• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hier ergeren Nederlanders zich kapot aan in het verkeer

Auteur: RubenPriest, gepost 13 april 2021 om 10:58 – 113 Reacties

Hier ergeren Nederlanders zich kapot aan in het verkeer

Wat zijn de grootste ergernissen van Nederlanders in het verkeer? Dit is de huidige situatie.

Door de jaren heen zijn ergernissen van Nederlanders in het verkeer grotendeels hetzelfde. De smartphone is eigenlijk de enige nieuwkomer in het lijstje. Automobilisten kunnen zich kapot ergeren in de auto wanneer een andere weggebruiker drukker is met zijn telefoon dan met het autorijden zelf.

Verzekeraar Allianz Direct heeft een nieuw onderzoek gedaan naar de ergernissen van Nederlanders in het verkeer. Stipt 1 staat nog altijd bumperklevers, met 59 procent. Op de tweede plaats staat Automobilisten die met hun smartphone bezig zijn met 48 procent. De volledige top 5 check je hieronder.

Grootste ergernissen onder Nederlanders in het verkeer

  1. Bumperklevers (59%)
  2. Automobilisten die met hun smartphone bezig zijn (48%)
  3. Snelheidsduivels (31%)
  4. Linksrijders (29%)
  5. Automobilisten die afval uit het raam gooien (24%)

In het onderzoek kwam verder naar voren dat een kwart van de vrouwen zich eerder ergert in vergelijking met mannen. En hoewel men wijst met het vingertje naar anderen, zijn ze er ook zelf ook schuldig aan. 28 procent geeft toe zelf ook wel eens te appen of niet handsfree bellen achter het stuur. De belhamels.

Grootste afleiding in het verkeer

Er is ook een top 5 samengesteld wat nu de grootste afleiding is in het verkeer. Daar kwam het volgende lijstje uit naar voren. Met name het gedrag van andere weggebruikers is een afleidende factor voor automobilisten.

  1. Andere weggebruikers (32%)
  2. Smartphone (22%)
  3. Slaperigheid (21%)
  4. Werk aan de weg (15%)
  5. Billboards (14%)

Aan het onderzoek deden 1.005 respondenten mee. Allianz Direct had het onderzoek opgezet in samenwerking met DirectResearch.

Ook interessant!

  • Nederlanders willen hogere maximumsnelheid
  • Dementie gevaar voor mensen die naast de weg wonen
  • De meeste kans op een verkeersongeval heb je in deze 4 plaatsen
    De meeste kans op een verkeersongeval heb je in deze 4 plaatsen
  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

allianz, lijstjes, onderzoek, top5

Vorig bericht: « Video: snelweg oprijden zonder te kijken
Volgend bericht: Dit autostoeltje is levensgevaarlijk, aldus de ANWB »

Lees Interacties

Reacties

  1. Poulusma zegt

    13 april 2021 om 11:09

    Vreemd dat het misbruik van mistlampen en het niet snappen hoe een richtingaanwijzer (communicatiemiddel om aan te geven waar je naartoe gaat) werkt niet in het lijstje voorkomen….

    Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      13 april 2021 om 11:44

      Mistlampen? Je bedoelt al die Belgen die bij ’n beetje motregen al direct hun mistachterlicht aanzetten? @alle Belgische lezers: bij jullie moet dat, hier in Olland niet, dus lekker uit laten!

      Login om te reageren
      • Poulusma zegt

        13 april 2021 om 12:26

        Ja mistlampen, bij voorkeur op klaarlichte dag.
        Mistlampen mogen pas aan bij zicht minder dan 200 meter. Er rijden blijkbaar een hoop mensen met troebele lenzen rond. 😜

        Login om te reageren
      • Davion zegt

        13 april 2021 om 12:59

        Als Belg kan ik gerust zeggen; Mistachterlicht moet hier ook enkel bij beperkt zicht (dacht zelfs minder dan 100m) OF bij ZWARE regenval/sneeuw, voor een beetje motregen niet natuurlijk.. :)

        Login om te reageren
        • sportabgasanlage zegt

          13 april 2021 om 13:18

          Regels in Nederland:
          Minder dan 200m zicht (dichte mist): mistlampen vóór toegestaan (niet verplicht).
          Minder dan 50m zicht (zeer dichte mist): mistachterlicht verplicht aan.

          50m is dus echt heel weinig zicht, zeker op de snelweg waar je voldoende afstand (2 seconden) tot je voorganger moet houden.

          Login om te reageren
      • wimof zegt

        13 april 2021 om 14:30

        Ook niet, alleen in het hoofd van sommigen.

        Login om te reageren
    • ukbob zegt

      13 april 2021 om 12:12

      @poulusma: helemaal mee eens!
      En mis nog;
      – mensen die kinderen zonder riem in auto vervoeren (boete kan niet hoog genoeg zijn..)
      – mensen die veel te weinig tempo maken op een oprit (en dan met 65 gaan invoegen op een weg waar iedereen 100 rijdt)

      Login om te reageren
    • okdoei zegt

      13 april 2021 om 12:14

      @poulusma: bij verschillenxe merken schijnt dit een vrij dure optie te zijn. Op alfabetische volgorde komen de letters B, M en W in 1 van de de merknamen voor.

