• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen maakt een Polo met smalle reet

Auteur: rynnus, gepost 2 februari 2016 om 13:48 – 48 Reacties

Afbeelding Volkswagen maakt een Polo met smalle reetAfbeelding Volkswagen maakt een Polo met smalle reetAfbeelding Volkswagen maakt een Polo met smalle reetAfbeelding Volkswagen maakt een Polo met smalle reetAfbeelding Volkswagen maakt een Polo met smalle reetAfbeelding Volkswagen maakt een Polo met smalle reetAfbeelding Volkswagen maakt een Polo met smalle reetAfbeelding Volkswagen maakt een Polo met smalle reet

Ameo
Apart wagentje vanuit deze hoek. Volkswagen noemt ‘m de Ameo.

Je had het wellicht al geraden, maar helaas komt dit gebakje niet naar Nederland. Ook niet naar Amerika, Spanje, Griekenland of waar dan ook. Deze kleine Polopluskont is enkel en alleen gemaakt voor India. Volkswagen richt zich tijdens al het dieselgeweld weer even op een andere afzetmarkt, vermoeden wij.

Helemaal geen slecht idee als je in je thuisland nog net niet uitgekotst wordt. Dat Volkswagen weer even zieltjes wil scoren op een andere markt blijkt als we kijken naar de naam. Ameo is afgeleid van het Latijnse woord ‘Amo’, wat zoiets zou moeten betekenen als ‘Ik houd van’. Hoe teder.

Haal ‘Amo’ echter door Google Translate Latijns > Nederlands, en Amo betekent plots ‘stro’. Goed, de Volkswagen Stro is voorlopig beschikbaar met een 1.2l driecilinder benzine met 74 pk en een 1.5l dieselaar met 89 pk. Volkswagen mikt een beetje op de mensen met een luxegevoel, want DSG’en kan ook, net als mirrorlink voor je foon en ventilators voor de achterrij. Wel zo lekker.

Iets minder lekker is het aangeplakte kontje, want hij kijkt een beetje uit z’n doppen alsof er teveel pepers in zijn curry zaten. Maar dat ziet er eigenlijk ook wel aandoenlijk uit. Het sedan gebeuren is in India echt een status/cultuur dingetje, vandaar dat guitige achterkantje. Good for you India!

Ook interessant!

  • Volkswagen Polo (2022) rijtest
    Volkswagen Polo (2022) rijtest
  • Vernieuwde Volkswagen Polo
    Vernieuwde Volkswagen Polo alvast een klein beetje verklapt
  • vernieuwde Polo GTI
    Volkswagen Polo facelift is helemaal officieel
  • De nieuwe Volkswagen Polo: goedkoper, maar ook weer niet

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

India, polo, Volkswagen

Vorig bericht: « Faillissementen onder autodealers met 25% gedaald
Volgend bericht: Fiat-Chrysler gaat eigen diesels maar eens aanpakken »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotafortuner zegt

    2 februari 2016 om 13:52

    Ik dacht dat ik een mid-90s Polopluskont zag…

    Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    2 februari 2016 om 13:52

    Nee, ik vind het geen kek sportwagentje uit die hoek. Ook niet uit een andere hoek. Vind het er niet uitzien. Gelukkig gaat ie hier niet komen.

    Login om te reageren
  3. carsofnl zegt

    2 februari 2016 om 13:54

    met zo’n uitstoot valt dat smalle reetje er binnen de kortste keren af

    Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    2 februari 2016 om 13:58

    Weet je wat, in de VS en Europa is de regelgeving te streng en hebben ze ons gesjoemel door. Laten we naar India gaan. Daar boeit het niemand wat of wij sjoemelen. Alleen hatchbacks zijn er niet zo populair dus hebben we er op de meest krampachtige manier ooit een kont op geplakt. Zo, India is ook weer tevreden… Aldus VW HQ.

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      2 februari 2016 om 16:14

      @berlinetta: Zou een mooi geschreven persbericht zijn!

      Login om te reageren
    • flos zegt

      2 februari 2016 om 18:42

      @berlinetta: heb je wel eens gekeken naar de auto’s die rond rijden in india. Ik kan je verklappen dat ze daar geen reet geven(woordgrap bedoeld) om hoe de auto eruit ziet en wat er uit de uitlaat komt. Daarnaast stoten de simpele motortjes met lage vermogens toch al behoorlijk stuk minder uit dan de eigenlijk veel te grote en overpowerd lease diesels in europa.

