• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Slaat Lewis Hamilton de GP van Monaco over?

Auteur: RubenPriest, gepost 24 mei 2016 om 12:04 – 104 Reacties

Hamilton


De Maxmania-hypemolen kan mogelijk weer op volle toeren gaan draaien in aanloop naar de Grand Prix van Monaco.

De Italiaanse krant Corriere dello Sport bericht over problemen tussen Lewis Hamilton en Mercedes. Wat er nu precies aan de hand is wordt niet duidelijk, maar de aanwezigheid van Hamilton in de Gotha Club te Cannes zou er mee te maken hebben. Er zou een incident hebben plaatsgevonden bij de beroemde club met betrekking tot gestolen foto’s. Details ontbreken echter.

De relatie tussen Mercedes en Hamilton is momenteel gespannen. De botsing vorige week in Spanje bracht niet alleen mechanische schade met zich mee. Mercedes voert druk van bovenaf en sommeert zowel Rosberg als Hamilton om beter te presteren. Naar aanleiding van het incident in de Gotha Club zegt de Italiaanse krant dat Hamilton mogelijk niet eens aan de startlijn zal verschijnen tijdens de aanstaande GP in Monaco. Een statement dat we voor nu met een korreltje zout nemen, maar wat uitstekend nieuws zou zijn voor Max Verstappen.

Ondertussen kroop Mercedes-rijder Pascal Wehrlein afgelopen week onverwacht achter het stuur van de Mercedes W07 Hybrid tijdens de laatste testsessie in Barcelona. Toeval? De F1-soap continues en het is afwachten wat het circus gaat brengen, dit weekend in Monaco.

Met dank aan @dick1980 voor de tip!

Ook interessant!

  • BREEK: Lewis Hamilton blijft bij Mercedes!
  • Hamilton nog steeds over de zeik op Mercedes
    Hamilton nog steeds over de zeik op Mercedes
  • Mercedes suggereert dat Hamilton gewoon in de F1 blijft
  • Lewis Hamilton: grijze raceauto's
    Lewis Hamilton: grijze raceauto's zijn ook prima

Nieuwste artikelen

  • Dag M2, afscheid van een kompaan [Autoblog Garage]
  • Met dit C63-alternatief kun je wel voor de dag komen
  • Is de personalisatie van deze Tailor Made 12Cilindri doorgeslagen?
  • Net als je dacht dat deze Italiaanse PHEV niet gekker kon
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Lewis Hamilton, Mercedes, Nico Rosberg, Racing

Vorig bericht: « Hier, 15 ongeloofwaardige foto’s van automerken
Volgend bericht: Lamborghini doet gave dingen met twee Miura’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. fmgarcia zegt

    24 mei 2016 om 12:08

    Laten we hopen van niet! Mega coureur in mijn ogen. Persoonlijkheid valt misschien over te discussiëren, maar hij is goed voor de racesport!

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      24 mei 2016 om 12:10

      @fmgarcia: Laat Wehrlein hetzelfde kunstje flikken als Ves! Al is Ros lastig te kloppen in zijn eigen dorp!

      Login om te reageren
      • vtechlover zegt

        24 mei 2016 om 12:36

        @fmgarcia: Volgens mij is het voor de helft van het f1-veld een thuisrace.

        Login om te reageren
        • fmgarcia zegt

          24 mei 2016 om 13:00

          @vtechlover: Zeker waar, bedoelde alleen dat de stats van de laatste jaren duidelijk laten zien wie er de weg echt goed kent. Laten we hopen dat Alfa 159 ehm Max ook af en toe zelf naar de super loopt om te oefenen!

          Login om te reageren
        • mauricerma zegt

          24 mei 2016 om 15:07

          @vtechlover: in tegenstelling tot velen is rosberg er ook opgegroeid

          Login om te reageren
          • ghost zegt

            24 mei 2016 om 17:55

            @mauricerma: daarom draagt rosberg een Duitse vlag? Naar mijn weten is de vlag van Monaco nog altijd wit met rood ipv geel, rood,zwart.

            Login om te reageren
            • mauricerma zegt

              24 mei 2016 om 18:25

              @ghost: ik zeg toch dat ie er is opgegroeid ? Ik heb nergens gezegd dat ie geen duitse nationaliteit heeft hoor

              Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      24 mei 2016 om 13:28

      @fmgarcia: geeft maar weer aan wat een slecht verliezer Lewisis, een beetje tegenwind en de diva gooit zijn kont tegen de krib, ik zou zeggen: inpakken en wegwezen, vergeet dat hij de 2 wereldtitels te danken heeft aan Mercedes en niet andersom.

      Login om te reageren
      • dennisjuh95 zegt

        24 mei 2016 om 13:31

        @toniominestrone: Jij kent de beste man heel erg goed natuurlijk?

        Login om te reageren
        • toniominestrone zegt

          24 mei 2016 om 15:11

          @dennisjuh95: gelukkig niet, maar je leest wel eens wat.