      Login om te reageren
    • rogerzz zegt

      13 april 2021 om 12:41

      Eens. Xenon koplampen in een oude auto die totaal niet gemaakt is voor Xenon verlichting is ook heel irritant. Dagrijverlichting in de avond terwijl het al donker is en dus geen achterlichten laat branden is ook wel een ergernis bij mij als je die rond ziet tuffen. Kapotte derde-remlichten, ook vervelend..

      Login om te reageren
    • dailydriver zegt

      13 april 2021 om 17:20

      @poulusma: heb geen mistlampen wel breedtestralers…

      Login om te reageren
      • Poulusma zegt

        13 april 2021 om 18:34

        Gefeliciteerd! Je hebt nu een sticker verdiend!
        Ik weet alleen niet wat ik met die info moet?

        Login om te reageren
  2. detroitv8 zegt

    13 april 2021 om 11:22

    1. Geen knipperlicht bij verlaten rotonde.

    Login om te reageren
    • hehe zegt

      13 april 2021 om 12:30

      @detroitv8: Met stip nummer 1 voor mij
      En het zou eigenlijk ook aangeleerd moeten worden om bij het nemen van driekwart rotonde de richtingaanwijzer naar links te gebruiken

      Login om te reageren
      • r525 zegt

        13 april 2021 om 12:55

        Juist niet! Mensen schakelen deze altijd te laat om, zodat het lijkt alsof ze op de rotonde blijven.
        De rotonde is een doorgaande weg, je gebruikt dus alleen de knippers als je de weg verlaat.

        Login om te reageren
      • madmarky zegt

        13 april 2021 om 12:57

        Nee want dan heb je weer die idioten die met de knipper naar links aan de rotonde verlaten. Gewoon naar rechts knipperen bij verlaten rotonde en geen andere onzin

        Login om te reageren
      • sportabgasanlage zegt

        13 april 2021 om 13:20

        NEEEE! Zoals het hoort: alleen richting aangeven bij ’t verlaten van een rotonde. Alle andere varianten NIET!

        Login om te reageren
        • Poulusma zegt

          13 april 2021 om 13:28

          Sla je linksaf, doe je je richting aanwijzer naar links aan. Kruising, Splitsing en Rotonde maakt hierbij niet uit.
          En nee bij een rotonde is het niet verplicht, maar het maakt wel duidelijk waar je heen wilt!

          Login om te reageren
          • donvincenzo zegt

            13 april 2021 om 20:29

            Als je op een rotonde linksaf slaat ben je aan het spookrijden.

            Op een rotonde is het alleen maar mogelijk om rechtsaf te slaan. Je neemt de eerste rechts, of de tweede rechts, of… et cetera.

            Login om te reageren
      • ktm690sm zegt

        13 april 2021 om 17:17

        @hehe: dat wordt zo ook geleerd bij theorie en de rijlessen

        Login om te reageren
    • henkiebb zegt

      13 april 2021 om 15:10

      @detroitv8: juist die ja!!!!

      Login om te reageren
  3. jhx66 zegt

    13 april 2021 om 11:23

    Grootste ergernissen in het verkeer: Nederlanders

    Login om te reageren
  4. meetsysteem zegt

    13 april 2021 om 11:23

    Onregelmatige snelheid: Een auto haalt je in, gaat voor je rijden en laat de snelheid zakken waardoor je weer in moet halen. Even later haalt hij weer in. En dit herhaalt zich soms ook nog eens..

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      13 april 2021 om 11:39

      @meetsysteem: dat is inderdaad heel vervelend als je rijdt op de cruise control (non-adaptief). Van die gasten die je naderen, voorbij gaan en dan van het gas af gaan. Zeker in dit 100 km/u tijdperk een dingetje geworden.

      Andere ergernis, met name in het stadsverkeer: gebrek aan assertiviteit. Veel verkeerslichten werken met voelers en als je niet netjes aansluit op je voorligger, dan heeft het overige verkeer weer te stoppen, want het licht springt weer op rood. Ook het trage optrekken (bij sommige start-stop systemen) veroorzaakt dit al snel. Dit is echt killing voor de doorstroming.

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        13 april 2021 om 13:04

        Nou het is anders ook strontirritant als je zo’n ACC figuur voor je hebt rijden die constant de rem in lijkt te trappen omdat de bestuurder te lui is om even zelf de controle over te nemen om de tekortkomingen van de techniek te compenseren. Als je geen zin hebt om zelf gas te geven, pak dan gewoon de bus, maar wees het overige verkeer niet tot last.

        Helemaal mee eens ook wat betreft optrekken bij stoplichten. Fijn dat je als eerste in de rij twee druppels benzine hebt gespaard door langzaam op te trekken, maar achter je wordt er benzine verspild doordat men een extra ronde mag wachten. Egoïsme ten top wat dat betreft. Beetje tempo graag ten behoeve van de doorstroming.

        Login om te reageren
      • jeroenm83 zegt

        13 april 2021 om 17:53

        ….het 100 km/h tijdperk?

