Hier, de duurste Golf van Marktplaats

Auteur: , 109 Reacties

Trek de knip maar vast.

Jazeker, we hebben een Golf GTI Clubsport S voor je gevonden! In Nederland! Vooruit, da’s niet helemaal waar, want niemand minder dan Rachid heeft er eentje gevonden. Desalniettemin is dit je kans om de heetste Golf van het moment aan te schaffen. Van de GTI Clubsport S kwamen slechts 10 exemplaren naar Nederland dus heel veel kom je er onderweg naar je werk niet tegen.

Dit is dan ook niet echt een woon/werk-ridder, maar een behoorlijk uitgeklede circuitauto die bedoeld was om het FWD-record op de Nürburgring aan barrels te rijden. Dat lukte. Sterker nog: het lukte tot tweemaal toe! De opgefokte viercilinder levert een fijne 310 pk, op een zeer bescheiden wagengewicht van 1.285 kg. Het interieur is vrijwel compleet gestript en dus is er geen plek voor koters. Wel zit er een rolkooi strutbar in én heb je behoorlijk wat ruimte voor de boodschappies.

Al die cijfers in combinatie met racy rijeigenschappen resulteerden in een ‘Ringtijd van 7:47,19, de video kijk je HIER terug. De vanafprijs voor een nieuwe GTI Clubsport S lag op een stevige 50.390 euro. De verkoper van deze Golf doet er nog even 10k bij en hangt een prijskaartje van 59.266 euro aan de Golf. Let wel: hij is nieuw en er zijn maar 400 exemplaren van gebouwd. Liefhebbers in de zaal?

Dank aan Rachid voor het tippen!



109 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
Ik word niet snel warm van een Golf, maar de Clubsport S eindigde dit jaar als tweede in de evo Car of the Year. Dat moet wel een heel speciale Golf zijn.
@stradale888: Je wordt pas echt warm van een Golf als hij in de fik staat.

Rare gewaarwording dat auto’s direct als een soort van klassiekerstatus voor een hogere prijs worden aangeboden.
Koop gewoon de normale clubsport en rag die achterbank met bekleding eruit. Ga met het bespaarde geld je race licentie halen.
@fanboy: Ik ken het boekje niet uit mijn hoofd maar de zin begon met; vanaf prijs 50.000,-

Ik krijg het ook elke keer weer voor elkaar om een auto te bestellen met een prijs zo’n 10.000 hoger dan de vanafprijs…
@boxergt: ook 1/5 meer dan de nieuw prijs ? Want daar praten we over . Plus deze auto is helemaal kaal. Wat kan je er in Godsnaam aan 10k opties opgooien ?
@rolov: Daarmee doe je deze auto toch tekort als je mij vraagt. In zekere zin is het inderdaad ‘charging more for less’ maar de ontwikkelingskosten lagen niet al te laag denk ik. Dingen als onderstel en dergelijke zijn geen goedkope grappen.

Als het gaat om (te) hoge prijzen voor minder is Porsche daar toch wel de koning in.
@stradale888: ik was ook enerzijds verbaasd, maar anderzijds moedig van hen om een Hot Hatch tegen een bende supercars zo hoog in te schatten. Heeft veel te maken met hoeveel auto je eigenlijk kan gebruiken op de openbare weg, en dat rijplezier over meer gaat dan pk’s en overal in power oversteer door de bochten te rijden, in theorie dan toch.

