 4 sec. maar in 3.8 sec. het model met 500pk die sprint in 4 sec. en de 600pk sterke motor in 3.8 sec. de 1km sprint gebeurttrouwens in 23 sec. das ook behoorlijk snel.

    Login om te reageren
  37. Jeremy zegt

    19 september 2006 om 19:30

    Ah, de neus van een ’90 Celica E-klasse met Cayenne-gepeperde luchthappers, de achterlichten van een Passat in de kont van een Corvette, het dakspoilertje van een willekeurige japanse hatchback, het stuur van een Muci Evo 7 gekruist met een dode boom en als je je ogen tot heeeel kleine spleetjes knijpt lijken die letters op de voorkant net Ferra..naaah.

    Als je perse iets wil wat anderen niet hebben kun je natuurlijk zo’n Fornasali kopen. Of een been laten amputeren.

    Login om te reageren
  38. Klochaar zegt

    19 september 2006 om 19:31

    euhm vind het helemaal niet mooi, bah tis echt een bak op vier wielen die helemaal hoog staat :s weggegooid geld

    Login om te reageren
  39. autoblogger zegt

    19 september 2006 om 19:36

    @slk55 amg: heb het aangepast…

    Login om te reageren
  40. JustFendi zegt

    19 september 2006 om 19:45

    voorkant is mooi, achterkant wat ‘minder’. wat interieur betreft kan je wel zien dat t een italiaan is maar als geheel toch smaakloos.. Prestaties zijn wel top maja hij mag wel kosten denk ik

    Login om te reageren
  41. slk55 amg zegt

    19 september 2006 om 21:03

    weet iemand hoeveel deze auto eigenlijk kost?

    Login om te reageren
  42. Dink zegt

    19 september 2006 om 22:20

    WTF! Ik had het net met een auto-maat over mooie kleine jaren ’60 Abarths . . . Racket!

    Login om te reageren
  43. TomRS6 zegt

    19 september 2006 om 22:29

    hmm.. de le mans op de website van hun.. die is wel mooi. echt!

    Login om te reageren
  44. w0o0dy zegt

    19 september 2006 om 22:39

    de Le Mans is gebaseerd op de Callaway Corvette

    Login om te reageren
  45. Rijk zegt

    19 september 2006 om 22:51

    waar zitten de remmen? :O of moeten die flippo’s jou 1700 kilo afremmen van 280 naar 0? d8 et niet eh…

    Login om te reageren
  46. dana zegt

    20 september 2006 om 00:19

    Tja, de specs zijn inderdaad goed, jammer dat er geen remproef word vermeld…..(Rijk heb gelijk). Een automatische 4 bak is ook niet iets om in de folder te zetten…. En het uiterlijk? Niet voor mij….. This niet elegant, niet glad, niet sensueel, niet origineel, niet functioneel ach…..misschien sportief….
    Daarbij heb ik de liefde voor een suf nooit begrepen. Kies een sportwagen, een station, een jeep, een pick-up of een limo… Maar niet de middenweg

    Login om te reageren
  47. auto-maat zegt

    20 september 2006 om 09:08

    tsja, ze moeten daar toch eens een goede plaatwerker aannemen. het golft aan alle kanten.

    Login om te reageren
  48. Ome henk zegt

    20 september 2006 om 09:45

    Heeft wel iets .. niet super, maar wel potentieel..

    Login om te reageren
  49. E320 cdi zegt

    1 oktober 2006 om 15:01

    tja, ik vind de auto niet harmonieus uitzien… de voorkant zie ik niet terugkomen in de achterkant, qua thema. misschien begrijpt niemand mij, maar als je de voorkant en de achterkant van een S-klasse bekijkt, zie je bijv. bij de lichten een zelfde soort design terugkomen en dat vind ik hier in geen enkel element terug.

    Login om te reageren
  50. huh? zegt

    2 maart 2008 om 19:53

    -Edit: Nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North