        Groeten,

        Punt 3

        Login om te reageren
  5. wildewesten zegt

    13 april 2021 om 11:32

    Mijn grootste ergernissen:
    – flitspalen en trajectcontroles buiten de bebouwde kom
    – Linksplakkers
    – Mensen die afval uit het raam gooien

    Login om te reageren
    • melkkoe zegt

      13 april 2021 om 11:41

      mensen die gas gaan geven, als ze worden ingehaald. Die mag er nog bij.

      Dat is de reden dat je tegenwoordig minimaal 300pk nodig hebt. Anders wordt het gewoon gevaarlijk

      Login om te reageren
      • meetsysteem zegt

        13 april 2021 om 11:47

        Ook irritant ja, en gebeurt vaak. Mensen ontwaken dan plots uit hun trance lijkt het..

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          13 april 2021 om 12:32

          De innerlijke Max Verstappen ontwaakt…

          Login om te reageren
  6. melkkoe zegt

    13 april 2021 om 11:39

    Ik snap oprecht niet, waarom men zich zou ergeren aan snelheidsduivels.

    Alle overige punten kan ik wel begrijpen

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      13 april 2021 om 11:57

      Hier sluit ik me bij aan. Als iemand graag flink doorrijdt is me niet duidelijk waarom ik me daar aan zou moeten/kunnen ergeren.

      Login om te reageren
    • tortuga zegt

      13 april 2021 om 12:05

      @melkkoe: ik erger me meer aan traag rijders ( – 15 minder dan toegelaten snelheid)

      Login om te reageren
    • grrrrommmmm zegt

      13 april 2021 om 12:42

      Ik wel… Als ik netjes 85km/u op de linkerbaan rijd, vind ik dat getűter, seinen met lichten, afsnijden en vooral de middelvinger heel irritant! 😉

      Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      13 april 2021 om 15:15

      @melkkoe Waarschijnlijk combineert men dat met bumperklevers. Velen jagen mensen graag op.

      Login om te reageren
  7. sportabgasanlage zegt

    13 april 2021 om 11:46

    Bumperkleven + linkskleven is samen 88%. Dus slechts 12% houdt netjes rechts? 😉

    Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      13 april 2021 om 20:25

      @sportabgasanlage:
      Zoals ik de enorme rust op de rechterbaan ervaar, zou dat zomaar kunnen kloppen.

      Login om te reageren
  8. fordnut zegt

    13 april 2021 om 11:46

    Mensen die geen snelheid maken met het invoegen op snelwegen. Ze maken het moeilijk voor zichzelf en brengen iedereen in de buurt in gevaar.

    Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      13 april 2021 om 13:22

      Mooie definitie van bejaarden.

      Login om te reageren
  9. Beorn zegt

    13 april 2021 om 11:49

    Mensen zijn in mijn beleving echt heel weinig bewust bezig met autorijden. Zeker op de motor is dat af en toe eng. Fijn dat je een facebook like hebt Priscilla in je kt-aygo, maar je rijdt mij bijna dood zonder dat je zelf doorhebt. Verder inderdaad: niet op de cruisecontrol rijden, afval uit het raam pleuren, geen richting aangeven, geen licht in de tunnel aan.. poah best veel om aan te ergeren eigenlijk, regelmatig tot 10 tellen helpt :)

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      13 april 2021 om 12:29

      Priscilla wil hieraan toevoegen: motorrijders die veel te snel rijden, motorrijders die inhalen daar waar dat niet mag, motorrijders die in je dode hoek kruipen, motorrijders die buiten-binnen-buiten doen op de openbare weg, motorrijders die voorkruipen bij een verkeerslicht, motorrijders die veel te dicht langs je auto rijden als ze tussen de file doorrijden, motorrijders die tussen een rijdende file doorrijden, motorrijders die veel te snel tussen de file doorrijden, motorrijders die in groepen rijden, drommen motorrijders die de lol van de dijkweggetjes voor aanwonenden, fietsers en wandelaars vergallen. Ik denk dat je het kunt samenvatten tot: motorrijders…

      Login om te reageren
      • torsen zegt

        13 april 2021 om 13:02

        @mashell: Ja, zo heb ik een keer een Priscilla op de motor ingehaald waar het niet mocht.
        65 km/u rijden op een 80 weg terwijl ze druk bezig was met foto’s swipen en liken op facebook.

        Login om te reageren
        • dailydriver zegt

          13 april 2021 om 17:28

          @torsen: Hoe dan???? Als motorhandschoenen draagt en nog een telefoon kan bedienen. Best knappe prestatie.

          Login om te reageren
      • SomeCarDude zegt

        13 april 2021 om 13:05

        – koopt azijn direct in bij de fabrikant.

        Login om te reageren
      • karhengst zegt

        13 april 2021 om 13:07

        Fake news. De enige situatie waarin Priscilla een motorrijder waarneemt is wanneer ze haar insta update met een foto van de motorrijder die zojuist tegen haar snoezig blik aan is gereden.

        Login om te reageren
      • sportabgasanlage zegt

        13 april 2021 om 13:24

        De helft van wat je noemt is gewoon toegestaan en helpt de doorstroming van het verkeer. Als de helft van alle automobilisten een motor zou pakken, zouden er geen files meer zijn.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          13 april 2021 om 15:02

          Dan zouden er alleen nog maar files zijn, dodelijke ongelukken opruimen gaat met een totale afsluiting van de weg. En als je denkt dat je de helft van de dingen uit Priscilla’s lijstje gewoon mag, dan kun je nu naar het gemeentehuis fietsen om je rijbewijs in te leveren.

