• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Heico doet de Volvo C30 1.6D DRIVe

Auteur: autoblogger, gepost 20 november 2009 om 17:08 – 28 Reacties

Heico C30 DRIVe
Het is lang geleden dat we iets vernomen hebben van Heico, de welbekende Volvo-tuner. Vorig jaar toonden ze een in oranje gedoopte C30, ditmaal slingeren ze plaatjes van een goudkleurige C30 DRIVe de wereld in.

Heico Sportiv denkt dat er veel interesse is voor het tunen van zuinige modellen, daarom hebben ze gekozen voor de C30 1.6D DRIVe als basis. Die auto heeft diverse hippie-technologie zoals een start/stop systeem en brake-energy recovery, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Na de Heico-treatment heeft de C30 een vermogen van 125 pk (standaard 109 pk) en een max koppel van 280Nm (standaard 240 Nm). De sprint naar 100 km/u is mogelijk in 9,2 seconden, dat is 2,1 seconden sneller dan de standaard versie! De topsnelheid is 200 km/u.

Aan de buitenkant zien we ook wat aanpassingen, zoals een voorspoiler, sportvelgen (18 en 19-inch) en een dubbele uitlaat. Optioneel kun je zelfs kiezen voor een 2x een dubbele uitlaat, dat vond Heico wel passen bij het eco-karakter van de auto…

Ook interessant!

  • Dit is de dikste Volvo C30 van Marktplaats
  • Deze Volvo XC60 is dik, maar niet té dik
  • Zo stoer zag je de Volvo XC40 nog niet eerder
  • duurste Volvo C30
    De duurste Volvo C30 van Nederland is lekker dik

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

c30, heico, tuning, Volvo

Vorig bericht: « Ferrari patent voor rare deuren?
Volgend bericht: Citroen Karin concept (fucking retro) »

Lees Interacties

Reacties

  1. kevinc3 zegt

    20 november 2009 om 17:10

    ziet er erg goed uit!
    nu nog een dikke R versie die het kan opnemen tegen de golf R

    Login om te reageren
  2. JDM__Wotevajjjj zegt

    20 november 2009 om 17:12

    hebben ze daan nu caddilac velgen opgezet ?
    ziet er wel goed uit btw

    Login om te reageren
  3. KaCh1ng zegt

    20 november 2009 om 17:12

    4 uitlaten voor een 1.6D vind ik wel iets minder, mr ziet er pakken beter uit dan standaard

    Login om te reageren
  4. JohNL zegt

    20 november 2009 om 17:30

    Erg mooi, maar jammer dat het dus eigenlijk ‘all show – no go’ is.

    Login om te reageren
  5. NovaStar zegt

    20 november 2009 om 17:37

    Hahaha. Eco-modellen tunen :D yeah. Wat ik wel zou willen weten is het standaard verbruik per 100km over de snelweg en in de stad en ook van dit geval.
    Vind het er zeker mooi uitzien.
    ‘He jan! ik heb een nieuwe lease auto!’
    ‘Ow echt henk? laat is zien! NOU POTVER! das een mooie! Hoeveel pk? want die 4 uitlaten zijn niet voor een 1.6 dieseltje ofwel?’
    ‘Jawel hoor. met 14% bijtelling! :D’

    Login om te reageren
  6. M zegt

    20 november 2009 om 17:38

    leuk een uitlaat voor elke cilinder:P

    Login om te reageren
  7. Rob USA zegt

    20 november 2009 om 17:46

    ECO?? De C30 wordt in Gent gebouwd en dan per boot naar Goteborg verscheept en dan kan de klant hem daar ophalen. hahaha niet erg ECOnomisch. Was deze week op tv.

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      20 november 2009 om 18:12

      @Rob USA: Geen M3 E46, M3 E92, M5 E39, Ferrari F430, Mercedes 55 AMG-modellen, alle Audi S-modellen, Carrera 4S en ga zo maar door…?

      Login om te reageren
    • Gnermo zegt

      20 november 2009 om 18:23

      @Rob USA: Maanden geleden al op AB.nl

      Als regelmatige AB bezoeker MOET JE DIT TOCH ECHT WETEN. FOEI *tik op de vingers*

      Login om te reageren
  8. Rob USA zegt

    20 november 2009 om 17:48

    Sorry P.S.: Geen 4 uitlaten onder de 500pk aub!
    Dus zeker niet met 1/4 van 500pk!

    Login om te reageren
  9. floryn zegt

    20 november 2009 om 17:49

    @ M

    lol

    @ Rob USA

    hoeveel mensen zouden dat nou echt doen 1% misschien? De rest van de klanten wil hem graag bij zijn eigen dealer ontvangen denk ik.

    Maar dan de hamvraag wat is er gebeurd met het verbruik….

