• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hier, de BMW M3 Touring voor stijlvolle zakenmannen

Auteur: Loek, gepost 10 september 2019 om 17:14 – 34 Reacties

B3 Bi-Turbo Touring Allrad
In de categorie: “als de fabrikant het zelf niet doet, dan doen wij het wel!”

Recent, voordat we definitief wisten hoe de Alpina B3 eruit zou zien, maakte een reaguurder een goed punt. Toen het verhaal van de BMW M3 Touring en hoe er van de G21 3 Serie Touring wéér geen M-versie zou komen, lichtte @Mennok uit dat de Alpina B3 Bi-Turbo Touring Allrad wellicht een betere auto is dan een M3 Touring ooit zou zijn. Nu we het resultaat hebben, heeft deze reaguurder wellicht gewoon gelijk. De Alpina B3 is bloedstollend gaaf. En krachtig!

De B3 is gebaseerd op de M340i en leent ook diens zes-in-lijn turboblok. In de B3 Bi-Turbo levert hij 462 pk en een hele lekkere 700 Nm. Op de beurs mogen we hem aanschouwen in donkergroen, een klassieke Alpina-kleur. Meer dan 300 km/u aantikken op de Autobahn kan volgens Alpina eveneens in de B3 Bi-Turbo. Serieus, what’s not to like?

De wereldpremière van de B3 Bi-Turbo Touring Allrad op de IAA bracht ons twee versies: eentje met de klassieke veelspaaks Alpina-velgen en eentje met Z8-achtige velgen. Dat is momenteel één van de weinige keuzes in het Alpina-ontwerp, naast @willeme’s verwachting dat de Allrad ook mettertijd ingeleverd kan worden voor achterwielaandrijving. Dat is ook gaaf, maar de Allrad past ook perfect. Net zoals de rest van deze auto. Stiekem is hij perfect.

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd
    Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd
  • BMW: M3 Touring was origineel niet de bedoeling
  • BMW Alpina B3 Touring
    BMW Alpina B3 Touring rijtest: beter dan M3 Touring?

Nieuwste artikelen

  • De configurator voor de Bugatti Tourbillon is beschikbaar
  • Gloednieuwe hypercar van €3 miljoen blijkt rampenbak
  • Jij raadt nooit welke legende 60 kaarsjes uitblaast…
  • Verkeerde autobanden kosten 1 miljard euro per jaar
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, Allrad, alpina, b3, bi-turbo, BMW, g21, iaa, iaa-2019, M340i, touring

Vorig bericht: « Ford Kuga maakt Europees showdebuut
Volgend bericht: Eindelijk heeft de A-Klasse zijn beloofde aandrijflijn »

Lees Interacties

Reacties

  1. Allroundnoise zegt

    10 september 2019 om 17:25

    Perfectie

    Login om te reageren
    • rickthestig zegt

      10 september 2019 om 23:03

      @allroundnoise: wel een zielig klein grilletje….Nee gekheid, deze is inderdaad perfect.

      Login om te reageren
  2. v12powerr zegt

    10 september 2019 om 17:31

    Die “nieuwe” velgen in combinatie met dat donkergroen is wel erg lekker?

    Login om te reageren
  3. rikkienl zegt

    10 september 2019 om 17:31

    Doe maar 1, maar dan met velgen die beter te reinigen zijn. ?

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    10 september 2019 om 17:34

    Hij is perfect! Al zouden zilveren raamlijsten niet misstaan.

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      10 september 2019 om 17:40

      @dutchdriftking: dat in de plaats van de alpina “striping” over de breedte graag.

      En twee uitlaten minder mag van mij ook wel. Voor vier uitlaten komt hij wat mij betreft nog 4 cilinders tekort.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        10 september 2019 om 17:56

        @karhengst: Beiden een twijfelgevalletje. De klassieke striping is verplicht op een e34, discutabel op een e39, en op de huidige is allebei mooi. Wat de uitlaten betreft, de twee uitlaten van het M pakket zijn denk ik perfect :

        [img]https://i.ibb.co/YXNvC5n/download.jpg[/img]

        Maar als je Alpina lief aankijkt dan kan dat vast wel.

        Login om te reageren
  5. bischero zegt

    10 september 2019 om 17:42

    Oh, wat is dat groen lekker.
    Striping eraf en andere velgen eronder en het is een droom op wielen.

    Login om te reageren
  6. clubbtraxx zegt

    10 september 2019 om 17:45

    De klassieke stickerset zou ik zelf achterwege laten, maar verder echt een droomauto.

    Login om te reageren
  7. maotje zegt

    10 september 2019 om 18:13

    Een alpina kun je totaal niet met een bmw m vergelijken. 2 totaal verschillende auto’s.

    Login om te reageren
    • bakboord1 zegt

      10 september 2019 om 19:57

      @maotje: beide gebaseerd op een BMW 3-serie, beide meer vermogen, beide een tandje duurder. Ik kan ze prima vergelijken hoor.
      Ze spreken alleen een ander publiek aan. Alpina wil een gt bouwen en M een circuit-auto voor de openbare weg. Maar juist deze auto’s zijn interessant om te vergelijken.