          Login om te reageren
          • dennisjuh95 zegt

            24 mei 2016 om 15:42

            @toniominestrone: Ja ik lees zo veel… Of het waar is, is een tweede :)

            Login om te reageren
            • sjonnie82 zegt

              24 mei 2016 om 19:50

              @dennisjuh95: het staat op internet dus het is waar!

              Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        24 mei 2016 om 13:48

        @toniominestrone: Noem voor de lol eens een wereldkampioen van de laatste jaren die het niet aan de auto te danken heeft? Ohja Hamilton met een beetje hulp van Timo Glock in 2008!

        Login om te reageren
        • koeckenbacker zegt

          24 mei 2016 om 14:53

          @fmgarcia: kimi misschien? Of had hij dan weer geluk dat lewis tot 2 keer toe zijn glazen ingegooid zag worden door het team.

          Login om te reageren
        • toniominestrone zegt

          24 mei 2016 om 15:12

          @fmgarcia: Nadat hij het in 2007 verkloot had.

          Login om te reageren
          • fmgarcia zegt

            24 mei 2016 om 15:29

            @toniominestrone: touché ;)

            Login om te reageren
      • baap zegt

        24 mei 2016 om 17:04

        @toniominestrone: Ja want die 2 wereldtitels heeft hij alleen aan Mercedes te danken en totaal niet aan zichzelf! Know your facts, because you’re talking crap.

        Login om te reageren
  2. pinut187 zegt

    24 mei 2016 om 12:09

    Dat zou ik helemaal niet erg vinden zowel voor mezelf en voor Max!

    Login om te reageren
  3. 87sandyd zegt

    24 mei 2016 om 12:09

    Crybaby Nico heeft nu echt alle touwtjes in handen bij Mercedes?

    Of vergooit Hamilton zijn toekomst gewoon?

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      24 mei 2016 om 13:29

      @87sandyd: Rosberg gaf tenminste niet op toen het tegen zat.

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        24 mei 2016 om 17:07

        @toniominestrone: dat lijkt Lewis inderdaad wel te doen.
        De persoonlijkheid is niet meer te vergelijken met toen hij bij McLaren reed.
        Sinds hij zich in andere kringen begeeft en zijn pa aan de kant heeft geschoven als manager is het flink bergafwaarts gegaan.

        Login om te reageren
  4. mrrallycross zegt

    24 mei 2016 om 12:09

    Leuke soap! Hamilton gaat echter gewoon rijden omdat hij sponsoren heeft die verwachten dat hij rijdt en dat hij gewoon kans heeft op een wereldtitel.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      24 mei 2016 om 12:25

      @mrrallycross: wat heeft Mercedes te maken met de sponsoren van Hamilton? Is dat niet gewoon Hamilton z’n eigen business?

      Login om te reageren
      • vtechlover zegt

        24 mei 2016 om 12:39

        @davelepeef: nee hamilton zal ook van Mercedes-Benz moeten rijden, anders kost het een veelste veel punten.. Zowel rijders als team constructors.

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          24 mei 2016 om 12:47

          @vtechlover: hier wordt gesuggereerd dat MB Hamilton wil straffen, ff uitgaande daarvan hè. Zal heus niet gebeuren. Maar dan nog -mijn vraag- in hoeverre heeft MB te maken met persoonlijke kwesties van Hamilton als gescoorde punten en sponsors? Toch zijn probleem? Lijkt mij geen reden voor MB om in te binden in geval van “beef”

          Login om te reageren
          • debunker zegt

            24 mei 2016 om 12:59

            @davelepeef: omdat Mercedes ook geld krijgt van de sponsoren van Hamilton. En aangezien dit niet de minste bedrijven zijn zal Mercedes de toekomstige relatie met hen niet willen verpesten

            Login om te reageren
      • mrrallycross zegt

        24 mei 2016 om 13:22

        @davelepeef: ook de sponsoren van Mercedes willen dat hij rijdt

        Login om te reageren
  5. retsok zegt

    24 mei 2016 om 12:09

    Ze hebben verweg de beste auto’s. Er zijn ook anderen die met die wagens wel kunnen winnen. Dus de coureurs zijn inwisselbaar. Mercedes weet dat. De coureurs zijn belangrijk maar op dit niveau kunnen ze allemaal heel goed rijden. En zijn het uiteindelijk toch de auto’s die het verschil maken.

    Login om te reageren
    • CRX zegt

      24 mei 2016 om 12:53

      @retsok: Hamilton staat 4 punten achter Raikkonen. Lijkt me erg sterk dat ze Ferrari de kans willen geven zo makkelijk uit te lopen.
      Voorlopig ga ik er ook van uit dat Hamilton gewoon rijdt. Maar ik ben de afgelopen weken wel vaker verrast.

