• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Het design van de Renault Fluence Z.E. is af

Auteur: Dennis, gepost 15 april 2010 om 15:23 – 49 Reacties

Renault Fluence Z.E.


In september vorig jaar mochten we op de IAA in Frankfurt voor het eerst kennismaken met de elektrische Renault Fluence Z.E. Concept. Zoals vaak voor een concept auto geldt, moet je je afvragen of het productiemodel er überhaupt zal komen en of deze dan nog een beetje op het concept zal lijken.

Het was al duidelijk geworden dat de Renault Fluence Z.E. (Zero Emission) niet zomaar een probeerseltje was, maar dat de Fransen serieuze plannen hebben met dit model. Het zal nog twee jaar duren voordat de elektrische gezinsauto beschikbaar is, maar het design is af. Renault heeft een setje foto’s vrijgegeven met de definitieve looks van de Fluence Z.E. Duidelijk is dat men niet verschrikkelijk veel is afgeweken van het concept, maar het is allemaal uiteraard wel iets minder uitgesproken.

Er is een speciale website in het leven geroepen, waarop de auto voor de liefhebbers al kan worden gereserveerd. Nog even wat specs opsommen: 4,75 meter lang, 1,8 meter breed, 1,46 meter hoog, 1.458 kilo zwaar, 5 zitplaatsen, 70 kW (95 pk) sterke elektromotor met 226 Nm koppel, topsnelheid 135 km/u, actieradius 160 km, standaard laadtijd 6 tot 8 uur, maar met de Quick Drop technologie kan de batterij binnen 3 minuten worden verwisseld.

Op de genoemde website vind je ook een elektrische Kangoo Z.E. voor de ondernemers onder ons.



Ook interessant!

  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • De comeback van de Renault 4 is nabij!
  • Renault is ambitieus
    Renault is ambitieus, vervroegt EV-transitie zélf
  • Officieel: Renault 5 én 4 keren terug!

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, fluence, Renault

Vorig bericht: « De echte klappen in de autobranche volgen nog
Volgend bericht: EUREKA! Nederlandse TU/e onderzoeker ontwikkelt roetvrije diesel »

Lees Interacties

Reacties

  1. sven2 zegt

    15 april 2010 om 15:25

    Wat een gedrocht!!

    Login om te reageren
  2. EX-TUNED zegt

    15 april 2010 om 15:25

    en natuurlijk is hij dan weer lelijk :(

    Login om te reageren
  3. John zegt

    15 april 2010 om 15:26

    160km actieradius… Voor woonwerkverkeer zou het prima zijn.. Ik zie het zo gebeuren dat mensen dit gaan kopen voor woonwerk en dan voor vakanties lekker met de Cayenne Turbo op pad.. Als je toch maar 4000 km/jaar rijdt maakt het verbruik ook niet zo veel uit..
    OT: Mooie achterlichten (of is dat die klap was Stern het over heeft)

    Login om te reageren
  4. Leonuz zegt

    15 april 2010 om 15:26

    het concept was zó veel mooier :(

    Login om te reageren
  5. Lotus-Omega zegt

    15 april 2010 om 15:28

    dit is een van de redenen waarom ik voor 6 cilinders en meer pleit! wat een lelijk zeg… :?

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      15 april 2010 om 15:33

      @Lotus-Omega: ben het helemaal met je eens! hoe meer cilinders hoe beter! die 2 liter op de 100km is dan te verwaarlozen. het rijdt ook nog veel stiller en er is minder vibratie (nee nu heb ik het niet over een 6 liter v12 van de murc)

      Login om te reageren
  6. Cayman zegt

    15 april 2010 om 15:30

    Een kansloze creatie. De concept kon me echter wel bekoren.

    Login om te reageren
  7. Rian zegt

    15 april 2010 om 15:31

    Concept was mooier maar lelijk is ‘ie niet, de eerste normale Europese Z.E. geloof ik.

    Login om te reageren
  8. bozewolf zegt

    15 april 2010 om 15:32

    Dope velgjes. Ziet er goed uit. Maar de actieradius en oplaadtijd vallen nog steeds enorm buiten gewenst nivo. Maar ok, we moeten ergens beginnen, he.

