• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tragedie F2 race België heeft gevolgen voor teammaat Alesi

Auteur: willeme, gepost 4 september 2019 om 15:03 – 28 Reacties

Ralph Bosschung


Het zit de hekkensluiters van de Formule 2 niet mee.

De crash van Hubert het afgelopen weekend is niemand in de kouwe kleren gaan zitten. Ondanks dat de autosport veiliger dan ooit is, ligt het gevaar altijd en overal op de loer. Natuurlijk is het voor Anthoine Hubert zijn familie enorm tragisch. Er zijn echter meer mensen eronder te lijden hebben.

In dit geval gaat het om Giuliano Alesi (afbeelding onder), de zoon van model Kumiko Koto en oud-F1 coureur Jean Alesi. Giuliano Alesi rijdt voor het Trident Racing team. Tijdens de race op Spa-Francorchamps was hij helaas ook betrokken bij het ongeluk. Na het ongeluk hebben de Belgische autoriteiten de auto van Giuliano Alesi in beslag genomen. Niet dat Alesi een hoofdverdachte is, het is standaardprocedure om dit allemaal uit te zoeken.

Giuliano Alesi - Jean Alesi

Maar de Formule 2 is geen Formule 1. Dus het is niet dat er een rij geprepareerde auto’s klaarstaan. Dit houdt dus in dat het Trident Racing team slechts één auto mee kan nemen naar de volgende race, op het circuit van Monza in Italië.

Ralph Bosschung

Dat betekent overigens niet dat de talentvolle Alesi niet aan de start zal verschijnen. Zijn teamgenoot Ralph Bosschung (afbeelding boven) wordt opgeofferd, zodat Alesi kan racen. Waarom is niet helemaal duidelijk. Bosschung heeft namelijk twee punten meer dan Alesi. Mocht je je afvragen wat die twee puntjes nu uitmaakt, weet dat Bosschung in totaal drie punten heeft. Leider in het F2 kampioenschap is Nederlander Nyck de Vries met 196 punten. Bij de volgende race in Sochi, zullen beide Trident coureurs weer meedoen.

Ook interessant!

  • Nederlander Nyck de Vries wint eerste Formule E-race
  • Goedmakertje Spa 2021
    Goedmakertje Spa 2021 klap in gezicht fans
  • Weer op Spa Francorchamps en kansen Verstappen
  • Norris krijgt gridstraf
    Norris krijgt gridstraf en Pérez doet niet mee! BREEK!

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 2, Racing, trident

Vorig bericht: « Hey autoliefhebber, je bent niet alleen
Volgend bericht: Porsche onthult Taycan Turbo (S), inclusief prijzen! »

Lees Interacties

Reacties

  1. gertjan2012 zegt

    4 september 2019 om 15:07

    Het was overigens al bekend dat Boschung weinig tot geen budget had om in Monza mee te rijden.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      4 september 2019 om 15:30

      @gertjan2012: weet niet wie betaalt bij die Zwitser, maar als je zn resultaten bekijkt is het normaal gesproken gewoon over voor die jongen.
      2 jaar GP3 (1 win 1 podium).
      Nu 3e jaar GP2/F2: 50 races, 3 7e plekken en 4 8e plekken. En altijd de laatste race van het seizoen gemist. Denk niet dat hij zn geld in de toekomst gaat verdienen met racen.

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        4 september 2019 om 15:55

        @gregorius: dat klopt op zich wel. Echter het is ook zo dat als je F2 doet in een matig team (alles daaronder trouwens ook) je net als in de F1 eigenlijk geen kans hebt. Waarom mensen het dan toch doen? Misschien gewoon de ervaring opdoen of hopen tegen beter weten in dat jíj wel kan winnen met die Trident of tenminste voldoende imponeert om een beter zitje te krijgen…

        Login om te reageren
        • gregorius zegt

          4 september 2019 om 16:05

          @jaapiyo: er zijn vast voordelen op te noemen van mensen die 2 jaar nodig hadden in de GP2 voordat ze in hun 3e jaar het laten zien.
          Maar deze gast laat het nu in zn 3e jaar ook totaal niet zien. 3 jaar, 3 teams. En het was ook geen veel-winnaar vroeger of in GP3.
          Dan is het over lijkt me.

