
Met ruim acht miljoen geproduceerde exemplaren is de Renault 4 (1961 – 1993) de meest verkochte auto ooit uit Frankrijk. En jij kunt dít exemplaar krijgen. Zomaar. Gratis.
We hebben het hier over een R4 GTL uit ’88 van een oud vrouwtje waar in al die jaren nog geen 100.000 kilometers mee zijn gereden. Een gevalletje ZGAN dus. Maar Oma Hilda heeft haar autosleutels onlangs verruild voor een strippenkaart, want met haar tachtig jaar heeft ze geen zin meer om ’s Heeren wegen onveilig te maken. Waarvoor hulde. Alleen nu zijn de sleutels foetsie. Dus Renault geeft het witte brikje voor haar weg aan degene die ze weet te vinden. Via Facebook.
Oma’s Renaultsleutels opsporen is eigenlijk doodeenvoudig, want je hoeft er je luie computerfauteuil niet voor uit. Klik gewoon even HIER en speur heel web 2.0 mee naar de verloren sleutelbos. Gewoon even in haar keuken, woonkamer of schuur rondkijken en de locatie ’taggen’ waarvan jij denkt dat ze liggen. Comprendre? Hup, naar Facebook en win die klassieker!





Een leuke actie natuurlijk, maar ik weiger halsstarrig iets met Facebook of Hyves te doen.Succes.
@willemseles: Waarom niet? het is 2012.
@kenner:
Goede reden om mee te doen met facebook en hyves, hahaha, man man man…
@kenner: Misschien daarom wel, FB en zeker Hyves zijn zoooo 2008
@sketcher: Hyves wel, FB blijft nog steeds erg hard groeien…
@kenner: Dus moet je volgen als een mak schaap in de kudde?
Echte vrienden spreek je toch regelmatig in het echt.
@kenner: zulks ouwerwets om met elkaar digitaal te communiceren ! Gewoon iemand iets recht voor z’n raap zeggen is pas sjiek, doelmatig en open. 7% van de communicatie vind plaats door verbale zaken; 93% nonverbaal…kortom, je spoort niet helemaal als je je aanmeld voor die sites.
@willemseles:
Inderdaad ! Het levert uiteindelijk niks op, behalve voor Renault dat gratis reclame probeert te maken en onder de man probeert te brengen.
Best wel wanhopig eigenlijk. Daarbij is die R4 gewoon een import autootje ( zie kenteken ). Voor € 50 heb je er één, waarom zou je dan nog de moeite nemen om het gratis te winnen. -_-‘
@bempi:
Als jij er zo een voor 50 euro kan vinden dan denk ik dat we zaken moeten doen.
Maar je hebt wel een punt dat die dingen goedkoop zijn.
@Hupke:
Degene die hem gratis wint ( een junkie b.v ), kan hem voor € 50 verkopen.
Mja ik denk dat het niet eens leuk is om te winnen, omdat je uiteindelijk met rotzooi achter blijft zitten.
@bempi: zoiets kan je toch verkopen voor 3-4d?
@KaCh1ng:
Dat denk ik wel, maar wie wilt nou zo’n brik in Nederland rijden en telt daar doodleuk 3 of 4 duizend euries voor ? Of je moet een liefhebber zijn, dan kan ik het nog enigzins opbrengen en begrijpen ?
Hup zo naar assen en hem dan op halen! :) hij lag in haar sleutelrekje!
Waarom moet dit nou weer via faceboek, zó irritant dat als je niet je hele leven op internet wil zetten je niet mee kan doen aan allerlei acties!
En met een splinternieuw kenteken. Oma heeft al die tijd met een buitenlands kenteken gereden?
@Haakie: Hahah scherp!
Hij lijkt me wel mooi gerestaureerd trouwens
@Haakie: barnfind. dat zie je zo!
@Haakie: Duidelijk Oma is nep, ingehuurd door een reclamebureau. Renault lift mee op de acties van Volkswagen.
Leuk hoor, leuke auto ook maar alleen een klein tag-je als aanwijzing dat dit een advertorial is vind ik wel een beetje mager.
@sketcher: Okay ik geef het toe ik ben een zeikerd.
Ik denk dat Oma Hilda flink genaaid wordt door Renault, want de strippenkaart bestaat allang niet meer. :lol:
@bempi: dikke lol!!!
Gisteren puur uit nostalgische motieven een keer met mijn gezin naar oma met OV.
Driemaal de ritprijs van met de auto, driemaal de reistijd.
En een voorbereiding die in december begon. Met anonieme chipkaarten, wegwerp OV-chipkaarten, NS-dagkaarten van de Blokker en railrunners, falende bliep-poortjes en dikke stress. Maar het is wél gelukt.
Neem het OV jôh. Al die stress van dat autorijden!
@mout:
Uiteraard betaal je ook voor het uitzicht ( schijtende koeien – kinderen die naast je zitten met spelende ipods ). :lol:
@bempi: Dat schijtende kind had ik bij me.
En nou je het zegt, er zat inderdaad een domme koe met een iPod in mijn coupè!
@mout: “Driemaal de ritprijs van met de auto, driemaal de reistijd.”