      Login om te reageren
      • maotje zegt

        10 september 2019 om 20:12

        @bakboord1: totaal verschillend. De ene puur en onbehouwen sensatiezoekend en rauw. De ander verfijnd smooth en gebaseerd op luxe.
        Totaal verschillende karakters

        Login om te reageren
        • autopetje zegt

          11 september 2019 om 07:22

          @maotje: kijk eens aan, nou heb je toch mooi een vergelijk gemaakt ;)

          Login om te reageren
  8. mpgc zegt

    10 september 2019 om 18:19

    Hebbe, hebbe, hebbe

    Login om te reageren
  9. marinepower zegt

    10 september 2019 om 18:48

    Die voorspoiler zou ik mooi stallen bij de strooiwagens van Rijkswaterstaat. Mijns inziens een beetje te veel van het goede.

    Login om te reageren
  10. zeevink zegt

    10 september 2019 om 18:50

    Heel gaaf, en voor mij toch ook met chromen raamlijsten en het achterwege laten van de stickers. Moet wel zeggen dat ik in deze tijd 500 pk of meer ook passend had gevonden voor dit model.

    Login om te reageren
  11. SpeedGeek zegt

    10 september 2019 om 18:50

    alsjeblieft BMW, Als je deze Alpina ziet dan zie je zelf toch ook wel in dat je de voorkant van de 4-serie en toekomstige M3 & M4 ook zo moet maken.

    Login om te reageren
    • mp014 zegt

      10 september 2019 om 19:15

      @SpeedGeek: goh ik ben juist minder enthousiast over de voorkant, ik vind het jammer dat ze de M bumpers als basis gebruiken i.p.v. de standaard bumpers zoals voorheen. De achterkant vind ik dan weer perfect! Overall een hele mooie wagen! Ik ben 99,9% overtuigd, nu nig ff sparen!

      Login om te reageren
  12. tig3r zegt

    10 september 2019 om 19:10

    Super mooie auto, gave kleur ook… Dashboard.. tja, dat is toch wel een beetje gedateerd tov de andere Duitsers hoor…

    Login om te reageren
  13. bimmerfan zegt

    10 september 2019 om 19:24

    Hebben hebben hebben. Jezus wat lekker!

    Login om te reageren
  14. Onehp zegt

    10 september 2019 om 19:25

    Zie dat andere artikel en de comments, de motor komt niet van de M340i (B58) maar is op basis van het toekomstige M3 blok (S58).

    Login om te reageren
  15. pa045 zegt

    10 september 2019 om 19:31

    Ik lees hier vaak dat Alpina ouderwets is. Met oude kleuren, striping, wielen, enz. Ik vind het prachtig. Zowel de oude als de nieuwe Alpina’s.
    Maar deze voorbumper gaat mij iets te ver. Lijkt wel van een RS6 te zijn gestolen.

    Login om te reageren
  16. toyotafortuner zegt

    10 september 2019 om 20:46

    Doe mij die maar. Mét dekoset

    Login om te reageren
  17. vaakbenjetebang zegt

    10 september 2019 om 21:20

    Grappig: allerlei fanb0is struikelen op diverse fora over elkaar heen om te benadrukken dat Alpina toch echt een merk is, en nu staat zo’n ding doodleuk met ‘BMW Alpina’ op zijn kentekenplaat op een autoshow te glimmen.

    Login om te reageren
    • creative zegt

      10 september 2019 om 21:42

      @vaakbenjetebang: grootste asset van Alpina, de productielijn van BMW.

      Login om te reageren
  18. mats106rallye zegt

    10 september 2019 om 21:20

    Jezus porno dit ontzettend chique!

    Login om te reageren
  19. verplicht zegt

    10 september 2019 om 21:56

    Ik vind groene auto’s helemaal niks. De alpina striping zou ik altijd achterwege laten en de alpina lip met ‘alpina’ vind ik ook niets.

    Maar in dit geval … allememachies wat een dik apparaat!
    Doe mij die maar, in het groen, met Alpina striping, Alpina op de lip, En de klassieke Alpina velgen.

    *kijkt op spaarrekening*
    Hmm, misschien een 1:18 versie …

    Login om te reageren
  20. michaelb zegt

    10 september 2019 om 22:12

    Aftermarket bak.

    Login om te reageren
  21. roberto zegt

    10 september 2019 om 23:04

    Ik zal tegen het zere been van de Alpina-puristen aan trappen, maar voor mij graag zonder striping, achterramen iets tinten en zilver/zwarte remklauwen! Voor de rest is hij af!

    De kleine wijzigingen in de Alpina velgen en de voorbumper vind ik eindelijk fraai ogen?

    Login om te reageren
  22. kempenaer zegt

    11 september 2019 om 00:09

    Staat er niet gewoon 1 auto met verschillende velgen aan de linker en de rechter kant? Spiegel erbij…

    Login om te reageren
    • shogun zegt

      11 september 2019 om 07:41

      @kempenaer: viel mij ook op, ben er vrij zeker van.

      Login om te reageren
    • Loek zegt

      11 september 2019 om 08:38

      @kempenaer: twee versies, één auto :)

      Login om te reageren
  23. paulvtec zegt

    11 september 2019 om 09:20

    Oh wauw, wat BMW niet wil maken en Alpina hier gewoon laat zien echt geweldig. In deze kleur met striping graag voor mijn deur zetten. Velgen maken niet uit, maak ze iedere week wel netjes schoon.

    Login om te reageren
  24. phr34k zegt

    11 september 2019 om 09:49

    Stickers en type aanduiding eraf, ALPINA letters van de bumper, mat-chromen raamlijsten erop en klaar is de perfecte 3 touring.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North