• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kijk nou, plaatjes van de nieuwe Volkswagen Golf

Auteur: jaapiyo, gepost 5 augustus 2019 om 15:42 – 55 Reacties

Golf-8


Daar is ‘ie dan.

Daar is ‘ie dan eindelijk zou je ook kunnen zeggen, want hij laat wel op zich wachten, die Golf VIII. We begrijpen het wel een beetje, het valt niet mee voor de nieuwe generatie om de bloedlijn voort te zetten. Nota bene uit eigen huis komt er een uitdaging waar al die voorouders niks mee van doen hadden, in de vorm van de ID.3. Dat model heeft zelfs het gore lef te pretenderen dat het de échte nieuwe Golf is. Dus dan kan je maar beter goed beslagen ten ijs komen als Golf-erfgenaam. Nog even de kinderziektes overwinnen voor die marktintroductie.

Op de nieuwste platen die uitlekten via Instagram (#golfmk8 yo), zien we de Golf VIII in vol ornaat tijdens een reclameshoot. Hip geblondeerd model erbij, een beetje grauwe stedelijke locaties als backdrop voor die betere urban feel, je kent het wel. De voorkant van de auto lijkt sterk op eerder uitgelekte foto’s van een mule, maar aan de achterkant is er nog wel wat veranderd ten opzichte van die muilezel. De achterlampunits zijn slank en hebben een omgekeerde L-vorm, een beetje zoals op de Tiguan.

https://www.instagram.com/p/B0v01EVgBX0/

Aan de voorkant zien we een scherper en sportiever neusje met optisch lage lichtunits. Er lijken iets meer lijntjes over de neus en de flanken te lopen dan we gewend zijn van de strakke C-segmenter. De spiegels zijn nu op stengels gemonteerd die op de deur rusten, in plaats van op het driehoekje onderaan de A-stijl. Zoals we het kennen sinds de Golf V, oogt de koets echter nog steeds relatief hoog ten opzichte van diens breedte. De C-stijl is op de uitgelekte foto’s niet zichtbaar, maar die zal vast wel weer ouderwets breed zijn, zoals het heurt op een Golf.

Golf-8

Het interieur wordt zoals we eerder al schreven naar verwachting een aanraakscherm-bonanza, dus als potentiële koper kan je nu al wat extra microfiber doekjes inslaan. Volkwagen gaf al een impressie vrij van hoe een en ander eruit komt te zien. Grote haters van vieze vingers op schermen, kunnen vast een order plaatsen voor een Mazda3 of een andere auto met een fysieke draaiknop waarmee je de infotainment kan bedienen. Toch jammer dat die 1-serie niet meer bestaat…

Enfin, de Golf VIII zal in oktober officieel voorgesteld worden aan het publiek. In september zal Volkswagen eerst op de IAA nog het doek aftrekken van de ID.3. De toekomst zal uitwijzen of die laatste de goede oude Golf definitief kan verdringen, of dat de ongekroonde koning van het C-segment het in zich heeft om keihard terug te knokken.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Golf 8 infotainment
    Volkswagen pakt grootste nadeel Golf 8 grondig aan

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

geel, golf, golf-8, hatchback, spyshot, Volkswagen

Vorig bericht: « Elektricien geeft dieven op hun donder
Volgend bericht: Audi A1 Sportback (2019): rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. olivier420 zegt

    5 augustus 2019 om 16:00

    Zo he is die effe anders dan de vorige

    Login om te reageren
    • jeroenwz zegt

      5 augustus 2019 om 20:04

      @olivier420: Re!Vo!Lu!Tio!Nair!

      Login om te reageren
  2. fanboy zegt

    5 augustus 2019 om 16:05

    De kleur is in ieder geval anders.

    Login om te reageren
  3. theladystig zegt

    5 augustus 2019 om 16:07

    Ik stel een vervroegd pensioen voor!
    De Golf lijkt al te lang op zijn voorganger.