      Login om te reageren
    • KUYL zegt

      24 mei 2016 om 12:59

      @retsok: Iets dat tijdens de afgelopen contract besprekingen van Hamilton ook even duidelijk gemaakt werd. Hij wilde na zijn kampioenschap van afgelopen jaar een flinke salarisverhoging omdat hi zelf vond dat hij veruit de best coureur was. Toen heeft volgens mij de teambaas of Mercedes directeur in een interview laten weten dat de auto`s goed genoeg waren om met een random fatsoenlijke coureur wel kampioen kon worden. Dat was een mooie indirecte manier om Hamilton op zijn plek te zetten.
      Kon het bericht zo snel even niet vinden maar misschien dat een wat meer echte F1 crack dit kan beamen.

      Login om te reageren
  6. gertjan2012 zegt

    24 mei 2016 om 12:10

    Een korreltje? Een pak zout bedoel je. Hamilton mag dan soms wel een pieperd zijn, maar die zal er alles aan doen om Rosberg nog in te halen. Het feit dat Wehrlein “ineens” in de Mercedes zit zegt natuurlijk niks, hij is al heel lang hun testrijder, en dat is puur met het oog op dat er ooit een dag komt dat Nico of Lewis niet meer in het team zal zitten, en hij één van die twee stoeltjes gaat overnemen.

    Login om te reageren
  7. viezefreddyw zegt

    24 mei 2016 om 12:11

    Dit gaat sowieso niet gebeuren. Mercedes heeft met Rosberg en Hamilton twee goede coureurs in huis die de punten binnenhalen. De crash tussen die twee was niet handig inderdaad, maar kan gewoon gebeuren. Ik heb het idee dat Hamilton de schuld daarvan op zich heeft genomen.

    En tja, de levensstijl van Hamilton is bekend. Glamour en shinen op de rode loper, dat is bij iedereen wel bekend.

    Login om te reageren
  8. noahq zegt

    24 mei 2016 om 12:11

    Zou mooi zijn voor Max

    Login om te reageren
  9. superfries zegt

    24 mei 2016 om 12:11

    Al win je door de domheid van je concurrenten, winst is winst!!!

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    24 mei 2016 om 12:12

    Tja, het vergroot uiteraard de kans op een podium plek, maar het zou voor Max natuurlijk nog leuker zijn als hij een keer echt van Hamilton weet te winnen.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      24 mei 2016 om 12:14

      @dutchdriftking: Het zal een kwestie van tijd zijn dat Max Hamilton echt weet te verslaan.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        24 mei 2016 om 13:34

        @viezefreddyw: Ik hoop het, en stiekem denk ik dat dat ook echt wel gaat lukken.

        Login om te reageren
  11. gertjan2012 zegt

    24 mei 2016 om 12:13

    Naar verluidt is er ook een gerucht dat Hamilton en Rosberg voor straf een weekend naar het B team worden terug gezet, Manor dus. Rio en Pascal nemen dit weekend plaats in de Mercedes…..

    Login om te reageren
    • Mika_Hakkinen zegt

      24 mei 2016 om 12:15

      @gertjan2012: Hoe vet zou dat zijn!!

      Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      24 mei 2016 om 12:31

      @gertjan2012: Ja daag, dan kijk ik niet eens dit weekend.

      Login om te reageren
      • ronnys zegt

        25 mei 2016 om 11:45

        @fmgarcia: Dan zou ik zeker kijken!
        Alleen is Manor geen B-team van Mercedes en zijn er nog veel meer financiële redenen waarom dit niet gaat gebeuren. Als zou het mij niet verbazen dat als Lewis dit jaar geen wereldkampioen wordt hij zijn helm aan de wilgen gaat hangen.

        Login om te reageren
  12. martijn11 zegt

    24 mei 2016 om 12:13

    Beter wel word de kans groter dat max weer wint

    Login om te reageren
  13. trustmeiamanengineer zegt

    24 mei 2016 om 12:14

    Hmmm, lijkt me eigenlijk sterk dat Hamilton zo z’n carrière zou weggooien.
    Wel jammer dan dat Max net bij RedBull zit, anders had ‘ie mooi in de Merc kunnen springen ;)

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      24 mei 2016 om 12:21

      @trustmeiamanengineer: we vinden het allemaal geen reet aan dat die mercedessen zover vooraan rijden. Veranderd dat met Max dan in 1 keer? Voor mij niet. Ook met Max in een Mercedes die 17 grand prix’ wint vind ik het geen zak aan.

      Login om te reageren
  14. Mika_Hakkinen zegt

    24 mei 2016 om 12:15

    Nou.. die heeerlijke, spontane duitser wordt dus kampioen.. mijn hemel

    https://youtu.be/_PPhfA5XNaE

    Wat een kneus, zodra hij zn mond open doet.. zucht

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      24 mei 2016 om 13:52

      @Mika_Hakkinen: als het je om leuke “spontane” uitspraken te doen is raad ik je aan niet naar F1 maar naar Miss verkiezingen te gaan kijken.