    Login om te reageren
  10. Laurens zegt

    20 november 2009 om 17:53

    14% bijtelling zou terecht zijn als het ding onder de 110 gram zit. Maar onze overheid ziet CO2 niet altijd als CO2 :-(

    Login om te reageren
  11. GerreLekker zegt

    20 november 2009 om 17:56

    Pointless… een ecomodel tunen…

    Login om te reageren
  12. roadronner zegt

    20 november 2009 om 18:13

    van 109 naar 125pk? Elke chiptuner haalt minstens 130-140pk uit dat blok :D Niet te geloven dat hier aandacht aan wordt besteed zeg.

    Login om te reageren
  13. MR2 zegt

    20 november 2009 om 18:21

    waarom heeft ie een snelheid van 200 km/u ? ik eigenlijk meer verwacht

    Login om te reageren
  14. peter zegt

    20 november 2009 om 18:38

    4 uitlaten zijn idd zielig. maar 9sec is best ok
    en met 125pk en een dacht ik lange eindverhouding had ik ook eerder 215 verwacht.

    Login om te reageren
  15. Cantago zegt

    20 november 2009 om 19:05

    Aan de ene kant is het wel erg goed om trage wagens wat sneller te maken, maar om nou een auto met start/stop systeem te gaan tunen? Is dat niet wat ver gezocht? Kun je niet beter gewoon dat start/stop systeem er uit slopen en de auto lichter maken(A) haha:P

    Login om te reageren
  16. Rob USA zegt

    20 november 2009 om 19:17

    @floryn: Als de hotel overnachting gratis is dan gaan de Hollanders wel. :)
    @jzaero:Ja, sorry mijn mening.Maar dus de ZR1/CTS-V/black serie modellen/div. RS modellen van Audi wel. :)
    Maar 125pk verdient max 1 dun pijpje.
    @Gnermo: Ja, die heb ik ook gezien maar was vergeten of niet gehoord dat hij in Gent word gemaakt en dan verscheept wordt.

    Login om te reageren
  17. NovaStar zegt

    20 november 2009 om 19:34

    @ Rob USA
    wees blij dat ze nu 125 pk uit een 1.6 4 cylinder motor kunnen halen want ik vind het best veel. onze vorige auto had een 2,1 liter voor 120 pk nodig. Hele vooruitgang of niet? En hoeveel pijpen ze eronder doen, dat is de keuze van de koper. Dan koop jij lekker een V6 met 2 pijpen en 120 pk uit de USA?

    Login om te reageren
  18. Rob USA zegt

    20 november 2009 om 19:43

    @Novastar:Mooie nick en tribute voor de Chevy Nova ook weer zo’n heerlijk USA icoon.
    V6 met 120pk?? De Camaro V6 heeft er 300 is dat ook goed? :)

    Login om te reageren
  19. Megakix zegt

    20 november 2009 om 19:56

    @RobUSA; op een M3 mogen ze echt wèl zitten hoor ! (< 500Pk). Ik zou Audi n's op de vingers tikken, die zetten overal teveel pijpen onder..

    @Allen; hoe zit het momenteel met de door de overheid uitgevaardigde verhaal omtrent het beboeten van chippen van auto's ? Willen ze toch ook gaan aanpakken (datum 1 juni 2009)…

    Login om te reageren
  20. mc zegt

    20 november 2009 om 20:06

    @cantago
    volgens mij is dat geen onderdeel, maar gewoon software. Dus die eruit slopen scheelt geen gewicht..

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      21 november 2009 om 10:58

      @mc: voor een start stop systeem heb je naast een beetje software toch ook wel een dikke startmotor en een dikkere accu nodig.

      Login om te reageren
  21. redhound zegt

    20 november 2009 om 21:54

    gewoon super dikke c30 en waarom geen 4 uitlaaten al het hem gewoon goed staat…

    Login om te reageren
  22. Ik rol zegt

    20 november 2009 om 22:41

    Heico maakt mooi spul, jammer dat het zo ontiegeluk(?) duur is.
    Deze kleur staat de C30 erg lekker. Komt de facelift goed op uit.

    Login om te reageren
  23. Simpson zegt

    21 november 2009 om 10:00

    zal dat dan de toekomst voor chiptuners in NL worden? paar pk erbij, maar nog wel binnen de 14% regeling?

    ze zien er goed uit, die nieuwe volvo’s, alleen jammer dat ze zo onpraktisch zijn. het lijkt wel een zweedse alfa ;-)

    Login om te reageren
  24. password jdm.com zegt

    21 november 2009 om 17:40

    give me a break.
    op mijn werk ist “volvo” ik in mijn prive eens autoblog raadplegen… en hier ook “volvo”,ik blijf het uberlelijke auto’s vinden alle volvo’s (sorry baas,het is sterker dan mezelf)

    Login om te reageren
  25. Marijn zegt

    21 november 2009 om 20:42

    Ziet er netjes uit. Alleen jammer van de uitlaten.

    Even iets anders, reed laatst op de snelweg en kwam een v70 voorbij ( nieuw model ), met rs400 op zijn kont. Heb op internet gezocht alleen kon er niets over vinden. Kan iemand me vertellen of het een bestaand model is of een knutselwerkje van de bestuurder. ( Hij was vrij snel, heb er met mijn s3 even achteraan gezeten maar kon hem niet bijhouden )

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North