• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hennessey dropt limited editon Venom GT WFE

Auteur: CasperH, gepost 25 maart 2014 om 22:03 – 32 Reacties

Hennessey Venom GT WFE


De snelheidskoningen van Hennessey Performance willen het officieuze snelheidsrecord vieren met een limited edition Venom GT, de WFE.

Dat staat voor World’s Fastest Edition. Hoewel het Guinness Book of Records het record van Hennessey niet officieel erkent, omdat er slechts 29 Venom GT’s gebouwd zullen worden (en er minstens 30 gebouwd zouden moeten worden voor het officiële record) claimt Hennessey Performance gewoon de snelste te zijn met hun snelheid van 435.31 kilometer per uur. En dat vieren ze dus met een paintjob in de kleuren van de Amerikaanse vlag, because ‘Murica. Onderhuids blijft alles hetzelfde.

Of de drie WFE Venoms bovenop de oorspronkelijk geplande productie komen is nog onduidelijk. If so, dan zou het dus zo kunnen zijn dat het record op een later moment alsnog in handen van Hennessey komt, want dan bestaan er straks 32. De WFE Venom GT’s zijn alledrie al verkocht voor $1,25 miljoen dollar (dik 907.000 euro) per stuk. Levertijd: ongeveer zes maanden.

Ook interessant!

  • Hennessey Mustang Legend Edition is bijna een Ford GT
  • Deze Hennessey Venom heeft 'slechts' 775 pk
  • Helaas, je kunt de snelste auto ter wereld niet meer kopen
  • Ford GT
    Deze autofabrikanten noemden hun modellen simpelweg 'GT'

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

Hennessey, maximumsnelheid, record, venom-gt

Vorig bericht: « Samuel Eto’O rijdt deze Ferrari 458 Italia Mansory Siracusa
Volgend bericht: Hoe gaat Rijkswaterstaat ons bedanken? #NSS2014 »

Lees Interacties

Reacties

  1. thomcarspotter zegt

    25 maart 2014 om 22:12

    psst het is stiekem gewoon een versie voor Nederland, kijk maar naar de striping :)

    Login om te reageren
    • norge zegt

      25 maart 2014 om 22:13

      @thomcarspotter: Komen ze ook met een 0,9 TDI dan?

      Login om te reageren
      • thomcarspotter zegt

        25 maart 2014 om 22:22

        @norge: nee nee, gewoon met 500kilo aan accu’s en 7% bijtelling!

        Login om te reageren
  2. sabrerator zegt

    25 maart 2014 om 22:13

    Hmmmmm. Zijn ook de kleuren van de Nederlandse vlag. En de Britse, de Luxemburgse, de Franse en nog een hoop andere landen.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      25 maart 2014 om 22:14

      @sabrerator: Norge ook.

      Login om te reageren
    • multizuiger zegt

      26 maart 2014 om 11:12

      @sabrerator: Vergeet de Russische vlag niet :-)

      Login om te reageren
  3. mlbenz zegt

    25 maart 2014 om 22:13

    Wat een schoonheid, niet normaal! Wat zou ik graag zo’n machientje hebben :D Echter net wat te duur en die gigantische snelheid hoeft ook niet perse! Zeer begerenswaardig.

    Login om te reageren
    • mlbenz zegt

      25 maart 2014 om 22:38

      @mlbenz: Overigens wel erg grappig dat deze dezelfde richtingaanwijzers heeft als mijn corsa hahaha!! Wat lijken ze toch op elkaar he ;-)

      Login om te reageren
      • jensgib zegt

        25 maart 2014 om 22:51

        @mlbenz: deze is alleen iets sneller dan de Corsa…

        Login om te reageren
  4. tupperware zegt

    25 maart 2014 om 22:21

    De enige hypercar waar ik hebberig van word, maar ik ben dan ook een heel klein beetje Lotus gek.

    Login om te reageren
  5. sirmustang zegt

    25 maart 2014 om 22:22

    Ik snap niet waarom ze niet gewoon 30 auto’s maken? Dan hebben ze het record tenminste.
    Of moeten ze dan aan strengere regels voldoen (veiligheid en uitstoot en zo)?

    Login om te reageren
  6. dawwg zegt

    25 maart 2014 om 22:32

    $1.25M voor een Lotus-kitcar, nee dank u. Kun je beter een Porsche 918 kopen en van het wisselgeld b.v. een caterham 500 voor trackdays en oja … een bescheiden vakantie-villa’tje op een sub-tropisch eiland ;)

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      25 maart 2014 om 22:41

      @dawwg:
      Ik vrees dat jij je een beetje rijk rekent.
      De Venom kost 907000 euro, de 918 Weissach edition 853000 euro.
      Je houdt dus niet eens genoeg wisselgeld over voor die Caterham laat staan voor je bescheiden vakantie villaatje..

