Het einde van Toro Rosso is officieel nabij

Auteur: , 39 Reacties

Let wel: de naam van Toro Rosso.

Toro Rosso '19

Jos Verstappen, Christijan Albers en Robert Doornbos. Naast het feit dat het Nederlandse coureurs zijn, hebben ze nog iets gemeen. Beide mannen en Albers hebben namelijk nog dit millennium voor het team van Minardi gereden. Sterker nog, Doornbos en Albers hebben nog een tijdje samen voor het Italiaanse team gereden.

In 2005 reed Minardi voor het laatst. Red Bull kocht het team van Paul Stoddart. Aan de koop was wel een voorwaarde verbonden: het team mocht niet verhuizen van locatie. Vandaar dat de de thuisbasis van Toro Rosso nog altijd in Faenza ligt, daar waar Minardi is opgericht door Giancarlo Minardi.

Maar de naam Toro Rosso zal nu officieel het veld ruimen, aldus Motorsport.com. Het team heeft namelijk toestemming gekregen om volgend jaar onder een andere naam te kunnen racen. Je mag drie keer raden welke naam Toro Rosso kiest en als je Alpha Tauri hebt gekozen, dan zit je goed. Jazeker, Toro Rosso wordt Alpha Tauri.

Alpha Tauri is een kledingmerk van Red Bull. Toro Rosso is een letterlijke vertaling van Red Bull, dus dat bracht hen uiteindelijk niet zoveel. Nu hebben ze een kledingmerk dat meerdere malen per race wordt omgeroepen als in “daar rijdt de Alpha Tauri van Kvyat recht in de versnellingsbak van Vettel.” Naar alle waarschijnlijkheid zullen de Alpha Tauri’s volgend jaar aan de start verschijnen. Er verandert verder vrij weinig: Franz Tost blijft de teambaas, Honda levert de motoren en Helmut Marko zoekt geschikt talent om achter het stuur te zetten.



39 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Torro Rosso bekt wel beter dan Alpha Tauri, maar de kleding moet natuurlijk ook verkocht worden. Ben benieuwd hoe de livery er uit zal gaan zien. De huidige Livery vind ik een van de mooiste van de grid.
@silverscope: ik heb even gekeken op de website van Alpha Tauri. De huisstijl lijkt wit met grijze accenten te zijn, niet bepaald spannend
Beide mannen en Albers?

Heb ik iets gemist?
@verplicht: dat is af en toe het niveau van het journaillle hier.
@bernoulli: in mijn ogen gewoon een triest niveau. De autokennis van de auteur is mooi maar als je zo ook punten moet scoren..
@sportevo: de autokennis en autotechnicus artikels van @willeme vind ik fantastisch, zijn F1 bijdrages helaas van een diepzee kleuterniveau.
@rhellema: en dat terwijl ik Fangio nog heb zien racen ..
@willeme: resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst😉
@rhellema:Hahah, touché. Ik kan het wel een klein beetje toelichten: in dit artikel zit natuurlijk niet een kwart zoveel werk als in een special, lijstje of advies. Dit valt in de categorie hap-slik-weg-nieuws. Juist door een korter (en dunner) artikel als deze, heb ik weer wat tijd gewonnen om te werken aan artikel met iets meer diepgang.

Mijn voormalig collega @ikschrijfookovrautos en nog altijd immer collega @jaapiyo waren/zijn de F1 auteurs. Ieder redactielid heeft zo zijn specialiteit. Als er F1-nieuws voorbij komt, pak ik ‘m uiteraard wel mee (anders is het geen nieuws meer ;-)).
@willeme: oh maar daar ben ik ook absoluut zeker van dat je in de specials heel veel tijd en onderzoek steekt, dat maakt de artikels juist zo interessant. Maar dat zorgt eigenlijk ook een beetje voor de valkuil voor jezelf.

In mijn ogen ben je, en nu niet gelijk naast je schoenen gaan lopen😂, de beste auteur op dit blog. De uitspraak die je doet over Albers is daardoor niet vanzelfsprekend in jouw stukken. Jouw humor ligt in mijn ogen op een veel hoger niveau wat soms ook duidelijk tot uiting komt in je specials. En het is me wel meer opgevallen dat je dit in F1 topics doet dus vandaar dat ik die op een lager niveau plaats.

Maar goed, ik wil je zeker niet afbranden om dit soort goedkope humor, ik wil je alleen maar aansporen om meer hoogstaande artikels te schrijven.

