In de kont genomen door een Ferrari 599.
De Bulgaarse tuner Overdrive AD heeft behoorlijk wat lef om de zeldzame Britse supercar uit begin jaren negentig onder handen te nemen — en niet voor een restauratie! De custom ADV.1 velgen (19×9 voor, 20×14 achter) staan best mooi en het vreemde, bronsachtige kleurtje is tot daar aan toe, maar het Akrapovic koolstofvezel uiteinde op de uitlaat gaat al iets te ver.
Waar het echt wringt zijn de custom LED koplampen en de LED achterlichten afkomstig uit een Ferrari 599. Op zichzelf een prachtige auto met dat steigerende paard op de neus, maar de lampen mogen blijven waar ze horen. Ik weet dat de XJ220 een lekker kontje heeft in dat korte rokje, maar dit mag geen excuus zijn voor verkrachting.
Dat de Jaguar een trauma aan het hele voorval heeft overgehouden is af te lezen aan de littekens in het interieur. Hier zie je allerlei carbon trims, leren en alcantara bekleding, een Ground Zero geluidsysteem en — houd je vast — een McIntosh player. Had er dan meteen een compleet multimediasysteem met iPad-integratie in gepropt. Om van te janken!
een xjr-15 verkrachten is pas heiligschennis.
Dat carbon is het niet helemaal maar over het algemeen valt het toch goed mee.
Mooier is hij er zeker niet op geworden maar dit is zeker geen verkrachting.
Ik heb mooiere wagens verkracht zien worden, dus waarom niet?
@norge: -1
@bofkont: -1000 ,zo ken je er even tegen aan.
ff peptalk: war eraan-komt kan er ook weer af. Zet maar neer, ik heb de schroevendraaier al in de hand.
Zonde. Maar de originele achterlichten zijn pas echt lelijk.
@j00rs: Niks aan een Jaguar XJ220 is lelijk.
@fant: Het interieur? Goedkope knoppen en hard plastic uit normale Fords van die tijd. En dat is precies wat ze hier (netjes) hebben aangepakt.
Het uiterlijk hebben ze ook keurig gedaan: geen gekke spoilers of skirts erop, de velgen zijn niet overdreven (in grootte of vorm). Ook hier hebben ze aangepakt wat eigenlijk gewoon niet mooi was, de achterlichten en de uitlaat. De achterlichten kwamen volgens mij van een 1992 ford escort af, en zijn gewoon gedateerd. Of ronde achterlichten mooier zijn is punt twee natuurlijk.
@imdoctorbob: de achterlichten zijn niet van een Ford, maar van een Rover.
@imdoctorbob: hier de link.
http://karakullake.blogspot.nl/2011/05/source-of-jaguar-xj220-tail-lights.html?m=1
Vanaf een iad kan ik geen plaatje er op zetten.
@porsche928: Danku, zat er niet ver naast :D
@imdoctorbob: Ja, naja, ik doelde vooral op het exterieur :P Interieur had iets stijlvoller gemogen inderdaad. Van buiten vind ik hem prachtig zoals ie is, of er nou Rover achterlichten op zitten of niet.
Het enige wat er in me opkomt…..
@carsper: had je hier echt zo’n debiel plaatje voor nodig? Hoe oud ben jij? Zes?
@camber24: -1
@bofkont: -1000, zo, da’s al -2000 voor jou.
@spellingscontrole:
Rekenen was zeker nooit jou sterkste vak.
@GOD: Daarom doet ie aan spellingscontrole.
@GOD: Niemand die daarboven ziet dat @Norge hem ook al eens -1000 had gegeven?
@spellingscontrole: -1 ;)
@carsper: Same… ik krijg er ook een indigestie van… tunen doe je op auto’s die gwn niet slechter kunnen worden… zoals de Panamera… van iconen blijf je af.
@xilver: Ik heb dat altijd met Gemballa. Welke gek gaat er nu aan een Porsche Carrera GT zitten rommelen tot een tuperware machine. Snap het nooit.
Hij is zeker niet lelijk getuned, ik vind het zelf goed gelukt
Ik vind de Mona Lisa mooier met een snor, maar dat betekent niet dat ik die erop ga schilderen. Van kunst moet je afblijven :)
@fant: Ik vind mijn wijf ook mooier met dikkere tieten maar dat wil niet zeggen dat ik haar dan maar niet neuq
@beiersmonstercocksyndroom: Ze zouden wel iets groter kunnen inderdaad.
@fant: looooool
@fant: fancy London bridge then?
“houd je vast — een McIntosh player”
Juist, je kent et niet en ik ook niet.
Ik google et en vind dit.
http://www.mcintoshlabs.com/us/Brand/Pages/Discovery.aspx
Buizen versterkers, high end audio.