      Login om te reageren
  7. rottepeer zegt

    25 maart 2014 om 22:55

    hallo ja ze kunnen gewoon beter cognac blijven maken

    Login om te reageren
  8. Rob zegt

    25 maart 2014 om 23:02

    29 stuks….
    Hoeveel hebben ze er ondertussen uitgeleverd aan klanten? 1, 2, 3 misschien?
    Ik zou het al knap vinden als ze überhaupt meer dan 5 gekken, pardon, klanten weten te vinden. En als die er dan ook nog elk 1,25 miljoen voor gaan aftikken geef ik ze een staande ovatie!
    Neemt niet weg dat het een behoorlijk vlot ding is voor een uit de hand gelopen hobby projectje ;-)

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      26 maart 2014 om 01:08

      @Rob: Als je Wikipedia mag geloven, stond het aantal verkochte stuks op 28 februari 2014, op 11 stuks ( Steven Tyler’s de zijne niet ingerekend ). Ook zou de productie gelimiteerd zijn, op 10 per jaar.

      Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Hennessey_Venom_GT

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        26 maart 2014 om 07:54

        @SimonMc:
        Applaus!
        Toch nog 10 mensen die blijkbaar een opgefokte Lotus drag-racer willen hebben. Ik vind het bijzonder.

        Login om te reageren
  9. Hupke zegt

    25 maart 2014 om 23:25

    Die wagen is gewoon absurd veel te snel, maar goed ziet die er wel uit.
    Met 400pk a 600pk zou het een leuke no-nonsens supercar kunnen zijn maar met +1000pk is het gewoon een nutteloos ding.

    Login om te reageren
  10. trolle zegt

    25 maart 2014 om 23:34

    moest ik het geld hebben direct!

    Login om te reageren
  11. rotarypowah zegt

    26 maart 2014 om 00:52

    E(yo) wtf G

    Login om te reageren
    • celicatwincam zegt

      26 maart 2014 om 11:59

      @rotarypowah: G-unit mobiel?

      Login om te reageren
      • Ram-G-maN zegt

        26 maart 2014 om 12:56

        @celicatwincam: Nee, Sydney-mobiel. http://youtu.be/WIy2A5edvYc

        Login om te reageren
  12. thefmanl zegt

    26 maart 2014 om 06:42

    dus als ik het goed begrijp is de bugatti veyron super sport nog steeds de snelste auto ter wereld.

    Login om te reageren
    • notsobig zegt

      26 maart 2014 om 09:06

      @thefmanl: Nee

      Login om te reageren
      • thefmanl zegt

        26 maart 2014 om 16:19

        @notsobig: welke dan?

        Login om te reageren
  13. Alfarobert zegt

    26 maart 2014 om 07:50

    Leuk als het ding 435km/u kan. Je mag hier maar 130 en ooit van een eigenaar van een Bugatti gehoord dat hij over de 400 heeft gereden?

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      26 maart 2014 om 08:07

      @Alfarobert: je realiseert je dat deze wagen 350 rijdt voordat die italiaanse bak van jou amper 200 aantikt? Op iedere vroege ochtend zou 230mijl + dus best kunnen op een stukje recht. Ik kan hier in noordholland zo al 3 plekken bedenken, in Murica zal dat zonbeetje elke intercity kunnen.

      Login om te reageren
  14. birdboy zegt

    26 maart 2014 om 08:59

    @CasperH

    Productie blijft op 29 stuks, incl deze WFE Editions.

    Bevestigd door meneer John Hennessey himself op The Smoking Tire podcast (wel de moeite waard overigens)

    Login om te reageren
  15. crisert55 zegt

    26 maart 2014 om 12:48

    Hebben! Dit is echt hardcore, niet zoon platgeslagen, lelijke, 4wd bugatti autotje

    Login om te reageren
    • thefmanl zegt

      26 maart 2014 om 16:21

      @crisert55: dat vind jij. ik vind zo’n “platgeslagen, lelijke, 4wd bugatti autotje” wel een lekker ding. maar een ding bugatti heeft snelheid en luxe. dat vind je niet vaak op zo’n auto hoogte. maarja iedereen zijn eigen mening

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        26 maart 2014 om 16:47

        @thefmanl:
        Tja, ik geef hem gelijk, maar ik raak dan ook niet opgewonden van Nijlpaarden..

        Login om te reageren
  16. crisert55 zegt

    26 maart 2014 om 16:54

    Snap ik! Maar ik geloof niet in consessies, de venom is puur! Veyron is teveel van alles wat, drm rijd deze ook slecht op t circuit!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North