• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hey autoliefhebber, je bent niet alleen

Auteur: advertorial, gepost 4 september 2019 om 14:00 – 36 Reacties

Hey autoliefhebber, je bent niet alleen

Kunnen we in dit tijdperk nog steeds genieten van een auto met benzine of diesel?

Als we de politiek, het nieuws en diverse fabrikanten uit de autoindustrie mogen geloven zijn petrolheads als dinosauriërs: autoliefhebbers zijn een uitstervende soort en we gaan straks allemaal over op elektrisch rijden.

Ja en nee. De toekomst is zeer zeker elektrisch. Dit betekent niet dat we met z’n allen morgen over moeten stappen, of dat we geen auto met een verbrandingsmotor kunnen rijden. Je mag nog steeds hartstikke trots zijn op je diesel of benzineauto en dan ben je niet automatisch een milieubarbaar.

Shell helpt je een handje op weg met de Shell V-Power brandstoffen. Deze benzine- en dieselbrandstoffen zijn door Shell in samenwerking met Scuderia Ferrari ontwikkeld. Shell biedt met deze brandstof hun beste ‘dorstlesser’ voor je geliefde auto.. Bovendien ben jij als autorijder verantwoorder bezig. Shell betaalt namelijk de volledige compensatiekosten voor de CO2-uitstoot. Zo rijden autoliefhebbers die Shell V-Power Benzine of Shell V-Power Diesel tanken meer milieubewust.

Hey autoliefhebber, je bent niet alleen

Shell V-Power en Autoblog gaan gedurende het jaar verhalen en ervaringen delen van mensen met een passie voor hun hobby. In deze reeks krijg je als lezer de kans om zowel technische, als praktische product-vragen te stellen aan onze redactie, Shell en gast-experts.
Liefhebbers van auto’s zijn er in allerlei soorten en maten. De één beschouwt zijn auto als een kunstobject en verzamelt ze vooral. De ander probeert er alles uit te halen wat erin zit op het gebied van tuning. Weer een ander is vaak op het circuit te vinden om het uiterste te vragen van de auto. We hebben allemaal één ding gezamenlijk gemeen: we houden van auto’s!

Advertisement






Ook interessant!

  • Zo vind je altijd de juiste accu voor je auto
  • Zo kan Wouter niet meer jouw auto jatten [video]
  • Audi RS3 in puin na dollemansrit in Rotterdam
  • Niet automatisch weer een zakelijke leaseauto?

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Advertorial, shell

Vorig bericht: « Dit is het interieur van jouw volgende Mercedes
Volgend bericht: Tragedie F2 race België heeft gevolgen voor teammaat Alesi »

Lees Interacties

Reacties

  1. toniominestrone zegt

    4 september 2019 om 14:14

    Shell zal wel de knip hebben getrokken AB.

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      4 september 2019 om 14:17

      @toniominestrone: Mooi voor AB, toch :)

      Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      4 september 2019 om 14:17

      @toniominestrone: Ja zou het? Het is “branded content” dus ja. Zolang dat duidelijk is is daar niks mis mee toch?

      Login om te reageren
  2. toniominestrone zegt

    4 september 2019 om 14:14

    voor

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 september 2019 om 14:26

      @toniominestrone: ik ben tegen. Deze premium brandstoffen zijn te duur voor wat je voor krijgt.

      Login om te reageren
      • leko zegt

        4 september 2019 om 14:34

        @mashell: is afhankelijk van in welke auto je die brandstof gooit, voor sommige is het inderdaad zonde van het geld wat je er extra voor moet betalen per liter.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          4 september 2019 om 14:47

          @leko: ik durf dat nog wel wat specifieker te maken. Voor auto’s waarvan de waarde tussen de €2500 en €250000 ligt is het bijna altijd geldverspilling. Bij de goedkope barrels hebben zijn de reinigende aditieven mogelijk zinvol, voor de dure wagens komen de prestatie verhogende eigenschappen mogelijk tevoorschijn.

          Login om te reageren
          • leko zegt

            4 september 2019 om 14:58

            @mashell: klopt, de compressieverhouding van de motor bepaald grotendeels de behoefte aan een hoger octaangetal. De additieven zijn voor alle motoren gunstig maar de reinigende additieven zitten ok in 95 octaan brandstoffen.

            Login om te reageren
  3. Design_Driven zegt

    4 september 2019 om 14:16

    “Shell betaalt namelijk de volledige compensatiekosten voor de CO2-uitstoot” Wat betekent dit concreet en is dat een wereldwijd initiatief? (Ik woon in Engeland en tank Shell V power als het even kan)

    Op zich heb ik als auto liefhebber niks tegen elektrisch rijden trouwens, ook daar is genoeg lol en binding met de techniek mee te beleven.