          Login om te reageren
      • Beorn zegt

        13 april 2021 om 14:43

        Wat sportabgasanlage ook zegt. Er is zeker een hoop aan te merken op sommige motorrijders hoor, maar ze lopen ook heel veel meer risico. En daar kies ik zelf voor, neemt niet weg dat ik me mag ergeren aan de achteloosheid waarmee sommige mensen met 1500 kilo staal de openbare weg onveilig maken.

        Login om te reageren
      • janstehouwer1954 zegt

        13 april 2021 om 19:15

        @mashell: hear hear👍

        Login om te reageren
      • sabrerator zegt

        13 april 2021 om 20:27

        @mashell:
        Gelukkig. Je bedoelt al die ándere motorrijders. Niet mij.
        Maakte me al zorgen.

        Login om te reageren
  10. omarrs6 zegt

    13 april 2021 om 11:56

    Deze heb ik al een paar keer meegemaakt: bestelbussen die gaan bumperkleven op de linkerbaan.

    Login om te reageren
    • rutgerg zegt

      13 april 2021 om 14:10

      @omarrs6: bestelbussen zouden net als vrachtwagens gewoon begrensd moeten zijn op 90kmh. Een Sprinter vol met pakjes of gereedschap heeft niets te zoeken met 140kmh op de linkerbaan.

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        13 april 2021 om 14:40

        Leg uit aub.

        Login om te reageren
        • rutgerg zegt

          13 april 2021 om 16:23

          @wimof: die dingen wegen tot 3500kg (sommige zelfs meer) zijn vaak slecht beladen, hebben de aerodynamica van een flatgebouw, vaak weinig tot slecht onderhouden, belabberde wegligging, kan mij voorstellen slechtere remmen dan menig auto, worden vaak bestuurd door knullen van tussen de 18-20 met weinig rijervaring. Dat hoort geen 140 te kunnen rijden.

          Login om te reageren
          • dailydriver zegt

            13 april 2021 om 17:48

            @rutgerg: gewicht is afhankelijk van het type bedrijfswagens. Lengte hoogte speelt hier rol bij. Plus het feit dat max laadvermogen uiterst divers is vanwge de uitvoering. Met dubbel lucht mag jezelf tot 5000 kg gaan. Kwa onderhoud is uiterst afhankelijk van de bedrijfsvoering en welke branchr de bus zijn werkzaamheden moet uitvoeren. Onderhoud wordt wel goed uitgevoerd eis ook van leasemij. Stilstaande auto kost geld. En onderhoudinterval is ook per merk anders. Onderhiud ligt eraan ook hoe wordt met het voertuig gereden en bereden. Helaas wat U zegt, vindt ik, uiterst achterhaald. Tegenwoordig rijden bedrijfswagens als luxe wagens en hebben diverse hulp- en rijassistentie ystemen en die de veiligheid ten goede komt. ABS, ESP/ASR zijn standaard uitrusting. Als voorbeeld zijwind protectie zit tegenwoordig ook al op. De TGE heeft zelfs vrachtwagen technologie aanwezig. Zelf vindt ik Uw bewering zeer achterhaald!! En hoe de belading in het voertuig ligt is toch echt de chauffeur zelf bij is zijn eigen fout. Met een beetje rekenen en nadenken kan je alles keurig netjes laden.

            Login om te reageren
            • rutgerg zegt

              13 april 2021 om 18:14

              @dailydriver: vrachtwagens kunnen ook harder dan 80 en op de linkerbaan. Is ook niet de bedoeling

              Login om te reageren
              • dailydriver zegt

                13 april 2021 om 18:36

                @rutgerg: Uw standpunt houdt nog geen stand. Een B/E comb is begrensd. En bedrijfswagens boven bepaald tonnage/ Uitvoering heeft ook al tachograaf. Bijv. Touringcar op basis van een Sprinter chassis. Dus alles is afhankelijk welke werkzaamheden er met het voertuig uitgevoerd dient te worden. Vrachtwagens wordt alles gemeten en opgeslagen op de digi tacho. Dus hard rijden heeft geen zin. Te hard rijden wordt tevens gezien als economisch delict. Digi tachograaf kan tot 28 of 30 dagen terug worden uitgelezen. En kunnen torenhoge boetes tegenoverstaan.

            • Sir_Vmax zegt

              14 april 2021 om 01:24

              @dailydriver: Wellicht is de kans dat er iets mis gaat enorm gereduceerd in de laaste decennia. Maar risico is kans maal gevolg en de natuurkunde is ongeveer precies hetzelfde gebleven.
              Kinetische energie maakt het verhaal vrij simpel. Als het mis gaat met een bestelbus die 4500kg weegt is het tot daaraan toe, als deze ook nog eens 140kmh rijdt trek je al heel snel aan het korte eind als je betrokken raakt als omstander in een personenauto. Stel die bestelbus rijdt bij je achterop op de snelweg. Dan heeft dat dus drie maal zoveel energie als een normale auto, dus even drie auto’s die tegelijkertijd achterop klappen.
              Vanwege die combinatie van hoog gewicht en hoge snelheid. Wat dan zou schelen is als de snelheid dan gereduceerd zou worden naast het feit dat er super-de-luxe ESP en remmerij op moet zitten.

