• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Henrik Fisker is een auto aan het ontwerpen voor De Tomaso

Auteur: ricardo, gepost 18 december 2014 om 07:44 – 23 Reacties

Henrik Fisker is een auto aan het ontwerpen voor De Tomaso


De Tomaso? Waren die niet hartstikke dood?

Het van oorsprong Argentijnse merk is al zo’n tien jaar stuurloos aan het aanmodderen. Nadat MG Rover er in 2006 afscheid van nam wierp oud Fiat-directeur Gian Mario Rossignolo zich op als redder van het merk en probeerde het met een onooglijke SUV: de Deauville. Maar het geld raakte op, Chinese investeerders kwamen niet over de brug, en uiteindelijk kwam het merk in handen van het Italiaanse ATS (Automobili Turismo e Sport). Een door oud-Ferrari F1 ingenieurs opgericht merk dat grossiert in brute racers.

Sindsdien hebben we eigenlijk niets meer van ze gehoord, totdat freelance auto-ontwerper Henrik Fisker opeens deze foto van een nieuw model op zijn LinkedIn-pagina postte, begeleid door de tekst: “A new design study I just completed for a Historic Brand…”. Geen naam, geen merk, maar het De Tomaso-logo op de neus geeft een hoop weg. Zou het kunnen dat er toch nog hoop is voor het roemruchte merk, en dat we hier gewoon naar een 2015-versie van de legendarische Pantera kijken?

Of het een nieuw model is, of een coachbuild zoals Henriks 735 pk sterke Galpin Rocket die laatst werd onthuld, is voor nu niet bekend. We houden het in de gaten.

Ook interessant!

  • Productie De Tomaso P72 op paar uurtjes rijden van Nederland
    Productie De Tomaso P72 op paar uurtjes rijden van Nederland
  • Karma GS-6
    Raad eens welke auto wéér een nieuwe versie krijgt?
  • Video: auto wordt aangereden door onverzekerde auto
  • Gespot - Prachtige DeTomaso Pantera

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

de-tomaso, henrik-fisker

Vorig bericht: « Porsche 918 Spyder maakt harde klapper in China
Volgend bericht: Prijs Volkswagen Polo 1.0 TSI BlueMotion met benzinemotor bekend »

Lees Interacties

Reacties

  1. wilbertg zegt

    18 december 2014 om 08:08

    Kan met een paar kleine aanpassinkjes zo mee in de volgende Cars film

    Login om te reageren
    • super zegt

      18 december 2014 om 09:43

      @wilbertg:
      ja, in de rol van het debiele neefje

      Login om te reageren
  2. ronaldddvos zegt

    18 december 2014 om 08:09

    Lijkt een platgeslagen uitgetrokken Dodge chagjer (sorry heb dyslexie)

    Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      18 december 2014 om 08:16

      @ronaldddvos:
      Je telefoon/desktop toch niet?

      Login om te reageren
    • eferrari zegt

      18 december 2014 om 08:19

      @ronaldddvos: je bent hier waarschijnlijk niet de eerste met dyslexie. Maar even serieus chagjer?

      Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      18 december 2014 om 09:17

      @ronaldddvos: Ik ook maar dan Google ik het even. Maar daar heb je natuurlijk geen tijd voor als je de eerste wil zijn.

      OT: Je hebt wel gelijk ik dacht ook dat het een design study voor Dodge was bij ehet zien van de foto.

      Toch ziet het er niet verkeerd uit en het is een merk dat ik wel een succesvol model gun dus maken maar (als de rest er ook een beetje goed uitziet)

      Login om te reageren
      • Design_Driven zegt

        18 december 2014 om 09:18

        @sketcher: ehet? het :-) Doh!

        Login om te reageren
  3. tupperware zegt

    18 december 2014 om 08:21

    Lijkt mij eerder een eventuele opvolger van de Mangusta dan van de Pantera, dit ontwerp lijkt mij een FR layout te hebben.
    Van mij mogen ze trouwens, zelfs als ze de Mustang als basis zouden gebruiken..

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      18 december 2014 om 11:59

      @tupperware: De Mangusta heeft toch ook gewoon zijn blok middenachterin (heerlijk ontoegankelijk onder die geweldige dubbele achterklep) met achterwielaandrijving? Of bedoel je dat er niet mee?

      Ik zou sowieso de Mangusta boven de Pantera verkiezen, qua uiterlijk kan de Pantera daar toch echt niet aan tippen.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        18 december 2014 om 22:21

        @motoragent:
        De laatste niet, die is later als Qvale op de markt gezet.

        Login om te reageren
  4. maffioso zegt

    18 december 2014 om 08:26

    Wat mij betreft mag De Tomasso nog wel even wegblijven als ze met zulke gedrochten aan komen zetten…

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      18 december 2014 om 11:35

      @maffioso: De 2015 versie van de Huracan is al te koop, maar heet 458 Speciale, helaas voor Lamborghini. En zo kun je nog wel even doorgaan. De Huracan is in geen enkel opzicht een Pantera opvolger….

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        18 december 2014 om 11:36

        @Edge: Oeps, stom van mezelf. Verkeerde persoon gereplied. Deze comment was natuurlijk voor @robskilov bedoeld.

        Login om te reageren
  5. robskilov zegt

    18 december 2014 om 08:30

    De 2015 versie van de Pantera is al te koop, maar heet Huracan, helaas voor Detomasso.

    Login om te reageren
  6. gallardogt zegt

    18 december 2014 om 08:35

    De voorkant lijkt mij wel wat voor de nieuwe De Tomaso Longchamp hybride 2+2.

    Login om te reageren
  7. gregorius zegt

    18 december 2014 om 09:40

    Ik vind m gewoon mooi een dik. Vind de Mustangs en Camaro’s van deze wereld ook mooi.
    Gooi er dan een Italiaans interieur in en leen laat het techniek over aan MB of BMW; en klaar is Kees/Henrik/ATS

    Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    18 december 2014 om 10:38

    Lijkt een beetje op een coachbuild op basis van een Challenger… Maar als hij een manier weet om dat ding 150/200 kg lichter te maken en ze de Hellcat als basis nemen….

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    18 december 2014 om 10:39

    Hadden de Tomaso’s niet Chrysler s v8 aan boord?

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      18 december 2014 om 10:48

      @w0o0dy: nee natuurlijk niet… Ford v8

      Login om te reageren
  10. dameister zegt

    18 december 2014 om 11:33

    Vind de Pantera misschien wel een van de vetste auto’s ooit, als dit de opvolger moet worden zou dat ontzettend jammer zijn. Vind hem op deze foto erg lelijk

    Login om te reageren
    • gieltj zegt

      18 december 2014 om 12:47

      @dameister: zeker! En het geluid van de Pantera is ook echt geweldig

      Login om te reageren
  11. Carreza zegt

    18 december 2014 om 12:31

    Niet meteen zijn beste ontwerp zo te zien…

    Login om te reageren
  12. Esprit_de_Flandre zegt

    18 december 2014 om 12:42

    Is dit in opdracht van ATS, of is Fisker hier aan het solliciteren naar een job…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North