    Login om te reageren
  4. lekkaah zegt

    4 september 2019 om 14:19

    “Je mag nog steeds hartstikke trots zijn op je diesel of benzineauto en dan ben je niet automatisch een milieubarbaar.” kwestie van tijd uiteraard, net als dat paffen nu automatisch betekent dat je een vieze sloeber bent, zal dat ook sneller dan jij denkt zijn, als je diesel of benzine rijdt..

    Login om te reageren
  5. throwingstars zegt

    4 september 2019 om 14:28

    “autoliefhebbers zijn een uitstervende soort en we gaan straks allemaal over op elektrisch rijden”.
    Alsof elektrisch rijden en autoliefhebberij elkaar uitsluiten. Alsof je pas een echte autoliefhebber bent als je enkel belang hecht aan zoveel mogelijk cilinders, zo hoog mogelijke toerentallen en zo lang mogelijke driftsessies.

    Ik durf mijzelf een autoliefhebber te noemen en ik heb een (oude) V12 mét handbak en een nieuwe EV in de garage staan. En beide auto’s geven mij (elk op hun eigen manier) ontzettend veel rijplezier.

    Hey Shell, Kodak heeft gebeld. Ze hebben een geschiedenisles voor je…

    Login om te reageren
    • nopetrolnofun zegt

      4 september 2019 om 15:05

      @throwingstars: Verschil is waarschijnlijk ook dat je de EV waarschijnlijk niet particulier hebt aangeschaft, zowel dan heb ik niks gezegd.

      Login om te reageren
      • throwingstars zegt

        4 september 2019 om 15:34

        @nopetrolnofun: Ik begrijp oprecht de link niet tussen de auto privé/zakelijk kopen en (wel of niet) autoliefhebber zijn.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          4 september 2019 om 17:49

          @throwingstars: Weet je dat dan niet? Uitsluitend alleen mensen die BMW E46 met zescilinder rijden die ze betaald hebben met met geld dat ze eerst gespaard hebben die zijn officieel erkend autoliefhebber. Mensen die klassiekers restaureren, Ferrari’s verzamelen, spoilers showen op de parkeerplaats van de Mac, met een Tesla van de Noordkaap naar Griekenland rijden, die in de autoindustrie werkzaam zijn, allemaal hebben ze wel wat met auto’s maar zijn geen autoliefhebber.

          Login om te reageren
          • theblazerunner zegt

            4 september 2019 om 18:45

            @mashell: E39 met achtcilinder of E60 met tiencilinder mag ook.

            Login om te reageren
          • throwingstars zegt

            4 september 2019 om 19:31

            @mashell: Ik zit in een impasse: voor mijn E31 met V12 en handbak heb ik gespaard, maar mijn EV heb ik op mijn zaak gekocht. Ben ik dan een autoliefhebber of niet? Eigenlijk combineer ik de twee, dus dat maakt mij een… hybride! ;)

            Login om te reageren
  6. EnthousiaST220 zegt

    4 september 2019 om 14:34

    Als autoliefhebber en planoloog in spe is de elektrische auto niet hetgeen dat me angst inboezemt. De elektrische auto is anders dan de auto met verbrandingsmotor wasr wij allemaal aan verslingerd zijn geraakt maar biedt ook hele gave andere mogelijkheden dan die conventionele auto. Wat mij wel bedroefd is de trend richting shared mobility en een toekomst waarin privebezit van de auto waarschijnlijk ontmoedigd gaat worden. Dat vind ik als liefhebber geen leuk vooruitzicht

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 september 2019 om 14:51

      @finn1996: als toekomstig planaloog ben jij natuurlijk bij uitstek in staat tegenwicht te bieden. Want de te krappe hoeveelheid parkeerplaatsen die planologen nu aan woningen toewijzen duwt mensen vanzelf richting shared mobility. Overigens ben ik van mening dat elektrisch rijden doordat het de uitstoot uit de leefgebieden haalt juist een mogelijkheid biedt om langer aan de huidige indivudual mobility vast te houden.

      Login om te reageren
  7. mrmk210 zegt

    4 september 2019 om 14:51

    Weet shell wat mijn CO2 uitstoot is dan?? Heb ik wel of geen (roet)filter noem het maar op.. dus volledige gaat niet op hier..

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 september 2019 om 14:54

      @mrmk210: De CO2 uitstoot heeft een nagenoeg directe relatie met hoeveelheid verbrande liters brandstof. Het rendement van de verschillende motoren van de verschillende fabrikanten is nagenoeg gelijk. Dus als ze per liter een vaste hoeveelheid CO2 compenseren komen ze daarmee heel goed in de buurt van de juiste hoeveelheid.