      Login om te reageren
      • Mika_Hakkinen zegt

        24 mei 2016 om 14:20

        @mashell: Haha dat is een goeie! Meneer Heidfeld was ook zn iemand brrr.. Ik mis mensen als Mark Webber enz.

        Login om te reageren
    • Orichy zegt

      24 mei 2016 om 16:30

      @Mika_Hakkinen: Dat hoeft helemaal niet, Max, Ricciardo, Vettel, of Raikonen kunnen ook nog best wereldkampioen worden, als één van hen alle resterende wedstrijden op hun naam schrijven.

      Login om te reageren
    • FB_100002168127182 zegt

      24 mei 2016 om 17:08

      @Mika_Hakkinen: dank je wel, heb heerlijk gelachen!

      Login om te reageren
  15. E34M5Touring zegt

    24 mei 2016 om 12:16

    Ik denk dat Lewis zo langzamerhand moet gaan oppassen met al die fratsen. Voorbeelden te over van sporters die dankzij dit soort gedrag op een zijspoor belanden. Sponsoren tolereren ook maar zoveel voordat je wordt gezien als schadelijk voor het merk. Ik hoop het overigens niet hoor, vind het een goede coureur, maar daar hoort ook een zekere verantwoordelijkheid bij.

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      24 mei 2016 om 12:34

      @E34M5Touring: Zou je denken? Je hebt het over een wereld kampioen met oa 2.7 miljoen volgers op alleen instagram. Kimi werd door
      zijn gedrag jaren lang door iedereen de hemel ingeprezen. Denk dat sponsoren smullen van ieder bericht in de wereldpers!

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        24 mei 2016 om 12:52

        @fmgarcia: Maar zodra zijn gedrag het imago van die bedrijven in gevaar brengt maakt dat niet meer uit. Imagoschade wil niemand, al helemaal niet van iemand waar je miljoenen voor neertelt. En nu hij nog geen race gewonnen heeft dit jaar gaan dit soort zaken steeds meer opvallen. Niemand vind het erg dat hij feest zolang er op de baan maar gewonnen wordt, nu dat ook niet echt het geval is zal dit soort gedrag meer en meer uitgelicht worden. Tot het straks (terecht of niet) aangewezen wordt als oorzaak voor de mindere prestaties.

        Login om te reageren
        • fmgarcia zegt

          24 mei 2016 om 13:02

          @E34M5Touring: Okido , ben benieuwd wat er nou os gebeurt! Het Lh760 incidentje is ook redelijk in de doofpot verdwenen vorig jaar.

          Login om te reageren
        • KUYL zegt

          24 mei 2016 om 13:03

          @E34M5Touring: idd, om misschien een iets overdreven voorbeeld er bij te pakken. Tiger Woods, daar zijn toen heel wat miljoenendeals afgeketst en ook simpelweg opgezegd.

          Login om te reageren
  16. berlinetta zegt

    24 mei 2016 om 12:20

    Ik kan het zout al bijna proeven, maar het klopt wel dat Lewis een levenstijl heeft die niet iedereen kan waarderen. Dat kan hem wellicht nog eens de kop gaan kosten.

    Aan de andere kant presteert hij wel voor Mercedes, beter dan Rosberg. Dus ik vraag me af hoe het verder gaat in de toekomst.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      24 mei 2016 om 12:43

      @berlinetta: Maar Rosberg wint aan een stuk door dit seizoen?

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        24 mei 2016 om 12:53

        @pomoek: Met name ook door pech van Hamilton. Die zie ik ook nog steeds als de betere coureur. En hij heeft al aangegeven bij Mercedes te willen blijven. Waarom zou Mercedes dan kiezen voor de mindere coureur Rosberg?

        Login om te reageren
        • spylegion zegt

          24 mei 2016 om 14:23

          @berlinetta: omdat Mercedes duits is en Rosberg een Duitser.

          Login om te reageren
  17. clarkson zegt

    24 mei 2016 om 12:21

    Wat een onzin. Weetje wat goed zal zijn voor de sport. Die Rosberg de laan uitsturen en nooit meer laten terugkomen.

    Login om te reageren
    • Author zegt

      24 mei 2016 om 12:30

      @clarkson: hoezo is Rosberg slecht voor de sport? Ik respecteer je mening verder, maar ben toch wel nieuwsgierig :)

      Login om te reageren
      • burninrubber zegt

        24 mei 2016 om 12:51

        @MauritsH: Hij is echt zo een saaie stijve dertien in een dozijn Duitser. Je hoeft Hamilton niet te mogen, maar de man heeft wel z’n eigen unieke stijl, zowel on als off grid

        Login om te reageren
      • clarkson zegt

        24 mei 2016 om 12:52

        @MauritsH: Omdat het een slechte verliezer is en een slechte winnaar. Door zijn verwende gedrag absoluut geen reclame voor de F1. Lewis is misschien ook een aparte, maar heeft wel een uitgesproken persoonlijkheid. Daarbuiten is Lewis als coureur ook stukken beter.

