• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Het vermogen van de AMG Project One is bekend

Auteur: RubenPriest, gepost 24 april 2017 om 19:01 – 27 Reacties

AMG


De meest krachtige 1.6 die je ooit in een straatauto hebt gezien.

Powerrrrr. Een legendarische uitspraak van een niet onbekende ex-presentator van de BBC. Dit krachtige woord past prima bij het vermogen van de toekomstige AMG Project One. Tot nu toe was bekend dat de bolide tussen de 1000 en de 1.100 pk zou gaan krijgen. Het exacte aantal was niet duidelijk, maar daar is nu een antwoord opgekomen.

Als we Automobile Mag mogen geloven krijgt de hypercar van AMG 1.020 pk. Daarvan is 748 pk afkomstig uit de 1.6 Formule 1-motor, de vier elektromotoren zijn gezamenlijk goed voor nog eens 408 pk.

Daarnaast is nu ook bekend geworden dat Mercedes-AMG in Frankfurt het doek zal trekken van de langverwachte hypercar. De Duitse autoshow (IAA) barst in september los.

Over de miljoenen kostende hypercar van AMG is al het één en ander bekend. Klik HIER voor wat leuke feitjes over de Project One en klik DAAR als je benieuwd bent naar het onderhoud van de straatracer.

UPDATE 11-09-2017: de hyerpcar is vandaag officieel onthuld, alle info lees je HIER!

Ook interessant!

  • Video: Mercedes AMG Project One voorgesteld door Lewis
  • Mercedes-AMG, schiet eens op met die Project One!
    Mercedes-AMG, schiet eens op met die Project One!
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, iaa-2017, Mercedes, Project-One

Vorig bericht: « Nieuwe generatie Swift met kont is hier
Volgend bericht: Zeldzame McLaren F1 op z’n kop na ongeval »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    24 april 2017 om 19:13

    748pk uit een 1.6 turbomotor die ook nog eens 50.000km meegaat. Absurd! Ik kan niet wachten tot we het ding te zien krijgen in September. Oh, en Mercedes, doe alsjeblieft ook een rondje Nordschleife.

    Login om te reageren
  2. kampioentje zegt

    24 april 2017 om 19:24

    Kan aan mij liggen maar 408 en 748 bij elkaar Is geen 1020 tochXD?

    Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      24 april 2017 om 19:28

      @kampioentje: inderdaad, car throttle zei ook 1006…

      Login om te reageren
    • Ghiacciato zegt

      24 april 2017 om 19:32

      @kampioentje: Je weet inmiddels toch wel dat je die vermogens niet bij elkaar kan optellen? Is vaak genoeg benoemd hier en als ik het me goed herinner is er zelfs een artikel over geschreven. Nee, dat ga ik niet voor je opzoeken ;)

      Login om te reageren
    • dare2think zegt

      24 april 2017 om 19:35

      @kampioentje: De koppelkrommes van elektromotor en benzinemotor zijn verschillend/ de pk’s pieken op een ander toerental. De 1020 pk is de gezamenlijke piek van die 2 pieken.

      Login om te reageren
      • ds3thp zegt

        24 april 2017 om 20:47

        @dare2think: dan alsnog zou het niet moeten kloppen lijkt mij!
        Iets wat een maximaal vermogen van 408pk levert kan niet opeens bij een ander toerental meer leveren, want 408pk is het maximum!

        Vaak als je beide vermogens bij elkaar op zou tellen, dan kom je (veel) hoger uit dan het gecombineerde maximum vermogen

        Login om te reageren
        • bartteeuwen zegt

          24 april 2017 om 21:59

          @ds3thp: 748+408=1156…

          Login om te reageren
        • stgp zegt

          24 april 2017 om 22:02

          @ds3thp: ja en als je beide optelt kom je ook hoger uit, nl 1156…wat is je punt?

          Login om te reageren
    • RuVi zegt

      24 april 2017 om 22:12

      @kampioentje: ze leveren het piekvermogen niet op hetzelfde moment. Dus de totale output van de aandrijflijn is niet perse de twee piekvermogens bij elkaar opgeteld.

