• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

HGP Volkswagen Golf met 745 pk is een buitenkansje

Auteur: RubenPriest, gepost 8 augustus 2019 om 10:58 – 54 Reacties

Afbeelding HGP Volkswagen Golf met 745 pk is een buitenkansjeAfbeelding HGP Volkswagen Golf met 745 pk is een buitenkansjeAfbeelding HGP Volkswagen Golf met 745 pk is een buitenkansjeAfbeelding HGP Volkswagen Golf met 745 pk is een buitenkansjeAfbeelding HGP Volkswagen Golf met 745 pk is een buitenkansjeAfbeelding HGP Volkswagen Golf met 745 pk is een buitenkansjeAfbeelding HGP Volkswagen Golf met 745 pk is een buitenkansjeAfbeelding HGP Volkswagen Golf met 745 pk is een buitenkansje

HGP Volkswagen Golf met 745 pk is een buitenkansje
Doe maar een turbotje.

Je hebt tuning en dan heb je tuning. De Volkswagen Golf in de dikste uitvoering is met 300 pk voldoende voor allerlei toepassingen. Daar denken sommige mensen toch echt anders over. Die kloppen aan bij de betere tuner om meer vermogen uit de hatchback te krijgen. Heel veel meer.

Dat is precies gedaan met deze Golf en het mooie is dat de Volkswagen te koop staat. De auto is door HGP aangepakt en is nu verre van normaal. Onder de kap niet langer een viercilinder turbomotor, maar de 3.6 VR6 biturbo uit een Passat. HGP is vervolgens lekker losgegaan op het blok en daardoor is de Golf nu goed voor 745 pk en 900 Nm koppel. De vierwielaangedreven Volkswagen is razendsnel, met een sprinttijd naar 100 km/u vanuit stilstand in slechts 2,9 seconden. HGP heeft de standaard DSG-vervangen voor de automatische transmissie uit een Audi RS3. Ook werden er 380mm carbon keramische remmen van Audi gemonteerd onder het Golfje.

‘Geniet met mate’ is er niet bij in het geval van deze hatchback. Van een hot hatch kun je ook niet meer spreken. De vorige eigenaar heeft er financieel veel geld tegenaan gesmeten om zijn Volkswagen zo te krijgen. Hij hoopt het geïnvesteerde geld ook enigszins terug te verdienen met de verkoop van de Golf. De auto wordt namelijk aangeboden in Duitsland voor 69.950 euro.

Ook interessant!

  • Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
    Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
  • Volkswagen Golf R Variant
    Volkswagen Golf R Variant: gezinsauto met 320 pk en driftmodus
  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • HGP Volkswagen Golf R
    HGP Volkswagen Golf R loopt 298 km/u!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, hgp, occasion, passat, tuning, Volkswagen, vr6, zwart

Vorig bericht: « Lezersvraag: wat was jouw laatste verkeersboete?
Volgend bericht: Zo gaat het nieuwste Tesla model heten »

Lees Interacties

Reacties

  1. spykerboy zegt

    8 augustus 2019 om 11:01

    JA zal bizar snel gaan, ja het is nog altijd cheaper dan welke supercar ook, nee ik zou hem nooit hoeven, want het is en blijft altijd een Golf

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      8 augustus 2019 om 11:06

      @spykerboy: en nog een lelijke ook of je moet van stickers houden

      Login om te reageren
      • numpty zegt

        8 augustus 2019 om 11:12

        @lekkerlinksrijden: Terug brengen in (zo ver mogelijk) standaard staat. Dat is niet ingewikkeld

        Login om te reageren
        • rollingstoned zegt

          8 augustus 2019 om 11:51

          @numpty: Lekker laten zitten die stickers. Daar maak je juist de blits mee op de parkeerplaats van de Mac… ;-)

          Login om te reageren
          • IJsblok zegt

            8 augustus 2019 om 13:56

            @rollingstoned:

            die grap is gelukkig niet eerder gemaakt..

            Login om te reageren
          • phr34k zegt

            8 augustus 2019 om 16:02

            @rollingstoned: Of op een gender-reveal party bij één van je paupervrienden.

            Login om te reageren
    • jarropieters zegt

      8 augustus 2019 om 16:51

      @spykerboy: kun je geen getunede Nissan GTR R-35 op de kop tikken voor onder de 70K?

      Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        9 augustus 2019 om 08:58

        @jarropieters: Zeker wel, en dat is al iets aantrekkelijker, maar ook die zou ik zelf niet nemen :)

        Login om te reageren
  2. kennone zegt

    8 augustus 2019 om 11:18

    Traanplaat matjes n’alles!!

    Login om te reageren
    • tenaci zegt

      8 augustus 2019 om 12:21

      @kennone: al snel een pktje of 30 extra hoor!