        Ik zou het gewoon verschrikkelijk vinden als Rosberg het kampioenschap gaat pakken doordat Lewis alsmaar pech heeft gehad. Ik gun het Rosberg gewoon niet en zo denken er vast meerdere over. Goed voor de sport zou het absoluut niet zijn.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          24 mei 2016 om 12:56

          @clarkson: Ik ben het wel deel met je eens. Hoewel ik Rosberg kan waarderen omdat hij zo normaal is, is hij ook wel saai. Verliezen is ook niet sterkste punt (misschien ook wel logisch bij een topsporter). Maar het kampioenschap gun ik hem wel. Hij is er telkens zo dichtbij, dan mag hij ook wel eens winnen.

          Login om te reageren
        • motoragent zegt

          24 mei 2016 om 13:54

          @clarkson: Ik vind juist Lewis nogal een piepert als hij een keer niet kan winnen. Nico blijft daarentegen altijd netjes en politiek correct. Daar krijg ik trouwens ook behoorlijk de kriebels van, maar een slechte verliezer/winnaar kan ik hem zeker niet noemen.

          Login om te reageren
          • clarkson zegt

            24 mei 2016 om 15:36

            @motoragent: Lewis is juist helemaal niet aan het piepen. Zeker dit seizoen niet. Hij blijft verschrikkelijk positief en blijft maar herhalen dat hij vertrouwen heeft in het team en dat het wel weer goed komt. Ik weet niet of je afgelopen seizoenen Rosberg heb gezien na de (verloren) races? Petjes gooien etc..

            Login om te reageren
        • mashell zegt

          24 mei 2016 om 14:00

          @clarkson: Helemaal mee oneens. Rosberg is de betere professionelere coureur. Toen Hamilton zich vorig jaar in Monaco zo kinderachtig gedroeg (bord omver rijden, geen woord zeggen in het BBC interview) heeft hij voor mij afgedaan. Zoals je zegt een slecht verliezer is een slecht winnaar. Past alleen veel meer op Hamilton dan op Rosberg.

          Login om te reageren
          • clarkson zegt

            24 mei 2016 om 15:38

            @mashell: Maar dat is gewoon omdat hij zo fanatiek is en altijd maar wil winnen. En als het even fout gaat is hij teleurgesteld, logisch. Maar nadat hij het verlies heeft verwerkt stelt hij zich altijd bijzonder professioneel op.

            Login om te reageren
            • motoragent zegt

              24 mei 2016 om 17:48

              @clarkson: Dus kinderachtig langzaam terugrijden, tegen bordjes rijden en op het podium met een strontchagrijnig gezicht je beker in ontvangst nemen is een teken van zijn fanatisme? Maar een petje terug gooien na een verloren race gaat te ver?

              Dit seizoen pakt Lewis het goed op, dat kan ik niet ontkennen, maar er zijn tijden dat hij niet te genieten is na een verloren race. En dat laat hij ook aan alles merken.

              Login om te reageren
              • clarkson zegt

                24 mei 2016 om 18:18

                @motoragent: Ja maar hij heeft er van geleerd. En dat staat hem goed. Die Rosberg zal het nooit leren.

    • viezefreddyw zegt

      24 mei 2016 om 12:43

      @clarkson: Die Rosberg he, ik ben hem juist gaan waarderen. Altijd rustig, geen gekke dingen. Doet altijd normaal, ook buiten de baan om. En is gewoon een goede coureur. Vriendelijke gozer lijkt het me ook wel. Niet zoals Hamilton, die zich drukker lijkt te maken om zijn rapcarrière en de rode loper.

      Login om te reageren
      • Mika_Hakkinen zegt

        24 mei 2016 om 14:24

        @viezefreddyw: Maar komop.. spannend is het never nooit niet, altijd braaf en de heilige uithangen, net als meneer Heidfeld brr.

        Man wat mis ik de echte persoonlijkheden in de formule 1.. maar goed kun je ook over het voetballen zeggen

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          24 mei 2016 om 14:48

          @Mika_Hakkinen: Maar wie is dan wel spannend tegenwoordig in de Formule 1? Het zijn toch allemaal heilige boontjes geworden? Dat is niks nieuws, toch? De tijden dat ze elkaar in de haren vliegen of dat de coureurs schijt hadden aan marketing en netjes doen voor de camera is al lang en breed gevlogen.

          Login om te reageren
          • Mika_Hakkinen zegt

            24 mei 2016 om 14:55

            @viezefreddyw: Denkt hard na…….. gvd ik mis de goeie ouwe tijd!

            Login om te reageren
            • motoragent zegt

              24 mei 2016 om 17:50

              @Mika_Hakkinen: Mag helaas niet meer, omdat wij alles kapot analyseren na races, tot aan het terugwerpen van een petje toe.

