• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe elektrische Mégane is helemaal officieel!

Auteur: willeme, gepost 6 september 2021 om 09:37 – 12 Reacties

Nieuwe elektrische Mégane

En het geinige is, Renault noemt de nieuwe elektrische Mégane een elektrische hatchback.

Gisteren konden we dankzij Boef 100 al kennis maken met de nieuwe elektrische Mégane E-Tech. Ondanks dat het huidige model nog voldoende vers is, is het tijd voor een model ernaast. In dit geval gaat het om de nieuwe elektrische Mégane.

Het is niet zomaar een nieuwe Mégane met een elektromotor. Renault heeft ervoor gekozen om de carrosserievariant ietsje te herzien. De nieuwe elektrische Mégane is, zoals verwacht, een soort crossover-achtige. De auto is ietsje hoger dan normale hatchbacks. Dit is handig om de accu goed weg te kunnen bergen. Daarnaast is het een zeer populaire carrosserievariant.

  • Nieuwe elektrische Mégane
  • Nieuwe elektrische Mégane
  • Nieuwe elektrische Mégane

Doorontwikkeling

De auto is een doornontwikkeling van de Megane eVision uit 2020. Dat was op zijn beurt weer een vervolg van de Morphoz concept uit 2019. We hadden het dus aan kunnen zien komen. De nieuwe elektrische Mégane is 4,21 meter lang, 1,78 meter breed en 1,50 meter hoog. De wielbasis bedraagt 2,70 meter.

  • Nieuwe elektrische Mégane
  • Nieuwe elektrische Mégane
  • Nieuwe elektrische Mégane

Zoals bekend staat de auto op CMF-EV-platform. Er zijn twee accupakketten, eentje met 40 kWh en eentje met 60 kWh. Met die eerste haal je 300 km (volgens de WLTP) en met die tweede is zelfs 470 km mogelijk. Laden kan tot 130 kW (afhankelijk van de uitvoering).

  • nieuwe elektrische Mégane
  • nieuwe elektrische Mégane
  • nieuwe elektrische Mégane

Motoren nieuwe elektrische Mégane

De 40 kWh-versie heeft een 130 pk motor (en 250 Nm). Met de grote accu heb je automatisch een sterkere motor: 218 pk (en 300 Nm). Handig, er kan een trekhaak achter waarmee je 900 kg kunt trekken! Nog even over dat snelladen, dat kan alleen op de 218 pk-versie. De Mégane komt in drie uitrustingsniveau’s: Equilibre, Techno en Iconic. Die gave verzonken portiergrepen hebben ze allemaal.

  • nieuwe elektrische Mégane
  • nieuwe elektrische Mégane
  • nieuwe elektrische Mégane
  • nieuwe elektrische Mégane

Volgens Renault kan de nieuwe elektrische Mégane in 7,4 seconden naar de 100 km/u sprinten. Om welke versie dat gaat, wordt dan weer niet gezegd. De topsnelheid is helaas begrensd op 160 km/u. Het gewicht is met 1.624 kg erg zwaar voor een C-segment ‘hatchback’, maar voor een elektrische auto van dit formaat is het niet heel erg verkeerd. Wanneer de auto bij de Nederlandse dealers staat, welke uitvoeringen naar ons land komen en wat de prijzen zijn, wordt op een later tijdstip vermeld.

Ook interessant!

  • Renault Mégane E-Tech Electric
    Renault Mégane E-Tech Electric gelekt! BREEK!
  • Laurens van den Acker over de nieuwe Renault Mégane E-Tech
    Laurens van den Acker over de nieuwe Renault Mégane E-Tech
  • Mégane E-Tech
    Zo ziet de Mégane E-Tech eruit in het vlees
  • Renault 5 is live met al zijn broertjes
    Nieuwe Renault 5 is live met al zijn broertjes

Nieuwste artikelen

  • Bijzondere in NL geleverde Hyundai is koning afschrijving
  • Fiat 500 weigert te sterven: nóg een speciale editie
  • Geld teveel? Ferrari-webshop helpt een handje
  • Porsche registreert historische naam, alleen wat is het?
FacebookTweetPinLinkedIn

E-Tech, electric, Elektrisch, iaa, IAA-2021, megane, Renault

Vorig bericht: « Volkswagen ID Buzz AD neemt het werk uit handen
Volgend bericht: Warempel, BMW i Vision Circular heeft een normale grille »

Lees Interacties

Reacties

  1. Charles Taycan 4S zegt

    6 september 2021 om 09:55

    Dit wordt een succesnummer!👍

    Login om te reageren
  2. invictus66 zegt

    6 september 2021 om 10:12

    Wie vond het nu weer nodig om die “gouden” accenten aan te brengen?

    Login om te reageren
  3. ericd zegt

    6 september 2021 om 10:15

    Mooi. Maar per slot van rekening zie je als eigenaar/berijder niet de buitenzijde. Nou, dan zie ik het dashboard al op Snoozzzze functie staan. Waarschijnlijk in hoge mate een zelfrijdende Megane, want met dit dashboard val je vanzelf in slaap.

    Login om te reageren
  4. Friez zegt

    6 september 2021 om 10:30

    Zo schuin van achteren, had het wat mij betreft net een VW ID* kunnen zijn. Ik vind hem wel geslaagd!

    Login om te reageren
    • gasskaas zegt

      6 september 2021 om 11:05

      @friez: ik dacht precies hetzelfde!
      Daarnaast ook zeker geslaagd!

      Login om te reageren
  5. Johanneke zegt

    6 september 2021 om 10:37

    150cm is toch een heel normale hoogte voor een hatchback? Een golf 8 is 145.6cm hoog.

    Login om te reageren
  6. henkp1 zegt

    6 september 2021 om 10:37

    Mooie wagen, prima prestaties.
    Accupakket is maar 11cm hoog, super compact en levert toch weer 20% meer energie dan voorgaande generatie accu’s en deze is vloeistof gekoeld.
    Fraai interieur ook waar, afhankelijk van de uitvoering, echt hout en (uiteraard bij Renault) echt leer wordt toegepast.
    De prestaties zijn op zich niet zo grensverleggend, maar wel voor zo een compacte auto met toch veel binnenruimte en een kofferbak van 440 liter. En dat, hoogstwaarschijnlijk, tegen aanvaardbare prijzen.
    Ik zie hier wel een opvolger van m’n Talisman in. En een R5-e ipv de Zoe. Het wordt allemaal nog mooier!

    Login om te reageren
  7. bernoulli zegt

    6 september 2021 om 10:53

    Ik ben benieuwd of er een Estate van komt.

    Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      6 september 2021 om 11:59

      Zou jij die kopen/leasen dan?

      Login om te reageren
  8. raoufff zegt

    6 september 2021 om 11:49

    Suf ding, plak er een VW-logo op en ik had het ook wel geloofd.

    Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      6 september 2021 om 13:32

      Alleen zo’n Mégane doet het ook echt 😁

      Login om te reageren
  9. arne zegt

    6 september 2021 om 19:59

    Erg mooie auto hoor!
    Maar wat een krappe ruimte achterin zeg! De ramen ogen erg klein en de hoofdsteunen kunnen amper omhoog, volgens is het voor een volwassene veel te laag.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North