Maakt me ook ‘happy by association’ dat ik in de praktische zusterauto met wat modificaties mag rijden met achterbank en grote koffer voor de familie, en maar een 100kg meer voor als ik de leuke baantjes voor mezelf heb. En pakweg 20k goedkoper :)
Netje achter de zetels weg en je kan hem in Belgie als lichte vracht inschrijven!
@cossiekiller: wel oppassen, als je geen werkzaamheid hebt die de laadruimte noodzaakt kan de staat retroactief hun centjes terugvragen, en op een speciaal model als dit valt het al wat extra op…
@onehp: Zowat elke baan kan je roepen dat je zo nu en dan iets vervoerd. Al roep je dat je pakken papier van de ene vestiging naar de ander moet gooien
@dell: als je van eigen beroep programmeur bent en je kantoor is thuis, kan je het toch lastig krijgen vermoed ik zo…
@dell: In België? Zou me verwonderen. Hier weet ik al enkele Megane RSen, Focus Rs, Clio RS, C63 station, RS4 station al jaren zonder problemen rondrijden als lichte vracht. Je moet zelfs niet zelfstandig zijn. €85 taks per jaar als het wagengewicht onder de 2 ton blijft.
@cossiekiller: nieuw beleid…
Het zal Rachid weer eens niet zijn.
Hoe vind hij toch altijd weer die geweldige auto’s die te koop staan.
@g40freak: ik zie al zijn tips ook al langs komen op autoscout of marktplaats. Hij stuurt gewoon alles wat hij ziet op.
@wildewesten: doet jouw naam eer aan, niet geschoten is altijd mis.
@g40freak: Onze Rachid heeft blijkbaar teveel tijd om heel het internet af te struinen ;)
@g40freak: ik denk dat Rachid zelfs Natalie Holloway nog terug krijgt gevonden op Marktplaats.
@g40freak: Geen zak te doen en tijd te veel?
Ik ben er niet helemaal fan van terwijl het toch best bijzonder is. De 918 Spyder deed de ‘Ring in 6:57..

Maar het beestje had zoveel minder kunnen wegen. Gooi dingen als stoelverwarming, navigatie en al die meuk er uit en je bespaart nog eens een paar extra kilo’s.
@viezefreddyw: volledig met je eens en dan denk ik even aan de R26R Radicale van Renault Sport; plastic achterruit(en), geen radio, geen airco, simpele doorpanelen met een koortje als deuropener ipv grepen, lichtere velgen, etc.
@viezefreddyw: hoo, hoo, hoo, navigatie is broodnodig om de weg te vinden op het circuit, zeker voor ‘petjes’ die deze auto kopen.
@viezefreddyw: kan niet zo goed volgen waarom je de ringtijd van de 918 noemt.
@camber24: De ringtijd van de 918 Spyder was zeer indrukwekkend. Deze Golf doet er maar ietsje langer over, namelijk 7:47 tegenover 6:57. De 918 zit vol met technische hoogstaande snufjes en dat ding kost ruim 850.000 euro volgens mij. Oftewel, deze Golf doet er nog geen minuutje langer over maar kost bijna 8 ton minder…
@viezefreddyw: Aha, op die manier. Dan ben ik mee. Ja mee eens, erg snel en groot prijsverschil
@viezefreddyw: doe mij maar 3 seconden meer dan de Golf met deze hothatch http://www.autoweek.nl/nieuws/honda-civic-type-r-sloopt-ringrecord-megane/
@erik2907: O ja, en de prijs is met nog geen € 45.000,- ook beter dan de Golf.
@erik2907: Daar ben ik het volledig met je eens. Ik ben ook geen fan van de Golf of VW in het algemeen. Als ik op zoek zou zijn naar een fraaie hot hatch, dan zocht ik een mooie Megane RS op.
@viezefreddyw: ik bedoelde eigenlijk de Honda type-R die het ringrecord sloopte van de Megane :-)
@erik2907: Ik snap dat je die bedoelde, maar ik zou alsnog voor een mooie Megane RS gaan. Vind ik mooier.
@camber24: ja daaag, tel er dan nog maar een minuut bij op en me tante rijdt in haar Starletje van ’89 nog een mooie tijd voor een fractie van de prijs van dit GTI-ietje. ;-)
@jippie: dat denk ik niet
via Android app
Lekker kleurtje!
Voor dat gels koop ik wel een a45 of een 335i met de kop eraf
@wildewesten: voor een 335i kan ik je zeker volgen maar een A45….. Is m.i. alles niet wat de Clubsport S wel is. En ik denk dat de Golf een betere investering is
@jbkleyn: ja want je koopt deze golf als investering…dan koop je een Golf Limited, anders niet.
@ghost: aanschaf van een auto is per definitie een investering….. De ene beter dan de andere.
@jbkleyn: you got me there!
Lekker veel bagageruimte !
Als ik zulke bedragen aan een golf moest uitgeven dan toch maar meteen een R
@janmetdelangeachternaam: denk dat je deze moet zien als soort 911 GT3 RS en de Golf R als 911 Turbo. De een staat niet perse op een hogere trede als de andere
Rolkooi? Waar dan?
Ik hoef ‘m niet.
Nee.
Koop dan gewoon een rwd sportwagen voor dat geld. Dit is een gezinsauto, verbouwd tot onpraktische wegracer die zo zeldzaam is dat mensen er niet mee gaan doen waarvoor hij eigenlijk gemaakt is. Nu is het een verzamelobject.
@rikus: Ja inderdaad :)
Eerst een praktische gezins auto, hem vervolgens dan heel snel maken (okee, kan ik nog inkomen), om vervolgens het gezinsauto element er uit te slopen.
@fanboy: Het concept van een snelle hatchback is leuk. En daar nog een extra snelle versie van maken, tsja.. Maar dáár een nog snellere versie van bouwen, gericht op circuitgebruik, in een beperkte oplage..
Want dat doen mensen die een circuitknaller willen, zeldzame modellen kopen en afraggen op een circuit.

