• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hier, 15 ongeloofwaardige foto’s van automerken

Auteur: rynnus, gepost 24 mei 2016 om 10:01 – 39 Reacties

Thairung


Photoshop is een prachtig gereedschap, mits je weet hoe je het toe kunt passen. Na de klik een aantal misgeslagen planken.

Je kent het wel, zit je naar een foto te kijken, bekruipt je plots een gevoel van bedrog. Voor de leek is een photosoep wellicht makkelijker aanneembaar dan voor bijvoorbeeld de gemiddelde fotograaf (present) of beeldbewerker, maar sommigen zijn zó overduidelijk nep dat het eigenlijk hilarisch is. De gedachte dat hoe goedkoper de auto is, des te minder geld er wordt besteed aan marketing/fotografie gaat hier zeker op. Al zijn er enkele uitschieters binnen het ‘premium’ segment, zoals BMW en Audi.

De meest voorkomende fout is het klakkeloos inplakken van een wazige achtergrond, in een foto van de auto die simpelweg in de studio is genomen. Dit heeft als gevolg dat de auto’s totaal niet in hun toegewezen omgeving thuis lijken te horen. Hieronder een kleine verzameling.

Chevrolet Sail
En we trappen af met een klassieke fout. De auto steekt totaal af tegen de achtergrond. En wat had de dienstdoende photoshopper gesnoven bij het tekenen van dat gebouw? En is dit aan het strand?
Snail

Smart Fortwo
Op zich geen verkeerde foto en best een leuk idee, maar een Smart op het strand… Nee.
Smart

Honda Mobilo
De ontwerper van dit plaatje vond zijn inspiratie bij een douchegordijn, ofzo. Lekker ‘RS’ ook.
Honda Mobilo

Ford Ikon
Nachtmerries krijg je ervan. Wát een enge man(nen).
Ford Ikon

Audi A3
Zelfs de ‘premium‘ heren uit Ingolstadt laten steekjes vallen. Kijk vooral even naar dat witte gebouw in de achtergrond…
Audi A3

Dodge Journey
Van twee plaatjes één maken, dit is hoe het niet moet.
Dodge

Chery B240
Hier ook; afzonderlijk waarschijnlijk prachtige plaatjes, maar bij elkaar raakt het kant noch wal. Maar ach, met een Photoshop schaduw komt alles goed toch…?
Chery

Chery QQ
We kunnen niet zeggen dat ze hun best niet hebben gedaan, maar het ziet er niet uit en het klopt bovendien niet.
Chery

Chery Cowin
Dit is bijna abstracte kunst.
Chery

Thairung Transformer II
En dan de winnaar! Je vraagt je af hoe zoiets kan, maar goed. Ik zal wel iets niet snappen.
Thairung

Volkswagen Ameo
Een wat milder voorbeeld, maar ook hier is het té duidelijk dat de Ameo in een veilig studiootje is gefotografeerd.
Ameo

Tata Nano
Zeer creatief…
Nano Swift

Dacia Duster
Werkelijk alles aan deze foto roept vragen op.
Dacia Dude

Dacia Duster
Nog een voorbeeld hoe je niet verschillende beelden met elkaar moet combineren.
Duster

Hyundai i40
Totaal fout perspectief.
Hyundai

Bonus: BMW 750iL
Nostalgisch beeld uiteraard, maar vroeger nam men het blijkbaar niet zo nauw met het parkeren van een zakenlimo in de branding.
BMW E38

Ook interessant!

  • Video: Audi A3 probeert juist niet te ontwijken
  • Dacia stoft Duster af met facelift
  • Audi A3-rijder denkt rivier te kunnen oversteken
    Video: Audi A3-rijder denkt rivier te kunnen oversteken
  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

7-serie, a3, Audi, BMW, Chevrolet, Dacia, Dodge, duster, e38, Ford, Honda, Hyundai, i40, journey, lijstjes, nano, photoshop, Reclame, Smart, Tata, Volkswagen

Vorig bericht: « Renault Grand Scenic: dit is de nieuwe
Volgend bericht: Slaat Lewis Hamilton de GP van Monaco over? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    24 mei 2016 om 10:06

    Het is toch om te huilen….

    Login om te reageren
  2. mrrallycross zegt

    24 mei 2016 om 10:10

    Haha gaat helemaal nergens om. Het moet eigenlijk bij alle merken gewoon goed maar dat ze bij Audi, het Premium merk dat alles strak en netjes heeft, zo een slecht fotoshoppen vind ik echt slecht

    Login om te reageren
  3. lexusfan zegt

    24 mei 2016 om 10:11

    Van die smart en die bruine dacia zijn de foto’s erg mooi gelukt

    Login om te reageren
    • audicoupe84 zegt

      24 mei 2016 om 20:24

      @lexusfan: De Smart reclame is een remake, maar meer volwassen van de Coppertone reclame http://rememory.nl/image/cache/data/vintage-cadeaus/t-emaille/Nostalgie/Groot/NO-02-CO%2020%20x%2033%20Coppertone%203-800x800_0.jpg

      Login om te reageren
  4. cadrez zegt

    24 mei 2016 om 10:11

    Haha, die van de Ford Ikon (what’s in a name..) . Is die hele marketingafdeling blind of heeft iedereen daar gewoon schijt aan z’n werk?