              Login om te reageren
      • karhengst zegt

        13 april 2021 om 15:47

        Het enige wat je daarmee bereikt is dat ze op de andere bumper kleven, maar kleven zullen ze.

        Login om te reageren
  11. padoempats zegt

    13 april 2021 om 11:57

    Grootste ergernis: verkeersdeelnemers

    Login om te reageren
  12. MarcoM zegt

    13 april 2021 om 12:02

    70 rijden waar je 80 mag is ook zo f*cking irritant. Rij dan ook gewoon die snelheid.

    Login om te reageren
    • SpeedGeek zegt

      13 april 2021 om 12:27

      En dan een middelvinger krijgen als je ze inhaalt.

      Login om te reageren
      • MarcoM zegt

        13 april 2021 om 13:14

        @SpeedGeek: ik heb ooit een kartonnen bord met 100 daarop bij me gehad, aangezien ze bij mij in de regio steevast 75 reden waar je 100 mag, toen waren die groene middenbanen er nog niet, als ik dan ging inhalen bleef ik er even naast rijden en too de het 100 bord. Je kunt wel raden wat er vaak gebeurde.

        Login om te reageren
        • sportabgasanlage zegt

          13 april 2021 om 13:24

          *met wijsvinger naar voorhoofd wijst *

          Login om te reageren
          • MarcoM zegt

            13 april 2021 om 16:06

            @sportabgasanlage: nee, als schrik reactie het gaspedaal intrappen, prachtige reacties waren dat.

            Login om te reageren
          • SimonMc zegt

            13 april 2021 om 22:51

            “Er zit een vlieg op uw voorhoofd”.

            Login om te reageren
    • basman147 zegt

      13 april 2021 om 12:31

      Ik woon in de buurt van een autoweg, en het is verbazingwekkend hoeveel mensen er met strak 80 op de klok overheen gaan, het is niet alsof het niet wordt aangegeven.

      Login om te reageren
  13. JamesBond007 zegt

    13 april 2021 om 12:02

    Mensen die gevaarlijke verkeerssituaties veroorzaken door o.a.
    – zonder richting aan te geven plotseling van rijbaan wisselen
    – rechts inhalen vlak voor een vrachtwagen terwijl jij er links van rijdt

    om maar een aantal te noemen.

    Login om te reageren
  14. tortuga zegt

    13 april 2021 om 12:03

    Snap wel dat links rijders slechts 28% scoord, want 90% van de Nederlanders doet dat alsof het normaal is. Hoe vaak ik op een 2 baanvak ( laat ons zeggen een autosnelweg) in NL. 10 tal auto’s in 1 trek langs rechts inhaal omdat ze allemaal in 1 lijntje op linkse vak blijven rijden. Dit artikel gaat mooi samen met da ze het rijbewijs halen te makkelijk vinden.

    Login om te reageren
    • petroldrinker zegt

      13 april 2021 om 13:23

      Tja, ik blijf altijd lekker links in de rij als de voortste niet doorrijd, hoeft maar 1 NSB-er (lees undercover agent) tussen te zitten en je hebt een boete voor rechts inhalen….

      Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      13 april 2021 om 13:28

      Ik snap je reactie, doe het zelf helaas ook wel eens. Maar er is in deze situatie maar 1 veroorzaker en die rijdt voorop, waarschijnlijk te langzaam en onnodig links. De rest wil er voorbij, maar kan er niet doorheen. Zo ontstaan lange rijen auto’s op de linkerbaan. Als die allemaal naar rechts zouden gaan, dan vullen anderen dat gat wel weer op, waardoor je juist weer meer verkeersbewegingen van links naar rechts krijgt. Schiet allemaal weinig op dus.

      Login om te reageren
      • tortuga zegt

        13 april 2021 om 21:07

        @sportabgasanlage: maar toch niet met 10 tallen

        Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      13 april 2021 om 22:55

      Scoord?!

      Login om te reageren
  15. weetikveel zegt

    13 april 2021 om 12:12

    De misschien herkenbare situatie van een bumperklever achter je waarna je na inhalen rechts gaat rijden en afgesneden wordt bij de volgende vrachtwagen omdat de bumperklever met 2kmh verschil er vandoor gaat. Als je bumperkleeft zorg er dan iig voor dat je je ‘slachtoffer’ vlot genoeg inhaalt zodat je gewoon weer naar links kan bij de volgende vrachtwagen zonder te hoeven remmen. Bij mijn chauffeursbaantje is dit wel mijn grootste irritatie dat je daardoor een hele stoet aan langzame bumperklevende inhalers voor je moet laten door je eigen sociale rechts aanhouden.

    Login om te reageren
    • spacemoon24 zegt

      13 april 2021 om 12:23

      Dit inderdaad! Je wordt als rechtsrijder gestraft door mensen die je dan met een heel klein snelheidsverschil inhalen. Ben bang dat dat ook een reden is waarom zoveel mensen links blijven rijden omdat ze bang zijn om afgesneden te worden.