          Login om te reageren
      • brammetjedeb zegt

        4 september 2019 om 15:59

        @gregorius: toerwagens rijden wellicht? In Amerika een klasse meepakken? Jezit toch wel bij, zeg, de top 100 ter wereld, of zeg ik nou iets raars?

        Login om te reageren
        • gregorius zegt

          4 september 2019 om 16:10

          @brammetjedeb: denk niet dat hij bij de top 100 (exclusief mensen die alleen linksaf sturen) zit: Alles in de F1 + reserve rijders F1, plus de 20 beste in GP3 boven je; zit je op 50.
          Dan heb je nog een aantal coureurs bij de DTM die zeker boven hem zitten.
          In Amerika heb je de IndyCar; daar is de bovenste helft ook sws hoger in de ranking.
          Dan nog 20-30 Formula E coureurs, waarvan de meeste Ex-F1 coureurs zijn die meerdere jaren top 5 of top 10 GP2 hebben gehaald.
          En dan is er nog een heel leger aan endurance racers (wat eigenlijk de enige ‘echt’ betaalde circuit-raceklasse is voor 30ers en 40ers).
          Dus nee, ik gok geeneens top 250.

          Login om te reageren
          • Alfaxa zegt

            4 september 2019 om 20:47

            @gregorius: En dan heb je de hoog aangeschreven Japanse raceklasses nog niet eens meegenomen (SuperGT en Super Formula)…

            Login om te reageren
  2. gregorius zegt

    4 september 2019 om 15:15

    Ach, dat is nog altijd 1 punt meer dan Tatiana Calderon en 1 punt meer dan onze Nederlandsche held in bang race dagen: Mahaveer Raghunathan; wie kent hem niet?

    Maar mijn gok? Omdat hij Alesi heet; daarom mag hij die auto overnemen.

    Login om te reageren
    • gertjan2012 zegt

      4 september 2019 om 15:17

      @gregorius: je bedoeld Indiër die rijdt onder Nederlandse licentie.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        4 september 2019 om 15:26

        @gertjan2012: er is ook een Belg die rijdt onder Nederlandse licentie. Doet het best aardig.

        Login om te reageren
        • hiostu zegt

          4 september 2019 om 15:34

          @gregorius: bedoel je die belg met een dubbele nationaliteit, die ook de nederlandse nationaliteit heeft?

          Login om te reageren
          • gertjan2012 zegt

            4 september 2019 om 15:35

            @hiostu: ja die ja, voor zover ik weet heeft Mahaveer die namelijk niet. Overigens heeft ( uit mijn hoofd ) Doornbos of Albers ook een tijdje onder de Mongaskische vlag F1 races gereden.

            Login om te reageren
            • Edge zegt

              4 september 2019 om 15:50

              @gertjan2012: Dat was Doornbos, ja. Toen hij in 2005 voor Minardi mocht racen had hij nog geen superlicentie op zak. Die moest met spoed geregeld worden, maar de KNAB kon het papierwerk voor de superlicentie niet op tijd in orde maken. Daarop heeft Doornbos als inwoner van Monaco bij de Monegaskische evenknie van de KNAB aangeklopt en die hebben dat wel snel kunnen regelen.

              Login om te reageren
        • kareljansen zegt

          5 september 2019 om 00:22

          @gregorius: wat heeft wielrennen hier nu weer mee te maken?

          Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    4 september 2019 om 15:16

    Wellicht een gekke vraag, maar staat er ook meteen een vervanger voor Hubert, of laten ze die plek open voor de rest van het seizoen?

    Login om te reageren
    • gertjan2012 zegt

      4 september 2019 om 15:24

      @dutchdriftking: ik vermoed dat dat nog wel even duurt. Er moet immers toch een nieuwe auto opgebouwd worden en iemand klaar staan met een zak geld. Bovendien zijn er nog maar 3 race weekenden.