    De topsnelheid is ook wel redelijk karig trouwens.

    Login om te reageren
  9. Waxweazel zegt

    15 april 2010 om 15:38

    In België is de gewone Fluence wel te bestellen als 1.6 benzine en 1.5dCi. Deze wijkt qua uiterlijk bijna niets af van deze electrische variant. De achterlichten zijn anders, en in de voorbumper is licht gewijzigd.
    In het echt is de Fluence een heel erg mooie wagen.
    En deze electrische versie is de eerste die er tenminste normaal uitziet en niet zo van die lelijke desingflaters zoals de Toyata Prius (hybride wel) of de Nissan Leaf.

    Login om te reageren
  10. girls_VS_cars zegt

    15 april 2010 om 15:43

    Aah joh,

    denk dat we de tijd van de vliegende auto’s ook nog wel gaan zien. Ze zijn dat betreft al heel ver.

    Films worden straks werkelijkheid.
    Besides, andere planeten lopen al eeuwen voor dan ons dom planeetje :P

    Alhoewel ik toch blij ben dat ik in deze tijd leef. Geef mij maar aan brullend monster. ;)

    Login om te reageren
  11. Jørgen zegt

    15 april 2010 om 15:48

    Mooi man die maserati granturismo achterlichten :p

    Login om te reageren
  12. Philip zegt

    15 april 2010 om 15:49

    Net zoals de Twingo… Concept was retevet en de productieversie afgrijselijk.

    Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      15 april 2010 om 15:51

      @Philip: Twingo I of Twingo II ?

      Login om te reageren
  13. John zegt

    15 april 2010 om 15:51

    redactie: Wordt het niet eens tijd om een of andere techneut in te huren om de site wat aan te passen, denk aan die foto’s die kut te bekijken zijn, moet steeds scrollen kan niet lekker doorklikken en de Poll waar iedereen al sinds mensenheugenis om schreeuwt..
    Het is maar een ideetje..

    Login om te reageren
  14. Philippe zegt

    15 april 2010 om 15:58

    Een lelijke wagen is het toch niet, het is meer een anonieme leasebak. Dus niet lelijk, maar ook niet “wow”. Wat positief is voor een elektrische wagen.

    Login om te reageren
  15. Laurens zegt

    15 april 2010 om 16:03

    Ideaal voor Israël, lekker van roadblock naar roadblock kruipen (de Palestijnse versie dan). Of in Nederland in de rij bij “Tango”, als de ruilbatterijen een dagje relatief gratis zijn.

    OT: ik stap over, maar alleen als de buren betalen.

    Login om te reageren
  16. Thomas Bol zegt

    15 april 2010 om 16:09

    Waarom moeten die hybride en elektrische dingen altijd zo lelijk zijn? Kontje is nog wel acceptabel maar die neus…
    Daarnaast is de 135 km/h topsnelheid ook niet echt snel te noemen.

    Login om te reageren
  17. HDM zegt

    15 april 2010 om 16:09

    Fluence Z.E. klinkt als een ziekte/virus. Net als de Lambo Eistok had hier de naambedenking beter gekund vind ik.

    Hij ziet er niet heel slecht uit, maar ik heb het idee dat het geheel uitgetrokken is in de hoogte. Hij lijkt zo hoog te zijn.

    Login om te reageren
  18. db87 zegt

    15 april 2010 om 16:15

    BAH!
    Geef mij maar een moker.

    Login om te reageren
  19. jack_abarth zegt

    15 april 2010 om 16:33

    Ik vind ‘m nogal lomp en bol overkomen.
    Datzelfde gevoel heb ik ook bij een Golf V, terwijl de VI dit vrijwel niet meer heeft.

    M.a.w. het opgeblazen ervanaf en je houd denk ik een vrij nette maar wel anonieme auto over. Verkoopsucces dus.

    Login om te reageren
  20. Dimglor zegt

    15 april 2010 om 16:57

    Ik vind het nog een mooie wagen… Men ma heeft een kleine maand geleden haar Renault Fluence besteld…

    Login om te reageren
  21. McHiel zegt

    15 april 2010 om 17:03

    Hoe kun je in hemelsnaam zo een dikke concept verprutsen. Echt wat een drama’s bij Renault.