      Login om te reageren
    • karhengst zegt

      13 april 2021 om 15:52

      Met een beetje anticiperen en even terugschakelen zit je er zo weer voor.

      Login om te reageren
  16. mashell zegt

    13 april 2021 om 12:23

    Dat het heel lastig mogelijk is om de pionnen goed op het bord te laten staan als je “mens erger je niet” speelt achter het stuur. Ergeren is een keuze…

    Login om te reageren
  17. woody259 zegt

    13 april 2021 om 12:38

    Laat die zelfrijdende auto maar komen. Sinds de invoering van de 100 km/h overdag is autorijden in Nederland een bron van irritatie geworden, zonder enige vorm van genot. Als je vanuit Duitsland Nederland binnenrijdt lijkt de verkeersetiquette van ons land op dat van een bananenrepubliek, mensen gunnen elkaar het licht in de ogen niet.

    Login om te reageren
    • vondick zegt

      13 april 2021 om 13:01

      Waarom zou je je in godsnaan aan die 100km houden?

      Dat heb ik nog nooit gedaan. En 90% van de snelwegen die ik vaak gebruik waren altijd al 100.

      Login om te reageren
  18. WoutH zegt

    13 april 2021 om 12:38

    Van dat geblindeerde raampjes volk dat midden in de stad even de 100 aantikt, al dan niet gepaard met DSG-scheetjes en lachgasballon in hun smoel.

    Motorrijders die ‘m in de stad steeds in de toerenbegrenzer gooien. Met hun rooie duivelsoortjes op de helm. Bah, ga gewoon weg. En die driewielers al helemaal.

    Rijtjes van 10 auto’s die op de snelweg op de middelste baan blijven plakken met strak 100 km/h. Hoe kan je dan in vredesnaam je afslag halen over 5 kilometer? Onbegrijpelijk.

    Bovenstaand is samen met linksplakken echt een serieus probleem en het geeft al aan bumperkleven hoger scoort dan linksplakken. Oorzaak gevolg lijkt me! :)

    Geen richting aangeven, speciaal voor de gasten met hun fancy dynamische knipperlichten, die wil je toch juist showen? En bij afrijden van de rotonde geen richting aangeven: gewoon kielhalen ofzo.

    Auto’s die in het (schemer)donker rijden met alleen hun DRL aan, achterkant is niet verlicht. Levensgevaarlijk.

    Zo dat lucht wel even op zeg! :)

    Login om te reageren
  19. Hubert zegt

    13 april 2021 om 12:46

    Grootste ergernis voor mij zijn die bumperklevers voor op mijn bumper.

    Login om te reageren
  20. KEV9 zegt

    13 april 2021 om 12:47

    Aan het gros van de BMW-rijders die echt denken dat de verkeersregels niet voor hun zijn geschreven

    Login om te reageren
    • vondick zegt

      13 april 2021 om 13:02

      Precies! Gassen, vlammen! Knallen! Blazen!

      Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      13 april 2021 om 13:30

      Welke verkeersregels?

      Login om te reageren
  21. pel96 zegt

    13 april 2021 om 12:54

    Een irritatie die ik hoger had verwacht en waar ik mijzelf vaak aan stoor zijn verkeerd alfgestelde of felle koplampen. Koplpamen van SUV’s, Crossovers, veel BMW’s en Mercedessen weten vaker dan ik verwacht mijn netvlies te vinden. Met name die lazerlichten zijn bloedirritant als tegemoedkomend verkeer. Ik kan nog steeds niet geloven dat die dingen legaal zijn.
    Verder Linksplakkers. Met name op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam lijkt rechts houden geen onderdeel meer te zijn van de verkeersregels. Volgens mij had die weg helemaal niet zo breed hoeven te zijn als iedereen zich aan de verkeersregels hield.

    Login om te reageren
  22. ronaldotour zegt

    13 april 2021 om 13:12

    Ik erger me aan mensen die met 1 hand bovenop het stuur rijden, je maakt mij Niet wijs dat je op die manier snel kunt uitwijken of corrigeren, maar helaas rijdt bijna iedereen tegenwoordig op deze manier.

    Login om te reageren
    • MarcoM zegt

      13 april 2021 om 13:16

      @ronaldotour: dat zijn bepaalde auto’s, daarvan staat de bestuurdersstoel ook scheef, gelet op de zitpositie.

      Login om te reageren
    • jeremykou zegt

      13 april 2021 om 16:31

      @ronaldotour: Lekker drie uur lang panisch met twee handen jezelf vastklampen aan het stuur op een lege snelweg is inderdaad veiliger.

      Login om te reageren
      • ronaldotour zegt

        13 april 2021 om 19:10

        @jeremykou: Nee hoor, met 2 handen kun je uren achter elkaar ontspannen rijden, maar blijkbaar heb je dat nooit geprobeerd?

