
Al is het nog steeds discutabel.
Als je een 3 Serie Touring ziet met een Ferrari-logo ga je waarschijnlijk heel hard lachen, maar in dit geval is het logo toch niet zo misplaatst als je denkt. Deze BMW heeft daadwerkelijk Ferrari-techniek aan boord.
Deze auto begon zijn leven als een simpele 328i, maar er is een V8 ingelepeld. En dat is NIET de S65 V8, maar de welbekende 4,7 liter Maserati V8. Zoals jullie weten is die motor mede ontwikkeld en geproduceerd door Ferrari, vandaar het Ferrari-logo op de neus.




Goed, over het logo kunnen we discussiëren, maar de motor is natuurlijk ontzettend gaaf. Daar is iedereen het over eens. Voorbijgangers zullen heel raar opkijken als ze denken dat er een Maserati om de hoek komt en er vervolgens een grijze 3 Serie Touring verschijnt.
Nog een bijzonder detail: deze auto heeft een handbak, terwijl de 4,7 liter V8 nooit geleverd is in combinatie met een handbak. De 4,2 liter is wel geleverd met handbak (in de 4200 GT), maar in dit geval is gekozen voor een bak van Nissan. Deze is afkomstig uit de Nissan 350Z.




Uiteraard zijn er nog veel meer modificaties gedaan. Zo is de auto voorzien van een aangepaste M3-uitlaat, M3-remklauwen voor, H&R-verlagingsveren en 19 inch Volk-velgen. De M3-look wordt compleet gemaakt met M3-bumpers, -voorschermen en een carbon motorkap met powerdome.
Dit unieke project wordt nu aangeboden op Cars & Bids. Een zelfgebouwde combinatie van BMW- en Maserati-techniek is waarschijnlijk een nachtmerrie qua betrouwbaarheid, dus als je zelf kunt sleutelen is dat een pré. Het hoogste bod staat momenteel op 14.000 dollar.





Uitlaat 10cm inkorten en dan lijkt ie al minder patser achtig
Exact. Het idee is top, de uitvoering iets minder.
Frankenstein beamer :)
Leuk project wel.
De samenstelling doet me wel wat denk aan de uitleg van Fortnine over de BMW Funduro.
Dit is wel heel hebberigmakend, voor het eerst in mn leven dat ik een station zou willen kopen….. zonde dat ie niet in EU staat, anders had ik er zeker op geboden.
Overigens denk ik dat deze motor betrouwbaarder is dan een BMW V8… hoevaak hoor je van Ferraris en Maseratis over mechanische issues rondom motoren? vrij weinig namelijk… en zowel komt 99% vd tijd het door slecht onderhoud van de eigenaren…. Meeste issues bij Maserati en Ferrari zijn veelal electronisch
Buiten dingen zoals alle kleppen verbrand niet zo gek veel.
En dan “gelukkig” geen last van garantie
Kan het project wel waarderen, maar had liever de E46 als basis gezien. Dit is toch het lelijke jongere zusje van….
Wie wil er nou een Maserati blok?!?
Dat is vragen om problemen!