Laurens van den Acker, designbaas bij Renault, praat ons bij over de nieuwe Renault Mégane E-Tech. Wat voor het eerst een volledig elektrische Mégane is geworden.
Mooie wagen. Vooral dat cockpitachtige dashboard is erg mooie gedaan. Doet een beetje denken aan de fraaie cockpitachtige dashboards van de geniale 25 en Safrane.
Zou het helemaal mooi vinden als de 5 concept straks naast deze Megane in de showroom komt tecstaan.
Boos kijkende spleet koplampen, hoog opgetrokken schouderlijn en lomp grote wielen.
Laurens kan zo aan de slag bij Disney voor de volgende Cars film vol karikaturale ontwerpjes.
Sympathieke man die Laurens. Geeft gewoon antwoord op de vragen zonder ontwijkend marketinggewauwel. Je kan wel merken dat hij al jaren in het buitenland vertoeft, af en toe zoekt hij naar de Nederlandse woorden (normaal).
Ik vind dit een heel mooie auto. Niet direct grensverleggend qua prestaties, maar wel qua uitvoering. Deze auto is gewoon ‘af’ en is daar wellicht de eerste EV mee; ok behalve dan de nieuwe Mercedes limo.
Geen marketinggewauwel? Mwoah, hij heeft het over de Renaulution, een revolutionaire nieuwe auto, en meer van dat soort hyperbolen.
Dan gaat-ie roepen dat er door de compactere aandrijflijn lekker veel ruimte was voor grote wielen. 20″ nog wel!. Blijkbaar ik hij vergeten dat hij onder de Scénic, een niet echt heel veel grotere auto met verbrandingsmotoren (dus zonder ruimtewinst door de electrische aandrijflijn) ook gewoon 20″ wielen heeft gemonteerd, waar je ook gewoon mee kunt sturen zonder dat de wielen het motorblok raken.
Die man staat daar gewoon een auto te verkopen hoor. En vertelt niks wat hij niet kwijt wil.
Jammer dat er niet wordt ingegaan op het belangrijkste bij een EV, de accu capaciteit en (snel) laad mogelijkheden. Iemand hier meer informatie over? Maakt deze Megane ook gebruik van een 800 volts systeem?
Leuk interview met deze ontwerpbaas! Meer van dit soort content.
Auto is best goed gelukt qua looks. Hopelijk weten ze er ook concurrende techniek in te stoppen want dan gaan we deze vaak zien op de weg.
De ontwerper refereert aan Gorilla glass in relatie tot snelle scherm-respons. Volgens mij, maar ik kan het fout hebben, heeft het een niks met het ander te maken. Erg mooi ontwerp overigens. Met name de geringe hoogte en de cockpit. Gemiste kans is de (ontbrekende) frunk. Mijn i3 (met kleine kofferbak) heeft er wel een en onze Tesla ook. Perfecte plek voor de laadkabels. Kabels achter onderin met volle kofferbak werkt in de praktijk niet.
moveyourmind zegt
Mooie wagen. Vooral dat cockpitachtige dashboard is erg mooie gedaan. Doet een beetje denken aan de fraaie cockpitachtige dashboards van de geniale 25 en Safrane.
Zou het helemaal mooi vinden als de 5 concept straks naast deze Megane in de showroom komt tecstaan.
harrie zegt
Boos kijkende spleet koplampen, hoog opgetrokken schouderlijn en lomp grote wielen.
Laurens kan zo aan de slag bij Disney voor de volgende Cars film vol karikaturale ontwerpjes.
henkp1 zegt
Sympathieke man die Laurens. Geeft gewoon antwoord op de vragen zonder ontwijkend marketinggewauwel. Je kan wel merken dat hij al jaren in het buitenland vertoeft, af en toe zoekt hij naar de Nederlandse woorden (normaal).
Ik vind dit een heel mooie auto. Niet direct grensverleggend qua prestaties, maar wel qua uitvoering. Deze auto is gewoon ‘af’ en is daar wellicht de eerste EV mee; ok behalve dan de nieuwe Mercedes limo.
potver7 zegt
Geen marketinggewauwel? Mwoah, hij heeft het over de Renaulution, een revolutionaire nieuwe auto, en meer van dat soort hyperbolen.
Dan gaat-ie roepen dat er door de compactere aandrijflijn lekker veel ruimte was voor grote wielen. 20″ nog wel!. Blijkbaar ik hij vergeten dat hij onder de Scénic, een niet echt heel veel grotere auto met verbrandingsmotoren (dus zonder ruimtewinst door de electrische aandrijflijn) ook gewoon 20″ wielen heeft gemonteerd, waar je ook gewoon mee kunt sturen zonder dat de wielen het motorblok raken.
Die man staat daar gewoon een auto te verkopen hoor. En vertelt niks wat hij niet kwijt wil.
bluecupra zegt
Jammer dat er niet wordt ingegaan op het belangrijkste bij een EV, de accu capaciteit en (snel) laad mogelijkheden. Iemand hier meer informatie over? Maakt deze Megane ook gebruik van een 800 volts systeem?
potver7 zegt
Het is een gesprek met de ontwerpbaas hè, die gaat niet over techniek.
imaginenl zegt
Leuk interview met deze ontwerpbaas! Meer van dit soort content.
Auto is best goed gelukt qua looks. Hopelijk weten ze er ook concurrende techniek in te stoppen want dan gaan we deze vaak zien op de weg.
snelheidisrelatief zegt
De ontwerper refereert aan Gorilla glass in relatie tot snelle scherm-respons. Volgens mij, maar ik kan het fout hebben, heeft het een niks met het ander te maken. Erg mooi ontwerp overigens. Met name de geringe hoogte en de cockpit. Gemiste kans is de (ontbrekende) frunk. Mijn i3 (met kleine kofferbak) heeft er wel een en onze Tesla ook. Perfecte plek voor de laadkabels. Kabels achter onderin met volle kofferbak werkt in de praktijk niet.