Maar ga maar fijn met een ipad in een XJ220 zitten….
De enige geoorloofde tuning voor deze auto is, er gewoon een v12 in te hangen, net als oorspronkelijk de bedoeling was.
Die McIntosh is wel wat anders dan dat iGepruts hoor..
Leuk nu krijg ik nachtmerries,, zeker met die tankdop erbij xD
Smaakvol getuned. Achterlichten zouden wel een tikje groter mogen zijn. Wielen zijn periode-correct. Me likes.
Dat V6’je ziet er toch een beetje zielig uit in deze auto.
Tune een lada
Gekloot aan een exoot blijft gewoon not done.
Verkrachting?!
Het valt REUZE mee hoor! Andere velgen, ander interieur. Wel had ik een ander stuurwiel gekozen.
De achterkant vind ik sowieso al veel mooier dan het origineel.
En het front is redelijk onveranderd, totdat de verlichting inschakelt natuurlijk.
Ik zeg: prima gedaan!
@FrankypankyV8: here here
netjes gedaan
Een V12 erin, ander stuur en mooier leer en t ding is weer klaar voor 2013! Oh ja en normale koplampen. Die klapdingen zijn zooooo jaren ’50.
Brrrr verkrachting ten top!
Ik stel een nekschot voor ;)
@bofkont: Neem anders eerst een pilletje .
Die velgen vind ik niet erg geslaagd… Maar verder valt het reuze mee.
Het was al geen schoonheid(lelijke interieur), maar met de carbonfrutsels en Ferrari’s achterlichten is het al helemaal een lelijkerd. Over de verschrikkelijke velgen praten we maar niet.
McIntosh, wist niet dat ze car audio hadden. Voor de mensen die het niet kennen, vergelijkbaar merk als Mark Levinson
Voor de rest liever het orgineel, vind het orgineel mooier.
Ik vind hem geslaagd. Mooi up to date gemaakt. Alleen dat Carbon in het interieur is te.
Sarcastisch doen over McIntosh, maar niet doorhebben dat een mooi surround systeempje van dit merk je ongeveer een half miljoen kost ;)
Vind dit eigenlijk geen verneuking, ziet er opzich goed uit, of het nu wel of niet je smaak is, en in plaats van enorme jetsers en wholyfuckinggod-999 inch subwoofers een écht goed geluids systeem. Hij behoud zijn klasse, geen plastic speaker en versterker rommen of plastic op plak bumbers. Dus ik vind het goed.
Ik had erger verwacht door de tekst, valt mee dit.
Ik vind het echt fantastisch!
Ziet er goed uit! Alleen dat led gebeuren mag weg.
Afgezien van de carbon rommel en het geluidssysteem vind ik m nog best geslaagd.
Wees blij dat Mansory of Wald er nog niet aangezeten heeft…
Never EVER touch this car. Waarom in gods naam, nee.
NEEN. Nooit gesnapt bij een F40, een Carrera GT, een XJ220 of zelfs een Murcielago… Die auto’s zijn toch gemaakt zoals ze zijn, blijf er met je fikken er vanaf.
Mwah, ik vind ’t niet eens echt slecht gedaan of zo. Voor mij hadden ze die achterlichten inderdaad niet hoeven te doen.
Maar goed, er is maar één getunede versie van de XJ220 die werkelijk door de beugel kan en dat is de TWR versie:
http://sucksqueezebangblow-juice.blogspot.nl/2011/09/twr-xj220-no784.html
Hoe zit het eigenlijk met de koplampen? Er zit een kapje overheen. Schuift dat weg ofzo? Kan er op google niks over vinden :(
@nasty: Nochtans niet moeilijk. Dat kapje klapt naar beneden. Deze foto toont het duidelijk:
Vind hem wel bruuut
Een Engelse dame van stand die in Bulgarije genomen wordt, wat verwacht je dan…
Ik vond hem eerst heel lelijk, dit maakt een hoop goed. But still a long way from perfection.
Ik vind het best kunnen. Met uitzondering van die achterlichten (hoe komen ze erop?), mooie wijzigingen.
Redelijk goed gelukt vind ik, alleen dat carbon is een beetje 2 much. De standaard achterlichten vind niet echt mooi, deze passen best goed bij de auto. Maar mocht er eentje in de collectie komen dan toch wel origineel hoor :)
De originele XJ220 is lelijk en geen epic car die lelijk mag zijn. Nu ziet de XJ220 eruit zoals hij toen moest zijn.
Als jullie hem niet moeten, geef mij hem maar ;)
Zet ‘m thuis maar af. Ik schroef er wel andere achterlichten in.
Ik vind hem prachtig hoor
Wat een k.u.t. tuner, op zn minst een moderne v12 erin gooien jonguh