        Login om te reageren
  23. caprio zegt

    13 april 2021 om 13:13

    Men is een hele belangrijke vergeten, twee meisjes/vrouwen die een zussen- of vriendinnendag hebben en samen eindeloos beppen zonder op het verkeer of snelheid te letten

    Login om te reageren
    • rutgerg zegt

      13 april 2021 om 19:49

      @caprio: shit ik las iets anders dan beppen… dan is het ineens geen irritatie maar een droom…

      Login om te reageren
      • caprio zegt

        13 april 2021 om 21:01

        @rutgerg: hahahahaha tja, dat is zeker geen ergenis

        Login om te reageren
  24. petroldrinker zegt

    13 april 2021 om 13:21

    Grootste ergenis, de nederlandse mentaliteit achter het stuur bij 99,99% vd mensen…

    Login om te reageren
  25. Van Epschoten zegt

    13 april 2021 om 13:24

    Vanochtend zat er ook een milf in een mini voor mij met haar telefoon in de hand. Dom links blijven rijden terwijl ze met 150 op mijn voorbumper bleef plakken. Ze gooide ook nog even een bananeschil uit het raam.

    Login om te reageren
    • Pascal zegt

      13 april 2021 om 13:47

      Gezien de bananenschil zat ze op haar telefoon waarschijnlijk Mario Kart te spelen

      Login om te reageren
  26. Julian zegt

    13 april 2021 om 13:36

    Wanneer mensen nagenoeg stil gaan staan bij een super overzichtelijke bocht waar geen verkeer in de buurt is

    Login om te reageren
  27. audiadrie zegt

    13 april 2021 om 14:13

    Als je netjes aan de kant gaat voor iemand die duidelijk harder rijdt dan jezelf maar dan naast je dezelfde snelheid blijft rijden waardoor je klem komt te rijden achter een vrachtwagen oid. Bloedirritant

    Login om te reageren
    • pel96 zegt

      13 april 2021 om 15:05

      Haast net zo irritant zijn de mensen die naast je gaan rijden op de invoegstrook en verwachten dat je wel een baan naar links opschuift. Je hebt een gaspedaal. Gebruik het dan ook.

      Login om te reageren
  28. Homer55 zegt

    13 april 2021 om 14:16

    100 kmh regel. Zitten soms erg fanatieken tussen. Hele stoet op de linker strook omdat autotje met net 100 op teller kilometers lang een vrachtwagen inhaalt.

    Login om te reageren
  29. Tiemen zegt

    13 april 2021 om 14:33

    Mag ik nog even toevoegen: mensen die hun knipperlicht als een soort dwangmiddel gebruiken. Ik heb mijn knipperlicht aan dus ik mag vlak voor je duiken.. Vaak van achter een vrachtwagen vandaan dus ook nog eens een snelheidsverschil.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      13 april 2021 om 18:55

      Grotendeels correct, het knipperlicht betekent niet: ik zou graag van rijstrook willen veranderen, het knipperlicht betekent: ik heb gekeken, het kan veilig, dus ik ga van rijstrook veranderen.

      Login om te reageren
  30. deSjonnies zegt

    13 april 2021 om 15:10

    Ergeren is niet zo goed voor je.
    Het is prettiger om je te verbazen.
    Maar als je je verbaast, dan verbaas je jezelf weer over het feit dat het aantal imbecielen wat een voertuig mag besturen gevaarlijk hoog is en dat dit aantal nog steeds aan het toenemen is.
    Dus beter doen alsof je gek bent en te proberen om zonder kleerscheuren van A naar B te komen.
    Autorijden dat doe ik hier allang niet meer, ik verplaats me in een voertuig.
    Het liefste nog een uit de kluiten gewassen bestelwagen eerlijk gezegd.
    Autorijden doe ik op plaatsen die dun bevolkt zijn en waar het landchap ruig of heuvelachtig is.

    Login om te reageren
  31. Nino zegt

    13 april 2021 om 15:13

    Links rijden, zonder twijfel.. en als je dan je grootlicht aan klapt, boos worden. Heerlijk hoe egoïstisch we met zijn allen zijn geworden de laatste jaren..

    Login om te reageren
  32. Cupatea? zegt

    13 april 2021 om 15:16

    Als ik zo vrij mag zijn:

    Vrachtwagens die inhalen op een tweebaanssnelweg… Of het op dat moment nu mag of niet; het is bijzonder irritant. Zeker in Be waar je van 120 naar tuffend 85-90 mag remmen. (met spontaan zweet in je naad omdat de persoon achter je op zijn/ haar GSM zit te tokkelen)

    Nee, het heeft geen zin om op bovenstaand moment me in de trailer te duwen. Het gaat echt niet sneller.

    Fietsers die overal tussendoor vliegen en schijt hebben aan elk rood verkeerslicht samen met de voorrang van rechts.

    Suïcidale voetgangers die midden de baan wandelen in het stadscentrum of oversteken zonder kijken en met ongekende krachttermen je verwijten om respectievelijk met geduld achter ze aan te tuffen of op tijd geremd te hebben.

    Elke buitenlander (yes, I mean you, Brexiteer) (et toi aussi) die gelooft dat snelheid niet beboet wordt of nodeloos voorbeeld nemen aan al onze andere middenvakrijders die elke dag terug hopen op een stevige rugwind om aan 100 te geraken.