    Ze bieden hiermee wel een vertrouwd gezicht voor hun trouwe klanten maar daar is naar mijn idee ook al het positieve mee gezegd.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      5 augustus 2019 om 16:21

      @theladystig: maar zolang het goed verkoopt heeft VW het gelijk aan haar zijde

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        5 augustus 2019 om 21:10

        @lekkerlinksrijden: Laat ons dan hopen dat het niet meer goed verkoopt…

        Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      5 augustus 2019 om 18:18

      @theladystig: ik kan wel meer positiefs noemen: ze zijn comfortabel, rijden prima, redelijk ruim, zeer luxe uit te rusten, erg waardevast, zeer goede infotainment.. en de GTI’s en R’s worden al jaren zeer gewaardeerd en zijn bloedsnel..

      Login om te reageren
      • jaapies zegt

        5 augustus 2019 om 19:37

        @punicaoase: en zo zo zooo saai!! Ja, zelfs die GTI

        Login om te reageren
      • tanzanitef30n zegt

        5 augustus 2019 om 20:09

        @punicaoase: en vol met plastic……

        Login om te reageren
      • grasvreter zegt

        5 augustus 2019 om 20:32

        @punicaoase: nu nog een redelijke betrouwbaarheid ipv olieverbruik, kapotte turbo’s..

        Login om te reageren
        • kareljansen zegt

          5 augustus 2019 om 21:01

          @grasvreter: heb 5 van die dingen rijden van de 7 en 7.5 generatie met tussen de 75 en 150k op te teller, en nog geen liter bijgevuld en naast het reguliere onderhoud 1 garantiedingetje met een haperende raambediening. Geluk ?

          Login om te reageren
          • dirkiii zegt

            5 augustus 2019 om 22:03

            @kareljansen: kwaliteit is over het algemeen prima bij een golf.

            Behalve bij de passat van mijn vader die bij 6.000km de roetfilter verstopt had (rijd absoluut niet als een oud vrouwtje)

            En de golf 7 tdi variant waarmee ik ff op neer naar italie moest Turbo kapot slechts 25k gelopen.
            (Wat een gedoe autopech in Italie op Zaterdag)

            De rest zal vast wel betrouwbaar zijn.

            Login om te reageren
          • grasvreter zegt

            5 augustus 2019 om 22:13

            @kareljansen: ik zou die downsize motortjes er absoluut voor de 200k uit doen, ander gaat het gegarandeerd helemaal mis.

            En de diesels, achja zoals Joep van autoweek klokje rond het zegt: er kan zomaar een turbo kapot gaan, er kan zomaar een egr klep vervelend gaan doen, je kan zomaar zwaar elektrische storingen krijgen, en dat kan flink in de papieren lopen. Iets om rekening mee te houden.

            Mijn mitsubishi 4g63 dohc aan de andere kant, nog net zo soepel en onderhoudsvrij als 350k km geleden. Zuipt ook nog net zo veel benzine, 1 op 13 moet je extreem je best voor doen, maar dat terzijde.

            Login om te reageren
      • theladystig zegt

        6 augustus 2019 om 16:44

        @punicaoase: Ik doelde eigenlijk op het uiterlijk. En dat vind ik saai.

        Login om te reageren
  4. RiKe zegt

    5 augustus 2019 om 16:11

    Waarschijnlijk de enige keer dat we hem in deze kleur gaan zien. Hier zal het 50 tinten lease grijs zijn

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      5 augustus 2019 om 16:33

      @rike: Ik houd erg van kleurtjes, maar deze galkleur sla ik liever over.

      Login om te reageren
      • RiKe zegt

        5 augustus 2019 om 17:04

        @rollingstoned: ik zei niet dat het een mooie of lelijke kleur is, dat is smaak (of wansmaak). Mijn punt is vooral dat we deze auto alleen maar in het grijs gaan zien, wat vaak zonde is

        Login om te reageren
  5. utregcity zegt

    5 augustus 2019 om 16:16

    Nou, ‘t is dat er een VW logo op zit, anders zou je nog denken dat ‘t een Hyundai is.

    Login om te reageren
    • tenaci zegt

      5 augustus 2019 om 16:22

      @utregcity: nee joh, die zijn veel spannender gelijnd!