Je betaalt dan ook per uur he, niet per kilometer ;)
Met een paar 20″ bling bling velgies en een mat zwart wrapje misschien toch nog een stoere waggie voor een beginnend bestuurder met petje.
@mcdonald: Hoop dat jij hem in elk geval niet wint.
Maar hoeveel PeeKaa’s heeft deze wagen? Er zit toch wel minimaal een nieuwe Megane RS motor in hoop ik :-)
@robinio: nee dan zakt-ie door z’n veren. Gewoon een 1.1 liter met 34 pk en een top van 122. 0-100 in iets meer dan 22 seconden – valt op zich nog wel mee eigenlijk.
Jammer van Facebook. Was wel iets leuks geweest, maar ik heb èchte vrienden.
Ouwe mensen…brr…
Sinds wanneer doen jullie aan dit soort advertenties?
Leuk, maar zo’n Renault diehard ben ik niet en de R4 is nou niet direct bijzonder. Had er dan een R8 Gordini neergezet. Blauw met witte strepen natuurlijk.Dan had ik nu met mijn tong op het toetsenbord gezeten. Maar een R4? Nee bah!
@midasracer: een R8 Gordini zouden ze niet zomaar weggeven denk ik, die zouden ze gewoon in hun eigen museum parkeren.
@midasracer:
De R4 niet bijzonder?
Hij is zo bijzonder en innoverend voor de gehele industrie geweest dat hij daardoor weer doodgewoon is geworden
Om u een opsomming te geven :
– Eerste succesvolle auto met vijfde deur
– Eerste succesvolle auto met gesloten koelsysteem
– Eerste succesvolle auto zonder doorsmeerpunten.
Samen met de Mini DE auto die de stap naar voorwielaandrijving doorzette in de kleine klasse.
En samen met de MINI klasseloos en sexloos.
@desjonnies: Eerste Renault met voorwielaandrijving trouwens.
@desjonnies: Je zult ongetwijfeld gelijk hebben, maar hij is zo geitenwollensokken hippieachtig. Het is gewoon de truttenschudder van vroeger. Terwijl een Mini niet alleen een damesauto was, maar tegelijk ook een stoer scheurijzertje, mis ik die joi de vivre bij de R4. Het blijft in mijn ogen een triest autootje. 1 of 2 jaar geleden kwam de R4 club nog bij me langs (11stedenroute) en na tientallen van die dingen te hebben aanschouwd, was mijn mening niet bijgesteld. Er zijn zoveel mooiere auto’s in klassiekerland, dat deze vergeten mag worden.
@Autoblog, als dit daadwerkelijk een door Renault betaalde ad is dan zijn jullie verplicht dat te melden. De RCC houdt namelijk niet zo van misleiding…
@Stefje:
@bungabungastig:
@bungabungastig:
Bedankt voor de opheldering, dat stond er volgens mij nog niet voor ik het vroeg.
@Stefje: Dat staat er vanaf het allereerste begin.
@sacha: Bij mij staat het er niet trouwens, niet dat het mij wat uit maakt, maar daar boven in begint het bij mij altijd met ‘Gepost’ en nu dus ook.. gebruik google chrome.. en ad-block, miss daardoor..
ah, lekker overbodige reactie ook weer, bedenk ik em altijd achteraf.. NATUURLIJK komt dat door ad-block.. nu staat het er wel :) overigens niet zodra je het artikel aan het lezen bent..
Ik begrijp het niet helemaal… Ligt die sleutel nou echt ergens of is het een spelletje van puur geluk hebben door willekeurig ergens te klikken?
@fant: Dat laatste ja, gokken dus.
@Bio88: Ja schijt, daar heb ik nou zo’n hekel aan, van die prijsvragen waarbij het alleen om geluk draait…
YEAAAAH mijn eerste auto de R4 GTL op LPG.. Niet stuk te krijgen, strenge vorst? gewoon starten dat ding met 2 truien en 10 jassen aan om warm te blijven. Pa reed dikke mercedes en die had 1 en al ellende. Superding. alleen … dat roesten dat was niet zo fijn.
Voor een Alpine had ik het overwogen maar een Renault vier is mij Face book niet waard…..
Leuk initiatief!
Ik heb er ook leuke herinneringen aan. R4 GTL. Eerste auto waarin ik reed net met rijbewijs in 1992. Ik vond het een super leuke auto. Zou er nu een voor de lol weer willen hebben. 34 pk 1100cc. Allerleukste was het kleine mini gaspedaaltje vloeren waarna je een metalen tik hoorde :-)
Mijn ‘leuke’ herinnering was er eentje dat ik na een ritje in de regen als jochie op de achterbank met natte voeten eruit kwam, het ding zat vol roestgaten, was zo gammel dat ik schrik had dat het elke moment ging uit elkaar vallen. Ik heb er NOOIT graag ingezeten, bang bang bang…
Ik heb leukere herinneringen aan onze Renault 12 en Renault 18, die 18 was ook geen ridder op de baan, maar heerlijk comfortabel, de 12 roestte ook wel heel hard maar daar voelde ik me tenminste veilig in…
Geinig wagentje.