Een normale gti ombouwen naar trackspecs is goedkoper denk ik.
Dan heb ik liever een Megane RS
@rufctr01: wel een R26.R
Nee dankje. Gewoon geen mooie auto. En als je dan toch wilt knallen haal dan navigatie en andere ongein er ook uit. Dit is dan gewoon weer net niet. Koop mij liever voor dat geld een c amg of een E klasse amg
Liever een Focus RS.
Maar ja, dat kun je aan de naam wel zien ;-)
60k voor een golf…
@boomhauwer: *kuch* R met veel opties *kuch*
Wanneer krijgt Rachid een redactie plek??
@rob5nismo: Volgens mij is Rachid al erg druk met zijn baan bij Marktplaats haha ;)
Neen, dank. Doe mij maar een mooie 45 AMG voor dat geld..
Als je dan persé een dure Golf wilt koop je toch meteen een R? Dan heb je AWD ipv FWD, wel een gewoon interieur en 10pk minder. Boehoe wat naar.
@madmarky: even langs JD en je hebt er zo 400 onder de kap. Alle gemak, AWD zoals je zegt, en je kan ook nog eens een paar maten achterin kwijt. Ben het helemaal met je eens. Dit ding had veel meer hardcore moeten zijn. Back to basics.
@madmarky: Met de facelift heb je evenveel PK’s, en die vind ik persoonlijk er wat stijlvoller uitzien, dus ik zou het ook wel weten
Maar. … Tis nog steeds maar een golf. Totaal nietszeggend model
Achterbank weg en een netje… ”Gestript”… heel het interieur zit er nog in. Gestript is gewoon: Stuur, 2 stoelen (of 1) en een dashboard (als dat nodig is). Klaar.
Met een rooie blijf je klooien.
Vette bak alleen verkeerde kleur.
60K!!!!! De wereld is gek geworden!
Jammer dat die nu al 10k meer is.. Maar dat is handel..
Heb er toevallig vandaag nog in gezeten toen ik de R weg bracht voor een beurt. Liet me bijna verleiden tot een inwisseling. Moet hem vanmiddag alleen ook nog weer ophalen. Maar snel met oogkleppen op door de showroom rennen dan…
Slechte zaak dat een VW dealer de prijs al gaat verhogen.
@mikkeloentje: Zou niet weten waarom, kwestie van vraag en aanbod.
@bofkont: Aangezien je het verkoopkanaal van een merk bent. Ze hadden er ook 10 kunnen opkopen en 20k op de prijs kunnen klappen. Het is gewoon niet netjes.