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      5 augustus 2019 om 21:12

      @utregcity: Ik dacht eerder Toyota van een generatie geleden. Hyundai is beter bezig tegenwoordig dan zowel VW als Toyo…

      Login om te reageren
    • richh zegt

      6 augustus 2019 om 12:53

      @utregcity: dacht eerder aan een Opel Astra.

      Login om te reageren
  6. tenaci zegt

    5 augustus 2019 om 16:16

    Is het ze weer gelukt niks bijzonders te maken. Saaier dan een mid-eighties Japanse line-up die Golfjes.

    Login om te reageren
  7. sntial zegt

    5 augustus 2019 om 16:19

    lekker rechte lijnen. nice.

    Login om te reageren
  8. occasiefapper zegt

    5 augustus 2019 om 16:20

    Hi Opel Astra hoe is het ?

    Login om te reageren
  9. toyotafortuner zegt

    5 augustus 2019 om 16:22

    >begin augustus een muts op
    Hipster af!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 augustus 2019 om 17:39

      @toyotafortuner: ja, model zijn is niet zo eenvoudig als het lijkt.

      Login om te reageren
  10. ukbob zegt

    5 augustus 2019 om 16:27

    We maken er een klein ‘aankoopadvies’ van…
    Ik kan nu een Golf (of A3) nemen in de lease, of nog even iets uit de poule rijden en zo wachten op de ‘nieuwe’ Golf 8…
    iedereen hier heeft daar vast een mening over :)
    Hoor ze graag!

    Login om te reageren
    • stannl43 zegt

      5 augustus 2019 om 16:32

      @ukbob: Ik moet juist wachten op de nieuwe Golf/A3/Leon/Octavia, omdat ze niet allemaal meer leverbaar zijn(op uitloopmodellen na). Heb ook nog geen idee wat of welke ik ga nemen, dus een mini-aankoopadvies is zeker handig.

      Login om te reageren
    • str8six zegt

      5 augustus 2019 om 16:37

      @ukbob: neem een uitloopmodel van de 1-serie facelift. Meeste value for money en rijdt beter dan de andere genoemde auto’s.

      Login om te reageren
      • ukbob zegt

        5 augustus 2019 om 19:45

        @str8six: helaas geen optie, moet VAG zijn..

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          5 augustus 2019 om 21:14

          @ukbob: Een andere job zoeken dan maar? Das het beste advies dat ik kan geven…

          Login om te reageren
    • tenaci zegt

      5 augustus 2019 om 16:38

      @ukbob: ik zou alle drie links laten liggen en voor iets leuks gaan.

      Login om te reageren
  11. faith zegt

    5 augustus 2019 om 16:33

    De nieuwe Golf…
    Wat is er nieuw? De duurdere prijs, de nog blikkerige afwerking en de nog kleinere grasmaaiermotor erin…

    Login om te reageren
  12. Calimero zegt

    5 augustus 2019 om 16:35

    Blijkbaar is dit wat de kopers willen, een auto die uiterlijk steeds kleine stappen maakt (welke kant op laat ik in het midden)
    Waar ik bij de concollega’s zoals Opel met de Astra nog wel kan zeggen of het een Astra F/G is bijvoorbeeld ben ik bij de Golf het spoor op een gegeven moment bijster geraakt.
    Ik heb ook het idee dat de ene Golf de andere snel op volgt, sneller dan de mofellen in hetzelfde segment dit bij de concurrentie doen. Misschien is het ook omdat een wat stevigere facelift neer werd gezet als een nieuw model.
    Ik zeg hiermee niets over smaak, of mijn persoonlijke smaak, maar geef enkel aan dat het soms wat verwarrend is al die Golf modellenseries.

    Login om te reageren
    • sirprize zegt

      5 augustus 2019 om 16:46

      @milan0: ik ben ’t helemaal met je eens. Vanaf de Golf VI ben ik opgehouden met onderscheid maken.

      Login om te reageren
  13. str8six zegt

    5 augustus 2019 om 16:35

    De achterkant is toch exact hetzelfde?

    Login om te reageren
  14. JamesBond007 zegt

    5 augustus 2019 om 16:38

    Altijd leuk hoe de meningen verschillen en sterk aanwezig zijn op een van de meest verkochte auto ter wereld. Je zou maar de designer zijn?

