Hier, de agressieve snoet van TopCar’s Lamborghini Urus

Auteur: , 24 Reacties

Die mag er best wezen.

Ondanks zijn merkwaardige uiterlijk is de Lamborghini Urus een verschrikkelijk gewilde auto. Het idee van een performance-SUV is vandaag de dag helemaal zo gek niet meer, dus kunnen we het beter omarmen, dan ons proberen te verweren tegen dergelijke invloeden. Met name de voetballers lijken helemaal weg te zijn van Lamborghini’s eerste SUV. TopCar speelt haarfijn in op de markt. Wie ben hen aanklopt, rijdt voortaan niet in dezelfde auto als zijn ploeggenoot.

Wie het nieuws een beetje in de gaten heeft gehouden en daarnaast ook nog eens over een redelijk geheugen beschikt, zal aan het begin van dit jaar al hebben gezien dat TopCar het plan had een bodykit voor de Urus te presenteren. Na meer dan een half jaar heeft de Russische tuner eindelijk de doeken kunnen trekken van het resultaat. En eerlijk is eerlijk, dit is een van de weinig gevallen waar de bodykit daadwerkelijk een toegevoegde waarde geeft aan de auto waarover deze heen is geplakt.

Wellicht spreek ik enkel voor mijzelf, maar zoals de Lamborghini Urus uit de fabriek komt rollen, oogt hij niet helemaal in proportie. Iets aan de manier waarop de lengte in verhouding tot de breedte en hoogte van de auto staat, geeft een ongemakkelijk gevoel. Met enig ongeloof constateer ik dan ook dat TopCar het voor elkaar heeft gekregen de Urus te fixen. Door koolstofvezel onderdelen aan te brengen en de voor- en achterbumper, de diffuser, zijschorten en achterspoiler te veranderen komt de Urus ineens heel kwiek voor de dag. Reken daarbij een velgenset in het formaat ‘groot’ en het resultaat mag er zeker wezen.

TopCar is overigens in het specifiek tevreden met de voorkant van hun Urus. De Russen hebben hier de motorkap van een carbon-kevlar composiet gemaakt en grote luchtinlaten toegevoegd, om de auto net dat beetje extra spierkracht te geven. Hoeveel het moet kosten, willen ze nog niet zeggen.



24 reacties

Als ge ’t niet meer wit…

Is d’r altied nog carbonplakplastic en bodykit.
Schitterend, gele details en gele wielen eronder en we zijn vertrokken.
@johnhert: tractors ftw. John Deere heeft sowieso de mooiste kleurenstelling
Tijd voor een bullbar
@baklava: of een Urus 6×6
Da’s al de tweede donkergroene auto die van een tjoenert afkomt vandaag. Zien we hier een trend ontwikkelen? Beter dan die 50 shades of grey die ’s lands wegen verstoppen.
@ghengiskhan: ik ben een fan van groen 👍
@ghengiskhan: Military Green is inmiddels al een tijdje flink populair.
Die wielkast-randen vind ik erg mooi. Zou ik een sportauto mogen ontwerpen zou ik er zulk soort wielkast-randen voor gebruiken. Het is ook wel een mooie SUV maar imho geen lambo waardig. Dan hadden ze hem 1.5x groter moeten maken… ;-)
@BrutaalAapje: die mooie overzetranden kan je zo op ebay bestellen voor vrijwel elke auto. Vooral chromen randen doen het goed bij turkse benzen.
@hplh: Mijn Turkse buurman heeft een hele mooie s500 Maybach. Ik zal hem eens aanraden om wat van die chromen randen erop te plakken.

Hoe hij hem heeft is helaas te smaakvol. Hij heeft ook een designo interieur. WALGELIJK!!

..maar wat van die chromen randen trekken het wel recht.
@momo: die ‘Turkse’ buurman is toevallig Aramees? Zoveel S500 Maybach zijn er niet in Nederland.
Transformers! Robots in disguise

Maar dan voor grote kinderen.
Snap de kopers van een Urus wel het is een lekker dik apparaat en steekt een middelvinger op naar de rest. Maar je kan de auto toch niet echt mooi vinden dan geloof ik je niet.
Die mag er best wezen.
Wezen zijn kinderen zonder ouders…
Die mag er best zijn dus. Thanks.
Een Urus is alleen nog te redden door hem lomp te verhogen en er dikke modderbanden onder te gooien.
Dit maakt hem enkel extra sneu.
@harrie: nooit aan gedacht maar niet eens een heel slecht idee
En toch lijkt het op een Urus op een CH-R waar wat groei hormonen aan zijn toegevoegd…
@toyotaprius: helemaal eens, was ook mijn eerste associatie bij de aanik van de Urus. Net als bij de CH-R vraag ik me af of ze gewoon van elke afdeling iemand gevraagd hebben een lijn toe te voegen aan het design. En dan gniffelend er op durven en kunnen rekenen dat er toch wel mensen zijn die het kopen, want merkkracht enzo.
@toyotaprius: Totdat je hem in het echt ziet.
Lekker heur!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).