    Login om te reageren
  22. Jokkebrok zegt

    15 april 2010 om 17:10

    Wel vet, die groene tinten erdoorheen!

    Login om te reageren
  23. Citrofiel zegt

    15 april 2010 om 17:22

    Over het algemeen wel een veilig ontworpen auto. Alleen die achterlichten zullen natuurlijk niet met elke carrosseriekleur uitkomen, en wow! wat heeft dat ding een overhang achter de achteras zeg… Franse auto’s hebben wel vaker flinke overhang, maar dat is dan meestal voor. Dit is wennen…

    Login om te reageren
  24. Martijn zegt

    15 april 2010 om 17:23

    Zeker niet de eerste, het ding komt immers pas over 2 jaar op de markt. Volledig electrisch wordt de Volvo C30 Pure Electric Vehicle de eerste. Komt dit jaar al naar Nederland en in 2010 in beperkte oplage voor consumenten beschikbaar. Die ziet er tenminste uit als een gewone auto!

    Login om te reageren
  25. AMV8Bart zegt

    15 april 2010 om 18:07

    Ik vind hem er netjes uitzien. Het zal niet lang meer duren voordat er meerder europese merken dit idee gaan doorvoeren.

    Login om te reageren
  26. floryn zegt

    15 april 2010 om 18:16

    Ik vind m niet eens zo heel lelijk, maar ja de actieradius ontbreekt nog bij de cijfertjes en dat is toch wel de belangrijkste! 95PK Is voldoende voor de gemiddelde rechterbaanforens en dat is het dan ook. Leuk voor de milieubewuste medemens. Beter dan een Leaf of een Prius. Ik vind het concept met de generator aan boord wel een beter concept.

    Login om te reageren
  27. marcel zegt

    15 april 2010 om 18:27

    Even serieus; we hebben het hierover DESIGN???

    Login om te reageren
  28. Ikke_ferrari zegt

    15 april 2010 om 19:16

    Wederom het bewijs dat na de Chinezen de Fransen het slechtste zijn in het ontwerpen van auto’s.

    Denk dat ze in Frankrijk in de laatste 40 jaar nog niet eens 10 mooie auto’s hebben gemaakt… Ongelofelijk, waarom bestaat de Franse auto industrie nog, zijn er dan echt zoveel blinde mensen die aan het verkeer deelnemen?! :P

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      15 april 2010 om 20:19

      @Ikke_ferrari: Ga jij je eens even snel schamen. Al helemaal voor iemand met zo’n bijnaam.

      Login om te reageren
      • Ikke_ferrari zegt

        15 april 2010 om 21:16

        @bozewolf: Nou begin maar met opnoemen zou ik zeggen :)

        Login om te reageren
        • Philippe zegt

          15 april 2010 om 23:06

          @Ikke_ferrari: De mooiste wagen ooit gemaakt: Alpine a 110

          Login om te reageren
          • Ikke_ferrari zegt

            16 april 2010 om 10:41

            @Philippe: 1 down… 9 to go!

            Login om te reageren
  29. Esprit_de_Flandre zegt

    15 april 2010 om 20:40

    Lijkt wel behoorlijk op het concept, maar das niet moeilijk want het was een gewone Fluence met wat leuke aandachttrekkende kleurtjes.

    Wanneer de Megane ZE? Lijkt me meer potentieel te hebben hier in Europa.

    @ikke Ferrari: Zelfs met die naam verhul je je gebrek aan smaak niet.

    Login om te reageren
    • Autoliefhebber zegt

      15 april 2010 om 20:55

      @Esprit_de_Flandre: De Fluence is de sedanvariant van dezelfde Megane, alleen een ander naampje. :)

      Login om te reageren
  30. Autoliefhebber zegt

    15 april 2010 om 20:55

    Hmm, vond de concept beter, de verhoudingen lijken hier wel een beetje zoek te zijn. :(

    Login om te reageren
  31. nokiaaaaa zegt

    15 april 2010 om 20:57

    haha ik denk dat al die autobouwers iets hebbe van : het word een electrice wagen ,, kom we maken hem lelijk

    Login om te reageren
  32. Jipp zegt

    15 april 2010 om 21:24

    hij ziet er best goed uit!