      Login om te reageren
  3. logistiek zegt

    24 april 2017 om 19:28

    Blij dat salomondrin een besteld heeft. Krijgen we er goed wat beelden van te zien!!

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      24 april 2017 om 20:31

      @logistiek: ik zou pas blij zijn als ik er zelf een in bestelling had staan.

      Login om te reageren
  4. drdre1 zegt

    24 april 2017 om 19:31

    Euh, ik vraag me juist af wat hier nu bijzonder aan is, weet iemand dat? Ik bedoel, de prestaties en zo zullen vast geweldig zijn, maar dit klinkt niet zozeer praktisch. Het is dus een formule auto voor op de weg met al z’n ongemakken. Het lijkt me daarmee een grotere prestatie te noemen dat ze hem roadlegal kunnen maken ipv de echte prestaties, of… Ik mis vast het punt?

    Login om te reageren
    • kle500 zegt

      24 april 2017 om 19:51

      @drdre1: ik mis iig jouw punt. Elke (sport)wagen doet consessies aan praktisch gebruiksgemak. Kinderen achterin je lambo, of op wintersport met je koenigsegg zijn ook niet ideaal. Maar in vergelijking met een pure raceauto zijn deze nog redelijk luxe en comfortabel. Deze auto is dus nog minder praktisch, maar nog sneller, het hele doel van de auto dus..

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      24 april 2017 om 20:09

      @drdre1:

      De afkorting van jouw comment = AMG ..

      Meer heeft het idd niet toe te voegen ..

      Login om te reageren
      • tinusss zegt

        24 april 2017 om 20:21

        @lincoln: eerder OMG

        Login om te reageren
    • flutterby zegt

      24 april 2017 om 20:27

      @drdre1: Dat geld voor elke straatlegale raceauto. Een sportwagen is dan weer praktischer en zo kan ik doorgaan tot een Dacia Logan.

      Login om te reageren
    • hplh zegt

      24 april 2017 om 21:03

      @drdre1: nee inderdaad niks bijzonders.
      Ik heb er 4 in me schuur staan.

      Login om te reageren
    • bassx zegt

      24 april 2017 om 21:49

      @drdre1: enige overeenkomst is de krachtbron en dan nog is het een zwaar aangepaste (zullen ze vast niet toegeven). Het is geen formule auto maar gewoon een hypercar. Termen als F1 techniek scoort gewoon goed in de verkoop.

      Login om te reageren
  5. sr20det zegt

    24 april 2017 om 19:31

    Dik mans denk

    Login om te reageren
  6. Michiel1 zegt

    24 april 2017 om 19:33

    Login om te reageren
  7. sracert zegt

    24 april 2017 om 20:21

    Ze moeten ook wel want bijna niemand vindt de huidige F1 configuratie spectaculair met dat sh#t geluid. Op deze manier toch nog even je punt(je) maken. Verspugen typisch Duits.

    Login om te reageren
  8. stfu zegt

    24 april 2017 om 21:57

    4 elektromotoren met ‘maar’ zo weinig pk. Waarom dan niet gewoon 1 grote met 510 pk (zie Tesla). Maakt het product in mijn optiek erg ingewikkeld allemaal.

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      24 april 2017 om 22:25

      @stfu: stuur je idee nog snel naar [email protected]! Hebben ze vast nog niet over nagedacht…

      Login om te reageren
  9. tjorque zegt

    24 april 2017 om 22:06

    Jammer dat de 1.6 op de oprit hier maar 112pk levert :(
    En het koppel, da’s al helemaal om van te huilen…

    Doe mij dit blok maar met “gewoon” 300pk en dan ben ik heel gelukkig… ?

    Login om te reageren
  10. rob5nismo zegt

    25 april 2017 om 07:41

    1.6 met 748pk wtf bugatti met 16.4

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      25 april 2017 om 08:05

      @rob5nismo: Bugatti met 8.0. De 16.4 staat voor 16 cilinders en 4 turbo’s :) Dan nog is het pk per liter verhaal iets spectaculairder bij de One dan bij de Chiron.

      Login om te reageren
  11. Onehp zegt

    25 april 2017 om 09:31

    Dit is eerder een turbinemotor met externe cylinder verbrandingskamers en power take-off. Wie snapt ‘em?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North