      Login om te reageren
  5. mrbilzerian zegt

    2 februari 2016 om 13:58

    Wat een gedrocht…

    Login om te reageren
  6. Jochempie zegt

    2 februari 2016 om 14:00

    Ik had niet verwacht dat de Polo Sedan op díe leeftijd nog een kindje kon baren, proficiat!

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    2 februari 2016 om 14:01

    Ach, mijn auto is het niet, maar buiten west-Europa zien mensen nou eenmaal graag een sedan, ook in het B en C segment, en dan kan dit net een mooie auto zijn voor groeimarkten. Daar doen ze ook niet zo moeilijk over uitstoot. Een 207 of Corsa sedan vinden we hier ook niets, maar in Turkije is het geen probleem.

    Login om te reageren
  8. Michiel1 zegt

    2 februari 2016 om 14:02

    Ik krijg een Dacia gevoel zo schuin van achter gezien…

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      2 februari 2016 om 14:19

      @Michiel1: Eens, ik zie het er ook wel een beetje in. Sjoemel design!

      Login om te reageren
  9. Hubert zegt

    2 februari 2016 om 14:07

    Voor de markt waar deze ingezet gaat worden,is het een gaaf karretje.
    Vooral de binnenzijde verdient een pluim.

    Login om te reageren
  10. potver7 zegt

    2 februari 2016 om 14:08

    Amai…

    Login om te reageren
  11. gtwillem zegt

    2 februari 2016 om 14:10

    Prima transport. Echte Volkswagen. Compleet inwisselbaar. Kont doet mij denken aan de legendarische Polo Classic, een symbiose van wratjes en obisitas.

    Login om te reageren
  12. 123bat zegt

    2 februari 2016 om 14:11

    Waarom bieden ze niet dan de reguliere Polo sedan aan zoals in SA? Die ziet er wél goed uit (en zelfde basis!), dit is echt 3x niks.
    In dat geval heb je wel je status sedannetje maar niet de lelijkheid van dit ding…

    Login om te reageren
  13. Citrofiel zegt

    2 februari 2016 om 14:13

    De reden van de bizarre kont is niet alleen een statusdingetje. VW heeft al een veel beter ogende sedan in het assortiment:

    De reden voor deze nieuwe variant zijn belastingregels in India (ja, ook daar heeft de overheid grote invloed op wat er veel of minder verkocht wordt). Een eis voor dat voordeel is een lengte van minder dan 4 meter. Aangezien de Polo hatchback 3,972 meter is, snap je wel dat er niet veel ruimte was om een kont aan te plakken…

    In India zijn veel meer voorbeelden van deze praktijken, zo werd allereerst de lange Tata Indigo ingekort tot Indigo CS. Daarna volgden Maruti (met de Swift DZire marktleider), Mahindra, Honda enz.

    Login om te reageren
    • 123bat zegt

      2 februari 2016 om 14:18

      @Citrofiel: Kijk dat verklaart!
      Dat model op je foto is ook het model waarop ik doelde.

      Login om te reageren
    • rynnus zegt

      2 februari 2016 om 14:21

      @Citrofiel: Denk je dat de uitvoering met kont nog steeds onder de 4 meter lente uitkomt? Ik zie dan niet echt een reden voor het aanplakken van een kontje.

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        2 februari 2016 om 16:35

        @rynnus: Zoals ik uitleg is dat de hele reden van het bestaan van dit model, dus ik weet wel zeker dat hij minder dan 4 meter lang is. De reden voor het sedan-ontwerp is, zoals rynnus al meldde, dat sedans in India geliefder zijn dan hatchbacks.

        Login om te reageren
    • mout zegt

      2 februari 2016 om 14:30

      @Citrofiel: Dankje!
      Het wagenpark in India is dan ook wel drastisch veranderd in de laatste paar jaar! Inderdaad, dik de helft van alles met wielen zijn B-segment sedannetjes. Suzuki Swift, i20, Indigo, dat werk. Geloof het of niet: Het zien van een Passat en een local Vento vormden een hele opluchting in Calcutta.

      Login om te reageren
    • EdGaR zegt

      2 februari 2016 om 14:38

      @Citrofiel: hee je bent er weer!

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        2 februari 2016 om 16:36

        @EdGaR: Nooit weggeweest, alleen erg terughoudend met reacties. Ik hoef niet meer óveral mijn mening over te verkondigen.