    Login om te reageren
  33. Duppie zegt

    15 april 2010 om 23:04

    En ja hoor, weer een walvismuil erbij. Zelfs de achterkant heeft deze keer zo’n afzichtelijk stuk zwart plastic…

    Login om te reageren
  34. Cantago zegt

    15 april 2010 om 23:46

    Lelijk, zwaar, weinig vermogen, komt ni ver en is nog traag ook. Kansloos apparaat dus!

    Login om te reageren
  35. TSI-tje zegt

    16 april 2010 om 09:15

    Ik vind het geen schoonheid, deze Française, maar het ziet er iig stukken beter uit als een Toyota Pruis of een Honda Insight. Daarnaast heeft deze dus wél ‘Zero-Emission’ (zegt men) dus dit is misschien ook nog een betere oplossing voor de ‘groenen’ onder ons. Als ik dan toch gedwongen word om ‘groen te gaan’ dan liever in deze Renault dan zo’n Hybride Japanner. Maar voorlopig blijf ik toch maar benzine verstoken en bijtelling betalen, bevalt me nog steeds beter.

    Login om te reageren
  36. Bas zegt

    16 april 2010 om 09:22

    Ja sorry hoor Renault maar hier slaan jullie de plank toch echt finaal mis.
    Op dit moment zit er ergens in Brabant een bedrijf en die bouwen je benzineslurper ook om tot windmolenhoer en, afgezien van de prijs, kom je daar a. verder mee en b. de laadtijd is korter.

    Dus aljeblieft kom met iets wat echt innoverend is…

    Login om te reageren
  37. AutomotivePassionNL zegt

    16 april 2010 om 09:30

    @Bas
    Dit al eens gelezen?
    http://www.amt.nl/web/Nieuws/Algemeen/Tonen-Nieuws-Algemeen/Brabant-start-eigen-productie-elektrische-voertuigen.htm

    Beetje schimmig bedrijf daar in Brabant… ;)

    Login om te reageren
  38. Joejojo zegt

    16 april 2010 om 10:53

    Zie de Fluence ook hier in Roemenie al bijzonder veel rijden, zij het als gewone benzine en diesel versies. Redelijk ingetogen en klassiek ogend model. Renault doet het in Ro relatief goed, zeker met de klassieke sedan.

    Login om te reageren
  39. Mr. Dj M. zegt

    16 april 2010 om 13:02

    De neus is toch wel wat stoers kwijtgeraakt, dat is jammer, maar met name die achterlichten….
    BLAUWE tinting over zo’n groot oppervlak :| , dat had gewoon grijs moeten zijn!

    Login om te reageren
  40. RND zegt

    16 april 2010 om 14:42

    waarom de accu vervangen als je ook gewoon de vloeistof kan vervangen/ tanken???

    Login om te reageren
  41. Nicx zegt

    17 april 2010 om 11:28

    @Ikke_ferrari, aan je stijl van reageren te zien ben je maximaal 17, oftwel wat probeer je te zeggen? Frans design blijft uiteraard een kwestie van smaak maar de afgelopen 40 jaar? Denk PSA & Renault Nissan bij elkaar en dan minder dan 10 mooie auto’s gemaakt? Jij bent echt kansloos!

    Login om te reageren
  42. Bas zegt

    20 april 2010 om 13:30

    @adinsx
    Schimmig of niet, ze zijn verder dan Renault.
    Ik bedoel, laten we ff wel wezen….als een schimmige bandenboer het al beter kan….dan moest Renault…of wat ze daar de afdeling: ontwikkeling noemen….zich de ogen vierkant uit hun hoofd schamen.

    …en ja…je kunt je s40/v50 direct laten ombouwen en ja…het is duur….maar dan heb je ook wel iets beters dan een toekomstige Renault (die duidelijk nog lange van uitontwikkeld is).

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North