    Login om te reageren
    • darrock zegt

      24 mei 2016 om 13:29

      @cadrez: je snapt toch wel dat het verschil in reflectie express is heh..
      Home and office, de auto in between

      Login om te reageren
      • cadrez zegt

        24 mei 2016 om 15:06

        @darrock: dat snapte ik nog net wel, de amateuristische manier waarop gaat er gewoon niet in.

        Login om te reageren
  5. Rob zegt

    24 mei 2016 om 10:11

    Nee, dan dit:
    http://www.bmw.nl/dam/brandBM/marketNL/countryNL/nl_NL/newvehicles/2-serie/active-tourer/2014/foto-video/bmw-2-serie-active-tourer-wallpaper-03-1920×1200.jpg.resource.1422374530733.jpg

    Snap er niks van, maar is vast ‘Freude am Fahren’. Ofzo.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      24 mei 2016 om 10:19

      @Rob: Dan kunnen mensen vast wennen aan de pesterijen die volgen na aanschaf van de auto.

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        24 mei 2016 om 11:23

        @E34M5Touring:
        LOL!
        En de tweede keer dat je langsrijdt gooien ze met bakstenen. Maar dát heeft BMW dan weer niet op de foto gezet. Typisch.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          24 mei 2016 om 16:24

          @Rob: Dezelfde straat. 10 minuten later. http://thenextweb.com/wp-content/blogs.dir/1/files/2011/06/tumblr_lmvekyUgM51qlxgl0o1_500.jpg

          Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      24 mei 2016 om 10:28

      @Rob: De gedachte achter deze foto ontgaat mij ook volledig.

      Login om te reageren
    • cadrez zegt

      24 mei 2016 om 11:02

      @Rob: Nou als mijn kinderen mijn net gewassen wagen weer gaan natspuiten zal er die dag alvast niet veel “Freude ins Familie” te bespeuren zijn!

      Login om te reageren
  6. jordydeknecht zegt

    24 mei 2016 om 10:12

    Van de 750iL is zelfs beeldmateriaal! De luxewagen werd zelfs overspoeld door golven(!!) Ik zal er op terug komen als ik het gevonden heb

    Login om te reageren
  7. horza zegt

    24 mei 2016 om 10:12

    Ironish dat veel van deze auto’s te koop zijn in de minder welvarende landen…

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      24 mei 2016 om 11:33

      @horza: volgens mij zijn deze ook door de lokale marketing/pr afdeling in elkander geprutst

      Login om te reageren
  8. zweed zegt

    24 mei 2016 om 10:12

    Die van Dacia vind ik onterecht. Maar voor de mooiste fabrieksfoto’s moet je toch echt naar BMW, Porsche en Volvo!

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      24 mei 2016 om 12:43

      @zweed:

      De fabrieksfoto van de 262 Coupe is hilarisch, daar zit een hond achterin verstopt.

      Login om te reageren
  9. Freewarefreak zegt

    24 mei 2016 om 10:13

    Behalve dat de foto’s niet mooi zijn.. zijn ook alle auto’s lilluk.. 1 en 1 is 2 denk..

    (de BMW uitgezonderd)

    Login om te reageren
  10. pomoek zegt

    24 mei 2016 om 10:15

    Grappig, maar ietwat besides the topic: Vrijwel alle autoreclames op tv dragen een vergelijkbaar onzinnige boodschap uit. Vooral Aziatische merken hebben er een handje van, maar nu schiet mij vooral die idiote Peugeot reclame te binnen waarbij het hebben van handen werd gekoppeld aan gevoel wat dan weer het rijden in een Peugeot moest duiden. Volstrekt belachelijk. Of het tenenkrommende “auto emocion” dat aan het einde van een Seat reclame door een dame wordt in gefluisterd. Heel geforceerd “beleving” (braak) aan een automerk koppelen dus.

    Ik vind het eigenlijk gek dat autofabrikanten, die toch behoorlijke reclamebudgetten ter beschikking moeten hebben, zoveel moeite hebben om een ongekunstelde reclameboodschap te maken.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      24 mei 2016 om 10:30

      @pomoek: Het enige leuke aan die Peugeot-reclame is dat er een paar fijne billen in beeld komen.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      24 mei 2016 om 10:30

      @pomoek: de Duitse fabrikanten die allemaal een geluidje hebben bij de merknaam en slogan aan het eind. Waarom? De wagens die over een verlaten bochtige bergweg rijden of nog erger door een verlaten metropool. Schijnbaar slaat iedereen op de vlucht als je aankomt met een Hyundai SUV… Ruiten zo sterk geblindeerd dat je mafiabazen in de wagen vermoed. Vaak is het de vraag, welke boodschap wil men hier nou eigenlijk overbrengen?