Stel je eens voor dat jij oliebollen ging kopen op oudejaarsdag bij de enige bakker in de buurt. En je stond achteraan in de rij en de laatste 100 oliebollen verkopen ze voor een tientje per stuk. Tja, vraag en aanbod eh ;)
@mikkeloentje: Met auto’s werkt dat toch net even wat anders, zie wat Porsche doet, hun oudjes of een 918 kosten aanzienlijk meer dan toen ze nieuw waren.
@bofkont: Ja alleen deze is toch nieuw? Bijzondere klassiekers snap ik, dan heb je de markt werking. Maar als dealer zijnde er een slaatje uit denken te slaan, omdat er toch wel vraag naar is. Vind ik een beetje op een monopoly lijken. En niet zo netjes.
@mikkeloentje: Tja wellicht niet zo netjes, maar dan nog, vraag en aanbod.
Het is een vrij uniek ding voor de Golf liefhebbers, dus ik snap het wel.
Koop van dat geld dan een mini gp van de eerste generatie en een racelicentie
Jeremy Clarkson zei het het best. “I’ve got a supercar and the best thing is, it looks like a golf!” Dat ging dan wel om de GTI-W12 maar goed. De quote lijkt mij hier ook helemaal op zijn plaats.
Dit is enorm veel geld voor een auto die veel fun bied. Koop dan een leuke amerikaan ofzo, powerrrrr
Ik zou er mijn Polo R WRC op inruilen…ach nee, wat zwets ik, die doe ik nooit meer weg. Veels te leuk dat niemand (buiten een enkele kenner) weet wat hij/zij voor zich heeft.
@ghost: tja, van een Golf GTI kijkt men ook niet op…
@Onehp: de bontkraagjes anders wel hoor…
Bizar eigenlijk, een Golf die je kunt kopen als investeringsobject. En dat zónder dat deze de oldtimer- of youngtimerstatus heeft bereikt. Chapeau.
Voor bijna €60k zou ik nog even verderzoeken en een nette Golf V R32 zoeken voor pak ‘m beet €25.000,-
Naar HGP brengen in DE en laten vertimmeren voor €25.000,- –> 495pk en 610nm
De resterende 10k besteden aan het compleet modificeren van de ophanging.

Resultaat is meer vermogen, beter geluid en een beter sturende auto.
@vetnek: maar de R32 blijft in de basis een oude koets hebben en na je kuur zal ie 1600kg getankt wegen. Ie zal snel zijn rechtdoor maar qua weggedrag zelfs met goede dempers niet zeker of ie zelfs in de buurt komt. Steek 3000 € in tuning in de Clubsport S en je hebt dezelfde pk/gewicht verhouding. Enkel qua geluid zal ie beter zijn, maar ie zal veel meer van zijn waarde verliezen.