      Login om te reageren
  8. E34M5Touring zegt

    4 september 2019 om 15:00

    Net de Golf weer volgegooid met V-Power. Ik vind het de meerprijs wel waard. Hij rijdt lekker soepel op die meuk, dikke prima. Deed het met de 159 ook maar dan diesel. Daar kon je het verschil goed merken moet ik zeggen.

    Login om te reageren
    • cabriohater zegt

      4 september 2019 om 15:35

      @e34m5touring: Yep mijn oude TDI liep ook altijd lekker rustig op V-power diesel. Die CO2 compensatie boeit mij dan weer niet.

      Login om te reageren
  9. smiley70 zegt

    4 september 2019 om 15:07

    Ik ben alleen geïnteresseerd in de RON, en die is bij shell gestegen van 97 naar 98 voor hun vpower.
    Tevens hebben ze aangegeven dat in hun vpower het E5 deel tot een minimum beperkt is.
    Ik ben om van BP naar shell.

    Login om te reageren
    • theblazerunner zegt

      4 september 2019 om 18:47

      @smiley70: Waarom? Is BP Ultimate niet keer vrij van ethanol?

      Competition 102 was E5 maar wel vrij van ethanol. (Was.)

      Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    4 september 2019 om 15:20

    Hierbij de eerste vraag, V-power was nooit gelijk aan Euro 98, van de een op de andere dag was er bij de pomp een stickertje op geplakt, en was het in eens wél Euro 98, enig idee hoe dit precies zit? Door zo’n stickertje ga ik er niet meteen in geloven. Ik tank overigens BP ultimate.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      4 september 2019 om 17:36

      @dutchdriftking: Is laatst nog een stukje over geweest. Inmiddels is het wel echt 98. Ik deed met de M5 ook enkel BP Ultimate, toen was V Power nog 95 met additieven.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        4 september 2019 om 17:52

        @e34m5touring: ah tnx. Blijf ik toch bij BP. Die hebben namelijk Ultimate bij de onbemande pompen. Scheelt toch weer.

        Login om te reageren
        • theblazerunner zegt

          4 september 2019 om 18:49

          @dutchdriftking: hebben wij nog Gulf Challenger 100 in NL?

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            5 september 2019 om 07:12

            @theblazerunner: niet dat ik weet. Gulf is sowieso uitgestorven.

            Login om te reageren
    • leko zegt

      4 september 2019 om 18:55

      @dutchdriftking: een benzine blend is op verzoek zo aangepast, als je wilt kun je je eigen tankwagen met 110 octaan zo geleverd krijgen.

      Login om te reageren
  11. gregorius zegt

    4 september 2019 om 15:24

    Hey Shell,
    Ik woon in Zwitserland.
    Bij in de buurt is er 1 Shell en vrijwel alle andere merken die actief zijn in Duits-sprekend Zwitserland zijn er ook.
    De normale Diesel en Benzine bij de Shell is altijd, by far, de duurste. De VPowers zijn veel duurder dan de andere ‘premium’ brandstoffen.
    Ik heb ze geprobeerd en ik merk het verschil niet. M3 V8 en een Infiniti met 3.0 V6 diesel.
    Daarnaast is het winkeltje erbij ook vreselijk duur.
    Dus waarom moet ik bij jullie tanken?

    Login om te reageren
  12. donald zegt

    4 september 2019 om 15:33

    Sommige Co2 uitstoot is niet te compenseren!
    https://www.ad.nl/buitenland/shell-ligt-aan-alle-kanten-onder-vuur~a0c146c6/?referrer=https://www.google.com/

    Login om te reageren
  13. loserboi932 zegt

    4 september 2019 om 16:26

    Ik ben super trots op mijn 4.4 V8 Range Rover Sport.

    Login om te reageren
    • theblazerunner zegt

      4 september 2019 om 18:51

      @loserboi932: wacht maar tot je gezeik krijgt met die M62B44 BMW V8

      Login om te reageren
      • throwingstars zegt

        4 september 2019 om 19:35

        @theblazerunner: In de RR Sport heeft nooit een BMW-V8 gelegen (enkel in de Range Rover, dus zonder ‘Sport’). Dat was een tot 4,4 liter vergrote versie van de 4.2 van Jaguar, de AJ41.

        Login om te reageren
  14. notsobig zegt

    4 september 2019 om 23:59

    Een vraag aan Shell, is er een onafhankelijk onderzoek wat aantoont dat V-power daadwerkelijk meer power opleverd dan reguliere brandstof met dezelfde RON en hoeveel dat scheeld? En dat de motor daadwerkelijk langer meegaat?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North