En nu neem ik eerst een biertje, het was weer een lange werkdag! Proost🍺
@verplicht: Christijan “tja-das-balen” Albers praatte soms een beetje als een meisje dus ik begrijp de verwarring wel.
@str8six: meksimum ettek ;-)
@poes: Haha! Ik hoor t hem ook echt zeggen! 😂
@poes: hahaha nice
@str8six: als je van ‘praatte’ ‘huilde’ maakt, dan sla je de spijker op z’n kop…
Arme Christijan. Wel terecht. Omhooggevallen dametje..
@cloverleaf: Heb ik iets gemist. “Beide heren en Albers”, “omhooggevallen dametje”… Eens Google aanslingeren.
@phaeton: Nou, net als hier boven. Het zal aan mij liggen. Niveautje hoor.
@phaeton: ik baseer dat enkel op die paar keer dat ik met hem persoonlijk van doen heb gehad. Ik wil echter niks afdoen van zijn talent. Wat hij zeker had. Of die goed genoeg was voor F1? Denk t net niet. Geen schande overigens.
@cloverleaf: heeft die niet eens of meerdere malen de DTM op zijn conto geschreven? Oh wacht nee dat doen we maar even!?
@emping: Duits Formule 3 kampioen in 1999. Tweede in de eindstand van de DTM, seizoen 2003. Hij kon heus wel een potje sturen. Wat hem vooral werd/wordt nagedragen is mislukte de pitstop waarbij hij de halve tankinstallatie meenam, in 2007. Om e.e.a. in perspectief te plaatsen: Raikkonen en Massa precies overkwam dat een jaar later ook. En daar hoor je niemand meer over.

Dat Christijan Albers altijd zo beschimpt wordt, heeft volgens mij vooral te maken met het nogal ‘bekakte’ overkomen voor de camera, waar hij met z’n voor hem typerende falsetstem en Gooische accent de pers te woord stond.
@RRRobert: hij was op weg naar het DTM kampioenschap van 2003 maar op de achtergrond ook bezig met een overstap naar de F1. Ik heb altijd gedacht dat de focus op een F1 stoeltje de reden was dat hij het kampioenschap misliep.
@sportevo: hij verloor het kampioenschap omdat er een ervaren rot die zeer aardig kon sturen in eenzelfde auto bij hetzelfde team zat: Bernd Schneider. De rest is simpelweg race-geschiedenis: te hard willen en foutjes maken.
@gregorius: Klopt ja. En die zat daarna in de jury van Het beste idee van Nederland. 🤓
@gregorius: dat was dat jaar inderdaad. In de laatste race scoorde hij heel slecht. Het jaar erna had hij een goed begin maar halverwege het seizoen kwam de klad erin met slechte resultaten en toen had ik het idee dat er meer F1 in zijn hoofd zat dan DTM. In 2005 ging hij de F1 in.
Is er nog steeds geen teken dat Racing Point een keertje van naam gaat veranderen? Die naam kan toch echt niet
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: Racing Point is een briljante naam, marketingtechnisch gezien. Deze naam biedt maximale exposure aan een titelsponsor doordat Racing Point gestyleerd wordt als Racing, gevolgd door dat puntje. Dan heet het team nu dus officieel Sportpesa Racing Point, maar het leest zich als Sportpesa Racing. Ik verwacht daarom geen naamswijziging op korte termijn
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: Je zal maar dorst hebben en een lekker glas BWT bestellen..
@fmgarcia: BWT levert waterzuiveringssystemen. Het is geen Sourcy oid.
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: wat maakt het uit.
Volgend jaar rijden daar 2 Canadese rijke-lui’s zoontjes die allebei niet bij de top 20 beste actieve coureurs horen.
Dit was toch al bekend? Dit is gewoon een herhaling van een nieuwtje. Of is er extra zekerheid? Nieuwe bron? Wat?
@phaeton: Voorheen was nog geen akkoord gegeven door de overige teams. Nu wel.
@donjunior: Aha. Overheen gelezen. Dank u.
@donjunior: maandag al, dus lekker op tijd dit bericht.
De naam van het team verandert maar qua uiterlijk van de auto’s zal er wel niet heel veel veranderen. Ik denk meer in de lijn van Force India naar Racing Point.
Het blijft toch een Red Bull team.
Op motorsport staat een livery die mij wel aanspreekt. Beetje spiegelbeeld qua kleuren van wat ze nu hebben met het nieuwe logo:
https://www.motorsport.com/f1/news/toro-rosso-name-change-alpha-tauri/4558791/
Voordat ik het vorige bericht hier over had gelezen wist ik niet eens dat RB een eigen kledingmerk had. Dus in die zin helpt het ze nu al!
@gulli: ik ook niet maar of ik nu naar de winkel ren? Neu.
Oud nieuw, hebben jullie al eerder over bericht.
Zal er nu ook een compleet nieuwe livery komen?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).