              Login om te reageren
  18. thierryvth zegt

    24 mei 2016 om 12:28

    Dit gerucht was zo onzinnig dat zowel Merc als LH aangeven het niet eens nodig vinden er op te reageren

    Login om te reageren
  19. insomnia zegt

    24 mei 2016 om 12:32

    Allemaal leuk en rationeel, maar ‘de snor’ kan zich zomaar laten gelden hier. (en terecht!)

    Die stond vorige week door LH flink voor lul en dan kunnen beslissingen ineens heel irrationeel genomen worden.

    Kijk naar MV, die WIL het maximale, altijd lijkt het wel. Ik schat in Wehrlein ook maar een Lewis, die kakt blijkbaar toch iets in door te weinig druk, in als met teveel bijzaken/celebrity zaken bezig zijn.

    Dus wisselen die stoel! van Werhlein en Lewis. Dr Marko deed het ze al eens voor! En met succes!

    Login om te reageren
  20. pomoek zegt

    24 mei 2016 om 12:38

    Het grappige is dat ik dacht dat de aanrijding in Spanje toch iets meer de schuld van Rosberg is. Blijkbaar blijkt uit de data anders. Hoezo moet Rosberg beter presteren? Als het zo is dat Lewis hem eraf gereden heeft kun je niet anders zeggen dan dat hij een fantastisch seizoen rijdt. Zou wel jammer zijn van de prestatie van Max Verstappen als Wehrlein in die MB stapt en gewoon Monaco wint….

    Login om te reageren
  21. desjonnies zegt

    24 mei 2016 om 12:48

    Wat een jankmuilen sport is dit toch geworden, wat een mietjes die zogenaamde ’topteams ‘
    Prost en Senna, zoek het eens op, een grotere haat tussen twee teamgenoten is er sindsdien nooit meer geweest; iedereen sprak schande en iedereen had een mening, maar het team van McLaren reageerde niet zo kinderachtig als nu wordt gedaan.
    We gingen gewoon vrolijk verder !

    https://www.youtube.com/watch?v=n50TWnKujrE

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      24 mei 2016 om 13:25

      @desjonnies: Dit soort “nieuwsberichten” laten het een ‘jankmuilen sport’ lijken. Dat Autoblog dit soort flauwe kul gaat door bazuinen helpt niet.

      https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/735059041425195008

      Login om te reageren
  22. str8six zegt

    24 mei 2016 om 13:03

    Heerlijk! Misschien kan Mercedes gewoon de rest van het seizoen stoppen, dan wordt F1 weer leuk hebben we vorige week gezien.

    Daarnaast was de crash imo de schuld van Rosberg en ze hebben het over een incident met foto’s? Wat is er gebeurd, daar staat verder niks over in.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      24 mei 2016 om 14:05

      @str8six: hoe kan het nu de schuld van Rosberg zijn geweest? Die reed gewoon op de baan, het was Hamilton die te snel reed en de wagen niet meer onder controle had. Het was gewoon een race ongeval waarvan het niet eens nodig is een schuldige aan te wijzen.

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        24 mei 2016 om 14:37

        @mashell: omdat hij nogal “fel” van richting veranderde zonder ook maar iets ruimte te laten. Maakt me verder ook niet uit, heb staan juichen achter de tv toen ze eraf gingen!

        Login om te reageren
        • Edge zegt

          24 mei 2016 om 14:49

          @str8six: Het ding is dat Rosberg volgens de regels gewoon volledig in zijn recht stond. Je mag als coureur één verdedigende beweging maken om je achtervolger achter je te houden, tenzij een “aanzienlijk gedeelte” van de auto achter je al naast je is. Dat aanzienlijk deel staat in de regels gedefinieerd als de voorvleugel die in zijn volledigheid naast het achterwiel moet zijn. Op het moment dat Rosberg zijn verdedigende actie inzette, was de voorvleugel van Lewis nog niet naast zijn achterwiel, dus Rosberg valt weinig te verwijten.

          Maar gezien het feit dat Rosberg zijn wagen in de verkeerde stand had staan, waardoor hij ongeveer 20km/u snelheid miste ten opzichte van Hamilton, is het ook logisch dat Lewis voor dat (kleine) gaatje ging en kun je het eigenlijk gewoon het beste afdoen als een race-incident.

          Login om te reageren
          • pomoek zegt

            24 mei 2016 om 15:41

            @Edge: Vind dit zo’n typisch geval waarin een racer inderdaad volledig in zijn recht staat maar toch voor een groot deel schuld draagt aan het ongeluk. Het snelheidsverschil tussen de 2 auto’s was dermate groot dat Rosberg Hamilton geen gelegenheid gaf te reageren (remmen). Rosberg wist dat hij snelheid miste, en wist waar het aan lag. Hij had de auto in de verkeerde engine mode staan. hij had méér informatie dan Hamilton tot zijn beschikking. Hij wist de oorzaak van het snelheidsverschil en hoe hij het moest oplossen. Door de deur dicht te gooien liep hij het risico van elkaar raken. Ik ben er stiekem van overtuigd dat Rosberg dat risico bewust heeft genomen. Of hij raakt me of ik blijf voor hem rijden. Twee uitkomsten waar hij meer aan had dan achter Hamilton de race te moeten beginnen. De kans was dan een stuk kleiner dat hij de race voor Hamilton was geëindigd. Een bewussie dus.