      Login om te reageren
    • Reimon zegt

      8 augustus 2019 om 13:54

      @kennone: man man man.. Zo uit de AutoStyle brochure.. :-(

      Login om te reageren
    • vondick zegt

      8 augustus 2019 om 14:48

      @kennone: Dat was in 2005 tof. In 2006 kon het echt niet meer.

      Login om te reageren
  3. jerone zegt

    8 augustus 2019 om 11:19

    Ben benieuwd naar de vermogensafgifte van dit apparaat. Bi-Turbo staat op de motorkap, misschien heeft ie geen turbo gat? Niet mijn smaak verder maar wel knap gedaan en ook aandacht besteed aan meer dan enkel het vermogen, klinkt as een goed verhaal.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      8 augustus 2019 om 11:31

      @jerone: door de DSG heb je geen last van een turbogat. Altijd druk. Staan zat rijtesten op YouTube van HGP.

      Login om te reageren
      • wachma zegt

        8 augustus 2019 om 14:11

        @dutchdriftking: jij gelooft ook elk praatje zeker? Kleine cc in combinatie met grote turbo is altijd een turbo gat.
        Al meermaals zwaar getunede wagens gereden/gehad. Je merkt er altijd wel iets van! Die dsg veranderd daar niks aan.

        Login om te reageren
        • daniel1975 zegt

          8 augustus 2019 om 14:58

          @wachma: de motor is relatief groot voor het vermogen, dus zal niet zo zijn als een 2.0 met dat vermogen…

          Login om te reageren
        • donjunior zegt

          8 augustus 2019 om 15:13

          @wachma: Sterker nog.. de DSG zal waarschijnlijk voor het grootste ‘lag’ moment zorgen. Regelmatig merk ik dit (een gewoon normale DSG) .. wil je wat sneller optrekken, moet de DSG net even te lang nadenken om vervolgens meteen 4 versnellingen terug te schakelen zodat bijna je motor in de toerenbegrenzer loopt. Dat niet je niet hebben met zo’n opgefokt blok lijkt me.

          Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          8 augustus 2019 om 20:05

          @wachma: 3,6 liter valt wel mee. En HGP is een gerenommeerd bedrijf, geen opgefokte Impreza.

          Login om te reageren
      • sanderz28 zegt

        8 augustus 2019 om 20:17

        @dutchdriftking: welke dsg? Lees de tekst nog eens.

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          9 augustus 2019 om 09:26

          @sanderz28: “De standaard DSG is vervangen voor de automatische transmissie uit de RS3”. Newsflash, de RS3 heeft ook DSG (heeft namelijk eigenlijk 4-motion en geen quattro) alleen heeft deze bak een sterkere koppeling en dergelijke daar de RS3 flink meer vermogen en koppel heeft dan de Golf R. Kijk dit filmpje anders even : https://www.youtube.com/watch?v=Y1ThB3-24BE HGP heeft deze aandrijflijn namelijk ook al eens in de Golf 6 gehangen toen er nog geen Golf 7 R was.

          Login om te reageren
  4. Forza zegt

    8 augustus 2019 om 11:26

    “Financieel veel geld tegenaan gesmeten”. Tja, hoe anders hè ;)

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      8 augustus 2019 om 11:29

      @forza: je kan ook in letterlijke zin geld tegen de auto aan gooien. Wel zonde van de lak.

      Login om te reageren
      • tortuga zegt

        8 augustus 2019 om 13:12

        @720s: briefje van 5 euro gaat de lak niet schaden

        Login om te reageren
        • momo zegt

          8 augustus 2019 om 13:44

          @tortuga: een stapel fünfers kan wel de nodige deuken opleveren. Vooral als het €50.000 in vijfjes is..

          Login om te reageren
        • Loek zegt

          8 augustus 2019 om 17:53

          @tortuga: nee maar als je die gooit is de kans groot dat ie wegwaait. Ik zou met muntjes gooien. Maar daar gaat je lak dus kapot van.

          Login om te reageren
  5. ghost zegt

    8 augustus 2019 om 11:29

    Mmm, 69.900,- plus nog importkosten, ik denk dan toch dat je beter een RS3/6 kan kopen en die even kan chippen/aanpassen. Houd je geld over waarschijnlijk.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      8 augustus 2019 om 11:30

      @ghost: tja, een golfje met kleinere wielen en 1.9TDI achterop met deze aandrijflijn is wel humor.

      Login om te reageren
      • numpty zegt

        8 augustus 2019 om 11:40

        @dutchdriftking: Exact! Uitlaten netjes achter de bumper wegwerken en gaan..

        Login om te reageren
    • daniel1975 zegt

      8 augustus 2019 om 14:57

      @ghost: een RS 3 heeft niet hetzelfde vermogen en de RS 6 is veel zwaarder…

      Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    8 augustus 2019 om 11:30

    Doe mij deze aandrijflijn maar in een Golf 3 variant. Met 4-motion en DSG uiteraard.

    Login om te reageren
  7. dappers zegt

    8 augustus 2019 om 11:35

    700+pk maar nog steeds traanplaatmatjes en een niet functionele luchthapper op het dak.