    Alle professionele chauffeurs ‘die hun voertuig kennen’. Haha! Kan allemaal waar zijn, maar daarom ken je iedereen in het verkeer nog niet. Ik hoef echt niet meer bussen, vrachtwagens of taxi’s op m’n trekhaak te vervoeren nadat ‘een idioot’ in hun gat gereden is.

    Soms helpt het ook om iets te zien in de regen of wanneer de zon onder is om die zonnebril af te nemen.

    De lijntjes op de parking zijn er niet om de ster van je Mercedes op gelijk te zetten.

    Parkeert u allen a.u.b. met respectabele afstand voor en achter elkaar wanneer er geen gedefinieerde lijnen/ vakken zijn. Zo asociaal om telkens drie meter tussen te laten en nog asocialer om voor en achter ingesloten te zijn met vijf centimeter speling.

    Wat is er eigenlijk ook zo moeilijk aan een (garage)poort? Daar sta je dus niet voor. Ook niet om de kleine af te halen bij de buren en dit samen met een koffie, babbel en uitgebreide wandeling in de tuin. Zeker niet met het excuus “maar het is nog maar de eerste keer”.

    Ben ik ook de enige die graag speelt met bestuurders op autopilot die op dat moment totaal geen notie meer hebben van autorijden, laat staan de buitenwereld?

    Login om te reageren
  33. Ot92 zegt

    13 april 2021 om 15:19

    Waar ik me momenteel echt aan kan ergeren zijn linksplakkers, omdat men het normaal vind om links te plakken, moet ik weer extra banen gaan opschuiven. Soms rijd ik er rechts voorbij en dan kijken ze me aan alsof ik degene ben die het verkeerd doet. Zucht…

    Login om te reageren
    • Pascal zegt

      13 april 2021 om 16:21

      Blijft ook met afstand de grootste irritatie voor mij. Egoistisch en irritant volk.

      Login om te reageren
  34. frank2b zegt

    13 april 2021 om 17:15

    Je zal maar die haastige bumperklevert zijn en net rijdend op de linkerbaan je smartphone uit het raam gooien.

    Heb je wél mooi in één keer alle ergernissen weten te adresseren.

    Login om te reageren
  35. frank2b zegt

    13 april 2021 om 17:15

    Ik erger me helemaal nergens aan.
    Ik rijd Lexus.

    Login om te reageren
  36. flow82 zegt

    13 april 2021 om 18:12

    Jullie willen niet weten hoe fijn het is om in NL te mogen/kunnen rijden. Hier in Indonesië krijgen de mensen hun rijbewijs bij een pakje boter. Op de snelweg rijden overbeladen vrachtwagens rustig met 20/30km/h op de middelste rijbaan. Met als gevolg dat iedereen hier standaard rechts blijft rijden met ca. 60-70km/h want bang. Dus de kamikaze-piloten die vliegen hier over de eerste rijstrook en tevens vluchtstrook met 120km/h+. Oh ja, in het donker is het helemaal feest, want de meest bonte verlichting kom je tegen. Rode koplampen (ja echt!), blauw, groen. Zelfs kerstverlichting ben ik tegengekomen. Maar helemaal treurig is het ook vaak met de auto’s en motoren die helemaal geen verlichting hebben. Geen remlicht, niks. Dus, ergernissen, ik kan het mij helemaal voorstellen, maar het kan altijd erger!

    Login om te reageren
  37. vacano zegt

    13 april 2021 om 18:40

    Als al diegene die ergernis veroorzaken en diegene die zich eraan ergeren zouden thuis blijven of het OV zouden gebruiken kon ik tenminste tegen 200 van A naar B rijden.

    Ben 30 jaar geleden een takelbedrijf begonnen, kan geen boek maar een hele bibliotheek schrijven over wegmisbruikers.
    Ergeren doe ik allang niet meer, is niet goed voor je bloeddruk en humeur.
    Mijn SP zit altijd in mijn broekzak, appen en rijden is een goede manier om vroeger te overlijden.
    Véél ongelukken zijn te vermijden als de bestuurder zich enkel zou bezig houden met rijden.

    Login om te reageren
  38. HZW zegt

    13 april 2021 om 19:40

    5. Automobilisten die afval uit het raam gooien (24%)

    Dus met andere woorden 76% vind het dood normaal dat afval uit het raam gegooid wordt.

    Dat geeft je toch te denken.

    Login om te reageren
    • Cupatea? zegt

      14 april 2021 om 00:26

      Ik ben eigenlijk nog nooit getuige geweest van iemand die afval uit het raam gooit. Enige uitzondering: sigaretten. Die stinkstokken komen ook het liefst vast te zitten ergens waar het zeker de stroom voor de airco passeert.
      Bij onze gemeente hebben ze zakjes ontwikkeld om je peukjes in te doen. Elke roker stond daar natuurlijk op te wachten. Yeah, right…

      Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      14 april 2021 om 07:06

      Nee, dat betekent dat dit niet bij iedereen bovenaan de lijst van ergernissen staat.
      Geen verkeerde conclusies trekken aub.

      Login om te reageren
  39. boomvalk zegt

    14 april 2021 om 12:25

    Mijn grootste ergenis: het ventilatierooster wat scheef staat in de foto hierboven.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North