        Login om te reageren
  14. basf zegt

    2 februari 2016 om 14:15

    1 april?

    Login om te reageren
  15. jackass266 zegt

    2 februari 2016 om 14:28

    Hoezo HELAAS komt het niet naar Nederland? Al heb het 500pk en doet het 2 sec naar 100, doe dat dan maar lekker in India. Horizonvervuiling noemen ze dat

    Login om te reageren
    • 123bat zegt

      2 februari 2016 om 14:41

      @jackass266: https://nl.wikipedia.org/wiki/Sarcasme

      Login om te reageren
  16. humpyourdog zegt

    2 februari 2016 om 14:32

    Zware onderzoeksjournalistiek wat betreft dat Latijn…

    Login om te reageren
  17. dutchcorvette zegt

    2 februari 2016 om 14:33

    Wat een hok.. Doe maar lekker naar India, daar valt zo’n ding toch niet op.. Gelukkig maar want ik denk dat hij zelfs voor Indiase begrippen lelijk is

    Login om te reageren
  18. sracert zegt

    2 februari 2016 om 14:40

    Hondehok categorie1, next

    Login om te reageren
  19. riddertevoet zegt

    2 februari 2016 om 14:42

    Ik dacht dat VAG ‘niet essentiële projecten’ zou schrappen?

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      2 februari 2016 om 18:22

      @riddertevoet: nee, de Indiase markt is niet essentieel, wonen maar een paar duizend mensen die nu net genoeg ekkermannen verdienen om een auto te kopen… Ff ergens niet opgelet?

      Login om te reageren
  20. rufctr01 zegt

    2 februari 2016 om 15:01

    Pfffff…ik heb medelijden met de mensen in India dat ze naar dit ding moeten kijken.

    Login om te reageren
  21. norge zegt

    2 februari 2016 om 15:12

    Dat kofferbakje is waar het adblue tankje geplaatst is ? Binnenkort op een Golf bij U in de buurt…

    Login om te reageren
    • jasperhallo zegt

      2 februari 2016 om 15:58

      @norge: Slecht.

      Login om te reageren
  22. naamloos3 zegt

    2 februari 2016 om 15:22

    man man man

    Login om te reageren
  23. reistje zegt

    2 februari 2016 om 15:29

    Een schoonheidsprijs verdient het niet, maar het moet natuurlijk zo goedkoop en simpel mogelijk zijn.

    Stiekem vind ik het hele back2basic wat je bijvoorbeeld bij Dacia ziet nog niet eens zo gek.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      2 februari 2016 om 17:47

      @reistje: ik vind een merk als dacia geweldig. Ik mis alleen nog de wat zwaardere motoren als optie. 150pk kan ook in een simpele auto wenselijk zijn.

      Login om te reageren
  24. amgloverr zegt

    2 februari 2016 om 16:10

    laat hem lekker in India blijven!

    Login om te reageren
  25. thomcarspotter zegt

    2 februari 2016 om 16:32

    Is gewoon precies een Skoda achterkant..

    Login om te reageren
  26. w0o0dy zegt

    2 februari 2016 om 16:48

    Ik stel een naamswijziging voor.. VW Amai!

    Login om te reageren
  27. koeckenbacker zegt

    2 februari 2016 om 17:05

    Nope! Nope! Nope!

    Login om te reageren
  28. flik2punt0 zegt

    2 februari 2016 om 17:30

    Net een kop-staart botsing geval!

    Login om te reageren
  29. aamvoort zegt

    2 februari 2016 om 17:50

    hahahahahahahaha Wat een mooi design. Wellicht dat deze auto het imago voor VW weer kan herstellen.

    Login om te reageren
  30. johanw zegt

    2 februari 2016 om 18:09

    ja wat moet ik hier nu op zeggen…aan zoiets aandacht besteden ?

    Login om te reageren
  31. wildbeest zegt

    2 februari 2016 om 18:23

    Wat een vieze bak, direct in de schredder

    Login om te reageren
  32. basbasbas zegt

    2 februari 2016 om 19:51

    Latijn-nederlands

    Login om te reageren
  33. renegade zegt

    2 februari 2016 om 20:20

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  34. mpowerm3 zegt

    2 februari 2016 om 22:08

    Dan zeg ik U tegen de kont van die nieuwe Volvo

    Login om te reageren
  35. vroaaar zegt

    3 februari 2016 om 01:53

    Vind het vooral een malle reet…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North