    Login om te reageren
    • autodrome zegt

      8 augustus 2019 om 12:47

      @dappers: Dat is een frisse lucht happen, voor een indrukwekkende dot lucht in het interieur als je heul hard gaat op de Autobahn. Beleving man, beleving is alles ….

      Login om te reageren
  8. sleurs zegt

    8 augustus 2019 om 11:35

    €469,- voor meer dan 30km te hard in een Nissan GTR. Het lulligste is dat ik niet eens hard reed, maar op een 50 km/u weg zat, terwijl ik dacht dat je er 80km/u mocht.

    Login om te reageren
    • Visje66 zegt

      8 augustus 2019 om 11:41

      @sleurs: lekker gewerkt pik, verkeerd topic.

      Login om te reageren
    • flatsixx zegt

      8 augustus 2019 om 11:45

      @sleurs: ahhahaha wtf

      Login om te reageren
    • snelleeddy zegt

      8 augustus 2019 om 12:19

      @sleurs:

      Login om te reageren
  9. rikv99 zegt

    8 augustus 2019 om 11:54

    Sick! Met 2 handtekeningen van mensen die ik niet ken op het dashboard!
    Ga ik bij mij auto ook doen als ik hem verkoop!

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      8 augustus 2019 om 21:32

      @rikv99: geniaal idd. En vergeet het plakkaat niet met ‘1 of 500.000’ ?

      Login om te reageren
  10. bullgod76 zegt

    8 augustus 2019 om 12:06

    Weggegooid geld dit.

    Login om te reageren
  11. thomasthomas zegt

    8 augustus 2019 om 12:47

    Pure winst

    Login om te reageren
  12. ds3thp zegt

    8 augustus 2019 om 13:04

    “maar de 3.6 VR6 biturbo uit een Passat.”

    Daar moet staan, de 3.6 VR6 uit een Passat welke voor de gelegenheid ook nog eens is voorzien van 2 turbo’s.

    Login om te reageren
  13. theladystig zegt

    8 augustus 2019 om 13:09

    Ik vraag mezelf af waarvoor die ‘dakkoeling’ is

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      8 augustus 2019 om 21:33

      @theladystig: en? Heb je al antwoord gegeven? Lol

      Login om te reageren
      • theladystig zegt

        9 augustus 2019 om 13:49

        @drdre1: Ik gok op de zweetdruppels

        Login om te reageren
    • bassiebmw zegt

      8 augustus 2019 om 22:32

      @theladystig: om de zweetdruppels op zn voorhoofd te koelen bij het optrekken met de golf ?

      Login om te reageren
  14. sudbina zegt

    8 augustus 2019 om 13:42

    Die achterlijke lichthapper van t dak, die stupide motorkap eraf, weer standaard veren setjes eronder, de folies van de ramen af, de donker gemaakte delen weer normaal chrome maken en je hebt een heerlijke sleeper in de vorm van een doodnormale golf die alles en zn moeder eruit trekt.

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      8 augustus 2019 om 21:35

      @sudbina: precies, 15 inch velgen er onder, Pasadena sticker er op, grijs spuiten en klaar!

      Login om te reageren
      • johnhert zegt

        9 augustus 2019 om 01:31

        @drdre1: 15 inch gaat niet werken met deze remmen, velgen moeten minimaal 18 of 19 inch zijn…

        Login om te reageren
  15. f1l1p zegt

    8 augustus 2019 om 14:57

    2 Brandblussers !! Koopje me dunkt

    Login om te reageren
  16. daniel1975 zegt

    8 augustus 2019 om 15:00

    Als ik het geld zou hebben, het drie deurs zou zijn en niet onder de graphics zou zitten zou ik ‘m zeker willen! Heb er verscheidene gezien op YouTube en ze zei in bloedsnel en toch dagelijk bruikbaar…

    Login om te reageren
  17. sonnybonds zegt

    8 augustus 2019 om 15:52

    jammer dacht eerst dat de motorkap echt doorzichtig was. Was wel tof geweest.

    Login om te reageren
  18. HZW zegt

    8 augustus 2019 om 16:37

    Niet eens een achterruit-wisser voor dat geld.

    Login om te reageren
  19. Onehp zegt

    8 augustus 2019 om 19:33

    Daarvoor lepel ik dan liever een RS3 blok met TTE700 ofzo in een Seat Leon ST, nog enigszins kans enige balans tussen de neus en de achterkant te behouden.

    Login om te reageren
  20. gtveej zegt

    8 augustus 2019 om 19:59

    HGP maakt zeer mooie creaties. Niet optisch want daar houd meneer zich niet mee bezig. Men doet alleen mechanische aanpassingen. Veel van de onderdelen ontwikkeld en maakt hij zelf. Helaas kost het daar wel bakken met geld.

    Jammer dat de vorige eigenaar de golf heeft verkloot met het interieur en mooie sticker op de kap.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North