Dan liever wat doorsparen en een Golf 7 HGP doen: https://www.youtube.com/watch?v=2t7LFc6NsxY :)
Eigenlijk is het toch hartstikke gaaf, hé, zo’n Clubsport S? Natuurlijk had het extremer gekund door nog meer dingen uit de auto te slopen en hem daarmee nog lichter te maken, maar we hebben het hier over het saaie en voorspelbare Volkswagen dat een retesnelle tweezits Golf heeft gebouwd.
Ik vind hem gaaf !. . Een echte RS uitvoering lijkt me ook wel leuk met rolkooi en allerlei gewichts beparingen (moet de fabriek maar uitzoeken) Kost waarschijnlijk dan nog veel meer. Maar gewoon omdat het kan, net als Porsche het doet.
Naast de al geopperde kans dat hij door iemand als beleggingsobject gekocht wordt, is het ook een kek karretje voor een drugsrunner met ambities: volop ruimte! Die zal dan ook niet zo moeilijk doen over de vraagprijs.
Leuke wagen, maar veel geld voor maar een Golfje, dan is er toch echt veel leuker spul te krijgen hoor.
Als ik 60K kon stukslaan op een leuke wagen werd het deze.
http://www.autowereld.nl/alfa-romeo/4c/1750-tbi-tct-19649699/details.html
@bofkont: Ik zou een Nissan 370Z kopen voor 25K en een “praktische” auto voor 5-10K. De 25K-30K die dan overblijft stop ik liever in m’n huis dan in wat voor VW dan ook.
@cloverleaf: Verstandig! dat heb ik dus ook precies gedaan, ik heb voor 15k een Z4 gekocht, de rest zit in mijn woning. Maar iemand die een nieuwe clubsport koopt zal dat vast niet van zijn laatste centen doen volgens mij, dus wat kapitaalkrachtiger publiek dan mij.
@bofkont: klopt idd. Maar toch denkt het gros van de mensen dat jouw Z4 duurder is dan de Golf
@cloverleaf: Hahaha ja dat is waar, onwetend is de mens.
Elke nieuwe golf is al duurder dan die oude Z4, maar het gros van de mensen ziet dat niet.
Zelfde toen ik nog een oude SLK had, ze zagen alleen die ster, dat moet wel duur zijn.
Leuk zo in een kleurtje veel beter dan zwart of grijs!
Een Golf is altijd saai zoals iedere Volkswagen en ook altijd veel te duur geprijsd. Ik snap niet dat mensen zo veel geld uitgeven aan een VW. Prijs-kwaliteit is zeer slecht. Veel kunststof, oude onderdelen, slecht entertainmentsysteem en ga zo maar door. Daarom zal ik ook nooit een VW of Audi kopen, liever een Mercedes-Benz of BMW waar je waarde voor je geld krijgt en een betrouwbaar product.
@speedy1123: heb zelf onder andere een RS4 uit 2001 en een bmw 3 serie touring uit 2011. Ik kan je zeggen dat de rs4 beter in elkaar zit dan de bmw, interieur kraakt minder en het interieur is gewoon merkbaar hoogwaardiger. En dat voor een auto die 10 jaar ouder is. Ook heb ik aan de Audi in 6 jaar tijd geen storingen of wat dan ook gehad, geen olieverbruik niks.
@cpp1: dan ben jij een uitzondering met je Audi. Maar daar heeft dan ook een ander prijskaartje aan gehangen. Enne, het interieur komt uit Frankrijk, niks van Audi…
@rufctr01: Dat vind ik altijd zo’n enorme dooddoener. Ja, de dashboards worden bij Antolin en dergelijke besteld. De dashboards van Peugeot en Audi komen bij dezelfde fabriek vandaan. Klopt. Maar daar stopt de vergelijking ook wel. Dat is net zoiets zeggen dat de banden van een Peugeot 308 gelijk zijn aan die van de Audi RS4, want er staat beide Michelin op en ze komen beide uit Frankrijk.

Er is veel op Audi’s aan te merken, maar de interieurs van Audi zijn vaak een klasse beter. Qua materiaalgebruik, afwerking, ergonomie, design en keuze in aankleding is het gewoon top. Dat het ondersturend ten onder gaat aan olielekkende TSI’tjes met kapotte DSG bakken is een andere kwestie. Die dahsboards zijn top ;)
Toen ik onderlaatst voor de zoveelste beurt van mij Golf bij de dealer in Breda was, zag ik er volgens mij ook een te koop staan. Bruut ding! Maar valt in de vlees nog vis categorie!
Als ik als beleggingsobject mijn zinnen heb gezet op een sportieve, zeer exclusieve VW dan wordt dat zeker een RSI. Een unieke ‘aparte’ verschijning met een geweldige motor en zowel aan de buiten- als binnenkant totaal veranderd ten opzichte van de andere New Beetles. Heel anders dan deze vrij beperkt aangepaste GTI.
Sjonniebak!
Nee dank je. Voor dat geld ga ik old-school: http://lexclassics.nl/collectie/lancia-delta-intergrale-evo-1/. Heerrrrlijk!
Dacht al een speciale golf te zien bij Vd Brug maar weet er te weinig van om het op te merken. Fiets er ook nog minstens 3 x per week vlak bij langs…
Doe mij dan maar een full-option BMW M235i van eind 2015
Ruimte zat achterin..! En voorin fijn comfortabel voor de heren vd firma plofkraak
Voor dat geld liever de achterbank eruit zodat daar een dikke V6 kan zitten, en dan blijft er zo nog 20k over ook http://ww3.autoscout24.nl/classified/295534926?asrc=st|as
Ik ik ik!!!
Dit is wel meteen perfect uitgevoerd en daarom de ultieme golf. Maar wat een geld! Evengoed zou ik wel meteen doorrijden naar JD……
Doe mij maar een A 45
Century in Groningen heeft een duurdere, zwarte Clubsport S staan (al een tijdje trouwens)!
Hij is wel heel erg dik zo in het rood

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).