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        24 mei 2016 om 10:45

        @mashell: Een bepaald geluidje toekennen aan je bedrijf vind ik best logisch. Dat doen namelijk vrijwel alle bedrijven. Het zorgt voor herkenbaarheid.
        Veelal bestaat zo’n geluid uit slechts enkele tonen, maar de consument weet meestal meteen om welk bedrijf het gaat. Dan doe je toch iets goed als marketingafdeling.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          24 mei 2016 om 11:24

          @berlinetta: serieus? Ik kan echt niet onthouden of “ding ding” nou Mercedes of Opel is. Ze zijn daarin onvoldoende onderscheidend.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            24 mei 2016 om 11:32

            @mashell: Dat kan. Het werkt natuurlijk niet bij iedereen. Maar voor een bedrijf lijkt een herkenbare melodie me wel handig, vooral voor in radioreclames.

            Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      24 mei 2016 om 11:00

      @pomoek: het is altijd lachen met Peugeot. Het maken van een motor is hetzelfde als het maken van een parfum. Vervolgens zien we dat iemand een zuiger in een cilinder laat vallen en op het oog beoordeelt of dat door de beugel kan. En blijkbaar kon het door de beugel, want vervolgens hoor je een 308 met het geluid van een brullende V8.

      Login om te reageren
  11. Jochempie zegt

    24 mei 2016 om 10:19

    Nou ja, ze bellen maar…

    Login om te reageren
  12. cpp1 zegt

    24 mei 2016 om 10:30

    Maakt mij geen zak uit dat die Smart zogenaamd op ’t strand staat…de dame in kwestie naakt namelijk veel goed!

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      24 mei 2016 om 12:32

      @cpp1: leuke spelfout ;)

      Login om te reageren
  13. Rob zegt

    24 mei 2016 om 10:33

    BMW wint dit. Met gemak. Ze zijn vooral erg goed in het maken van onbegrijpelijke (zie mijn eerdere reactie) en uitermate lullige foto’s:
    http://www.bmw.nl/dam/brandBM/common/newvehicles/x-series/x3/2014/images-and-videos/wallpaper-1920×1200-01.jpg.resource.1427227074118.jpg

    Woesjj!! Daar gaan de blaadjes, Freude am Fahren! …
    LOL!

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      24 mei 2016 om 10:45

      @Rob: Daar val je toch van om zo slecht dat het is?

      http://o.aolcdn.com/dims-shared/dims3/GLOB/crop/4500×2533+0+101/resize/800×450!/format/jpg/quality/85/http://hss-prod.hss.aol.com/hss/storage/midas/a7a097a5dd06de464a4a12a1e3cff188/202636968/c90ec0bd47fc41c5a398cd15e490e84d.jpeg

      Login om te reageren
  14. awesome zegt

    24 mei 2016 om 11:19

    Alle persplaten van VAG zijn toch digitale bewerkingen?
    Alles is door de Photoshop machine gejaagd.
    Met uitzondering van de USA modellen, die zijn echt maar genomen door iemand met Alzheimer.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      24 mei 2016 om 13:31

      @awesome: Die van VAG zijn meestal CAD modellen, geen foto’s.

      Login om te reageren
  15. mcaa zegt

    24 mei 2016 om 12:00

    Ook knap dat de zon achter de audi schijnt en toch nog kan schijnen op de voorkant

    Login om te reageren
  16. Jantje_555 zegt

    24 mei 2016 om 12:24

    waar zijn die benen van die vrouw op de eerste foto…

    Login om te reageren
  17. davelepeef zegt

    24 mei 2016 om 12:33

    Die van Dacia vallen toch wel mee? Die eerste kan ik eigenlijk niks raars in vinden. Goed, een kerel die de surfplank op het dak van z’n auto als duikplank gebruikt, maar ff buiten dat?

    Login om te reageren
  18. mclovin zegt

    24 mei 2016 om 12:47

    Die van Dacia zien er anders prima uit. Daarnaast weet ik vrijwel zeker dat tenminste de foto op de pier gewoon een echte foto is.

    Login om te reageren
  19. Robert zegt

    24 mei 2016 om 19:47

    Zullen we ook eens een wedstrijdje “wie maakt de lelijkste website” doen? Ik trap af:
    Uit India: Hindustan Motors
    Best viewed in IE5 or higher on 800×600 resolution
    ?

    Login om te reageren
  20. massarati zegt

    24 mei 2016 om 20:31

    Die van Smart is het origineel van Coppertone, en al heel oud.

    http://www.arleyart.com/uploads/2/5/2/5/25254366/s282415457980527009_p2277_i1_w1124.jpeg

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North