            Login om te reageren
      • koeckenbacker zegt

        24 mei 2016 om 15:01

        @mashell: hamilton! Je rijdt te snel!! :’) daar gaat t toch om?

        Ik vind dat LH er weinig aan kon doen. Als je met dit snelheidsverschil niet links of rechts er voorbij wilt kan je beter komkommer gaan kweken. Nicole rosberg smijt t gat zo hard dicht dat lewis geen kans heeft. Al had hij er links voorbij gestoken had nico hem er daar afgeduwd. Al had hij dan zelf wél verder gekund. Dan had je de poppen aan t dansen gehad. Nico lacht zn eigen stuk hier.
        Ook niet de eerste keer dat hij dit flikt trouwens.

        En ik ben echt geen lewis fanboy. Integendeel zelfs

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          24 mei 2016 om 15:27

          @koeckenbacker: ik zie het zo: als Rosberg hier niet in de weg had gereden dan was Hamilton met de snelheid er even goed vanaf gegaan, aan de andere kant van de baan. Hij ging gewoon te snel op de bocht af. Maar dit soort dingen gebeuren waar gestreden wordt.

          Login om te reageren
        • ronnys zegt

          25 mei 2016 om 12:05

          @koeckenbacker: Volgens mij heeft diezelfde Lewis Nico anders ook al op vergelijkbare wijze verschillende keren naast de baan gedrukt. Je zou dus ook kunnen zeggen dat Nico de beter coureur is, omdat die daarbij niet twee auto’s van de baas rost!
          Lewis wist ook wat het probleem was probeert toch een gaatje te zoeken en neemt daarbij bewust heel veel risico. Tja dan zijn dit de gevolgen!

          Login om te reageren
          • koeckenbacker zegt

            25 mei 2016 om 12:41

            @ronnys: een gaatJE… Nogmaals, als je met dit snelheidsverschil je auto er niet naast probeert te zetten ben je niet meer aan het racen.

            Login om te reageren
  23. sportevo zegt

    24 mei 2016 om 13:12

    Ik kan mij niet voorstellen dat Mercedes de druk bij Rosberg en Hamilton neerlegt om beter te gaan presteren.

    Rosberg heeft tot Barcelona alle races gewonnen, Hamilton presteerde ook goed maar heeft door pech niet het maximale kunnen behalen. En voor die pech is Mercedes mede verantwoordelijk.

    Goed, Barcelona was van beide niet erg handig maar volgens mij is het meer roddelblad journalistiek wat hier gebeurd.

    Login om te reageren
  24. thierryvth zegt

    24 mei 2016 om 13:26

    Jon Wilde ‎@jonnywilde
    @MercedesAMGF1 Hi! Can you do the internet a favour and shut down the “Hamilton to miss Monaco” rumours? :-) #MonacoGP
    Follow
    MERCEDES AMG F1 ✔ ‎@MercedesAMGF1
    @jonnywilde Sometimes, a rumour is so silly it doesn’t merit a response!

    Login om te reageren
  25. gwnbmw zegt

    24 mei 2016 om 13:35

    switch tussen hamilton en wehlrein??!!!

    Login om te reageren
  26. naamloos3 zegt

    24 mei 2016 om 13:43

    waarom mag lewis van mercedes niet een avondje een club in ?

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      24 mei 2016 om 14:21

      @naamloos3: Eén avondje af en toe is niet zo’n probleem, maar als ze bij Mercedes het idee hebben dat Lewis zoveel naar feestjes en clubs gaat dat het zijn prestaties op de baan belemmert, mag Mercedes er toch wat van zeggen?

      Login om te reageren
      • naamloos3 zegt

        24 mei 2016 om 14:22

        @Edge: volgens mij is dit hele artikel gebaseerd op speculaties en prietpraatjes

        Login om te reageren
  27. brabhamjohn zegt

    24 mei 2016 om 14:22

    @MauritsH: Omdat het een slechte verliezer is en een slechte winnaar. Door zijn verwende gedrag absoluut geen reclame voor de F1. Lewis is misschien ook een aparte, maar heeft wel een uitgesproken persoonlijkheid. Daarbuiten is Lewis als coureur ook stukken beter.

    @
    Wat een onzin. Slecht verliezer/winnaar? Hamilton is gewoon de weg kwijt. Rosberg is al races lang goed bezig. Misschien privé een huisvader, maar wat is daar mis mee? Moeten we allemaal Hamilton blingblingetjes hebben rondlopen in de F1? Zou de sport alleen maar schaden, als dat al niet zo is.