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      4 september 2019 om 15:37

      @dutchdriftking: Arden (wijlen Anthoine Hubert) en Sauber Junior Team (Juan Manuel Correa) hebben aangekondigd op Monza slechts één auto in te zetten. Wat ze daarna gaan doen is vooralsnog niet bekend. F2 is nou niet bepaald de best betaalde of goedkoopste sport, dus ik zou er niet raar van opkijken als zij vanwege de financiële noodzaak daarna alsnog met vervangers aantreden.

      Login om te reageren
  4. ericc zegt

    4 september 2019 om 15:29

    Aan de overall van Alesi te zien , zit ie ook bij het opleidingsprogramma van Ferrari. Wist ik niet. Heb nog een poster van Jean Alesi toen ie voor Ferrari reed. Hij gebruikt ook dezelfde kleuren als zijn vader voor zijn helm. Mooi zo!

    Login om te reageren
    • brammetjedeb zegt

      4 september 2019 om 16:01

      @ericc: die reed ook net in het verkeerde tijdperk voor Ferrari, ist nie?

      Login om te reageren
      • gertjan2012 zegt

        4 september 2019 om 16:47

        @brammetjedeb: zoals 90% van hun coureurs haha

        Login om te reageren
        • karaya zegt

          4 september 2019 om 21:50

          @gertjan2012: Die vele wereldtitels zijn zeker door de kabouters bij elkaar gereden.

          Ik hoor de gulle lach van ome Jan die zelf in een oude Duitse diesel rijdt. Altijd getapt op feesten en partijen.

          Login om te reageren
      • karaya zegt

        4 september 2019 om 21:49

        @brammetjedeb: Was gewoon niet goed genoeg.

        Login om te reageren
      • griffendahl zegt

        5 september 2019 om 09:59

        @brammetjedeb: dat ligt er maar aan hoe je het ziet, Alesi heeft de V12 uitgezwaaid bij Ferrari en is na de V12 gelijk vertrokken… ;)

        Login om te reageren
  5. Edge zegt

    4 september 2019 om 15:46

    Ik vind het bericht dat Trident nog maar één auto heeft omdat de wagen van Alesi in beslag is genomen voor onderzoek toch wel raar. An sich klinkt dat vrij geloofwaardig, maar ik snap niet goed waarom de autoriteiten wel de auto van Alesi onderzoeken, maar niet die van Boschung. Tijdens het nemen van ontwijkende actie tikte hij namelijk de auto van Hubert aan, waarna Hubert de controle verloor en de bandenstapel in vloog. Het zou in mijn ogen veel logischer zijn dat beide auto’s worden vastgehouden door de Belgische autoriteiten, en dat Alesi als hoogste bieder in de enige reserveauto van Trident mag instappen. Maar als ik de berichtgeving hier en elders lees, is dat dus niet het geval en wordt enkel de wagen van Alesi achtergehouden voor onderzoek

    Login om te reageren
  6. RuVi zegt

    4 september 2019 om 17:22

    Gewoon om hem weer zo snel mogelijk achter het stuur te hebben. Als je gaat zitten wachten na zo’n ongeluk wordt de drempel alleen maar hoger.

    Login om te reageren
  7. stephisto zegt

    4 september 2019 om 19:18

    de titel had ook kunnen zijn: “heeft Alesi jr het ongeval met Hubert veroorzaakt?” In een slowmotion analyse op youtube (youtu.be/T4C9MCLHgwc , ondertussen verwijderd) kon men zien dat Alesi de Raidillon slecht neemt en controle verliest. Hubert komt een paar auto’s later aangevlamd en moet Alesi ontwijken wanneer die aan de top vd Raidillon de baan weer opkomt. De rest is helaas geschiedenis.

    Login om te reageren
  8. emping zegt

    5 september 2019 om 04:41

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  9. ericd zegt

    5 september 2019 om 13:46

    Niet echt vloeiend geschreven stukkie autobloggers!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North