    Login om te reageren
    • schreute01 zegt

      5 augustus 2019 om 16:59

      @jamesbond007: inderdaad. Die verschillende meningen. De een vind de Golf niets. De ander vreselijk.

      Login om te reageren
  15. monsieurleloure zegt

    5 augustus 2019 om 16:44

    Dit is de benchmark, alleen niet voor mij.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      5 augustus 2019 om 16:56

      @monsieurleloure: benchmark waarvoor?

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        5 augustus 2019 om 20:15

        @str8six: automobiel conservatisme

        Login om te reageren
  16. chriscross zegt

    5 augustus 2019 om 16:44

    Doelstelling is dat een Golf een Golf moet blijven, dus herkenbaar. Kunnen allemaal wel negatief doen (doe ik graag aan mee) maar waar zou je iets drastisch veranderen als de verkopen goed zijn?

    Login om te reageren
    • sirprize zegt

      5 augustus 2019 om 16:47

      @chriscross: omdat je de kopers het gevoel wil geven daadwerkelijk in een nieuw model te rijden ipv de zoveelste facelift.

      Login om te reageren
      • chriscross zegt

        5 augustus 2019 om 18:55

        @sirprize: nou blijkbaar boeit het de kopers niet want ze blijven kopen

        Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        5 augustus 2019 om 19:43

        @sirprize: Wat Golf-kopers wilen is een Golf. Niks meer, niks minder. Volgens mij luidt de ‘design brief’ voor een Golf letterlijk: “net zoals de vorige, maar dan in het jaar nu” – zodat iedereen die al een Golf had (en dat zijn er veel) helemaal happy is net de nieuwe. Continuïteit is voorspelbaar en dus saai, maar wel vaak de basis voor succes. Mensen houden dior de bank genomen nou eenmaal niet van verandering.

        Login om te reageren
  17. lotuselises2 zegt

    5 augustus 2019 om 17:02

    Waarschijnlijk met gratis plastic nep roostertjes die een uitlaat zouden moeten simuleren, optioneel met chromen nep uitlaatjes.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 augustus 2019 om 17:41

      @lotuselises2: zo gaaf dat een eGolf die ook gewoon heeft.

      Login om te reageren
  18. Dutchdriftking zegt

    5 augustus 2019 om 17:45

    Toch best wel vernieuwend qua design. Dat zal wel weer even wennen worden.

    Login om te reageren
  19. numpty zegt

    5 augustus 2019 om 18:03

    Altijd zo leuk te lezen hier als het om een VW gaat en al helemaal om de Golf. Best verkopende auto uit het gamma van VW, dus jullie hebben het allemaal fout. Is de Golf bedoeld ‘spannend’ te zijn ? Moet het een design hoofdstuk worden? Allemaal nee. De consument bepaalt, want die betaald (aanschaf of bijtelling). Dus, ik voorspel, het word wéér een verkoopkanon. Wen er maar aan.

    Login om te reageren
  20. carspotter058nl zegt

    5 augustus 2019 om 18:26

    Niet meer te herkennen!

    Login om te reageren
  21. Citrofieleviltwin zegt

    5 augustus 2019 om 18:53

    Lijkt teveel op een Toyota Auris (facelift) langs voor.

    Login om te reageren
    • Ekrachess zegt

      5 augustus 2019 om 19:06

      @citrofieleviltwin: ik wilde het net zeggen..

      Login om te reageren
  22. HZW zegt

    5 augustus 2019 om 19:24

    De Golf is al decennia lang een inspiratieloze auto, en hij wordt ook steeds lelijker.

    Login om te reageren
  23. jeroenwz zegt

    5 augustus 2019 om 20:09

    Slechts één reactie mijnerzijds:
    https://www.youtube.com/watch?v=6xfBw1bbV4k

    Login om te reageren
  24. van1 zegt

    7 augustus 2019 om 15:35

    Dit kan wel eens de laatste golf worden. Want zeg nu zelf, de ID op deze https://topgear.nl/autotests/volkswagen-i-d-2020/ site lijkt wel verrektes op een Golf. Welke vindt jij mooier?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North