    Login om te reageren
  28. Edge zegt

    24 mei 2016 om 14:41

    Ik zie het niet gebeuren. Hamilton is een geweldige coureur. Wellicht heeft hij een vormdipje, maar hij heeft ook de nodige pech gehad met motoronderdelen die vroegtijdig de geest gaven. Mercedes zal echt niet vergeten zijn dat Lewis een drievoudig wereldkampioen is die alledrie zijn kampioenschappen met Mercedes gehaald heeft. Eén bij McLaren, wat destijds nog het de-facto fabrieksteam van Mercedes was, en de back-to-back titels bij Mercedes zelf in 2014 en 2015. Die heeft echt wel wat krediet opgebouwd en zal niet zomaar aan de kant geschoven geworden.

    Daarnaast moeten we ook niet vergeten dat hij dé wereldwijde posterboy voor Mercedes is. Een Aldo Costa, Toto Wolff of willekeurige engineer doet bij het grote publiek geen belletje rinkelen zoals Lewis Hamilton dat wel. Het grote publiek houdt zich ook niet bezig met wat Lewis buiten de F1 doet, waardoor -ondanks dat het wellicht terecht is om Lewis even te stappen- Mercedes al snel de gebeten hond lijkt. De financiële belangen zijn gewoon veel te groot om Hamilton in de wagen te houden.

    Wat ook nog wel een dingetje is; Hoe Max zich aanpaste aan de Red Bull was geweldig, maar dat kunnen we niet van elke coureur verwachten. Wehrlein is getalenteerd en heeft één testdag aan ervaring, maar dat is anders dan de wagen onder raceomstandigheden te moeten rijden. Zeker in Monaco, waar een gedeelte van Mercedes’ superioriteit wegvalt doordat Ferrari en Red Bull veel goed kunnen makken met hun chassis, zou ik het risico niet nemen met Wehrlein en Lewis gewoon in die auto laten zitten.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      24 mei 2016 om 15:39

      @Edge:Natuurlijk geeft Mercedes Lewis geen straf. Dat vermeende vormdipje is ook niet echt aantoonbaar. Hij heeft dit jaar gewoon pech en geluk stuivertje gewisseld met Rosberg.
      Overigens denk ik dat het met het wennen aan de wagen allemaal wel mee valt. Al deze coureurs komen uit andere klasses, ze zijn wel wat wisselingen van auto’s gewend. Een andere F1 auto maakt dan maar een relatief klein verschil. Ook Wehrlein kan winnen in een Mercedes.

      Login om te reageren
  29. sracert zegt

    24 mei 2016 om 14:42

    Alleen Rosberg en Vettel nog, Raikkonen komt er toch niet langs!

    Login om te reageren
  30. bofkont zegt

    24 mei 2016 om 15:33

    Nep wannabe rappert Lewis kan beter een andere hobby gaan zoeken, mijn hemel wat een figuur, doe mij Rosberg maar veel professioneler en past veel beter bij het merk Mercedes, in ieder geval een man met klasse, kun je van Lewis niet zeggen.

    Login om te reageren
    • theracingelf zegt

      24 mei 2016 om 19:17

      @bofkont: Misschien moet jij een andere sport zoeken om naar te kijken.

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        24 mei 2016 om 21:08

        @theracingelf: Ah weet je wat het is Lewis is maar tijdelijk, een veel mooiere tijd zonder hem komt vanzelf weer in de F1.

        Login om te reageren
  31. awesome zegt

    24 mei 2016 om 17:10

    Nog wat olie voor op het vuur:

    “De Red Bull Racing-coureur krijgt bij de persconferentie gezelschap van Romain Grosjean, Jolyon Palmer, Nico Rosberg, Sebastian Vettel en Pascal Wehrlein”

    Waarom geen LH44?
    Rosberg is er wel, dus het zou een eenzijdig verhaal worden als men vragen stelt over de crash/ clash van 2 weken geleden…

    Login om te reageren
  32. glashelder zegt

    24 mei 2016 om 17:25

    Als Hamilton zondag niet mee doet is dat HEEL SLECHT NIEUWS voor Max Verstappen. Elke prestatie die hij daar neerzet krijgt daardoor een groot vraagteken, terecht of niet.

    Login om te reageren
  33. Alfarobert zegt

    25 mei 2016 om 08:36

    Monaco de thuisbasis voor Rosberg.Hij is er geboren.Keke z’n pa dus is Duits vandaar dat Nico ook Duits paspoort heeft.(vroeger stonden kinderen gewoon bij hun ouders op het paspoort). Het zou leuk zijn als Max hier weer wint maar Spanje was gewoon een keertje geluk.Zal nog even duren voordat hij weer gaat winnen denk ik. Laten we niet TE hoge verwachtingen stellen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2026 Autoblog · Powered by Truer than North