• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hennessey Huracán HPE900 heeft goed klinkende turbo’s

Auteur: willeme, gepost 25 augustus 2020 om 14:01 – 9 Reacties

Hennessey Huracán HPE900

De Hennessey Huracán HPE900 is een van de weinigeauto’s met turbomotor die alsnog episch klinkt.

Als het gaat om de klasse van redelijke instap supercars, is er enorm veel keuze. Tegenwoordig heb je 600-700 pk onder je rechtervoet, een middenmotor en achterwielaandrijving. Helaas is de downsize-trend hier ook al een tijdje aan het woekeren.

Compact

Auto’s als de McLaren 720S en Ferrari F8 Tributo zijn voorzien van een relatief compacte motor met twee enorme turbo’s. Dit heeft als voordeel dat je veel meer vermogen en koppel tot je beschikking hebt. Dat betekent dat supercars echt bizar snel zijn tegenwoordig. Als uitzondering was daar altijd de Lamborghini Huracán.

Italiaanse volbloed

Deze Italiaanse volbloed met Duitse nicht heeft een atmosferische V10. Het nadeel is dat deze beduidend ’trager’ is dan de 720S of F8. Maar de Huracan is alsnog bloedsnel én dankzij het fraaie geluid heb je nog meer de sensatie dat het hard gaat.

Hennessey Huracán HPE900

Kun je die twee ook combineren? Jawel, laat dat maar aan de dames en heren van Hennessey over. Hun laatste project is deze Hennessey Huracán HPE900 met twee turbo’s. Normaal gesproken zorgt dat voor een flinke downgrade qua geluid, maar niets is minder waar. Bij de Hennessey Huracán HPE900 heb je alsnog een enorme bak lawaai. Alleen wordt de tiencilinder huil voorzien van een hoop gesis van de turbo’s. Cool!

Aangepast

Er is een hoop aan de 5.2 V10 aangepast aan deze Hennessey Huracán HPE900. Naast de twee turbo’s is er een nieuwe inlaatsysteem, uitlaatsysteem, downpipes, intercooler, oliepomp, ECU, slangen, buizen en nog een hele hoop meer om de tiencilinder geschikt te maken om meer vermogen te leveren én aan te kunnen.

  • Hennessey Huracán HPE900
  • Hennessey Huracán HPE900
  • Hennessey Huracán HPE900

Bijna net zo snel als een Bugatti

Het resultaat is verbluffend. Het maximum vermogen bedraagt namelijk 912 pk bij 7.400 toeren. Daarmee kan de Hennessey Huracán HPE900 van 0 naar 96 km/u sprinten in slechts 2,6 seconden, dat is 1 tiende minder dan een Bugatti Veyron. Het is een heuse ‘9 second car’, want in 9,8 seconden is de kwartmijl afgeraffeld met een eindsnelheid van 233 km/u.

  • Hennessey Huracán HPE900
  • Hennessey Huracán HPE900
  • Hennessey Huracán HPE900

Garantie (!)

Qua uiterlijke wijzigingen valt het mee met de Hennessey Huracán HPE900. Denk aan andere badges en Hennessey-stickers. Het meest in het oog springend is het ontbreken van de achterbumper, iets dat we ook zagen op diverse UGR-Lamborghini‘s. Over UGR gesproken, die halen er aanzienlijk méér vermogen uit. Het verschil is dat je op deze conversie een jaar of 10.000 mijl garantie krijgt. Wel een fijne gedachte met 912 pk.

Prijzen zijn op aanvraag. Het zal wel niet heel goedkoop zijn.

Ook interessant!

  • Lamborghini Huracán STO rijtest video
    Lamborghini Huracán STO rijtest video
  • Video: Lamborghini Huracan STO is bloedverziekend snel op Hockenheim
    Video: Lamborghini Huracan STO is bloedverziekend snel op Hockenheim
  • Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen
    Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen
  • Gespot: de duurste Lamborghini Huracán van Nederland

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Coupe, garantie, Hennessey, hpe, huracan, Lamborghini, Supercars, tuning, turbo, Twin-Turbo, V10, wit

Vorig bericht: « GP Turkije maakt comeback op F1-kalender [UPDATE!]
Volgend bericht: Ford Ranger Raptor kost minder dan Tesla Model 3* »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    25 augustus 2020 om 14:18

    Hij is cool. Ik neem aan dat de achterbumper weer terug komt, en men dit alleen heeft gedaan om de ombouw te laten zien?

    Login om te reageren
  2. joran02 zegt

    25 augustus 2020 om 14:37

    “Het verschil is dat je op deze conversie een jaar of 10.000 mijl garantie krijgt.” UGR heeft 2 jaar/24.000 mijl garantie op hun stage 3. Meer vermogen en “betrouwbaarder” bedrijf, in vergelijking met Hennessey.

    Login om te reageren
    • ty5550 zegt

      25 augustus 2020 om 15:57

      Hennessey garantie, ik zou er ook niet te gerust in zijn. Als je de verhalen mag geloven over hoe ze zelfs nieuwe klanten behandelen.

      Login om te reageren
    • B00G1E zegt

      25 augustus 2020 om 19:24

      Niet echt OT ofzo maar ik zag onlangs een witte Under Ground Racing Gallardo. helaas in zijn daadwerkelijke habitat, stapvoets flanerend op King St. in Alexandria, VA. Wat een bruut ding zeg en het geluid van de turbo’s was erg mooi.

      Login om te reageren
  3. tenaci zegt

    25 augustus 2020 om 15:07

    De bumper zal waarschijnlijk wel weer terug gezet worden, maar eerlijk gezegd ziet het er wel gaaf uit zo ‘in de blote kont’.

    Beetje steampunk achterkant.

    Login om te reageren
  4. Benny_Weisz zegt

    25 augustus 2020 om 15:26

    Technisch gezien zeker indrukwekkend maar toch heb ik liever het gegorgel van een compressor. Als mijn stofzuiger mijn gordijn pakt, dan klinkt ‘ie niet veel anders.

    Login om te reageren
  5. gregorius zegt

    25 augustus 2020 om 15:47

    Garantie op een bouw van Hennessey? Grappig.
    Ten eerste krijg je nooit iets gebouwd door Hennessey, tenzij je elke dag zelf in die shop aanwezig bent en op de een of andere manier dan nog niet door Hennessey en werknemers afgeschoten bent.
    Als je dat doet, moet je nog maar mazzel hebben dat je ook daadwerkelijk deze onderdelen krijgt.
    En als dat al het geval is, is de kans groter dat je een rechtszaak aan je broek krijgt dan dat Hennessey überhaupt je auto aan gaat raken onder de noemen ‘garantie’.

    Login om te reageren
  6. davelepeef zegt

    25 augustus 2020 om 17:06

    Komisch dat de indruk hier gewekt wordt dat een goede soundtrack door een uitlaatsysteem wordt bepaald terwijl inductiegeluid binnen misschien wel het meeste bijdraagt. Dat wordt toch vakkundig de nek om gedraaid toch?

    Login om te reageren
  7. Foramen zegt

    26 augustus 2020 om 07:27

    Heel veel artikelen over Hennessey, zijn zij de enige die er persberichten uitknallen of zit er een fanboy op de redactie?
    Zoveel interessante projecten en dan toch steeds die rednecks met dubieus imago coveren.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North