• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Het nieuwe neusje van de Renault Mégane IV

Auteur: sir_smokalot, gepost 16 september 2015 om 09:55 – 14 Reacties

Renault Megane IV


Ik ben er nog niet over uit of ik de blades onder de koplampen fraai vind of niet, maar het gehele design van de nieuwe Megane klopt wel.

De Mégane, Renaults broodje van de bakker in het C-segment, is opgefrist, en vooral de afdeling verlichting drukte zijn stempel op de auto. De koplampen krijgen het nieuwe familiebekkie mee dat op de Talisman debuteerde, en de achterlichten zijn zo ver naar het midden van de kofferbak doorgetrokken dat de Renault-ruit er maar ternauwernood tussen paste. Aleen merken als Dodge (of Porsche bij de Carrera 4-modellen) pakken het nog rigoureuzer aan, met één enkele onafgebroken lichtstreep.

Megane en profil

Laurens van den Acker koos ervoor de C-stijl breed te houden (in tegenstelling tot de slanke A-stijl, die een goed zicht bevordert), ten koste van de lijn van de raampartij, die onderaan bij het achterportier nog net even een knikje naar boven maakt. En profil zit er een mooie welving in de Megane, hoewel de koplamplijn onnatuurlijk oogt. Beter had Renault de bovenkant in 1 lijn met de motorkap getekend.

Motoren

De Megane komt er bij zijn introductie direct als GT Line, met de Energy TCe 205 benzinemotor, die is gekoppeld aan een automatische EDC zeventraptransmissie met dubbele koppeling. Na verloop van tijd mogen we ook weer een RS-model verwachten, dat volgens de geruchten zijn 2 liter downsizet naar een 1.8 Turbo. De Energy dCi 165 dieselmotor, gekoppeld aan een zestraps EDC is in de loop van 2016 de andere motoroptie voor de nieuwe Mégane GT.

De Energy dCi 110 diesel met handbak stoot per kilometer 86 gram CO2 uit (verbruik 3,3 l/100 km), wie meer wil kan voor de Energy dCi 130 gaan. Benzineliefhebbers kunnen opteren voor een Energy TCe 100 of een Energy TCe 130, al dan niet met EDC transmissie.

Dieselhybride

Begin 2017 voegt Renault een ‘Hybrid Assist’ dieselmotor aan het gamma toe. Deze motor moet een NEDC-normverbruik van minder dan 3,0 l/100 km en een CO2-emissie van maximaal 76 g/km realiseren, de auto maakt gebruik van recuperatie van remenergie.


Ook interessant!

  • Renault 5 is live met al zijn broertjes
    Nieuwe Renault 5 is live met al zijn broertjes
  • Laurens van den Acker over de nieuwe Renault Mégane E-Tech
    Laurens van den Acker over de nieuwe Renault Mégane E-Tech
  • Dít wordt de nieuwe Renault Megane!
  • Nieuwe elektrische Mégane
    Nieuwe elektrische Mégane is helemaal officieel!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, iaa, iaa-2015, megane, Renault

Vorig bericht: « Man checkt het leer in de Mercedes S-Klasse Cabrio
Volgend bericht: Bentley Bentayga: coming to an oligarch near you [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. ds3thp zegt

    16 september 2015 om 10:06

    Het front oogt best kolossaal in vergelijking met de rest van de styling. Denk dat dit weer zo’n auto is waar je qua styling even aan moet wennen!

    Ben erg benieuwd naar de RS modellen en dan vooral of er ook een Hatchback variant komt om met de concurrentie mee te kunnen!

    Login om te reageren
    • toshtie zegt

      16 september 2015 om 11:49

      @ds3thp: dit is een hatchback…

      Login om te reageren
      • ds3thp zegt

        16 september 2015 om 12:25

        @toshtie: en komt er een hatchback RS dan? Of wordt dat weer alleen een coupé?

        Login om te reageren
        • clarkson zegt

          16 september 2015 om 14:45

          @ds3thp: Een 3drs hatchback neem ik aan.

          Login om te reageren
  2. blo3to3t zegt

    16 september 2015 om 10:15

    Mooi model, goeie lijnen. Goeie verbetering van het huidige model die ook zeker niet verkeerd is.

    Login om te reageren
  3. noreplacementfordisplacement zegt

    16 september 2015 om 10:29

    Renault doet het goed, ik zie er zelfs wat in van de A klasse? Misschien dat ie daar ook het onderstel mee deelt.

    Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    16 september 2015 om 10:33

    Stormram ..
    Staat best wel indrukwekkend ..

    Login om te reageren
  5. onlyfagsdrivebenzes zegt

    16 september 2015 om 10:39

    Ik vind wel dat het logo op de grill wat groter had gemogen…
    Als je de kwaliteit van Renault echt wil laten zien tenminste…

    Login om te reageren
  6. mazdarx zegt

    16 september 2015 om 11:48

    Voorkant: Ja, Zijkant: Ja, Achterkant: Nee danku! Typisch Renault, deze auto. For better or for worse…

    Login om te reageren
  7. arii zegt

    16 september 2015 om 12:17

    Tis alsof Renault echt zn best doet om het straatbeeld lelijker te maken met hun autos.

    Login om te reageren
  8. pinut187 zegt

    16 september 2015 om 12:25

    Mooi design, maar het is en blijft een Renault..

    Login om te reageren
  9. KEV9 zegt

    16 september 2015 om 13:26

    Ik zeg. Standbeeld voor Laurens.. Sinds die 10 vingers bij Renault in de pap heeft zijn ze er 100% op vooruit gegaan.

    Login om te reageren
  10. MAB zegt

    16 september 2015 om 13:33

    Hoe krijgen ze het voorelkaar om de interieur zo saai te maken.

    Login om te reageren
  11. av_diver zegt

    16 september 2015 om 19:52

    Belangrijke vraag: Wanneer komt de Estate?
    Iemand een idee?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North