HGP Volkswagen Golf met 745 pk is een buitenkansje

Auteur: , 54 Reacties

Doe maar een turbotje.

Je hebt tuning en dan heb je tuning. De Volkswagen Golf in de dikste uitvoering is met 300 pk voldoende voor allerlei toepassingen. Daar denken sommige mensen toch echt anders over. Die kloppen aan bij de betere tuner om meer vermogen uit de hatchback te krijgen. Heel veel meer.

Dat is precies gedaan met deze Golf en het mooie is dat de Volkswagen te koop staat. De auto is door HGP aangepakt en is nu verre van normaal. Onder de kap niet langer een viercilinder turbomotor, maar de 3.6 VR6 biturbo uit een Passat. HGP is vervolgens lekker losgegaan op het blok en daardoor is de Golf nu goed voor 745 pk en 900 Nm koppel. De vierwielaangedreven Volkswagen is razendsnel, met een sprinttijd naar 100 km/u vanuit stilstand in slechts 2,9 seconden. HGP heeft de standaard DSG-vervangen voor de automatische transmissie uit een Audi RS3. Ook werden er 380mm carbon keramische remmen van Audi gemonteerd onder het Golfje.

‘Geniet met mate’ is er niet bij in het geval van deze hatchback. Van een hot hatch kun je ook niet meer spreken. De vorige eigenaar heeft er financieel veel geld tegenaan gesmeten om zijn Volkswagen zo te krijgen. Hij hoopt het geïnvesteerde geld ook enigszins terug te verdienen met de verkoop van de Golf. De auto wordt namelijk aangeboden in Duitsland voor 69.950 euro.



54 reacties

JA zal bizar snel gaan, ja het is nog altijd cheaper dan welke supercar ook, nee ik zou hem nooit hoeven, want het is en blijft altijd een Golf
@spykerboy: en nog een lelijke ook of je moet van stickers houden
@lekkerlinksrijden: Terug brengen in (zo ver mogelijk) standaard staat. Dat is niet ingewikkeld
@numpty: Lekker laten zitten die stickers. Daar maak je juist de blits mee op de parkeerplaats van de Mac… ;-)
@rollingstoned:

die grap is gelukkig niet eerder gemaakt..
@rollingstoned: Of op een gender-reveal party bij één van je paupervrienden.
@spykerboy: kun je geen getunede Nissan GTR R-35 op de kop tikken voor onder de 70K?
@jarropieters: Zeker wel, en dat is al iets aantrekkelijker, maar ook die zou ik zelf niet nemen :)
Traanplaat matjes n’alles!!
@kennone: al snel een pktje of 30 extra hoor!
@kennone: man man man.. Zo uit de AutoStyle brochure.. :-(
@kennone: Dat was in 2005 tof. In 2006 kon het echt niet meer.
Ben benieuwd naar de vermogensafgifte van dit apparaat. Bi-Turbo staat op de motorkap, misschien heeft ie geen turbo gat? Niet mijn smaak verder maar wel knap gedaan en ook aandacht besteed aan meer dan enkel het vermogen, klinkt as een goed verhaal.
@jerone: door de DSG heb je geen last van een turbogat. Altijd druk. Staan zat rijtesten op YouTube van HGP.
@dutchdriftking: jij gelooft ook elk praatje zeker? Kleine cc in combinatie met grote turbo is altijd een turbo gat.
Al meermaals zwaar getunede wagens gereden/gehad. Je merkt er altijd wel iets van! Die dsg veranderd daar niks aan.
@wachma: de motor is relatief groot voor het vermogen, dus zal niet zo zijn als een 2.0 met dat vermogen…
@wachma: Sterker nog.. de DSG zal waarschijnlijk voor het grootste ‘lag’ moment zorgen. Regelmatig merk ik dit (een gewoon normale DSG) .. wil je wat sneller optrekken, moet de DSG net even te lang nadenken om vervolgens meteen 4 versnellingen terug te schakelen zodat bijna je motor in de toerenbegrenzer loopt. Dat niet je niet hebben met zo’n opgefokt blok lijkt me.
@wachma: 3,6 liter valt wel mee. En HGP is een gerenommeerd bedrijf, geen opgefokte Impreza.
@dutchdriftking: welke dsg? Lees de tekst nog eens.
@sanderz28: “De standaard DSG is vervangen voor de automatische transmissie uit de RS3”. Newsflash, de RS3 heeft ook DSG (heeft namelijk eigenlijk 4-motion en geen quattro) alleen heeft deze bak een sterkere koppeling en dergelijke daar de RS3 flink meer vermogen en koppel heeft dan de Golf R. Kijk dit filmpje anders even : https://www.youtube.com/watch?v=Y1ThB3-24BE HGP heeft deze aandrijflijn namelijk ook al eens in de Golf 6 gehangen toen er nog geen Golf 7 R was.
“Financieel veel geld tegenaan gesmeten”. Tja, hoe anders hè ;)
@forza: je kan ook in letterlijke zin geld tegen de auto aan gooien. Wel zonde van de lak.
@720s: briefje van 5 euro gaat de lak niet schaden
@tortuga: een stapel fünfers kan wel de nodige deuken opleveren. Vooral als het €50.000 in vijfjes is..
@tortuga: nee maar als je die gooit is de kans groot dat ie wegwaait. Ik zou met muntjes gooien. Maar daar gaat je lak dus kapot van.
Mmm, 69.900,- plus nog importkosten, ik denk dan toch dat je beter een RS3/6 kan kopen en die even kan chippen/aanpassen. Houd je geld over waarschijnlijk.
@ghost: tja, een golfje met kleinere wielen en 1.9TDI achterop met deze aandrijflijn is wel humor.
@dutchdriftking: Exact! Uitlaten netjes achter de bumper wegwerken en gaan..
@ghost: een RS 3 heeft niet hetzelfde vermogen en de RS 6 is veel zwaarder…
Doe mij deze aandrijflijn maar in een Golf 3 variant. Met 4-motion en DSG uiteraard.
700+pk maar nog steeds traanplaatmatjes en een niet functionele luchthapper op het dak.
@dappers: Dat is een frisse lucht happen, voor een indrukwekkende dot lucht in het interieur als je heul hard gaat op de Autobahn. Beleving man, beleving is alles ….
€469,- voor meer dan 30km te hard in een Nissan GTR. Het lulligste is dat ik niet eens hard reed, maar op een 50 km/u weg zat, terwijl ik dacht dat je er 80km/u mocht.
@sleurs: lekker gewerkt pik, verkeerd topic.
@sleurs: ahhahaha wtf
Sick! Met 2 handtekeningen van mensen die ik niet ken op het dashboard!
Ga ik bij mij auto ook doen als ik hem verkoop!
@rikv99: geniaal idd. En vergeet het plakkaat niet met ‘1 of 500.000’ 😉
Weggegooid geld dit.
Pure winst
“maar de 3.6 VR6 biturbo uit een Passat.”

Daar moet staan, de 3.6 VR6 uit een Passat welke voor de gelegenheid ook nog eens is voorzien van 2 turbo’s.
Ik vraag mezelf af waarvoor die ‘dakkoeling’ is
@theladystig: en? Heb je al antwoord gegeven? Lol
@drdre1: Ik gok op de zweetdruppels
@theladystig: om de zweetdruppels op zn voorhoofd te koelen bij het optrekken met de golf 😂
Die achterlijke lichthapper van t dak, die stupide motorkap eraf, weer standaard veren setjes eronder, de folies van de ramen af, de donker gemaakte delen weer normaal chrome maken en je hebt een heerlijke sleeper in de vorm van een doodnormale golf die alles en zn moeder eruit trekt.
@sudbina: precies, 15 inch velgen er onder, Pasadena sticker er op, grijs spuiten en klaar!
@drdre1: 15 inch gaat niet werken met deze remmen, velgen moeten minimaal 18 of 19 inch zijn…
2 Brandblussers !! Koopje me dunkt
Als ik het geld zou hebben, het drie deurs zou zijn en niet onder de graphics zou zitten zou ik ‘m zeker willen! Heb er verscheidene gezien op YouTube en ze zei in bloedsnel en toch dagelijk bruikbaar…
jammer dacht eerst dat de motorkap echt doorzichtig was. Was wel tof geweest.
Niet eens een achterruit-wisser voor dat geld.
Daarvoor lepel ik dan liever een RS3 blok met TTE700 ofzo in een Seat Leon ST, nog enigszins kans enige balans tussen de neus en de achterkant te behouden.
HGP maakt zeer mooie creaties. Niet optisch want daar houd meneer zich niet mee bezig. Men doet alleen mechanische aanpassingen. Veel van de onderdelen ontwikkeld en maakt hij zelf. Helaas kost het daar wel bakken met geld.

Jammer dat de vorige eigenaar de golf heeft verkloot met het interieur en mooie sticker op de kap.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).