
Het aftellen was al een poosje geleden begonnen. Het uitstel van betaling, de afzegging voor de AutoRAI en de schuld van een miljard euro, voorspelden weinig goeds. Het hoge woord is er nu eindelijk deels uit: Kroymans Corporation vraagt volgende week het faillissement aan voor Kroymans Import Europe, de tak die auto’s van General Motors importeert.
De ongeveer zestig medewerkers van Kroymans Import Europe in Breukelen mogen zich als werkloze inschrijven bij het UWV. Er is een bemiddelingsbureau ingeschakeld om te proberen de getroffen medewerkers weer snel aan het werk te helpen. Onder KIE vallen de merken Cadillac, Corvette en Hummer. Saab valt hier niet onder.
Het faillissement wordt aangevraagd omdat General Motors Europe de importeur niet wil overnemen. Wel is denkbaar dat GM Europe uiteindelijk delen van het bedrijf overneemt nadat het faillissement is uitgesproken. De dealercontracten houden op te bestaan, dus het is aan GM om te besluiten wat er met de dealers moet gebeuren. Tachtig procent van de dealers is al GM-dealer dus het ligt voor de hand dat zij een nieuw contract aangeboden krijgen. (via: automotive online)
Als ik zo op http://www.quotenet.nl kijk hebben de (ex)directieleden de Vries, de Muynck, Mander en van der Steenhoven nog heel wat uit te leggen de komende tijd…. De rest zit al bij Audi en verliet het zinkende schip als rat, niet als kapitein
Kan er niet rouwig om zijn.
Ja die man ziet zijn leven dus in diggelen vallen. jammer.
“Saab valt hier niet onder.”
Svenska had dus toch gelijk! :D
de heren van kroymans. zie ze altijd lopen, strak in t pakkie, lange haren, kin omhoog…alsof ze alles zijn, je kon er amper in de buurt komen zonder uitgelachen te worden.
wat nou?
Dat is het eerste deel dat is omgevallen. Wat zal er volgen?
Gáááááááááp…
Zal ze niet missen
Jammer, maar vind het niet zo heel erg verbazingwekkend. Gevalletje te veel hooi op de vork en te hard willen groeien als je het mij vraagt!
Tja, in deze tijden is dat, ook omdat het al vreselijk slecht gaat met GM, niet meer dan begrijpelijk!
@robbie
het amerikaanse deel is omgevallen ja,
het italiaanse deel zal vermoedelijk uit elkaar vallen.
zou Frits ondertussen al overwegen zijn 250 GTO te verkopen? Ik realiseer me dat hij dat niet wil en dat de auto als prive-eigendom buiten zijn bedrijven staat (immers BV) maar ik vind dat hij het wel zou moeten overwegen. (zeker gezien de hoogte van de schuld!)
Ik vind het erg vervelend voor Kroymans, maar kan niet zeggen dat ik hier erg triest over ben.
Cadillac komt ook niet meer terug in de meeste Europese landen. Slechts in 12 Europese landen zal Cadillac nog verkocht gaan worden. Waaronder de UK, Rusland en Zwitserland. In de meeste andere landen is het toch een kansloos verhaal.
Het grote nadeel is dat de saaien er terug een stuk saaier zullen uitzien zonder deze opvallende monster, het grote voordeel is dat mijn bedrijf gezond is en ik importeer zelf wagens uit de USA dus ik kan niet klagen :D iemand opzoek naar een Chevy/Caddy? :P
dat de straten er terug een stuk saaier zullen uit zien, moet dat zijn
http://www.autonews.com/article/20090326/ANE02/903269983/1042
Hoogmoed komt voor de val. Ome Frits had slechte adviseurs.
@Six trey:Ok, dan wil ik bij deze alvast een 2010 Camaro convertible SS bestellen. :)
@Rob USA
klein probleempje :P ik werk van uit belgie, en weet weinig van de Nederlandse wetgeving als hij op de markt is kan ik hem zonder problemen naar Antwerpen brengen maar van daar…
@ Robbie
Is Rusland nu ook al Europa? ;)
@Papa: Ja, Rusland ligt gedeeltelijk in Europa, net als Turkije, en daarom worden beide door veel bedrijven ondergebracht in het Europese hoofdkwartier.
@ Citrofiel: twifelde je daaraan dan??
:D
@six trey: Wees blij het is hier echt niet leuk meer die regelgeving voor de V8 monsters from the States. :(
Laatste ‘nieuws’ (roddel) in de wandelgangen: Binckhorst (nu importeur van Mazda) neemt delen van Kroymans Import over. Zal dan met name gaan om Kia, dus dikke pech voor Alfa en Saab…
Ook de Stern groep wordt genoemd, maar die zitten zelf diep genoeg in de problemen: http://www.automotive-online.nl/home/5957-winst_stern_daalt_met_66,7procent.html
Ja roddels genoeg…. Kia zit al bij Citadel, de hobbyclub van Frits. Saab geeft dezer dagen gewoon een feestje vanwege hun honderderdzoveeljarig bestaan, zonder geld te hebben en auto’s te verkopen…. Da’s het zogenaamde ‘ondergangsfeest’, daarna kan ook daar het licht uit.
En Alfa; ik gok dat het direct na de RAI teruggaat naar Fiat/Lancia Nederland. Wel zo fijn, want dan krijgen wij dealers ook weer auto’s en onderdelen die al verkocht zijn aan klanten maar niet betaald door de elite Kroymannen.
En oh ja: Aston Martin gaat ook weg daar. Ook die worden niet afgerekend in Engeland. Wedden?!!
LET OP !!!! Na het weekend komt Kroymans met de mededeling dat de rest ook failliet gaat. Eerst moeten alle managers flinke bonussen ontvangen en dan de rest van het personeel kan dan fluiten naar z’n loon. hèhèhèhè.
Triest voor de werknemers die zich al die tijd met ziel en zaligheid hebben ingezet voor het bedrijf. Niet iets om lollig over te doen lijkt me….
@ Frits K.: ‘de rest’ waar jij het over hebt betreft Kroymans Retail Group, dus de Kroymans dealers…
Ze zijn zelfs vergeten de ‘gewone’ personeelsleden aan te melden bij het UWV. Die mogen nu gemiddeld 3 maanden op hun UWV-uitkering wachten. Ikke, ikke de rest kan?
en zoals ik het lees en begrijp Saab en Alfa. Leuk Feestje van de Saap importeurrrrrrrrrrr dit weekend. Ik ga kijken.
Ik ben zo benieuwd naar de volgende auto van Lee Towers joh… Een 300 C’tje of grijze import, wat zou het worden?